Fucked op ledelse

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
LaScrooge
Kort karma: 322
Likede indlæg: 2555

Re: Fucked op ledelse

Indlægaf LaScrooge » 29. jan 2016, 11:58

Jeg skal mødes med min mentor om halvanden time. Jeg er lidt nervøs, fordi jeg stadig er i tvivl om, hvordan jeg skal bruge ham. Jeg er slet ikke vant til at være i den modtagende ende af vejledning og det er vigtigt for mig, at det ikke får en snert af noget terapeutisk, men er en dialog. Men jeg ved ikke, hvordan dét skal løbe af stablen, når mine primære barrierer er usikkerhed på, om jeg må gøre de ting jeg gerne vil-agtigt. Det er svært for mig at blive rådgivet, fordi jeg normalt har tænkt de fleste ting på forhånd og derved føler, at jeg ender med at udstille, at den anden ikke rigtig kan hjælpe. Så ender jeg med at sidde og sige ting som, "ja, det kan godt være, at du har ret", og "Ja, det skulle jeg måske prøve". Jeg føler selv, at det virker arrogant og lidt usympatisk, men jeg kan bare ikke gøre for, at jeg for det meste allerede har været dér i mine tanker, hvor de foreslår, at jeg søger hen.

Men jeg må bare prøve.
1
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 29. jan 2016, 11:59

Marichen12 skrev:Godt gået!

Tak! :kys:
0
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 29. jan 2016, 12:00

Kasper skrev:
Har du snakket med din fagforening om det med, at de tvinger mødet igennem og endda ændrer det til endnu kortere varsel? Det kunne godt være, at de havde et par ord at sige om dén approach.

Ja, det har jeg, og det har de desværre lov til. Man skal være så syg, at man ikke kan forlade sengen eller er indlagt, for man kan modsætte sig at møde op til sådan et møde. Og hvis man alligevel ikke gør, så sender de bare opsigelsen pr brev, det må de også gerne.
Senest rettet af LaScrooge 29. jan 2016, 12:01, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 213
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1971

Indlægaf Lurende Peber » 29. jan 2016, 12:00

Super flot at du fik fyret de fortjente bredsider af . Så de ikke sad uimodsagt og trynede dig (som andre) :gogo:

:blomst:
Og god vind fremover :clap:
3
Registreret Gammel Gris :genert:
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 29. jan 2016, 12:05

Lurende Peber skrev:Super flot at du fik fyret de fortjente bredsider af . Så de ikke sad uimodsagt og trynede dig (som andre) :gogo:

:blomst:
Og god vind fremover :clap:

Tak! til begge ting :) De prøvede at tryne til at begynde med - som TR bemærkede, havde min chef den bossy attitude på til at begynde med, men måtte bløde op til sidst og bl.a. sige, at jeg var en meget dygtig medarbejder. Så ja, de fik det at mærke. Og nu er den synkende skude deres eget problem, ligesom det er et problem for dem, at de har afskediget en medarbejder, der hele tiden har arbejdet for at forbedre tingene. Det er deres nederlag, ikke mit.
9
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9167

Indlægaf Fru Sunshine » 29. jan 2016, 15:05

Du er for sej.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 325
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3230

Indlægaf DD_81 » 29. jan 2016, 16:02

Hold nu kaje du er sej! Det var dælme godt gået at håndtere det på den måde, og være så "kold" og ærlig i din udmelding!

Tillader mig nu at sige tillykke med din fritstillelse, må den bekomme dig vel, og være vejen til det perfekte job.
3
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Kasper
Kort karma: 28
Likede indlæg: 231

Indlægaf Kasper » 29. jan 2016, 16:19

LaScrooge skrev:Jeg skal mødes med min mentor om halvanden time. Jeg er lidt nervøs, fordi jeg stadig er i tvivl om, hvordan jeg skal bruge ham. Jeg er slet ikke vant til at være i den modtagende ende af vejledning og det er vigtigt for mig, at det ikke får en snert af noget terapeutisk, men er en dialog. Men jeg ved ikke, hvordan dét skal løbe af stablen, når mine primære barrierer er usikkerhed på, om jeg må gøre de ting jeg gerne vil-agtigt. Det er svært for mig at blive rådgivet, fordi jeg normalt har tænkt de fleste ting på forhånd og derved føler, at jeg ender med at udstille, at den anden ikke rigtig kan hjælpe. Så ender jeg med at sidde og sige ting som, "ja, det kan godt være, at du har ret", og "Ja, det skulle jeg måske prøve". Jeg føler selv, at det virker arrogant og lidt usympatisk, men jeg kan bare ikke gøre for, at jeg for det meste allerede har været dér i mine tanker, hvor de foreslår, at jeg søger hen.

Men jeg må bare prøve.

Jeg håber det gik godt med mentor. Og det er jo ærlig snak at fortælle ham, at du ikke helt har tænkt det igennem, hvordan du får det bedste ud af at have ham som mentor - men at du håber på at han er med på at tage en god samtale med dig om det.

Man har jo netop en mentor for at lære og for at få nye input; hvis du i forvejen sidder med alle svarene og ved alt, så har du jo ikke brug for ham (eller også har du måske netop brug for ham, så du finder ud af, at du IKKE ved alt :D ).
Senest rettet af Kasper 29. jan 2016, 17:02, rettet i alt 1 gang.
6
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 481
Likede indlæg: 1571

Indlægaf Spjaerten » 29. jan 2016, 16:20

Så sejt

Men synes stadig de skal bøde for en usaglig opsigelse. Kan man ikke køre en sag i sådan en situation? (Jeg siger ikke TS at det skal du). My spørgsmål er mere generelt
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2066

Indlægaf Tibbler » 29. jan 2016, 16:27

I sidste ende kan det sagtens vise sig, at være langt den bedst løsning for dig.

Fedt, at du kunne gå fra mødet med oprejst pande :gogo:
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1341

Indlægaf Sophies-mor » 29. jan 2016, 16:27

Du er "Biiiip" fannerme SEJ!
Jeg havde ikke turdet :gogo:
1
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 29. jan 2016, 20:27

Kasper skrev:
Jeg håber det gik godt med mentor. Og det er jo ærlig snak at fortælle ham, at du ikke helt har tænkt det igennem, hvordan du får det bedste ud af at have ham som mentor - men at du håber på at han er med på at tage en god samtale med dig om det.

Man har jo netop en mentor for at lære og for at få nye input; hvis du i forvejen sidder med alle svarene og ved alt, så har du jo ikke brug for ham (eller også har du måske netop brug for ham, så du finder ud af, at du IKKE ved alt :D ).

Jeg ved heldigvis overhovedet ikke alt :D hvilket jeg også fandt ud af. Jeg har bare en klar usikkerhed ved at være i den rolle og var bekymret over, hvordan det mon ville være. Men jeg nåede at fokusere lidt indad her i formiddags og besluttede, at det var meningen, at det skulle handle om mig. Så jeg formulerede nogle ting og vi snakkede os ind på det ud fra det. Han gav meget værdifuld sparring og der er en plan for det næste møde også. Jeg tror jeg kan bruge ham rigtigt meget og det lader til, at han også fandt det interessant. Og så er det bare så nice at det begynder lige nu, hvor opsigelsen er landet og jeg kan fokusere gratis på at finde ud af, hvad min retning skal være, de næste 3 måneder.
6
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 29. jan 2016, 20:38

Spjaerten skrev:Så sejt

Men synes stadig de skal bøde for en usaglig opsigelse. Kan man ikke køre en sag i sådan en situation? (Jeg siger ikke TS at det skal du). My spørgsmål er mere generelt

Sagen er den, at jeg på mandag har været ansat i præcis et år, hvis man ikke tæller de første 3 måneder med, hvor jeg var ansat gennem et vikarbureau. Har man været ansat mindre end 1 år kan man fyres uden saglig grund, dvs. også uden at have fået en advarsel, fx. Det tror jeg er grunden til, at de hastede mødet igennem.

Da jeg talte med fagforeningen sagde de, at de ting de typisk kan forhandle hjem som kompensation for usaglig fyring er 1) fritstilling i opsigelsesperioden og 2) godtgørelse. Men typisk det første. Det har jeg allerede fået, så jeg ved ikke, om der rigtigt er noget at hente. Det ville også forudsætte, at de 3 måneder talte med i ansættelsen - hvilket Djøfs umiddelbare vurdering var, at det ikke gjorde.

Så de har været nedrige, men til gengæld har jeg fået en okay fin ordning. Jeg vil dog alligevel sende en forespørgsel til Djøf om det, tror jeg.

... på den anden side, skal jeg finde ud af, om jeg kan opgive min gamle chef som reference. Det kan hun godt undsige sig, hvis hun ikke synes, hun har noget godt at sige. Hvis jeg ikke skaber mere vrøvl er der nok en større chance for at hun vil være reference og sige noget der er loyalt overfor mig og mine faktiske kompetencer - også selvom jeg ikke faldt i god jord i det set-up hun har kørende.
0
LaScrooge

Indlægaf LaScrooge » 29. jan 2016, 20:44

Og tusind tak, alle sammen! for opbakningen og de pæne ord! Jeg synes egentlig, alt taget i betragtning, at det var det bedste der kunne ske. Hvis jeg ikke var blevet opsagt, skulle jeg stadig tackle alle de rådne ting og ind imellem mildne mit liv med sygemeldinger, så jeg havde energien til at søge videre. Det ville blive rigtig hårdt. Denne proces bliver nok også hård, for det er ikke sikkert, at jeg kan finde et andet job på 3 måneder, og jeg skal passe på med at komme ind i dårlige dagligdagsvaner og glemme at fokusere på fremdriften. Det bliver hårdt arbejde :)
4
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5867

Indlægaf Dikus » 29. jan 2016, 22:18

Jeg håber virkeligt, du finder noget, du kan trives med.
1

Tilbage til "Livets forhold"