Utroskab: Hvornår er man utro?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 612
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2611

Utroskab: Hvornår er man utro?

Indlægaf Fillie » 12. jan 2016, 14:34

Hvor går grænsen for, hvornår man i dine øjne er utro? Er det ved længerevarende kram, kys eller intime berøringer, eller skal der foregå et decideret samleje? Kan man være mentalt utro? Og er kommunikation, hvor der aldrig foregår fysisk interaktion som ved f.eks. sexchat, utroskab?
0
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Re: Utroskab: Hvornår er man utro?

Indlægaf Dikus » 12. jan 2016, 14:37

Fillie skrev:Hvor går grænsen for, hvornår man i dine øjne er utro? Er det ved længerevarende kram, kys eller intime berøringer, eller skal der foregå et decideret samleje? Kan man være mentalt utro? Og er kommunikation, hvor der aldrig foregår fysisk interaktion som ved f.eks. sexchat, utroskab?

Det kommer an på de regler, der gælder i forholdet.

Er man i et forhold til mig, så svigter man mig, når man ikke delagtiggør mig i, hvad der foregår inde i knolden på en. Så f.eks. bare intime samtaler med en anden, uden jeg kender til det, er no go. Ligesom overvejelser om at afslutte forholdet uden at fortælle mig det.

Jeg ville have det langt lettere med et "ups, jeg var fuld og knaldede Line" end et "De sidste tre måneder har jeg gået og tænkt over, om vores forhold er værd at fortsætte".

For mig er den følelsesmæssige side af et forhold langt mere værdifuldt end sex-delen. Men det betyder nu ikke, man bare må knalde løs med andre :cool:
4
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 217
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1993

Indlægaf Lurende Peber » 12. jan 2016, 14:46

Når man overskrider de aftalte rammer.
For mit vedkommene er tunger og kønsdele + almene erogene zoner de fysisk forbudte.
Ikke-fysisk: Sexchat er nok det eneste, vi har defineret som no-go.

PS: Ovenstående eksempel vedr onani. Det er en privat ting (med mindre det foregår fælles), og der må man tænke på venner, vandmeloner eller vindmøller. Whatever rocks the boat.
Senest rettet af Lurende Peber 12. jan 2016, 14:50, rettet i alt 1 gang.
5
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3967

Indlægaf Angelina » 12. jan 2016, 14:47

Fillie skrev:Hvor går grænsen for, hvornår man i dine øjne er utro? Er det ved længerevarende kram, kys eller intime berøringer, eller skal der foregå et decideret samleje? Kan man være mentalt utro? Og er kommunikation, hvor der aldrig foregår fysisk interaktion som ved f.eks. sexchat, utroskab?

Når du skjuler/lyver noget for din partner ...

Hvis du kan gå hjem til din partner og sige "ååårh hvad, jeg flirtede/råsnavede/kneppede/[indsæt selv andre muligheder] med hende der den lækre nede fra regnskab til julefrokosten" - og din partner giver dig en high five for dine handlinger, så har du ikke været utro. Hvis du derimod er bekymret for din partner finder ud af hvad du lavede / sagde / gjorde, så er du på vildspor.
13
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3967

Indlægaf Angelina » 12. jan 2016, 14:48

adagio skrev:

Hvad hvis man onanerer imens man tænker på din veninde?

Til oplægget: Min grænse for utroskab er kys eller seksuel berøring.

Hvad der foregår i mellem ens ører er altid tilladt, om man wanker til veninden, fantasier om heste, køer, børn, naboen, my little pony er helt irrelevant, tanker (og fantasier) er toldfri.
5
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 818
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8453
Kontakt:

Indlægaf Ado » 12. jan 2016, 14:48

Det afhænger jo af det enkelte forhold. For mit vedkommende er det, hvis han laver noget med en anden kvinde, som burde være forbeholdt den man er i forhold med.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 313
Likede indlæg: 5782

Indlægaf Animi » 12. jan 2016, 14:49

Jeg er meget enig med Angelinas definition.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 163
Likede indlæg: 1846

Indlægaf Anilara » 12. jan 2016, 14:53

Når man laver noget seksuelt eller følelsesmæssigt med en anden, uden, at det er en aftale eller ok med sin partner.
2
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 612
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2611

Indlægaf Fillie » 12. jan 2016, 15:25

Hverken min mand eller jeg er flirtende af natur, og ingen af os er synderligt interesserede i det modsatte køn - andet end i hinanden, selvfølgelig. Vi er egentlig nok bare ikke særlig sexfikserede. :-D Det betyder, at de grænser, vi i vores monogame forhold rent teoretisk har opsat, aldrig er blevet tilnærmelsesvist udfordret. Men berøringer udover de almindelige høflige såsom håndtryk og et venligt kram vil være nogo. Det samme er gældende for seksuelt ladede samtaler og selvfølgelig sexchat.

Men som sagt: Vi når aldrig dertil, for ingen af os er interessede i andet end høflig og venlig omgang med andre. Det er usigeligt rart for mig at have en partner, der fungerer på samme måde som mig, da forskellige temperamenter på netop dette område uden tvivl ville udløse mange frustrationer.

Jeg synes som generel betragtning, det er svært at definere, hvornår noget er utroskab, da det - udover åbenlyse handlinger såsom sex - i høj grad handler om intention, situation, om man er tryg med sin partner og en masse andre forhold. Og så selvfølgelig indbyrdes aftaler hos det enkelte par.
1
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Indlægaf Dikus » 12. jan 2016, 17:16

Angelina skrev:

Hvis du kan gå hjem til din partner og sige "ååårh hvad, jeg flirtede/råsnavede/kneppede/[indsæt selv andre muligheder] med hende der den lækre nede fra regnskab til julefrokosten" - og din partner giver dig en high five for dine handlinger, så har du ikke været utro. Hvis du derimod er bekymret for din partner finder ud af hvad du lavede / sagde / gjorde, så er du på vildspor.

Præcis. Og da man sagtens kunne fortælle mig, man onanerede mens man tænkte på min veninde, ville det være fjong.

Jeg vil dog ikke anbefale min kæreste at komme med den detalje om, hvad han laver, når han er alene... for så vil jeg høre detaljer :slem:

Af uransagelige årsager har jeg aldrig kendt en mand, der ville dele ting så detaljeret :gruble: Det er åbenbart privat :cool: (Og det er så også ok, men så skal man da ikke pirre nysgerrigheden ved at fortælle mig, det involverede min veninde :slem:)
1
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 396
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 12. jan 2016, 17:22

Tanker er toldfrie - hvad man tænker på mens man onanerer rager i sidste ende ikke andre. Man kan sagtens elske sin partner helt vildt, men lige tage en spiller med en anden i baghovedet, så længe man holder det på det plan. Hvis man derimod går over til at være intim med en anden - det være sig seksuelt eller følelsesmæssigt - uden ens partners samtykke, da synes jeg man er utro.
1
x
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 13. jan 2016, 09:05

Anilara skrev:Når man laver noget seksuelt eller følelsesmæssigt med en anden, uden, at det er en aftale eller ok med sin partner.

Enig her.

Og det betyder fx, at jeg ville være fuldkommen ligeglad med, om min kæreste for sjov lige kyssede en af mine veninder, mens jeg var der - til en fest fx. Det kunne ikke røre mig. Men hvis han pludseligt sad og havde laaaaaange samtaler hver aften med en kollega, og jeg røg helt ud på et sidespor, så ville jeg finde det problematisk.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 215
Likede indlæg: 2280

Indlægaf Zombie » 13. jan 2016, 09:11

Jeg må indrømme, at det der med at kysse nogen "for sjov" i en brandert, kan jeg ikke se hvordan skulle udfolde sig, når man ikke længere er teenager. :gruble:

Anyway, jeg er ret monogam anlagt. Decideret utroskab er alle former for seksuel og/eller romantisk aktivitet der aktivt involverer og delagtiggører andre... Alt lige fra kys og sex, henover sexchat m.m.
0
Brugeravatar
123million
Kort karma: 5
Likede indlæg: 45

Indlægaf 123million » 13. jan 2016, 10:21

Jeg mener også, at det er forskelligt fra par til par, og at man bør snakke om det. Men ligesom en anden skriver, så hvis min kæreste er åben om det, så bliver jeg ikke ked af det eller vred. Fx kom han hjem fra en fest engang og fortalte, at en pige havde kysset ham mens han var fuld, og at han afviste hende med det samme. Det var jeg ligeglad med, men hvis han havde holdt det skjult ville jeg nok havde reageret anderledes, hvis jeg så senere fandt ud af det.

Fx har min kæreste fortalt mig, at jeg godt må være sammen med andre, altså sex osv. Men da jeg ikke rigtig har lyst til det alligevel, så har vi ikke snakket videre om det. Hvis det på et tidspunkt var noget, jeg havde lyst til at prøve ville jeg nok snakke med ham om, hvilke regler, der skulle være, fx i forhold til, hvor mange gange man må se den samme person, om min kæreste vil vide det hver gang etc. Nogle gange tror jeg dog ikke, at man helt på forhånd kan vide, hvordan man vil have det og derfor er det også vigtigt at snakke om det løbende.
0
D.itsen
Kort karma: 173
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1387

Indlægaf D.itsen » 13. jan 2016, 10:42

Angelina skrev:

Der er jo en del der har aftaler om at man gerne må knalde andre, men partneren vil ikke vide noget. Og så holder definitionen ikke
1
UH UH UH UH KORT :love:

Tilbage til "Forhold og sex"