Fucked op ledelse

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
LaScrooge
Kort karma: 323
Likede indlæg: 2571

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 19. feb 2016, 12:03

DD_81 skrev:Håber du bliver kaldt til samtale! - krydsede fingre herfra :)

Jeg tænker det er for sent at tilføje, noter dig dine guldkorn på den mentale liste, når du - forhåbentligt, sidder til samtale snart!
Og ellers, så synes jeg du skal klappe dig selv på skulderen for faktisk at komme i bunken med de ansøgninger man tager i betragtning, det synes jeg sgu er ret godt gået når det (med mindre jeg har misforstået dig) er din første ansøgning til en lederstilling!

Tak! Og ja, det er første lederstilling. Det har indtil nu været meget lærerigt, faktisk. Jeg tror, jeg vil søge nogle flere :-D
1
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 29. feb 2016, 08:46

Jeg skal til samtale! Jeg var sikker på at de havde ansat en anden fordi jeg intet hørte, men de har været sygdomsramte og derfor er alting gået i stå med det. Så de vil gerne se mig til samtale når jeg vil/kan i denne uge. !

Så skal jeg bare overveje hvad de kan finde på at spørge om... Gad vide hvor langt jeg er fra baseret på min ansøgning? Jeg synes det blev en god ansøgning, plus/minus et par enkelte områder hvor den kunne have været stærkere.

Der er forretningen og dens konkurrenter jeg kan sætte mig ind i. Det har jeg allerede. Jeg kender som sagt markedet og produktet og kan forenes med de værdier virksomheden umiddelbart dyrker.
Og så er der de ledelsesmæssige spørgsmål. Hvorfor vil jeg gerne være leder, hvordan vil jeg lede, hvordan vil jeg tackle problemer af den ene og den anden art, hvad kan jeg tilbyde? - den slags
Så er der spørgsmål der går på hvorfor jeg blev opsagt i min gamle stilling. Jeg skal jo helst ikke tale dårligt om min gamle chef. Hvad vil jeg gerne formidle om vores uenighed?
10
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3275

Indlægaf DD_81 » 29. feb 2016, 09:05

FEDT og tillykke! det er sgu godt gået!

Mht opsigelsen, self. er det dit ord der står alene, men jeg tænker at du godt kan være ærlig og fortælle det grundlæggende af situationen.
Den har jo også sin indflydelse på den måde DU gerne vil være leder på, og det handlede jo om regulær dårlig ledelse og medarbejdernes indflydelse, og at drage fordel af deres kompetancer.

At man som mennesker klincher, og kemien ikke rigtig er der, det ved vi jo alle sker.
1
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 29. feb 2016, 10:44

DD_81 skrev:FEDT og tillykke! det er sgu godt gået!

Mht opsigelsen, self. er det dit ord der står alene, men jeg tænker at du godt kan være ærlig og fortælle det grundlæggende af situationen.
Den har jo også sin indflydelse på den måde DU gerne vil være leder på, og det handlede jo om regulær dårlig ledelse og medarbejdernes indflydelse, og at drage fordel af deres kompetancer.

At man som mennesker klincher, og kemien ikke rigtig er der, det ved vi jo alle sker.

Taak! :D

Jeg er enig i det hele. Problemet som jeg tror det er, er at det er svært at fortælle den historie på en måde, så det ikke lyder som om jeg sviner min gamle chef. Det er helt rigtigt som du skriver at det informerer mine forestillinger om at være leder, men hvordan får jeg sagt på hvilke måder uden at det reflekterer negativt tilbage på hende? Lige nu er jeg fuldstændigt i blindgyde om det.
0
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3275

Indlægaf DD_81 » 29. feb 2016, 10:47

LaScrooge skrev:
DD_81 skrev:FEDT og tillykke! det er sgu godt gået!

Taak! :D

Jeg er enig i det hele. Problemet som jeg tror det er, er at det er svært at fortælle den historie på en måde, så det ikke lyder som om jeg sviner min gamle chef. Det er helt rigtigt som du skriver at det informerer mine forestillinger om at være leder, men hvordan får jeg sagt på hvilke måder uden at det reflekterer negativt tilbage på hende? Lige nu er jeg fuldstændigt i blindgyde om det.

Det handler måske om sat sige netop det, noget ala;

Jeg er ikke ude på, og har ikke lyst til at hænge min tidligere leder ud, det handlede om vores gensidige kemi, og uenigheder der opstod deraf.
Jeg har været i kontakt med TR og HR, med henblik på at løse problematikkerne, men firmaet valgte at afskedige mig. - Det jeg har været igennem har bevirket...

Og så måske noget med at du har kæmpet for at levere det de ønskede, og en høj faglighed som du var stolt af og kunne stå inde for, og at du har været opmærksom på at samarbejde og efterkomme ønsker, at du har ønsket at optimere og højne, men at der for alle opstår en grænse for hvornår og hvorlænge man kan gå på kompromis med sig selv, når den dårlige kemi sætter dagsordenen for sagsbehandlinge.
6
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 1. mar 2016, 13:29

Min gamle chef har nu 2 gange sendt en refusionsopkrævning til Københavns Kommune hvor hun oplyser at jeg er sygemeldt og hun derfor skal have refunderet dele af lønnen. Jeg bliver ved med at skrive at jeg er raskmeldt og derfor ikke kan bekræfte de oplysninger hun sender. Her senest har hun ment, at hun skulle have refundeet fra 13. februar til 29. februar, fordi jeg har været sygemeldt. Det har jeg bare ikke. Jeg var raskmeldt fra d. 8. februar, hvilket jeg har skrevet til hendes i en mail OG oplyst til den samtale hvor jeg blev fyret. Så jeg fatter ikke hvorfor hun bliver ved. Og KAN hun seriøst bare blive ved med det? Det er sygt irriterende.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Indlægaf Dikus » 1. mar 2016, 13:52

Jeg ville ikke skrive mere til hende. Men konsekvent oplyse det til kommunen
1
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 1. mar 2016, 14:03

Dikus skrev:Jeg ville ikke skrive mere til hende. Men konsekvent oplyse det til kommunen

Jeg har ikke skrevet noget til hende, det var i januar jeg meddelte hende pr mail hvornår jeg var raskmeldt fra. Hun bliver ved med at oplyse at jeg ikke har genoptaget arbejdet, men altså, det er jo fordi jeg er fritstillet :stoned:
1
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 217
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1993

Indlægaf Lurende Peber » 1. mar 2016, 14:05

LaScrooge skrev:
Dikus skrev:Jeg ville ikke skrive mere til hende. Men konsekvent oplyse det til kommunen

Jeg har ikke skrevet noget til hende, det var i januar jeg meddelte hende pr mail hvornår jeg var raskmeldt fra. Hun bliver ved med at oplyse at jeg ikke har genoptaget arbejdet, men altså, det er jo fordi jeg er fritstillet :stoned:
Gem AL korrespondance. Hun kan potentielt lave en del rav i den, den dag hun skal redde sin egen røv.
Dælme godt du slap væk :blomst:
6
Registreret Gammel Gris :genert:
fisken80
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1552

Indlægaf fisken80 » 1. mar 2016, 15:44

Ej men ts, dén tjeneste kan du da godt lige gøre hende.... spare hende for nogen penge. Hun var jo så rummelig og imødekommende da du var ansat...

(ironi kan forekomme)
3
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 2. mar 2016, 10:37

fisken80 skrev:Ej men ts, dén tjeneste kan du da godt lige gøre hende.... spare hende for nogen penge. Hun var jo så rummelig og imødekommende da du var ansat...

(ironi kan forekomme)

Ja, ikke? Jeg mener, hvorfor skulle jeg ikke synes det var helt fint at blive tævet rundt til alle mulige "initiativer" af kommunen, så jeg kan blive helbredt for en sygdom jeg ikke har, bare så hun kan få refunderet lønnen?

Seriøst, hvis det bare handlede om at medgive at jeg var syg så hun kunne få lønnen refunderet, så fint med mig, det kunne jeg da godt (eller, nej, men nu lader vi lige som). Men det er jo ikke det det handler om. Hvis jeg er sygemeldt på en måde så jeg skal have sygedagpenge, så skal jeg deltage i alt muligt shit så jeg kan blive en produktiv arbejdsbi igen. Samtidig bliver alt registreret og jeg mister retten til privatliv og retten til at sige fra overfor noget jeg ikke vil være med til. No fucking way og jeg gider at skulle slæbes igennem sådan en mølle for at hun kan få refunderet sine lønomkostninger. Problemet opstod kun fordi hun er en sindssygt inkompetent leder og jeg er ikke den første der har reageret på det, så måske var det hende der burde komme i et forløb med kommunen? Jeg tror vi ville spare mange penge på at lægge fokus på hende noget tid.
3
Brugeravatar
Kasper
Kort karma: 28
Likede indlæg: 231

Indlægaf Kasper » 3. mar 2016, 20:31

LaScrooge skrev:Min gamle chef har nu 2 gange sendt en refusionsopkrævning til Københavns Kommune hvor hun oplyser at jeg er sygemeldt og hun derfor skal have refunderet dele af lønnen. Jeg bliver ved med at skrive at jeg er raskmeldt og derfor ikke kan bekræfte de oplysninger hun sender. Her senest har hun ment, at hun skulle have refundeet fra 13. februar til 29. februar, fordi jeg har været sygemeldt. Det har jeg bare ikke. Jeg var raskmeldt fra d. 8. februar, hvilket jeg har skrevet til hendes i en mail OG oplyst til den samtale hvor jeg blev fyret. Så jeg fatter ikke hvorfor hun bliver ved. Og KAN hun seriøst bare blive ved med det? Det er sygt irriterende.

Er det ikke ulovligt, hvis hun godt VED, at du er raskmeldt? Altså, hun prøver vel at score nogle penge hos kommunen, som hun ikke har krav på. I andre sammenhænge kalder man den slags "socialt bedrageri".
3
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 4. mar 2016, 09:58

Kasper skrev:
LaScrooge skrev:Min gamle chef har nu 2 gange sendt en refusionsopkrævning til Københavns Kommune hvor hun oplyser at jeg er sygemeldt og hun derfor skal have refunderet dele af lønnen. Jeg bliver ved med at skrive at jeg er raskmeldt og derfor ikke kan bekræfte de oplysninger hun sender. Her senest har hun ment, at hun skulle have refundeet fra 13. februar til 29. februar, fordi jeg har været sygemeldt. Det har jeg bare ikke. Jeg var raskmeldt fra d. 8. februar, hvilket jeg har skrevet til hendes i en mail OG oplyst til den samtale hvor jeg blev fyret. Så jeg fatter ikke hvorfor hun bliver ved. Og KAN hun seriøst bare blive ved med det? Det er sygt irriterende.

Er det ikke ulovligt, hvis hun godt VED, at du er raskmeldt? Altså, hun prøver vel at score nogle penge hos kommunen, som hun ikke har krav på. I andre sammenhænge kalder man den slags "socialt bedrageri".

Jeg ved det ikke, men jeg tænker det. Jeg overvejer om jeg skal ringe til min fagforening og høre om jeg kan gøre noget. Det der generer mig ved det er at jeg hver eneste gang skal udfylde erklæringer på tro og love. Jeg kan ikke bare lade være, fordi jeg allerede har meddelt både hende og systemet at jeg altså er rask.
0
Brugeravatar
Kasper
Kort karma: 28
Likede indlæg: 231

Indlægaf Kasper » 4. mar 2016, 15:47

LaScrooge skrev:Jeg ved det ikke, men jeg tænker det. Jeg overvejer om jeg skal ringe til min fagforening og høre om jeg kan gøre noget. Det der generer mig ved det er at jeg hver eneste gang skal udfylde erklæringer på tro og love. Jeg kan ikke bare lade være, fordi jeg allerede har meddelt både hende og systemet at jeg altså er rask.

Du kunne også ringe til kommunen og forklare dem problemstillingen. Står der ikke et navn på en sagsbehandler i dokumenterne?
0
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 5. mar 2016, 20:13

Kasper skrev:
LaScrooge skrev:Jeg ved det ikke, men jeg tænker det. Jeg overvejer om jeg skal ringe til min fagforening og høre om jeg kan gøre noget. Det der generer mig ved det er at jeg hver eneste gang skal udfylde erklæringer på tro og love. Jeg kan ikke bare lade være, fordi jeg allerede har meddelt både hende og systemet at jeg altså er rask.

Du kunne også ringe til kommunen og forklare dem problemstillingen. Står der ikke et navn på en sagsbehandler i dokumenterne?

Der står ingen navne nævnt, det er et oplysningsskema man udfylder og så bliver man kontaktet når de har registreret og evalueret de oplysninger man har givet.

Jeg ringede til sygedagpengeteamet og snakkede med dem om det. Ham jeg talte med sagde, at han kunne se, at begge sager var blevet annulleret, altså at de ikke har accepteret nogle af hendes krav. Det første sikkert fordi hun havde skrevet for mange dage på og derved ikke oplyst korrekt, selvom hun kunne have fået refusion for 3 uger, hvis hun havde udfyldt dem korrekt. Han sagde også, at jeg næste gang (hvis der kommer en næste gang) ikke behøver at udfylde skemaet, men blot kan ringe ind, da de kan se historikken. Jeg spurgte, om det var ulovligt det hun gjorde, og han sagde at det var det, men eftersom de ikke havde udbetalt nogle penge til hende, så var det ikke noget de gik videre med. Jeg tænker, at jeg, hvis der kommer et urigtigt skema mere, samler den korrespondence jeg havde med hende om min sygdom og raskmelding og sender det til teamet. Så kan det være, at de tager kontakt til hende om det.
3

Tilbage til "Livets forhold"