Hvem betaler?

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
KinderBueno
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1062

Re: Hvem betaler?

Indlægaf KinderBueno » 30. sep 2015, 12:24

Når vi skal giftes engang kommer vi helt sikkert til at betale selv. Jeg ville ikke forvente andet. Jeg kunne godt forestille mig, at min kærestes forældre selv vil tilbyde et tilskud til den tid, og det er selvfølgelig meget velkomment, men jeg ville aldrig regne det med i budgettet. Vi betaler, og så er uventede tilskud ren bonus.
1
hej hest, hestehest
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 213
Likede indlæg: 1644

Indlægaf Pityt » 10. okt 2015, 09:51

Vi betalte selv hans jakkesæt, colaerne på den lokale grillbar efter kirken, middag for os 2 om aftenen og bryllupsrejsen.
Kjolen var en jeg havde i forvejen, vi holdt ikke fest og kirken er heldigvis gratis :lol:
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 239
Likede indlæg: 2511
Kontakt:

Indlægaf Annione » 10. okt 2015, 10:00

Min kæreste kommer til at betale det hele, helt som han plejer.

Til mit første bryllup betalte mine forældre 1/3 og mine svigerforældre 2/3. Vi ville egentlig bare have været på rådhuset - men vores forældre ville have en fest, så vi endte med reception for 180 og middag for 90.
Tror de fortrød, da vi blev skilt et år senere, men de ville jo have den fest, så det fik de.
0
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
flicka
Kort karma: 70
Likede indlæg: 611

Indlægaf flicka » 10. okt 2015, 10:11

Jeg regner med at vi selv betaler hele gildet.

Vi vil ikke arrangere bryllup ud fra formodning om at vi får et tilskud fra forældre/svigerforældre. Hvis vi gør, så er det jo bare lækkert. Men det er ikke noget vi spekulerer i eller forventer overhovedet.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn

A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1101

Indlægaf girl_beat » 10. okt 2015, 10:36

Annione skrev:Min kæreste kommer til at betale det hele, helt som han plejer.

Til mit første bryllup betalte mine forældre 1/3 og mine svigerforældre 2/3. Vi ville egentlig bare have været på rådhuset - men vores forældre ville have en fest, så vi endte med reception for 180 og middag for 90.
Tror de fortrød, da vi blev skilt et år senere, men de ville jo have den fest, så det fik de.

Det er vel dét, man kalder karma? :lol:
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5901

Indlægaf Dikus » 10. okt 2015, 11:56

Neeeeej. De glæder sig da bare til næste fest :-D

Jeg har en datter. Og når hun engang skal giftes, har jeg åben pengepung. Selv hvis det ikke holder, så skal hun have den dag, hun drømmer om.

Med en undtagelse. Hun SKAL have dyre, lækre sko på. Om hun vil det eller ej. Betalt med de kobbermønter, der er sparet op fra den dag hendes mor og far blev gift/hun var tre år gammel.
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3507

Indlægaf Ballademager » 10. okt 2015, 13:02

Jeg har fået 10000 af min mormor for nogle år siden. Nogle af de penge står der kjole på, hvis vi kommer så langt en gang. Håber, at hun stadig er her til den tid, så hun kan se, hvad de gik til.

Derudover gav mine forældre et ret stort tilskud til min søsters bryllup, og det har jeg fået besked på, at vi også får. Hvis deres økonomier til den tid er lige så fine, som de er nu, så siger jeg ja tak. Hvis jeg fornemmer, at pengene vil mangle til at forsøde deres egen tilværelse, så siger jeg nej tak.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3507

Indlægaf Ballademager » 10. okt 2015, 13:06

Dikus skrev:

Neeeeej. De glæder sig da bare til næste fest :-D

Jeg har en datter. Og når hun engang skal giftes, har jeg åben pengepung. Selv hvis det ikke holder, så skal hun have den dag, hun drømmer om.

Med en undtagelse. Hun SKAL have dyre, lækre sko på. Om hun vil det eller ej. Betalt med de kobbermønter, der er sparet op fra den dag hendes mor og far blev gift/hun var tre år gammel.

Orv ja, jeg har også en anseelig bunke 50-ører, som jeg har samlet sammen siden mine teenageår. De er tænkt til brudesko :D
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 524
Likede indlæg: 2435

Indlægaf Bøtte » 10. okt 2015, 15:47

Mine forældre betalte kjolen + tilbehør og tilretning af den.
Derudover fik vi 5000 til festen og en rigtig fin pengegave.

Resten betalte vi selv.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
SonataA
Kort karma: 14
Likede indlæg: 167

Indlægaf SonataA » 10. okt 2015, 19:27

Mine forældre betalte vin, lokale (gratis pga min fars arbejde).
Mine svigerforældre betalte maden.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"