Fucked op ledelse

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2563

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 26. jan 2016, 15:37

Hunkat skrev:Snak med din fagforening first thing. Det ville jeg ikke acceptere, det der hastværk. Hvis man er for syg til at arbejde (og det har du lægens ord for) så er man også for syg til at møde på til møder på kommando.

På privat mail... aldrig i livet.

Edit: du skal selvfølgelig være åben og samarbejdsvillig og forslå et nyt tidspunkt... men det andet der. Nul. Jeg ville have en MEGET vigtig aftale med f.eks. min læge den dag. Ærgeligt ærgeligt.

Det pudsige er, at jeg faktisk HAR en aftale med min læge den dag og på det tidspunkt. Men så kan de jo bare foreslå senere på dagen, eller? Jeg taler med TR i morgen, hvis han er på arbejde, og så kan jeg måske sammen med ham finde ud af, hvornår mødet kan/bør ligge. Og det vil jeg så foreslå som alternativ. Jeg vil allerhelst have mødet flyttet ind i næste uge, for at fjerne muligheden for opsigelse med inden d. 1. .

Jeg er uvant med sådan noget som det her, så vil du forklare hvorfor det er forkert at de skriver til min private mail? Hvad skulle de ellers gøre?
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3305

Indlægaf Hunkat » 26. jan 2016, 15:42

LaScrooge skrev:
Hunkat skrev:Snak med din fagforening first thing. Det ville jeg ikke acceptere, det der hastværk. Hvis man er for syg til at arbejde (og det har du lægens ord for) så er man også for syg til at møde på til møder på kommando.

På privat mail... aldrig i livet.

Edit: du skal selvfølgelig være åben og samarbejdsvillig og forslå et nyt tidspunkt... men det andet der. Nul. Jeg ville have en MEGET vigtig aftale med f.eks. min læge den dag. Ærgeligt ærgeligt.

Det pudsige er, at jeg faktisk HAR en aftale med min læge den dag og på det tidspunkt. Men så kan de jo bare foreslå senere på dagen, eller? Jeg taler med TR i morgen, hvis han er på arbejde, og så kan jeg måske sammen med ham finde ud af, hvornår mødet kan/bør ligge. Og det vil jeg så foreslå som alternativ. Jeg vil allerhelst have mødet flyttet ind i næste uge, for at fjerne muligheden for opsigelse med inden d. 1. .

Jeg er uvant med sådan noget som det her, så vil du forklare hvorfor det er forkert at de skriver til min private mail? Hvad skulle de ellers gøre?

Igen, deres møde er ikke vigtigere end at det også skal passe ind i dit skema med besøg hos lægen osv. Forslå et andet tidspunkt, gerne i næste uge og så må de jo forholde sig til det. Hvis det bare SLET IKKE kan lade sig gøre, så må de jo komme med et virkelig godt argument også.

Det med mailen er... mjah, det er selvfølgelig ikke ulovligt eller noget. Men jeg ved ikke hvad I har aftaler ang. kontakt i forbindelse med forløbet. Altså om du skrev det med sygemeldingen fra din private mail, for så kan de jo sagtens ha' udledt at du synes det var okay.
Men hvis det er total uopfordret... så er det ikke ok, etisk set imo. En vigtig besked skal de selvfølgelig sørge for at du faktisk ser (altså rekommenderet brev agtigt) men jeg kender ingen leder som ville gøre det sådan. Og slet ikke efter en uges sygemeldning.
1
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 26. jan 2016, 15:47

Hunkat skrev:
Igen, deres møde er ikke vigtigere end at det også skal passe ind i dit skema med besøg hos lægen osv. Forslå et andet tidspunkt, gerne i næste uge og så må de jo forholde sig til det. Hvis det bare SLET IKKE kan lade sig gøre, så må de jo komme med et virkelig godt argument også.

Det med mailen er... mjah, det er selvfølgelig ikke ulovligt eller noget. Men jeg ved ikke hvad I har aftaler ang. kontakt i forbindelse med forløbet. Altså om du skrev det med sygemeldingen fra din private mail, for så kan de jo sagtens ha' udledt at du synes det var okay.
Men hvis det er total uopfordret... så er det ikke ok, etisk set imo. En vigtig besked skal de selvfølgelig sørge for at du faktisk ser (altså rekommenderet brev agtigt) men jeg kender ingen leder som ville gøre det sådan. Og slet ikke efter en uges sygemeldning.

Jeg sygemeldte mig fra min private mail, så det kan selvfølgelig være derfor de kontakter mig her. Eller, det er faktisk ikke min chef, men en HR-dame fra hovedkontoret der har skrevet til mig. Jeg er egentlig okay med det, men ikke med tidshorisonten - det giver mig effektivt én enkelt arbejdsdag at skaffe bisidder og forberede mig til mødet - det er sgu overhovedet ikke i orden. Det er da at presse mig helt vildt, endda mens jeg er sygemeldt med stress.

Kan jeg mon godt bare sige, at jeg heller ikke kan fredag, uden at skulle begrunde det yderligere?
0
Brugeravatar
Hunkat

Indlægaf Hunkat » 26. jan 2016, 15:49

LaScrooge skrev:
Hunkat skrev:

Jeg sygemeldte mig fra min private mail, så det kan selvfølgelig være derfor de kontakter mig her. Eller, det er faktisk ikke min chef, men en HR-dame fra hovedkontoret der har skrevet til mig. Jeg er egentlig okay med det, men ikke med tidshorisonten - det giver mig effektivt én enkelt arbejdsdag at skaffe bisidder og forberede mig til mødet - det er sgu overhovedet ikke i orden. Det er da at presse mig helt vildt, endda mens jeg er sygemeldt med stress.

Kan jeg mon godt bare sige, at jeg heller ikke kan fredag, uden at skulle begrunde det yderligere?

Jeg ville begrunde det med lægebesøg men ikke uddybe mere end det, altså hvorfor eller hvornår eller hvor længe det tager. Det kunne være psykiatrisk afdeling på nærmeste hospital med ventetid på flere timer. Rager ikke dem. Du kan ikke, slut.
Og ja, fredag uden begrundelse synes jeg også er helt fint. Evt. private årsager.
2
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 26. jan 2016, 15:56

Hunkat skrev:Jeg ville begrunde det med lægebesøg men ikke uddybe mere end det, altså hvorfor eller hvornår eller hvor længe det tager. Det kunne være psykiatrisk afdeling på nærmeste hospital med ventetid på flere timer. Rager ikke dem. Du kan ikke, slut.
Og ja, fredag uden begrundelse synes jeg også er helt fint. Evt. private årsager.

Fedt, tak, det er rart at få nogle perspektiver på det.

Argh, hvor er det bare råddent. Det bliver SKØNT at slippe væk derfra!
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5893

Indlægaf Dikus » 26. jan 2016, 15:57

Svar:

Tak for mailen. Jeg er desværre forhindret i at deltage af helbredsmæssige årsager.

Jeg foreslår, vi mødes i næste uge, hvor jeg umiddelbart kan alle dage, hvis ikke de kommende dages lægebesøg ændrer på det.

Jeg ser frem til et nyt tidspunkt for mødet.

Med venlig hilsen
11
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1341

Indlægaf Sophies-mor » 26. jan 2016, 16:04

Dikus skrev:Svar:

Tak for mailen. Jeg er desværre forhindret i at deltage af helbredsmæssige årsager.

Jeg foreslår, vi mødes i næste uge, hvor jeg umiddelbart kan alle dage, hvis ikke de kommende dages lægebesøg ændrer på det.

Jeg ser frem til et nyt tidspunkt for mødet.

Med venlig hilsen

Dette.
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9223

Indlægaf Fru Sunshine » 26. jan 2016, 16:27

LaScrooge skrev:
Fru Sunshine skrev:Ikke for noget, men du er da ikke forpligtet til at tjekke mail, mens du er sygemeldt. Ej, hvor er det fesent!

Hun har skrevet til min private mail. Men tak for indignationen, jeg synes det er vildt groft. Og uanset at jeg er afklaret med, at det er et skod-sted, hvor jeg ikke har lyst til at arbejde, så har jeg fandeme alligevel gjort mit allerbedste, hver eneste dag, og jeg synes det er mega nitten at jeg nu skal sidde og føle mig bange for det møde.

Jeg har lige prøvet at ringe til min tillidsrepræsentant, men han var selvfølgelig taget hjem, da klokken er over 16. Jeg kan måske fange ham i morgen, men derefter skal jeg jo nå at have et møde med ham inden, så han har mulighed for at være en ordentlig bisidder.

Jeg mistænker, at de prøver at haste det igennem så de kan opsige mig inden den 1. Snotaber.

Det gør bare det hele endnu værre, at hun har brugt din private mail.
Og den frist du har fået er altså heller ikke i orden.

Jeg er så enig i, at du som minimum skal have din TR med.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 26. jan 2016, 17:24

Fru Sunshine skrev:
LaScrooge skrev:
Fru Sunshine skrev:Ikke for noget, men du er da ikke forpligtet til at tjekke mail, mens du er sygemeldt. Ej, hvor er det fesent!

Hun har skrevet til min private mail. Men tak for indignationen, jeg synes det er vildt groft. Og uanset at jeg er afklaret med, at det er et skod-sted, hvor jeg ikke har lyst til at arbejde, så har jeg fandeme alligevel gjort mit allerbedste, hver eneste dag, og jeg synes det er mega nitten at jeg nu skal sidde og føle mig bange for det møde.

Jeg har lige prøvet at ringe til min tillidsrepræsentant, men han var selvfølgelig taget hjem, da klokken er over 16. Jeg kan måske fange ham i morgen, men derefter skal jeg jo nå at have et møde med ham inden, så han har mulighed for at være en ordentlig bisidder.

Jeg mistænker, at de prøver at haste det igennem så de kan opsige mig inden den 1. Snotaber.

Hvorfor er det et problem? Spørger jeg dumt.
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 26. jan 2016, 17:50

Mani skrev:
Fru Sunshine skrev:
LaScrooge skrev:

På privatmail?
Fordi den netop er privat og ikke til brug for arbejde.

Hvis man vil sin syge medarbejder noget, så ringer man.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 14
Likede indlæg: 297

Indlægaf Pølsemix » 26. jan 2016, 17:56

Fru Sunshine skrev:
Mani skrev:
Fru Sunshine skrev:
LaScrooge skrev:

På privatmail?

En telefon er vel også privat...det der er utidigt er det korte varsel, kontakt pr. (Privat) mail er da helt normalt.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 26. jan 2016, 17:57

Pølsemix skrev:
Fru Sunshine skrev:
Mani skrev:
Fru Sunshine skrev:
LaScrooge skrev:

På privatmail?

En telefon er vel også privat...det der er utidigt er det korte varsel, kontakt pr. (Privat) mail er da helt normalt.

Jeg synes, det er groft og uanstændigt.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5893

Indlægaf Dikus » 26. jan 2016, 18:01

Jeg ville helt klart foretrække en mail. Den åbner jeg, når det passer mig. Og så har jeg tid til at tænke over svaret - og jeg dokumentation for forløbet.

I telefonen havde jeg nok bare nået at mumle ok til at mødes.
4
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 27. jan 2016, 11:44

Jeg kan ikke få fat i tillidsrepræsentanten! Hans mail bouncer tilbage, selvom jeg har tjekket med receptionen at jeg skriver den rigtigt. Han tager ikke telefonen, som ringer et enkelt ring inden den går på telefonsvarer. Jeg lagde besked i går eftermiddags og igen i morges, og har ringet jævnligt siden. Det er bekræftet at han er til stede på arbejdspladsen. Nu er jeg sgu lidt nervøs, for jeg skal svare HR-damen i dag om jeg kan mødes, men jeg kan ikke takke ja til et møde der ligger inden jeg har haft mulighed for at skaffe en kompetent bisidder og have haft en møde med denne inden. Argh, det er lidt frustrerende!
0
Brugeravatar
Hunkat

Indlægaf Hunkat » 27. jan 2016, 11:52

LaScrooge skrev:Jeg kan ikke få fat i tillidsrepræsentanten! Hans mail bouncer tilbage, selvom jeg har tjekket med receptionen at jeg skriver den rigtigt. Han tager ikke telefonen, som ringer et enkelt ring inden den går på telefonsvarer. Jeg lagde besked i går eftermiddags og igen i morges, og har ringet jævnligt siden. Det er bekræftet at han er til stede på arbejdspladsen. Nu er jeg sgu lidt nervøs, for jeg skal svare HR-damen i dag om jeg kan mødes, men jeg kan ikke takke ja til et møde der ligger inden jeg har haft mulighed for at skaffe en kompetent bisidder og have haft en møde med denne inden. Argh, det er lidt frustrerende!

Har han en stedfortræder? Ellers ville jeg snakke med fagforeningen, så må det være op til dem at hjælpe dig når deres repræsentant er utilgængelig (hvilket virker meget underligt i mine øjne).

Var TR cc. på mailen eller ved du om han på anden vis er informeret? Hvis det går helt galt må du skrive til hende at du ikke kan torsdag og fredag (som du allerede har gjort/vil gøre) og at du ikke kan sætte dato på før du ved med sikkerhed hvem din bisidder skal være.
1

Tilbage til "Livets forhold"