Irriterende-tråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Smiling_Goat
Kort karma: 466
Likede indlæg: 5880

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Smiling_Goat » 17. apr 2016, 17:46

Novella skrev:
Æble skrev:Han siger "handle ind" :rulle: (og jeg kan ikke korrigere ham fordi 1) Han generelt synes jeg er lidt for kloge Åge og 2) Det er skide dejligt at han gider handle hver uge, så vi skal derfor gerne beholde en positiv vibe omkring det så jeg fortsat kan slippe)

Åhr, jeg skal SLET ikke begynde med hans prollesprog. 'Det må kan lade sig gøre' og lignende. Det er nok bare dialekt, men argh! Jeg har i det mindste fået udryddet 'strukket'. Det kan jeg ikke have - så må jeg være kloge Åse.

Ugh.. Jeg kæmper også med at få "skrympet" udryddet.

Skrumpet eller krympet.. Man er nødt til at vælge.
3
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 165
Likede indlæg: 888

Indlægaf Æble » 17. apr 2016, 17:51

Han sagde også "kilomet" da vi lærte hinanden at kende men det var inden jeg fik prædikatet kloge Åge og hvis jeg nogensinde skulle tænde på ham blev jeg tvunget til at lære ham det. "DU SIGER JO HELLER IKKE EN MET, vel, vel, VEL?"
9
StripesAddict
Kort karma: 66
Likede indlæg: 563

Indlægaf StripesAddict » 17. apr 2016, 17:54

Jeg har rettet så meget på min, at han retter sig selv, når han siger "handle ind".

Jeg er i øvrigt ligeglad med hvor godkendt det er. Jeg bruger heller ikke ordet "bjørnetjeneste" som "en stor tjeneste", selvom det er godkendt.
2
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3467

Indlægaf Ballademager » 17. apr 2016, 17:55

Smiling_Goat skrev:
Novella skrev:
Æble skrev:Han siger "handle ind" :rulle: (og jeg kan ikke korrigere ham fordi 1) Han generelt synes jeg er lidt for kloge Åge og 2) Det er skide dejligt at han gider handle hver uge, så vi skal derfor gerne beholde en positiv vibe omkring det så jeg fortsat kan slippe)

Åhr, jeg skal SLET ikke begynde med hans prollesprog. 'Det må kan lade sig gøre' og lignende. Det er nok bare dialekt, men argh! Jeg har i det mindste fået udryddet 'strukket'. Det kan jeg ikke have - så må jeg være kloge Åse.

Ugh.. Jeg kæmper også med at få "skrympet" udryddet.

Skrumpet eller krympet.. Man er nødt til at vælge.

Skrympet har jeg simpelthen aldrig hørt før :D Men er enig i, at det lyder frygteligt...
3
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 328
Likede indlæg: 3699

Indlægaf Novella » 17. apr 2016, 18:20

Min er akademiker med plebejerbaggrund. Han har knoklet sig op til sin kandidatgrad uden forståelse hjemmefra, og det beundrer jeg. Derfor tilgiver jeg ham også meget, selv om jeg er sprognazi, eksempelvis når han siger 'sostifikeret' eller 'holde nogen stangen' (som i en stang, stangen). Han har bedt mig rette det, så de konkrete ord siger jeg noget til, men 'skal kan' og 'må kan' og 'må skal' kan bare ikke udryddes. Jeg lever med dem. Han rydder trods alt op efter mig.
0
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 165
Likede indlæg: 888

Indlægaf Æble » 17. apr 2016, 18:43

Novella skrev:Min er akademiker med plebejerbaggrund. Han har knoklet sig op til sin kandidatgrad uden forståelse hjemmefra, og det beundrer jeg. Derfor tilgiver jeg ham også meget, selv om jeg er sprognazi, eksempelvis når han siger 'sostifikeret' eller 'holde nogen stangen' (som i en stang, stangen). Han har bedt mig rette det, så de konkrete ord siger jeg noget til, men 'skal kan' og 'må kan' og 'må skal' kan bare ikke udryddes. Jeg lever med dem. Han rydder trods alt op efter mig.

Det samme er min. Og let ordblind. Og opvokset tosproget. Spørger mig altid hvordan man staver til alt muligt eller hvordan man formulerer sig. Synes han er sej at han har klaret sig så flot med karriere på trods af sine sproglige vanskeligheder. Så jeg skal bare pakke mine sprognazitendenser væk hvor solen aldrig skinner, også selvom det betyder jeg må bide mig i tungen hver gang der bliver sagt "hångklæder" eller "bedler" eller det der er værre
2
Brugeravatar
Mooserinde
Kort karma: 7
Likede indlæg: 100

Indlægaf Mooserinde » 17. apr 2016, 18:59

Åh, jeg husker hvordan Don Ø i Mads og Monopolet altid sagde "dialemma" og jeg fik pip af det. Kunne slet ikke tage ham seriøst.

Derudover har jeg ikke rigtig noget godt bidrag til tråden - jeg ville bare så gerne af med min frustration over Don Ø :lol:

Det skulle da lige være hvor forbandet HØJT min kæreste kan nyse og pudse næse. Jeg kan blive helt arrig i et splitsekund. Det er ofte og det runger fandme i hele lejligheden. Det er vel ret normalt at det lyder højt - men fandme irriterende alligevel.
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2902

Indlægaf JoyNips » 17. apr 2016, 19:38

Goddammit. Klokken er 21.30, vi har for en gangs skyld haft hele dagen sammen, og min kæreste vil diskutere, hvorvidt vi skal sige nej til udflytning. Nu?! Tag den da for helvede i løbet af dagen. Man går ikke i gang med de store debatter en time før sengetid.
2
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 161
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2519

Indlægaf Mi55y » 18. apr 2016, 11:28

Nogle gange, når jeg læner mig ind og lægger an til et kys, forsøger han at slikke mig i øjet :wacko:

Jeg forsøgte at afskrække ham ved at sende denne artikel http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... tions.html, men det resulterede bare i, at han nu mener, at han er totalt med på moden i Japan :rulle:
3
Frisk på brætspil i Århus? viewtopic.php?f=5&t=4972

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Marichen12
Kort karma: 289
Likede indlæg: 2038

Indlægaf Marichen12 » 18. apr 2016, 13:28

Han er forkølet og det betyder at han æder 2 fed hvidløg lige inden sengetid! Seriøst! Jeg blev fysisk dårlig den anden aften fordi der stank sådan :gisp:
1
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Tiktaktoe
Kort karma: 1
Likede indlæg: 19

Indlægaf Tiktaktoe » 18. apr 2016, 15:15

Mi55y skrev:Nogle gange, når jeg læner mig ind og lægger an til et kys, forsøger han at slikke mig i øjet :wacko:

Jeg forsøgte at afskrække ham ved at sende denne artikel http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... tions.html, men det resulterede bare i, at han nu mener, at han er totalt med på moden i Japan :rulle:

Jeg forstår ikke.! Med vilje? :lol:
0
Brugeravatar
Novella

Indlægaf Novella » 18. apr 2016, 15:29

Marichen12 skrev:Han er forkølet og det betyder at han æder 2 fed hvidløg lige inden sengetid! Seriøst! Jeg blev fysisk dårlig den anden aften fordi der stank sådan :gisp:

Honning er bedre *nikker* Honning og rød solhat (lugter heller ikke)
1
Blonderella
Kort karma: 21
Likede indlæg: 293

Indlægaf Blonderella » 18. apr 2016, 15:45

Solhat kan så bare give nogle trælse reaktioner

Anafylaktisk shock (en allergisk reaktion hvor hele kroppen reagerer)
Astma-anfald

Leukopeni

Dysuri (smerter eller besvær ved vandladning)

Atralgi (ledsmerter)

Myalgi (muskelsmerter der forekommer i forbindelse med bestemte sygdomme som f.eks. fibromyalgi)

Mavesmerter

Kvalme og/eller svimmelhed

Trhombocytopenisk purpura (tilstand hvor røde blodlegemer nedbrydes, hvilket resulterer i anæmi)
0
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 14
Likede indlæg: 297

Indlægaf Pølsemix » 18. apr 2016, 16:21

3
Brugeravatar
Novella

Indlægaf Novella » 18. apr 2016, 16:30

Pølsemix skrev:http://www.bt.dk/utroligt-men-sandt/retter-du-ogsaa-paa-andre-menneskers-sprog-saa-er-du-et-ubehageligt-men

:naughty:

Det må man så leve med, når man er gift med mig. Til gengæld sluger jeg og laver en kickass vaniljeis.
3

Tilbage til "Forhold og sex"