Irriterende-tråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9225

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf Fru Sunshine » 26. apr 2016, 04:20

Zombie skrev:
Fru Sunshine skrev:OT, men hvis man kan handle ind, kan man vel også handle ud, når at handle kan være både at købe og sælge.

Måske er det rigtigt hvad du skriver, men det lyder som "at lukke op". :shock:

Ja, så handle ind skal dø. Man kan købe ind og sælge ud. Nemlig.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 167
Likede indlæg: 891

Indlægaf Æble » 29. apr 2016, 05:23

Den er lige på grænsen til nar tråden. Vores 7 årlige datter havde tabt en tand og så glemmer han at lægge en mønt. Havde givet ham den i hånden for at han skulle huske det, jeg gik i seng inden hun sov. Så går han derind med den om morgenen og lægger den, men hun er vågen og opdager det :rulle:

"Mor jeg tror ikke på tandfeen mere fordi jeg havde mærket om der var en mønt og det var der ikke og så kom far og stak hånden ind under min pude og så var der en mønt. Og han sagde bare det ikke var ham men det ved jeg det var"

Så hun har mistet en barnetro og oplevet at hendes far lyver. Og han sagde ikke noget til mig, han "håbede hun ikke ville fortælle det" :rulle:
4
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 29. apr 2016, 06:21

Zombie skrev:
Fru Sunshine skrev:OT, men hvis man kan handle ind, kan man vel også handle ud, når at handle kan være både at købe og sælge.

Man kan da godt lukke op - f.eks. med en oplukker - kan man ikke? Jeg har lært, at man kan lukke en dør op eller lukke den i, men det er måske helt galt?

Åbne op vil jeg derimod mene er aldeles forkert.
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 214
Likede indlæg: 2255

Indlægaf Zombie » 29. apr 2016, 09:21

Mani skrev:
Zombie skrev:

Man kan da godt lukke op - f.eks. med en oplukker - kan man ikke? Jeg har lært, at man kan lukke en dør op eller lukke den i, men det er måske helt galt?

Lukke op er det samme som at eskalere ned. :nerve:

Det modsatte af at lukke, er ikke at lukke op, men at åbne. Og det modsatte af at eskalere, er at deeskalere.
0
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 29. apr 2016, 09:58

Zombie skrev:
Mani skrev:
Zombie skrev:

Lukke op er det samme som at eskalere ned. :nerve:

Det modsatte af at lukke, er ikke at lukke op, men at åbne. Og det modsatte af at eskalere, er at deeskalere.

Nej - eller jeg er ikke enig :genert:
Og jeg har Googlet - for nu har vi også vendt det over rundstykkerne på kontoret :genert: :lol:
http://www.b.dk/viden/spoerg-om-sprog-lukke-op

Og jeg må godt lukke op for noget godt :sol:
2
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
JessicaD
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1018

Indlægaf JessicaD » 29. apr 2016, 10:27

Hvis man ikke kunne lukke op, ville der jo heller ikke findes en oplukker. :P
4
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 346
Likede indlæg: 2370

Re: Irriterende-tråde

Indlægaf achillaxedprune » 29. apr 2016, 12:48

Det er vildt irriterende, når folk koncentrerer sig om et forkert ord eller en forkert vending, når meningen stadig er tydelig... Jeg har flere gange fortalt et eller andet, og i stedet for at modparten tager stilling til det jeg siger, så bemærker de kun det, som er forkert og forholder sig på ingen måde til meningen med det jeg sagde.

Fiktivt eksempel: "Jeg bliver helt vildt ked af det, når jeg banker på og du så ikke lukker op." ... "Lukker op?! Aaaai, det kan man da bare slet ikke sige... Yappa yappa lort om lukke op er forkert bla bla bla." ... :cuss:
...asshat, du ved jo udmærket hvad jeg mener, så forhold dig venligst til dét. :boo:
22
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 214
Likede indlæg: 2255

Indlægaf Zombie » 29. apr 2016, 13:40

Mani skrev:
Nej - eller jeg er ikke enig :genert:
Og jeg har Googlet - for nu har vi også vendt det over rundstykkerne på kontoret :genert: :lol:
http://www.b.dk/viden/spoerg-om-sprog-lukke-op

Og jeg må godt lukke op for noget godt :sol:

Som jeg skrev, jeg ved ikke hvad det rigtige er, men synes "lukke op" er så grimt. Jeg benytter dog selv slang, som andre synes er grimt, så det er jo ligegyldigt hvad andre mener. ;)
0
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 162
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2526

Indlægaf Mi55y » 2. maj 2016, 12:42

Han mener, at jeg angriber ham, hvis jeg udfordrer hans holdninger, eller når jeg pointerer, at han modsiger sig selv. Jeg synes jo bare, at det er sådan noget, der gør en diskussion levende og interessant - måske er jeg debatskadet?
1
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Mooserinde
Kort karma: 7
Likede indlæg: 100

Indlægaf Mooserinde » 2. maj 2016, 21:19

Jeg syntes det er lidt træls, at min kæreste har forlænget hans mors besøg fra 3-4 dage til 8 - uden at spørge mig.

Og så nævner han, at han i øvrigt har 2 nattevagter i samme periode, hvilke betyder at han kommer hjem kl. 7 om morgenen og selvfølgelig skal sove bagefter. Jeg skal også selv arbejde men kun halvdelen af dagen.

Hans mor er virkelig sød og ærligt, så vil jeg hellere bruge 8 dage med hende end min egen mor men kvinden stopper.ikke.med.at.tale! Hun ævler KONSTANT om både spændende men absolut også ligegyldige ting. Og jeg bliver overloadet.

Og prikken over i'et, så er vi også midt i en flytning til et andet land. Det er vi pisse glade for og rigtig spændte men ikke ligefrem noget der giver mig ro i hovedet. Så nonstop-talking svigermor i 8 dage 2 uger før flytning er bare ikke liiiige god timing.

I det mindste har jeg ikke pms i de dage. Og det er vist meget heldigt for alle parter :lol:

Edit: Og selvfølgelig har min kæreste også solgt vores stole og spisebord idag (selvom vi havde aftalt at vente til efter hendes besøg). Velkommen svigermor på 65 - værsgo at sætte dig på gulvet, så kommer jeg med lidt hummus. Ej men altså :forvirret2: :gruble:
8
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 3. maj 2016, 17:21

Mi55y skrev:Han mener, at jeg angriber ham, hvis jeg udfordrer hans holdninger, eller når jeg pointerer, at han modsiger sig selv. Jeg synes jo bare, at det er sådan noget, der gør en diskussion levende og interessant - måske er jeg debatskadet?

Sådan reagerer min kæreste også, og jeg har også tænkt om jeg mon er debatskadet :-D
1
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3488

Indlægaf Ballademager » 10. maj 2016, 20:35

Jeg har en tendens til at tale utydeligt, hvis jeg er træt eller ikke er obs på det. Min kæreste påpegede det så her til aften, hvilket er fint. Har derfor været meget opmærksom på at tale tydeligt her i aften. Og så sker det flere gange, at han ikke svarer (fordi han har næsen i mobilen).

Har påpeget det to gange, at når han ikke svarer, så ved jeg ikke, om det er fordi, at han ikke har hørt mig, eller fordi han bare er optaget af noget andet. Påpegede det for anden gang så sent som for 30 min siden. Og hele to gange siden har han undladt at svare.

Ih... :rulle:
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 522
Likede indlæg: 2433

Indlægaf Bøtte » 10. maj 2016, 22:20

Når min mand skal grille laver han alt for meget mad. For det første tror han, at han kan spise meget mere end han kan og for det andet synes han det giver sådan nogle lækre rester, som vi kan spise næste dag. Men jeg gider sgu ikke have en eller anden slatten kotelet eller hakkebøf næste dag (nogle rester er selvfølgelig ok at spise næste dag, men det er sjovt nok aldrig det vi får).

Jeg har ikke været hjemme her til aften, hvor han har grillet med sin mor. Der er 5 stykker brød i overskud og en tallerken fuld med forskelligt kød. Og så havde han også lavet en hel bradepande pommes til, som knap halvdelen er spist af. Og de var altså kun to voksne og vores datter som spiser cirka ingenting.
Det irriterer mig at han er så ligeglad med madspild og at det er spild af penge, for jeg ved jo ikke når gennem alle rester og hvem gider overhovedet spise brød, der er grillet dagen før.
4
S :lun:
V :lun:
limitededition
Kort karma: 19
Likede indlæg: 89

Indlægaf limitededition » 12. maj 2016, 11:36

Min kæreste er lidt irriterende idag. Vi aftaler at ses fra idag af, og han ville komme mellem 14 og 16, han skriver når han ved nærmere tidspunkt. Han skulle så lige ordne noget som han var færdig med 12.30 og derefter ville han tage afsted. Da jeg ikke har hørt noget efter en time spørger jeg om han har glemt at skrive hvad tid han er her? Nej han spiste lige frokost og det han skulle ordne havde taget til kl 13. Det er også fint nok men han kunne have været her kl 14 hvis det gik som det skulle og nu bliver den 15.30. I omvendt situation ville jeg have skrevet hvis det blev senere end aftalt. Men fordi det stadig blev i tidsrummet 14-16 kan han ikke se problemet.
Det er da bare lidt irriterende at ting altid tager længere end han forventer og rykker tidspunktet en time +.
Jeg overvejede at smutte ud i noget tid tidligere men det blev for presset inden, og jeg kunne jo sagtens have nået det når tidspunktet rykkede sig. Men fik ikke besked før jeg selv skrev :(
1
NotCrazyJustLimitedEdition på den gamle debat :blush2:
Smiling_Goat
Kort karma: 467
Likede indlæg: 5894

Indlægaf Smiling_Goat » 13. maj 2016, 05:33

Jeg er inde i en periode, hvor jeg bare synes, han er irriterende hele tiden. De kommer og går, så det er forhåbentligt snart overstået, men lige nu har jeg bare lyst til at give ham et los.

Han har den her idé om, at han kan finde ud af alt, fordi han kan tænke logisk. Hvis fagkundskaben (folk med PhD'er fx) gør en opdagelse, jeg finder interessant, synes han, det lyder vildt usandsynligt. Beskriver jeg, hvad jeg går og laver på mit arbejde, skal han altid komme med gode ideer for at gøre mit arbejde bedre. Det, på trods af, at han ikke aner det faglige bag.

I går var jeg til jobsamtale, der gik virkelig godt. Han ringede for at høre, hvordan det var gået. Jeg fortalte ham det, og så syntes han lige, at han ville sige til mig, at jeg måske ikke skulle regne med, at de ville overholde deres ord (ift. visse aspekter af stillingen,) for han havde tit oplevet det samme, og var blevet skuffet. Nå! Det er jeg egentligt ret ligeglad med. Det er et af Danmarks største virksomheder, jeg tvivler virkelig på, at de ikke overholder ord, og under alle omstændigheder kunne det bare være rart, hvis han kunne være lidt glad og støttende, uanset sine bange anelser. Det er jo ikke som om, jeg vil sige nej til stillingen, fordi min kæreste siger, han har haft negative oplevelser med at blive ansat :stoned:

Det er SÅ godt, han har aftenarbejde de her dage.
4

Tilbage til "Forhold og sex"