Er du jaloux?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 610
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2586

Er du jaloux?

Indlægaf Fillie » 13. jan 2016, 00:04

Er du jaloux?

Hvis ja: Hvad trigger din jalousi? Og hvordan påvirker jalousien dit nuværende eller tidligere forhold?

Hvis nej: Hvorfor ikke?

Tillægsspørgsmål: Mener du, at man altid vil føle en eller anden form for jalousi, hvis man virkelig elsker nogen, eller er det bare noget, jaloux mennesker siger?
0
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2377

Re: Er du jaloux?

Indlægaf Juki » 13. jan 2016, 00:15

Jeg vil ikke sige jeg er jaloux, men jeg kan blive vanvittig usikker. Det er dog blevet meget bedre i takt med at jeg er blevet ældre, har fået nogle erfaringer og har lært noget om hvor mine grænser er.

Jeg har måske været jaloux da jeg var yngre, men det kan jeg ærlig talt ikke huske. Jeg vil dog sige at min usikkerhed ofte har bundet i mistillid eller dicderede tillidsbrud.
1
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 610
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2586

Indlægaf Fillie » 13. jan 2016, 00:20

Jalousi er en tabubelagt følelse, men jeg står gerne ved den. Jeg er ikke jaloux i udpræget grad, men jeg ville passe ret dårligt sammen med en meget flirtende mand, som ofte ville trigge denne ubehagelige følelse af usikkerhed. Jeg er som udgangspunkt all for, at man bør arbejde med de følelser og mønstre, som er uhensigtsmæssige for en, og det er normalt også sådan, jeg fungerer, men på lige dette område vurderede jeg, at jeg også kunne vælge at gå efter en kæreste, som ikke ville fremkalde min jalousi, og det var jeg så heldig at finde blandt et væld af andre fantastiske egenskaber i min mand. If it ain't broken, don't fix it. :D

Jeg tror ikke, at man automatisk føler jalousi, når man elsker nogen. Det hænger ofte sammen, men det behøver det slet ikke.
1
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
Venus222
Kort karma: 21
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 333

Indlægaf Venus222 » 13. jan 2016, 00:24

Nej, jeg er ikke jaloux anlagt. Som i overhovedet. :) De eneste tidspunkter hvor jeg har haft en snært af det er i de perioder i mit liv hvor mit selvværd har været lavt, eller hvis jeg har haft en alle-damer-er-meget-pænere-end-mig-dag. :genert:

Hvad min mangel på jalousi skyldes ved jeg ikke.
Senest rettet af Venus222 13. jan 2016, 00:28, rettet i alt 1 gang.
2
Smiling_Goat
Kort karma: 466
Likede indlæg: 5891

Indlægaf Smiling_Goat » 13. jan 2016, 00:47

Jeg tror, jeg er for selvfed til at blive rigtigt jaloux :D

Der gik ret lang tid, før han fortalte sin eks om mig (hun var knust over bruddet, som havde fundet sted to måneder før, min kæreste og jeg mødtes) men det var egentligt ikke noget, jeg bekymrede mig om. Samtidig har vi aftalt, at det er okay at flirte med andre i byen, hvilket heller ikke går mig på, for jeg mener virkelig, sådan helt dybt nede, at han umuligt kan finde nogen bedre end mig :D
7
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1448

Indlægaf Badesandalen » 13. jan 2016, 06:55

Jeg er temmelig jaloux anlagt, men ikke romantisk. Forstået på den måde at det ikke rører mig hvis min mand bruger tid med andre kvinder eller noget i den dur, for det kan ikke undgås.

Hvis han derimod er ude og spise en stor, saftig steak uden mig... :genert:
1
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 162
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2525

Indlægaf Mi55y » 13. jan 2016, 07:07

Jeg har aldrig rigtig været jaloux. Jeg kan være usikker i starten af en relation, men det er ikke specielt møntet på andre damer. Dermed ikke sagt at jeg ikke kan få en utrolig ubehagelig følelse i maven, hvis man bliver konfronteret med noget. F.eks. da en kæreste viste sine feriebilleder fra ham og drengenes tur til Lloret de Mar, og han på et af dem sad meget tæt med en pige, som kyssede ham på kinden. Jeg stolede på hans forklaring om, at der ikke var sket noget, for jeg stolede på ham. Men derfor fik jeg stadig det der dumpe sug i maven, lige da billedet poppede frem.
0
Frisk på brætspil i Århus? viewtopic.php?f=5&t=4972

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 39
Likede indlæg: 987

Indlægaf Anne Droid » 13. jan 2016, 07:19

Næ, det er jeg ikke.

Hverken den gang jeg havde en kæreste der mere end en gang knaldede udenom eller nu hvor jeg har en musiker-kæreste.
0
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
onbird
Kort karma: 6
Likede indlæg: 58

Indlægaf onbird » 13. jan 2016, 08:18

Ikke længere. Jeg har været sammen med min kæreste i mange år, og jeg tror, at det hænger sammen. Jeg var jaloux i starten af vores forhold (som i mine forhenværende forhold). Han er meget social, og snakker også meget med andre kvindemennesker, når han fx er i byen. Det skulle jeg naturligvis lige vænne mig til, at det ikke betød, at han ville knalde dem alle.
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 13. jan 2016, 08:36

Nej, på ingen måde overhovedet. Nogle gange skræmmer det mig faktisk lidt, og kan komme til at tænke på om det er fordi jeg ikke elsker nok, men samtidig har min mands og mit forhold været så "turbulent" at jeg ved det ikke er det der mangler. Hvorfor jeg ikke er jaloux, det ved jeg egentligt ikke. Har prøvet at vække følelserne i mig fordi jeg tænker der må være lidt, men nej.

Jeg tror en del af grunden kan ligge i at min exmand var voldsomt jaloux, nærmest sygeligt og jeg har på egen krop mærket hvordan det kan nedbryde et andet mennesle totalt.

Om det for andre kan betyde de ikke elsker nok skal jeg ikke kunne svare på, men for mit vedkommende handler det ikke om jeg ikke elsker nok. Jeg elsker min mand og jeg elsker også mig selv, forstået på den måde at det ikke handlrt om dårligt selvværd og jeg derfor synes jeg skal finde mig i noget vilkårligt. Jeg er bare helt afslappet med det hele.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
D.itsen
Kort karma: 172
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1376

Indlægaf D.itsen » 13. jan 2016, 08:36

Jeg har svært ved at gennemskue hvornår det er usikkerhed, den der hvad-nu-hvis følelse og jalousi. Men ja jeg vil mene jeg er jaloux anlagt. Men det er virkelig ikke noget der betyder noget, det er en øjebliksfølelse, som jeg ret hurtigt selv kan håndtere. Og ellers hjælper det bare at sige det højt over for kæresten.
Jeg har lidt svært ved at forstå at folk aldrig får den følelse. Jeg har den også over for venner, det er ret komisk.
Og nå ja, mit forhold er åbent, det synes mange monogame er sært når jeg siger jeg er jaloux. Jeg kan ikke se problemet, jalouxi er for mig frygten for at miste og for at nogen tager min plads. Det er jo ikke nødvendigvis ud i den ustyrlige udgave, hvor partnere på ingen måde kan holde den jaloux tryg
6
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Lækre Arne
Kort karma: 114
Likede indlæg: 703

Indlægaf Lækre Arne » 13. jan 2016, 08:48

Jeg har det nok lidt ligesom den smilende ged også beskriver.

Men - jeg har en lidt for veludviklet ejerfornemmelse. Jeg er bare rigtig rigtig god til at få differientieret hvornår det handler om mig og mine usikkerheder, og hvornår det handler om "de andre". Så det er meget sjældent jeg handler på det. Vil hellere meditere lidt over det, end at undergrave tilliden i mit forhold ved at begynde på at muligt trippet. Jeg vil virkelig ikke begrænse min kæreste og jeg ønsker også selv tillid fra ham, så det er muligt at opretholde mine venskaber med andre af modsatte køn, og gå i byen uden at skulle have (eller være) en urolig kæreste derhjemme.

Men vi taler om det. Måske på et lidt mere overordnet plan. Det er jo ikke verdens undergang når det sker. Det handler jo også om at være bange for at miste.
Senest rettet af Lækre Arne 13. jan 2016, 08:49, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Fuck.exe
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1498

Indlægaf Fuck.exe » 13. jan 2016, 08:48

Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har været jaloux, og jeg har generelt aldrig rigtig været det :gruble:

Jeg tror at grunden er, at jeg har en enestående evne til ikke at opdage og forstå hvad der foregår omkring mig, og derfor ville jeg højst sandsynligt ikke opdage det, hvis nogen viste interesse for min mand. Samtidigt føler jeg mig så sikker på at min mand vil mig og vores familie, så i mit hoved er det fuldstændig urealistisk at han ville sætte det over styr for en smuk kvinde i byen.
1
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4282

Indlægaf Rapfisk » 13. jan 2016, 08:51

Ikke i forhold til kærester, spøjst nok, for jeg kan sagtens være dødusikker. Det er bare ikke noget, der trigges af andre kvinder.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 13. jan 2016, 08:57

Jeg er ikke jaloux.. er ikke sikker på hvorfor, men måske fordi jeg ikke har haft grund til det. Stoler på min kæreste og han har aldrig givet mig grund til andet.

Er heller ikke jaloux på andre mennesker.
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!

Tilbage til "Forhold og sex"