David Bowies død på Big Brother UK :)

Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2095

Re: David Bowies død på Big Brother UK :)

Indlægaf eks-Maupassant » 15. jan 2016, 00:23

landsbytossen skrev:Det er ikke spor sjovt for Angie, at hun bliver misforstået, da hun vil dele sin sorg over eks-mandens død. Jeg blev lidt forarget over, at det blev vist som underholdnings-tv.

Det er sjovt, at en situation kan udvikle sig så grotesk, fordi to personer ikke tænker på samme person, når et navn nævnes. For Angie er det en selvfølge, det er eks-manden og for modparten er det en selvfølge, det handler om en anden i huset.

Det er virkelig sjovt set i lyset af reaktionen på David Bowies død og kritikken af, hvordan en afdød kunstner ophøjes til helgen. Tiffanys (hedder hun det ?) reaktion er så voldsom, at vel kun de færreste Bowiefans - både dem, der var det før og dem, som blev det efter hans død - reagerede som hende. Og så er det - undskyld udtrykket - ikke en gang David Bowie hun sørger over.

Som hun selv siger, så er det hendes egen skyld. Hun ka bare lade være med at fortælle det til hende Tiffany, som hun allerede ved går helt agurk over ting, men hun gør det alligevel pga ego - fordi hun ikke vil have at Tiffany tror hun har grædt over en forkølelse. For det andet fortæller hun det selv meget upræcist, det er jo dybt mærkeligt bare at sige "David" som om alle ved hvem hun mener. Der bor jo en anden David i huset, så hun burde ku ha regnet ud hende Tiffany ville tænke mere på ham den anden David.

Men det er vel heller ikke værre end hun hurtigt er over det optrin.
0
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2095

Indlægaf eks-Maupassant » 15. jan 2016, 00:27

Fru Sunshine skrev:Så hvis man ikke kan se det sjove i det klip, er man ikke humoristisk veludviklet?

En ganske sjov konklusion.

Det mener jeg ja. Hvis det var en episode i Friends ville du have være flad af grin, hvis f.eks. Phoebe havde en hamster hun kaldte "Chandler" og så fortalte Rachel at Chandler var faldet ned i affaldsskakten, hvorpå Rachel får Ross og brandvæsenet til at gennemsøge hele affaldsskakten; jeg synes det er mærkeligt man ikke kan genkende mønsteret.
1
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 389
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3853

Indlægaf Delfin » 15. jan 2016, 00:29

landsbytossen skrev:Det er ikke spor sjovt for Angie, at hun bliver misforstået, da hun vil dele sin sorg over eks-mandens død. Jeg blev lidt forarget over, at det blev vist som underholdnings-tv.

Det er sjovt, at en situation kan udvikle sig så grotesk, fordi to personer ikke tænker på samme person, når et navn nævnes. For Angie er det en selvfølge, det er eks-manden og for modparten er det en selvfølge, det handler om en anden i huset.

Det er virkelig sjovt set i lyset af reaktionen på David Bowies død og kritikken af, hvordan en afdød kunstner ophøjes til helgen. Tiffanys (hedder hun det ?) reaktion er så voldsom, at vel kun de færreste Bowiefans - både dem, der var det før og dem, som blev det efter hans død - reagerede som hende. Og så er det - undskyld udtrykket - ikke en gang David Bowie hun sørger overr.

Men det er vel netop derfor, hendes reaktion er voldsommere, end man måtte forvente ved en person, man ikke kender personligt (DB)
Den anden David er jo åbenbart en, som bor i huset, og så det er vel ikke så mærkeligt, at hun bliver chokeret. Bevares det er en voldsom, lidt panikagtig og højrystet reaktion, hvor nogle måske reagerer mere lavmælt og går i stå og mangler ord, når de er i et chok, men der reagerer vi mennesker jo så vidt forskelligt på kriser.

Jeg synes ikke klippet er morsomt. Den misforståelse må være en grim oplevelse for dem alle.
3
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 554
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10268

Indlægaf icelady » 15. jan 2016, 08:23

eks-Maupassant skrev:
Fru Sunshine skrev:Så hvis man ikke kan se det sjove i det klip, er man ikke humoristisk veludviklet?

Det mener jeg ja. Hvis det var en episode i Friends ville du have være flad af grin, hvis f.eks. Phoebe havde en hamster hun kaldte "Chandler" og så fortalte Rachel at Chandler var faldet ned i affaldsskakten, hvorpå Rachel får Ross og brandvæsenet til at gennemsøge hele affaldsskakten; jeg synes det er mærkeligt man ikke kan genkende mønsteret.

Det er 2 ting, du ikke kan sammenligne (eller, det kan du jo så, eftersom du gør det). Men for mig kan det ikke sammenlignes: I det tilfælde du ridser op ville det være skuespil dvs en tænkt situation; i klippet er det trods alt om en rigtig person, der er død og ikke kun skuespil.

Bortset fra det, så virker hende Tiffanys reaktion meget overdrevet.

Og måske om et stykke tid kan jeg se det sjove i Tiffanys reaktion; men for mig er det for tæt på Bowies død til at jeg kan se det sjove pt.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9217

Indlægaf Fru Sunshine » 15. jan 2016, 09:47

eks-Maupassant skrev:

Fordi det ikke er ens? Måske.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 814
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8378
Kontakt:

Indlægaf Ado » 15. jan 2016, 09:48

Man kan ikke tage eneret på "humoristisk veludviklet". Humor er subjektivt og det er nok en af de ting, der kan irritere mig rigtig meget.
"Nå...du synes ikke det er sjovt, det jeg har lagt op? Så er du bare ikke veludviklet humormæssigt".

Jo, det er jeg. Jeg deler bare ikke din humor på dette punkt.
3
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 814
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8378
Kontakt:

Indlægaf Ado » 15. jan 2016, 09:49

Og man kan da ikke sammenligne Big Brother med Friends. Det ville være det samme, som at sammenligne køretimer i Legoland med køretimer på en rigtig køreskole.
5
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".

Tilbage til "Musik"