Ehm må jeg det?

Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3968

Ehm må jeg det?

Indlægaf Angelina » 14. jan 2016, 09:34

Måske mest et spørgsmål til admin (kan ikke huske, kan man tagge brugere herinde?!) - men også sådan lidt mere om det er noget folk vil finde p*sse trælst

Jeg sidder og er ved at designe nye ting til mit firma - primært til bryllupsmessen men også sådan lidt andre tryksager ... og det er jo klart at firmanavn und alles fremgår af det ... men jeg kunne godt bruge et par ekstra øjne eller ti - både så jeg er sikker på der ikke er irriterende trykfejl - men også sådan design / opsætning etc.
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Angelina

Re: Ehm må jeg det?

Indlægaf Angelina » 14. jan 2016, 10:53

Min første problemstilling er at få formuleret det her mere kort og præcist:

"Opfølgningsmøde, hvor vi kigger jeres færdige billeder igennem, med professionel vejledning i type af fremkaldelse, størrelser, rammer etc. så jeres fotokunst kommer til at passe ind i jeres hjem bedst muligt."

Det virker for rodet og langt, men jeg vil gerne have folk ved hvad det er ... (og det behøver i øvrigt ikke at hede "opfølgningsmøde" jeg er åben for forslag) - humlen er sådan set at efter fotograferingen, byder jeg ind til et møde hvor vi ser billederne igennem på storskærm, hjælper med at udvælge billederne, materialer, rammer osv ... (sammensætter album, slideshows etc.) - der er lidt lækkert at gumle på, smukke slideshows osv...
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3361

Indlægaf Hunkat » 14. jan 2016, 10:56

Angelina skrev:Min første problemstilling er at få formuleret det her mere kort og præcist:

"Opfølgningsmøde, hvor vi kigger jeres færdige billeder igennem, med professionel vejledning i type af fremkaldelse, størrelser, rammer etc. så jeres fotokunst kommer til at passe ind i jeres hjem bedst muligt."

Det virker for rodet og langt, men jeg vil gerne have folk ved hvad det er ... (og det behøver i øvrigt ikke at hede "opfølgningsmøde" jeg er åben for forslag) - humlen er sådan set at efter fotograferingen, byder jeg ind til et møde hvor vi ser billederne igennem på storskærm, hjælper med at udvælge billederne, materialer, rammer osv ... (sammensætter album, slideshows etc.) - der er lidt lækkert at gumle på, smukke slideshows osv...

Nu ved jeg ikke hvordan det er opstillet men måske noget med punktform? Altså:

Opfølgningsmøde
    Gennemgang af billeder
    Snak om materiale og størrelse mm.
    Osv.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 14. jan 2016, 11:48

Hunkat skrev:
Angelina skrev:Min første problemstilling er at få formuleret det her mere kort og præcist:

Opfølgningsmøde
    Gennemgang af billeder
    Osv.

Det skal helst være en sætning, det er sidste punkt i listen i punkt form - du ved "I får:

- Planlægningsmøde hvor vi taler jeres ønsker til jeres store dage igennem.
- xxx timers fotografering
- Forlovelsesfotografering
- Opfølgningsmøde
0
Brugeravatar
Hunkat

Indlægaf Hunkat » 14. jan 2016, 11:52

Angelina skrev:
Hunkat skrev:

Opfølgningsmøde
    Gennemgang af billeder
    Osv.

Det skal helst være en sætning, det er sidste punkt i listen i punkt form - du ved "I får:

- Planlægningsmøde hvor vi taler jeres ønsker til jeres store dage igennem.
- xxx timers fotografering
- Forlovelsesfotografering
- Opfølgningsmøde

Ah, ja okay.

Måske: "Opfølgningsmøde, med professionel vejledning i valg af fremkaldelse, størrelser, rammer etc. så I får præcis det resultat/produkt I ønsker."
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 14. jan 2016, 11:53

(Den er "trevinget" brochuren - så der kommer folder der hvor der ligesom er mellemrum)

Billede
0
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 14. jan 2016, 11:58

Her er ydersiden i øvrigt (så må admin lige sige til hvis den skal fjernes):

Til venstre: Den der foldes ind i folderen - i midten er bagsiden - til højre er forsiden:
Billede
0
Brugeravatar
Hunkat

Indlægaf Hunkat » 14. jan 2016, 11:58

Nu er jeg lidt kedelig at høre på (jeg har selv kigger på rigtig mange brullypsfotograferihjemmesider på det sidste).. men jeg tænker at priserne bør står fra mindst til mest, ikke omvendt. Det er noget instinktivt, at kigge til venstre først og at man som regel starter med det mindste/billigste. Så de 13.000 kommer til at stå som mindstepris og det virker (i hvert fald på mig) lidt afskrækkende.
1
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 14. jan 2016, 12:08

Hunkat skrev:Nu er jeg lidt kedelig at høre på (jeg har selv kigger på rigtig mange brullypsfotograferihjemmesider på det sidste).. men jeg tænker at priserne bør står fra mindst til mest, ikke omvendt. Det er noget instinktivt, at kigge til venstre først og at man som regel starter med det mindste/billigste. Så de 13.000 kommer til at stå som mindstepris og det virker (i hvert fald på mig) lidt afskrækkende.

Du må gerne være kedelig at høre på - og komme med din ærlige mening, rigtigt mange markedsføringsguruer anbefaler man skriver den dyreste pris først og så går ned - noget med at man netop bliver sådan helt "aii det koster mange penge" - og så får en "phew, det var ikke så galt" når man læser videre - og det skulle gøre at mindsteprisen virker mindre, end hvis det er den man starter med (ja, jeg har læst meget af den slags crap det sidste år, så jeg forsøger lidt at lære af de der guruer)
0
Brugeravatar
Hunkat

Indlægaf Hunkat » 14. jan 2016, 12:17

Angelina skrev:
Hunkat skrev:Nu er jeg lidt kedelig at høre på (jeg har selv kigger på rigtig mange brullypsfotograferihjemmesider på det sidste).. men jeg tænker at priserne bør står fra mindst til mest, ikke omvendt. Det er noget instinktivt, at kigge til venstre først og at man som regel starter med det mindste/billigste. Så de 13.000 kommer til at stå som mindstepris og det virker (i hvert fald på mig) lidt afskrækkende.

Du må gerne være kedelig at høre på - og komme med din ærlige mening, rigtigt mange markedsføringsguruer anbefaler man skriver den dyreste pris først og så går ned - noget med at man netop bliver sådan helt "aii det koster mange penge" - og så får en "phew, det var ikke så galt" når man læser videre - og det skulle gøre at mindsteprisen virker mindre, end hvis det er den man starter med (ja, jeg har læst meget af den slags crap det sidste år, så jeg forsøger lidt at lære af de der guruer)

:lol: Det minder mig om en joke Anden lavede engang. At man som barn skulle ønske sig en playstation, og så en pony, fordi så virkede playstationen ikke så dyr alligevel :fløjt:

Jeg kan så afsløre at det ikke virker for mig. Men jeg er heller ikke kreativt anlagt. Jeg er logisk anlagt og kan lide sammenhæng, logik (altså mindst til størst) og lister :gammel: Men hvis det virker for andre så skal du da helt klart gøre det. Jeg er også lidt i tvivl om jeg bliver snydt af formatet, altså en 3-bladsfolder præsenteret som a4 side. Det er min hjerne ikke så god til at overskue det endelige resultat.
1
JoyNips
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2965

Indlægaf JoyNips » 14. jan 2016, 12:25

Vil du bruge nyt eller traditionelt komma?
0
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 70
Likede indlæg: 813

Indlægaf Maoam » 14. jan 2016, 12:32

Smukke billeder :lun:

Jeg kan nok bedst lide den rækkefølge af priser, som du har nu. Men det vil være nemmere at vurdere, hvis vi kunne se og sammenligne de to måder at lave det på.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Guldfisk
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1050

Indlægaf Guldfisk » 14. jan 2016, 12:55

Et par bud:
"Vejledningsmøde hvor vi sammen udvælger billeder, størrelser, rammer etc. så jeres fotokunst kommer til at passe bedst muligt i jeres hjem."

"Afsluttende samtale hos "firmanavn" om det endelige udtryk for jeres fotokunst."
1
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 14. jan 2016, 14:01

Jeg hepper med på mindste prisen først. Jeg aner ikke hvad der er mest korrekt at gøre, jeg synes bare at det ser pænest ud sådan tekstmæssigt at lille tekst (lille pris) kommer før stor tekst (høj pris) :genert:
2
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 14. jan 2016, 14:13

JoyNips skrev:Vil du bruge nyt eller traditionelt komma?

Jeg bruger "tilfældigt placerede kommaer" (og får altid nogle til at læse korrektur på dem af samme grund :D ) - men jeg tror mest jeg er til det nye - men må nok erkende at jeg aldrig helt har fattet det der komma noget :nerve:
0

Tilbage til "Job"