Rejse til Isreal, er det sikkert?

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 261
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2104

Rejse til Isreal, er det sikkert?

Indlægaf Pjeps » 12. jan 2016, 18:14

Jeg kigger på rejser, har ferie om et par uger og har bl.a set mig lun på en tur til Israel (Eilat). Men jeg får rimelig negative reaktioner fra min omgangskreds, er det ikke sikkert at rejse der til?

Ville du turde?

Vi taler om en uges badeferie, hvor den vildeste aktivitet bliver en tur på gåben i nærområdet, ellers ren daseferie.

Jeg har selvfølgelig tjekket udenrigsministeriets rejseanbefalinger, de melder ud at man skal være forsigtig på togstationer og den slags :gruble:
0
:ninja:
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 70
Likede indlæg: 813

Re: Rejse til Isreal, er det sikkert?

Indlægaf Maoam » 12. jan 2016, 18:41

Jeg ville ikke turde tage dertil.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
didaa
Kort karma: 11
Likede indlæg: 72

Indlægaf didaa » 12. jan 2016, 18:54

Jeg kender flere der ind imellem rejser til Tel Aviv. Der er områder i byen som undgås, ligesom jeg har hørt folk fravælge Jerusalem, som mange ellers ofte besøger hvis de er i Tel Aviv.

Vi har flere gange snakket om at tage afsted, men lige nu fravælger vi det, og sådan har jeg det generelt med hele mellemøsten og Tyrkiet. Risikoen for at der sker noget er nok minimal, men jeg synes personligt ikke at det er værd at tage chancen. Og slet ikke med børn.
0
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1641

Indlægaf dykkersild » 13. jan 2016, 12:06

Jeg har rejst rundt i Israel og også været i Eilat og ville som så gerne tage afsted som situationen er i dag.

Jeg ved ikke om man kan komme med direkte fly men det ville jeg helt sikkert foretrække i dag.
Dengang jeg var der - tog vi bussen fra Jerusalem Central Bus Station - på Jaffa Street. Der har været ballade der - og det er et centralt sted i byen hvor man skal tænke sig lidt om. Ikke da jeg var der - men nu sådan som jeg har forstået medierne.

Forholdsreglerne ville jeg tage som dengang. Undgå store forsamlinger, vær respektfuld overfor befolkningen og sæt dig ind i historien, så kan du få en super tur.

En uge alene i Eilat - ville betyde, at du kunne tage et smut på en organiseret tur til Petra - den lyserøde by i Jordan. Det skulle du tage at gøre - det er fantastisk.

Og så vil jeg lige advare - man står ikke i kø i Israel - det kan overraske et kø-glad menneske som mig. Hold nu kæft hvor jeg blev sprunget over non-stop.
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2524
Kontakt:

Indlægaf Annione » 14. jan 2016, 04:46

Nej, jeg ville ikke tage derned.

Men så igen - hvis du gerne vil se Israel, så tag afsted. Måske bliver det endnu mere usikkert i fremtiden.

...og det kommer fra én, der droppede Tanzania og Sydafrika, da der var ebola i Afrika. Jeg, og nok mest min kæreste, er meget forsigtige med destinationer.
0
At rejse er at leve :love2:
Rakel
Kort karma: 424
Likede indlæg: 3132

Indlægaf Rakel » 14. jan 2016, 05:12

Ja. Det er det. Pt. Okay fornuftigt.

Jeg er så aldrig kommet afsted. Hver gang det har været planlagt har området blusset op og jeg er ikke kommet afsted.
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 14. jan 2016, 09:35

Både og.

Min påklædning kan muligvis gøre mig udsat, det er muligt det blot er en følelse, men jeg får tanken og det ville holde mig tilbage.

Hvis vi ser bort fra det og jeg hypotetisk set tog tørklædet af ville jeg uden betænkeligheder turde tage afsted til Israel :).
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.

Tilbage til "Rejser"