Er du jaloux?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1016
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9198

Re: Er du jaloux?

Indlægaf Fru Sunshine » 13. jan 2016, 09:09

Jeg er lidt jaloux anlagt.
Jeg stoler på min mand, men jeg kan stadig ikke lide, når kvinder, som jeg ved var ude efter ham, da jeg scorede ham, kommer for tæt på.

Det kan han i øvrigt heller ikke.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 214
Likede indlæg: 2233

Indlægaf Zombie » 13. jan 2016, 09:14

Jeg er meget, meget, meget lidt jaloux.

I mange år troede jeg dog, at jeg var den voldsomt jaloux type, men det var pga. et forhold hvor mine grænser blev overskredet gentagende gange.

Hvis jeg føler mig jaloux, er det fordi der er noget at være usikker over i situationen.
2
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 13. jan 2016, 09:14

Nej. Jeg kan sagtens rammes af utilstrækkelighedsfølelse og usikkerhed, men det bliver aldrig til jalousi, heller ikke selvom de mænd jeg har kendt, alle har været udadvendte typer der fungerede særdeles fint i kvindeligt selskab, og heller ikke selvom jeg har været udsat for utroskab et par gange. Heldigvis, for jeg kan godt relatere til følelsen fra da jeg var teenager og var i mit første forhold, og jeg synes virkelig den er modbydelig. Jeg tror, jalousi i andet end et meget harmløst omfang, ville være en deal-breaker for mig, i hvert fald hvis det var mig der var ramt, jeg vil hellere være alene end tumle med den slags.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5987

Indlægaf LadyFox » 13. jan 2016, 09:17

Badesandalen skrev:Jeg er temmelig jaloux anlagt, men ikke romantisk. Forstået på den måde at det ikke rører mig hvis min mand bruger tid med andre kvinder eller noget i den dur, for det kan ikke undgås.

Hvis han derimod er ude og spise en stor, saftig steak uden mig... :genert:

Er det ikke mere misundelse, frem for jalousi? :)
2
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 13. jan 2016, 09:22

Nej, det vil jeg ikke mene jeg er. Men jeg har dog haft følelsen nogle gange i mit liv, men det har oftest været i situationer hvor jalousien var fuldt berettiget.
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Zombie

Indlægaf Zombie » 13. jan 2016, 10:20

LadyFox skrev:
Badesandalen skrev:Jeg er temmelig jaloux anlagt, men ikke romantisk. Forstået på den måde at det ikke rører mig hvis min mand bruger tid med andre kvinder eller noget i den dur, for det kan ikke undgås.

Jalousi handler om mennesker. At være bange for, at nogen skal TAGE ens kæreste FRA én, eksempelvis.
Misundelse handler om ting. At andre FÅR noget, man selv gerne ville have.
0
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1448

Indlægaf Badesandalen » 13. jan 2016, 10:44

LadyFox skrev:Er det ikke mere misundelse, frem for jalousi? :)

Zombie skrev:Jalousi handler om mennesker. At være bange for, at nogen skal TAGE ens kæreste FRA én, eksempelvis.

Jeg var i gang med at skrive et langt indlæg, men det havde mere med sprog og betydning at gøre og jeg vil ikke kæntre tråden, så jeg siger bare at I da selvfølgelig har ret. :D
1
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 13. jan 2016, 10:50

Zombie skrev:
LadyFox skrev:

Jalousi handler om mennesker. At være bange for, at nogen skal TAGE ens kæreste FRA én, eksempelvis.

Præcis?
0
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1823

Indlægaf Anilara » 13. jan 2016, 11:01

Jeg var jaloux, da jeg kom sammen med min eks, fordi han aldrig fik mig overbevist om, at jeg var den eneste han ville (hvilket jeg så heller ikke var...). Det medførte jeg blev usikker på mig selv, hvilket forværrede situationen.

Jeg har aldrig været jaloux med min nuværende kæreste, da han let har overbevist mig om, at jeg er det bedste i hele verden, i hans øjne. Der kunne danse 100 nøgne, Victoria Secret modeller foran ham, og jeg ville ikke blive jaloux, da jeg ved, at han i sidste ende kun vil mig. Han besøger af og til både ekskærester, veninder og tidligere flirter, men har endnu aldrig oplevet at jeg var usikker på hans intentioner. Han har overbevist mig om, at der ikke er nogen konkurrence, når han har vundet mig. :P

Så det handler for mig om tillid.
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 233
Likede indlæg: 2462
Kontakt:

Indlægaf Annione » 13. jan 2016, 11:15

Jeg har været voldsomt jaloux. Og jeg blev det fordi jeg var i forhold med en mand, der i 2 år prøvede at skjule sin(e) affærer... Det var på den sygelige måde, hvor jeg tjekkede hans telefon og hans mail (og gang på gang fandt jeg også alt muligt snavs, som at han havde ændret sin adresse på dating.dk til den lejlighed vi købte sammen da vi blev gift, da han fik smser om tilbud på at være med i en trekant, og beskeder fra hende, som var starten på hans udenoms-sex).

Da jeg mødte min kæreste var jeg desværre rigtig jaloux, på den grimme måde. Det er heldigvis gået over, men det tog 6 år.

Nu håber jeg bare han hygger sig, når han er ude med sine venner. Og jeg håber han hygger sig, hvis jeg tager på weekend med en veninde. Jeg stoler ubetinget på ham - hvilket er den bedste følelse i verden. Men den er ikke altid nem at komme frem til.
5
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3926

Indlægaf Angelina » 13. jan 2016, 12:00

Fillie skrev:Er du jaloux?

Hvis ja: Hvad trigger din jalousi? Og hvordan påvirker jalousien dit nuværende eller tidligere forhold?

Hvis nej: Hvorfor ikke?

Tillægsspørgsmål: Mener du, at man altid vil føle en eller anden form for jalousi, hvis man virkelig elsker nogen, eller er det bare noget, jaloux mennesker siger?

Som udgangspunkt: Nej ...

Men jeg tror da i princip godt jeg kunne blive jaloux - jeg har ikke rigtigt prøvet det i praksis - men jeg kan da godt forestille mig det i teorien ... jeg kunne godt forestille mig at blive jaloux hvis der var en anden person jeg troede kunne løbe med min mand (jeg kunne også forestille mig at gå helt i modsat grøft, bevares, hvis ikke han er klar over han har det bedste af det bedste, så kan han da bare fise af med hende der) ... men jeg kunne godt forestille mig at jeg kunne blive jaloux, under de rette omstændigheder.

Og nej, jeg mener ikke man føler en eller anden form for jalousi hvis man virkelig elsker nogen ...
1
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5707

Indlægaf Animi » 13. jan 2016, 12:06

Jeg har prøvet at være jaloux én gang, med min nuværende fyr, men det gik hurtigt over :)
Så umiddelbart vil jeg sige at jeg ikke er jaloux anlagt
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Zombie

Indlægaf Zombie » 13. jan 2016, 13:45

LadyFox skrev:
Zombie skrev:
LadyFox skrev:

Præcis?

Ja og nej.

Hvis du er jaloux på din kærestes bøf, er det fordi du er bange for at han har sex med bøffen.
Er du misundelig på din kærestes bøf, er det fordi du gerne selv vil spise bøffen.

Giver det mening? :D
0
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2912

Indlægaf JoyNips » 13. jan 2016, 14:03

Som udgangspunkt er jeg ikke jaloux. Jeg kan godt blive usikker fra tid til anden, men jalousi... nej. Min kæreste har ærligt talt også været jævnt heldig med at score mig, så deeeet... :lol:
1
Brugeravatar
LadyFox

Indlægaf LadyFox » 13. jan 2016, 15:43

Zombie skrev:
LadyFox skrev:
Zombie skrev:
LadyFox skrev:

Præcis?

Ja og nej.

Hvis du er jaloux på din kærestes bøf, er det fordi du er bange for at han har sex med bøffen.
Er du misundelig på din kærestes bøf, er det fordi du gerne selv vil spise bøffen.

Giver det mening? :D

Ja, og jeg håber da at det er sidst nævne der gør sig gældene i det her tilfælde :P
0

Tilbage til "Forhold og sex"