Er du jaloux?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Re: Er du jaloux?

Indlægaf Panton » 17. jan 2016, 07:56

Det er et emne som kan bringe en ambivalent følelse frem i mig. For på den ene side er jeg ikke jaloux og på den anden side kan det komme ud af ingenting. Det handler for mig om hvordan jeg har det med mig selv, hvis jeg i perioder kan have isssues og deraf føle et mindreværd så har jalousien også tilbøjelighed til at vise sig.

For mig er det en følelse der helt klart har forbindelse til mit selvværd, for er det nede forstærkes det andet og omvendt. Det er en forfærdelig følelse og jeg hader den, heldigvis er det længe siden jeg sidst har haft den eftersom jeg er single :)
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9241

Indlægaf Fru Sunshine » 17. jan 2016, 09:23

Panton skrev:Det er et emne som kan bringe en ambivalent følelse frem i mig. For på den ene side er jeg ikke jaloux og på den anden side kan det komme ud af ingenting. Det handler for mig om hvordan jeg har det med mig selv, hvis jeg i perioder kan have isssues og deraf føle et mindreværd så har jalousien også tilbøjelighed til at vise sig.

For mig er det en følelse der helt klart har forbindelse til mit selvværd, for er det nede forstærkes det andet og omvendt. Det er en forfærdelig følelse og jeg hader den, heldigvis er det længe siden jeg sidst har haft den eftersom jeg er single :)

Lige præcis.
Jeg stoler på min mand. Han giver mig tryghed og jeg er aldrig i tvivl om, hvor jeg har ham.
Jeg ved, at han vil mig og aldrig vil såre mig med vilje.

Men jeg kan ikke altid få ind i mit hoved, hvad den skønne, dejlige, søde, pæne mand dog vil med en som mig, og så bliver jeg lidt besidderisk, når hans beundrerinder kommer for tæt på.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
heysamaysa
Kort karma: 24
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 147

Indlægaf heysamaysa » 17. jan 2016, 18:41

jeg var nok lidt mere jaloux førhen, men har aldrig været det i voldsom grad.

jeg stoler 110% på min kæreste så jeg tror ikke der er noget grund til at være jaloux.
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
musel
Kort karma: 27
Likede indlæg: 233

Indlægaf musel » 18. jan 2016, 04:19

Jeg er ikke jaloux, overhovedet. Jeg var det da jeg var teenager, men forbinder også følelsen med den usikkerhed man gerne har, når man er teenager. Måske det føles anderledes for andre?

Jeg kan så heller ikke holde ud, at have en partner der er jaloux. Jeg føler, at jeg skal gå på æggeskaller, og det ender for mig med at dræbe forholdet.
0

Tilbage til "Forhold og sex"