Irriterende-tråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
ina
Kort karma: 132
Likede indlæg: 708

Re: Irriterende-tråden

Indlægaf ina » 10. aug 2016, 18:14

Når vi gør rent, er det altid hans job at støvsuge og vaske gulv. Og det er så sikkert, som amen i kirken, at han pludselig glemmer at vi har en 1. sal (der er kun to værelser deroppe, men stadig).

Når jeg så minder ham om det, sukker han højt og siger at det gider han ikke lige nu. Flere timer efter går han så ovenpå og får støvsuget deroppe. Argh, så bliv dog færdig med det samme! Det er så irriterende, at det skal hænge der og være ufærdigt!
9
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 328
Likede indlæg: 3686

Indlægaf Novella » 11. aug 2016, 05:59

Han har fået et sundhedsflip og ville derfor cykle til en anden by for at tage toget her til morgen. Helt fint. Da jeg så er vågnet (hvilket tager laaang tid for mig og foregår i stilhed og nedsat tempo) får jeg panikbesked: han har glemt vigtig pose på bagagebæreren, jeg må bjærge den, så den ikke bliver stjålet. Jeg farer afsted i bilen, og han giver forkerte beskeder og retninger, så det tager tre kvarter før jeg er retur.

Nu er jeg forsinket i min morgen, er kommet skævt i gang, kommer for sent på job, kommer til at være mudret i hovedet i timevis osv. Selvfølgelig vil jeg hjælpe ham og han er helt nede med, at han har været en spade, men argh...
2
Brugeravatar
JessicaD
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1018

Indlægaf JessicaD » 11. aug 2016, 08:09

Novella skrev:Han har fået et sundhedsflip og ville derfor cykle til en anden by for at tage toget her til morgen. Helt fint. Da jeg så er vågnet (hvilket tager laaang tid for mig og foregår i stilhed og nedsat tempo) får jeg panikbesked: han har glemt vigtig pose på bagagebæreren, jeg må bjærge den, så den ikke bliver stjålet. Jeg farer afsted i bilen, og han giver forkerte beskeder og retninger, så det tager tre kvarter før jeg er retur.

Nu er jeg forsinket i min morgen, er kommet skævt i gang, kommer for sent på job, kommer til at være mudret i hovedet i timevis osv. Selvfølgelig vil jeg hjælpe ham og han er helt nede med, at han har været en spade, men argh...

Jeg får tit tanken, når jeg læser i den her tråd: "Hvad ville folk gøre, hvis de ikke havde en kæreste??". :tie: Det er nogen gange som om, at folk bliver meget hjælpeløse uden arme og ben, så kæresten må træde til i tide og utide. Dette er selvfølgelig ikke møntet specielt på dig/jer, Novella, det er bare en tanke, der tit strejfer mig, når jeg læser herinde. :gruble:
7
StripesAddict
Kort karma: 66
Likede indlæg: 560

Indlægaf StripesAddict » 11. aug 2016, 10:15

JessicaD skrev:
Novella skrev:Han har fået et sundhedsflip og ville derfor cykle til en anden by for at tage toget her til morgen. Helt fint. Da jeg så er vågnet (hvilket tager laaang tid for mig og foregår i stilhed og nedsat tempo) får jeg panikbesked: han har glemt vigtig pose på bagagebæreren, jeg må bjærge den, så den ikke bliver stjålet. Jeg farer afsted i bilen, og han giver forkerte beskeder og retninger, så det tager tre kvarter før jeg er retur.

Jeg får tit tanken, når jeg læser i den her tråd: "Hvad ville folk gøre, hvis de ikke havde en kæreste??". :tie: Det er nogen gange som om, at folk bliver meget hjælpeløse uden arme og ben, så kæresten må træde til i tide og utide. Dette er selvfølgelig ikke møntet specielt på dig/jer, Novella, det er bare en tanke, der tit strejfer mig, når jeg læser herinde. :gruble:

På den ene side kan jeg godt følge dig, og den beskrevne episode er da bestemt uheldig. Men når det er sagt, så tænker jeg ikke at der er nogen grund til ikke at hjælpe hinanden, når nu man er to. Jeg tror ikke at det betyder at man ikke kunne klare sig selv, hvis man skulle.
7
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 349
Likede indlæg: 3457

Indlægaf Ballademager » 11. aug 2016, 13:11

Det er kropumuligt at få ham til at træffe en beslutning. SÅ irriterende, når det hele hænger på mig...
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 161
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2518

Indlægaf Mi55y » 11. aug 2016, 13:13

Han svarer kun på det sidste, man spørger om... Så selvom en besked indeholder 3 ting, han skal tage stilling til, så får jeg kun svar på det sidste. På den anden side kunne jeg måske bare lære kun at spørge om en ting ad gangen...
1
Frisk på brætspil i Århus? viewtopic.php?f=5&t=4972

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2408

Indlægaf Joe » 11. aug 2016, 14:46

Mi55y skrev:Han svarer kun på det sidste, man spørger om... Så selvom en besked indeholder 3 ting, han skal tage stilling til, så får jeg kun svar på det sidste. På den anden side kunne jeg måske bare lære kun at spørge om en ting ad gangen...

Altså, jeg kan berette at man virkelig ikke har gået mere end tre minutter på journalisthøjskolen, før man lærer at man ikke skal stille flere spørgsmål på en gang. :P
6
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 11. aug 2016, 15:28

Joe skrev:
Mi55y skrev:Han svarer kun på det sidste, man spørger om... Så selvom en besked indeholder 3 ting, han skal tage stilling til, så får jeg kun svar på det sidste. På den anden side kunne jeg måske bare lære kun at spørge om en ting ad gangen...

Altså, jeg kan berette at man virkelig ikke har gået mere end tre minutter på journalisthøjskolen, før man lærer at man ikke skal stille flere spørgsmål på en gang. :P

Jo jo mundtligt... Men eftersom vi flytter sammen lige om lidt, så er der en del ting at tage stilling til, og hvis jeg kun kan spørge om en ting af gangen, så har jeg jo længe glemt resten, når han endelig svarer... Men så må jeg jo bare beslutte de ting, han ikke svarer på :devil:
0

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Smiling_Goat
Kort karma: 460
Likede indlæg: 5868

Indlægaf Smiling_Goat » 11. aug 2016, 15:34

Mi55y skrev:
Joe skrev:

Jo jo mundtligt... Men eftersom vi flytter sammen lige om lidt, så er der en del ting at tage stilling til, og hvis jeg kun kan spørge om en ting af gangen, så har jeg jo længe glemt resten, når han endelig svarer... Men så må jeg jo bare beslutte de ting, han ikke svarer på :devil:

Kan man måske skrive spørgsmålene nummereret? Jeg tror også, jeg ville miste overblikket, hvis det var en lang tekst med flere spørgsmål i.. Eller.. Det ved jeg, jeg gør :genert:
0
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 11. aug 2016, 15:39

Smiling_Goat skrev:
Kan man måske skrive spørgsmålene nummereret? Jeg tror også, jeg ville miste overblikket, hvis det var en lang tekst med flere spørgsmål i.. Eller.. Det ved jeg, jeg gør :genert:

Det kunne man selvfølgelig... Men jeg skriver ikke lange beskeder. Problemet består også i, at han ofte er lang tid om at svare. Så besked 1 fra mig omhandler en ting, i besked 2 tre timer senere spørger jeg om noget andet, og 1 time senere spørger jeg igen om noget - hvorefter han så endelig svarer men kun på besked nr. 3 :rulle:
0

Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 11. aug 2016, 15:57

Mi55y skrev:
Smiling_Goat skrev:

Det kunne man selvfølgelig... Men jeg skriver ikke lange beskeder. Problemet består også i, at han ofte er lang tid om at svare. Så besked 1 fra mig omhandler en ting, i besked 2 tre timer senere spørger jeg om noget andet, og 1 time senere spørger jeg igen om noget - hvorefter han så endelig svarer men kun på besked nr. 3 :rulle:

Nååååh på den måde, så forstår jeg problemet.

Jeg er i det løsningsorienterede hjørne i dag :D.. Man kunne måske så i stedet gøre opmærksom på, i slutningen af hver ny besked, at han skal huske, du har stillet spørgsmål tidligere på dagen også. Bare så du er fri for at blive irriteret, når han igen glemmer at svare - om ikke andet sparer I beskederne, hvor du minder ham, om de spørgsmål, han glemte :P
1
Brugeravatar
JessicaD
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1018

Indlægaf JessicaD » 11. aug 2016, 18:23

StripesAddict skrev:På den ene side kan jeg godt følge dig, og den beskrevne episode er da bestemt uheldig. Men når det er sagt, så tænker jeg ikke at der er nogen grund til ikke at hjælpe hinanden, når nu man er to. Jeg tror ikke at det betyder at man ikke kunne klare sig selv, hvis man skulle.

Selvfølgelig skal man hjælpe hinanden. Det som undrer mig er bare, at ens første tanke er "det må min kæreste hjælpe mig med", når det er noget, som man selv kunne ordne. Ligesom da jeg ledte efter en parkeringsplads med min veninde (alt var optaget og vi skulle til en koncert), og min første tanke er "lad os kigge efter det på google" - og min venindes tanke var "jeg ringer til min kæreste og spørger ham, hvor der er parkeringspladser". :lol: Men ja - det er jo nok et spørgsmål om vane.
1
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 718

Indlægaf Lykke » 11. aug 2016, 20:14

JessicaD skrev:
StripesAddict skrev:På den ene side kan jeg godt følge dig, og den beskrevne episode er da bestemt uheldig. Men når det er sagt, så tænker jeg ikke at der er nogen grund til ikke at hjælpe hinanden, når nu man er to. Jeg tror ikke at det betyder at man ikke kunne klare sig selv, hvis man skulle.

Selvfølgelig skal man hjælpe hinanden. Det som undrer mig er bare, at ens første tanke er "det må min kæreste hjælpe mig med", når det er noget, som man selv kunne ordne. Ligesom da jeg ledte efter en parkeringsplads med min veninde (alt var optaget og vi skulle til en koncert), og min første tanke er "lad os kigge efter det på google" - og min venindes tanke var "jeg ringer til min kæreste og spørger ham, hvor der er parkeringspladser". :lol: Men ja - det er jo nok et spørgsmål om vane.

Det der tror jeg klart er vane.
Det ville godt nok aldrig falde mig ind at ringe i sådan en situation.

Det handler vel også om muligheder i den specifikke situation. Tog vs. bil fx i eksemplet med posen.
2
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 213
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1971

Indlægaf Lurende Peber » 11. aug 2016, 20:33

Smiling_Goat skrev:
Mi55y skrev:
Joe skrev:

Nummerering er også nødvendigt generelt I mails...hvis man vil have svar på mere end 1 højst 2 ting(sjældent 2)
0
Registreret Gammel Gris :genert:
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 13. aug 2016, 09:08

Vi skal til temafest i aften, og vi skal have en ting fra 80'erne på. Hver gang jeg spørger min kæreste, om han har fundet noget, siger han, at han tager mig på. Det er om relativt kort tid vi skal af sted, og jeg begynder at tro, at han mener det.

Hvorfor kunne jeg ikke være født i 90'erne?
2

Tilbage til "Forhold og sex"