Ehm må jeg det?

Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3941

Re: Ehm må jeg det?

Indlægaf Angelina » 14. jan 2016, 14:21

Hunkat skrev:
Angelina skrev:
Hunkat skrev:Nu er jeg lidt kedelig at høre på (jeg har selv kigger på rigtig mange brullypsfotograferihjemmesider på det sidste).. men jeg tænker at priserne bør står fra mindst til mest, ikke omvendt. Det er noget instinktivt, at kigge til venstre først og at man som regel starter med det mindste/billigste. Så de 13.000 kommer til at stå som mindstepris og det virker (i hvert fald på mig) lidt afskrækkende.

Du må gerne være kedelig at høre på - og komme med din ærlige mening, rigtigt mange markedsføringsguruer anbefaler man skriver den dyreste pris først og så går ned - noget med at man netop bliver sådan helt "aii det koster mange penge" - og så får en "phew, det var ikke så galt" når man læser videre - og det skulle gøre at mindsteprisen virker mindre, end hvis det er den man starter med (ja, jeg har læst meget af den slags crap det sidste år, så jeg forsøger lidt at lære af de der guruer)

:lol: Det minder mig om en joke Anden lavede engang. At man som barn skulle ønske sig en playstation, og så en pony, fordi så virkede playstationen ikke så dyr alligevel :fløjt:

Jeg kan så afsløre at det ikke virker for mig. Men jeg er heller ikke kreativt anlagt. Jeg er logisk anlagt og kan lide sammenhæng, logik (altså mindst til størst) og lister :gammel: Men hvis det virker for andre så skal du da helt klart gøre det. Jeg er også lidt i tvivl om jeg bliver snydt af formatet, altså en 3-bladsfolder præsenteret som a4 side. Det er min hjerne ikke så god til at overskue det endelige resultat.

Det virker heller ikke for mig - ligesom jeg synes de der nedrundinger til 9taler er latterlige - men faktum er at forskning viser at det virker på flertallet ...

Jeg kan lige prøve at vise en gammel brochure, så kan det være du bedre kan relatere til hvordan den ser ud "færdig".

Forsiden når brochuren er lukket:
20160114_151805_resized.jpg

Brochuren når man har åbnet det første fag:
20160114_151813_resized.jpg

Brochuren åben - indvendigt:
20160114_151820_resized.jpg

Bagsiden, når brochuren er lukket:
20160114_151833_resized.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 14. jan 2016, 14:37

Et andet produkt jeg arbejder på - er henvisningskort - ideen er at hver kunde får 5 kort, kommer (mindst) 3 retur, får de en gratis fotografering, og dem de henviser får halv pris på fotografering:

På forsiden overvejer jeg om jeg skal have et "mig" ind i sætningen (det største kompliment du kan give MIG)
Billede

På bagsiden kæmper jeg lidt for som det ser ud lige nu er det :

"Kære Bettina

Preben har haft så god en oplevelse hos Pinkstudio at Preben gerne ..." Jeg vil jo gerne af med den ene navnelinje, men kan ikke rigtigt finde en formulering hvor det virker - jeg kan jo ikke sætte "hun / han" ind ...

Billede
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3331

Indlægaf Hunkat » 14. jan 2016, 14:44

Angelina skrev:

"Kære Bettina

Preben har haft så god en oplevelse hos Pinkstudio at Preben gerne ..." Jeg vil jo gerne af med den ene navnelinje, men kan ikke rigtigt finde en formulering hvor det virker - jeg kan jo ikke sætte "hun / han" ind ...

Hvad med at bruge 'jeg' i stedet begge steder og så tilføje en linje nederst 'med venlig hilsen Preben' så du kan identificere den oprindelige kunde (går jeg ud fra er formålet)
1
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 14. jan 2016, 14:47

Hunkat skrev:
Angelina skrev:

"Kære Bettina

Hvad med at bruge 'jeg' i stedet begge steder og så tilføje en linje nederst 'med venlig hilsen Preben' så du kan identificere den oprindelige kunde (går jeg ud fra er formålet)

Ja, præcis, jeg skal jo kunne identificere kunden... og ikke noget dårligt bud! :)
0
Brugeravatar
BlindfullyCool
Kort karma: 41
Likede indlæg: 254

Indlægaf BlindfullyCool » 14. jan 2016, 15:16

Angelina skrev:(Den er "trevinget" brochuren - så der kommer folder der hvor der ligesom er mellemrum)

Billede

Jeg håber det her giver mening, men jeg tænker, om det er muligt at flytte "scopet" i billede 1 (med det kyssende par) længere mod venstre, så de bliver mere centralt placeret på den "vinge"? Måske så folden kommer om på højre side af søjlen. Jeg kunne godt være bekymret for, at de er for tæt på folden, så det mere er den tomme veranda-del af billedet, der kommer i fokus :gruble:
0
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 14. jan 2016, 15:20

BlindfullyCool skrev:
Angelina skrev:(Den er "trevinget" brochuren - så der kommer folder der hvor der ligesom er mellemrum)

Billede

Jeg håber det her giver mening, men jeg tænker, om det er muligt at flytte "scopet" i billede 1 (med det kyssende par) længere mod venstre, så de bliver mere centralt placeret på den "vinge"? Måske så folden kommer om på højre side af søjlen. Jeg kunne godt være bekymret for, at de er for tæt på folden, så det mere er den tomme veranda-del af billedet, der kommer i fokus :gruble:

I min skabelon kan jeg se præcis hvor det er i forhold til folden, og det vil være sådan at når du åbner folderen på første side, så ser du parret (og intet andet) - når du så åbner den sidste fold, så ser du hele billedet :)
1
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 258
Likede indlæg: 4269

Indlægaf Flora » 14. jan 2016, 15:40

Angelina skrev:Min første problemstilling er at få formuleret det her mere kort og præcist:

"Opfølgningsmøde, hvor vi kigger jeres færdige billeder igennem, med professionel vejledning i type af fremkaldelse, størrelser, rammer etc. så jeres fotokunst kommer til at passe ind i jeres hjem bedst muligt."

Det virker for rodet og langt, men jeg vil gerne have folk ved hvad det er ... (og det behøver i øvrigt ikke at hede "opfølgningsmøde" jeg er åben for forslag) - humlen er sådan set at efter fotograferingen, byder jeg ind til et møde hvor vi ser billederne igennem på storskærm, hjælper med at udvælge billederne, materialer, rammer osv ... (sammensætter album, slideshows etc.) - der er lidt lækkert at gumle på, smukke slideshows osv...

Hvad med noget i retning af det her?

"Opfølgning - valg af billeder, type af fremkaldelse, størrelser, rammer etc., som passer til netop jer."
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 258
Likede indlæg: 4269

Indlægaf Flora » 14. jan 2016, 15:50

Angelina skrev:Et andet produkt jeg arbejder på - er henvisningskort - ideen er at hver kunde får 5 kort, kommer (mindst) 3 retur, får de en gratis fotografering, og dem de henviser får halv pris på fotografering:

På forsiden overvejer jeg om jeg skal have et "mig" ind i sætningen (det største kompliment du kan give MIG)
Billede

"Kære Bettina

Billede

Jeg synes helt klart der skal et "mig" ind i øverste sætning. "det største kompliment du kan give mig...".

Mht. til kortene, kunne det være en mulighed at lave to forskellige, hvor der står han på det ene og hun på det andet, der hvor den anden navnelinje står nu? Så kan du give hhv. det ene eller det andet, afhængigt af om det er en mand eller kvinde.
0
Debattens sødeste :engel:
Guldfisk
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1048

Indlægaf Guldfisk » 14. jan 2016, 16:47

Angelina skrev:På bagsiden kæmper jeg lidt for som det ser ud lige nu er det :

"Kære Bettina

Hvad med bare at droppe det første, så får du heller ikke 2x god. "Kære Bettina
Preben vil gerne dele sin gode oplevelse hos Pinkstudio med dig..."
1
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 14. jan 2016, 17:19

Hvor der I øvrigt gode :gogo: - jeg er gået på fyraften, og arbejder lidt videre på det i morgen :)
0
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 15. jan 2016, 08:37

Angelina skrev:Et andet produkt jeg arbejder på - er henvisningskort - ideen er at hver kunde får 5 kort, kommer (mindst) 3 retur, får de en gratis fotografering, og dem de henviser får halv pris på fotografering:

Billede

"Kære Bettina

Billede

Og ændret:

Billede

(Og så overvejer jeg lidt om jeg skal lave forskellige billeder på forsiden, altså bevares, det bliver lidt dyrere - men også meget federe i sidste ende)
0
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 20. jan 2016, 13:31

Så har jeg fået læst brochurer og andet godt igennem og mangler blot de sidste rettelser, så bliver det sendt i print.

Nu skal jeg så tilgengæld have lavet mit slideshow - det bliver lækre bryllupsbilleder der kører - og så ind i mellem lige en "her er mit tilbud".

Det første tilbud: Book et gratis og uforpligtende planlægningsmøde i dag - vælger I at booke mig som jeres fotograf giver jeg et album 20x20 til en værdi af 2499 kr.

Det andet tilbud: Book jeres bryllupsfotografering i dag - og få .... *skal lige have fundet ud af hvad man så får*

Det tredje tilbud: Morgengave ide: Book et gratis og uforpligtende planlægningsmøde i dag og få *mangler lige at finde ud af hvad man så får*

Men hvor mange billeder (eller hvor lang tid) skal der være i mellem tilbudene - hvor længe skal tilbudene være der for man når og læse og notere sig det.

De kører i øvrigt på et tv.
0
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 20. jan 2016, 13:33

Fra sidst jeg udstillede:

Billede
0
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 20. jan 2016, 15:02

Flyer et eller to?

Billede

Billede
0
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1635

Indlægaf dykkersild » 20. jan 2016, 15:15

Flyver 1
Jeg må altså lige kommenterer på skråskriften - for hvis man kigger hurtigt så står der altså: ÆG til dig selv.
Hvorfor ikke beholde samme skrifttype - blot i mindre størrelse?
2

Tilbage til "Job"