Bruger du mange penge på din bolig?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1114

Re: Bruger du mange penge på din bolig?

Indlægaf Torn » 20. jan 2016, 16:26

Jeg bruger ca. halvdelen af min SU på faste boligomkostninger. Jeg køber sjældent nyt inventar, men boligindretning er en fast post på jule- og fødselsdagsønskeseddel. :D
0
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 718

Indlægaf Lykke » 21. jan 2016, 07:02

Nej fordi vi lige nu bor på kollegie. En dejlig 3-værelses. Vi bor her med en baby, og kunne godt tænke os noget andet, måske større, måske mere centralt. Men det koster alt for meget for os. Boligforeninger skal man have været skrevet op i i enormt mange år, så vi bliver boende indtil videre.

Jeg køber mest ting fra genbrug til lejligheden. Og er så småt ved at have udryddet IKEA.
Ellers ønsker jeg mig ting til fødselsdag og jul.

Lige nu kan vi så heller ikke have flere ting her på vores 54 kvm. Så det gør det så nemt.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3515

Indlægaf Lemonella » 26. jan 2016, 09:32

Vi bor i en lejlighed på ca. 110 kvm. inkl. altan og svalegang. Huslejen er en smule høj, men det skyldes, at vi over huslejen, afdrager på et nyt køkken, nyt badeværelse og lukning med vinduer på altanen. Skulle jeg betale det alene, ville min Førtidspension dække huslejen, men så var der ikke mange penge til rest.
Heldigvis bruger vi ikke meget på varme og får som regel mellem 5000 og 7000 kr retur hvert år. Og nej vi går ikke rundt og fryser. :)

Vi startede småt ud med meget få møbler, der er kommet lidt flere til igennem de snart 12 år vi har boet her. Det meste er købt på udsalg eller arvet fra familien.
Vi har ikke brug for, at bo i et udstillingshjem. Her skal bare være hyggeligt, at være og det er her. :)
Grønne planter er her mange af og det er nok det jeg bruger flest penge på, når der i perioder trænger til udskiftning.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 18
Likede indlæg: 319

Indlægaf Nicolait » 31. jan 2016, 20:32

avdotja skrev:
Nicolait skrev:Ikke rigtigt, jeg bor til leje i en bygning, som vist er fra 30'erne. Det er en 1-værelses, men den har alt, hvad jeg behøver. Samtidig er den billig - tror vist det er omkring 2700 kr jeg betaler. Jeg føler selv, at jeg har fået den indrettet på en god måde.
Derudover har jeg mange gode naboer, hvilket betyder rigtig meget for mig.
Derudover er der mange ting, som er i gå-afstand fra, hvor jeg bor, og Rådhuspladsen (kbh) ligger kun 1139 meter væk.

Det var alligevel et præcist mål - tæller trapperne med :-D

Ja ik? :lol2:
Man kan jo lige så godt prøve at være så præcis som muligt. :P
Men hov nej trapperne er ikke talt med. :gisp:
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5866

Indlægaf Dikus » 31. jan 2016, 21:51

Vi bruger omkring 20 % af vores udbetalte indkomst på en lejet lejlighed og et ejet hus.

Skulle vi have en lejlighed til, hvor vi bor, ville det blive mindst 40 % af vores indkomst. Det har vi ikke råd til.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1903

Indlægaf Purple Haze » 1. feb 2016, 06:35

Jeg bruger ca 60-70% af min løn på min bolig.
Banklån, realkreditlån og div fællesudgifter.

Det er meget, men jeg er glad for at bo her.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Bolig"