Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4273

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Rapfisk » 10. mar 2016, 15:41

De amerikanere, jeg omgås, er i større eller mindre grad på venstrefløjen af det demokratiske parti, og da Cruz vandt første gang, sagde de samstemmende: "Så hellere Trump". Meget sigende.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3404

Indlægaf dgd2007 » 10. mar 2016, 16:18

Rapfisk skrev:De amerikanere, jeg omgås, er i større eller mindre grad på venstrefløjen af det demokratiske parti, og da Cruz vandt første gang, sagde de samstemmende: "Så hellere Trump". Meget sigende.

Ja, der er også nogle målinger, der tyder på, at Sanders ville klare sig bedst mod Trump, og at en vis gruppe vælgere faktisk vakler mellem de to.
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 10. mar 2016, 16:21

Wizzze skrev:Nope de er i store stræk "lagt døde".
http://www.bustle.com/articles/144624-w ... otal-waste

Tak for linket. OK, men de kan så stadigvæk være med til at forhindre, at én får de 1.237 i første runde. Og ved senere afstemningsrunder mener jeg, de er frit stillet (men så jo altså heller ikke bundet af, fx hvis Rubio dropper ud, at stemme på den kandidat, han anbefaler.)
0
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 140
Likede indlæg: 2079

Indlægaf eks-Maupassant » 10. mar 2016, 20:00

Mht. Trumps mur skal det siges at Cruz også går ind for en mur mod Mexico, der er dog den forskel at Cruz vil lade USA betale for den (han mener man sparer en masse penge på at bygge den alligevel) og Trump som bekendt mener at Mexico skal betale for den.
0
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 10. mar 2016, 22:48

:nerve: :panik:

0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 10. mar 2016, 22:53

eks-Maupassant skrev::nerve: :panik:

Der var en ironisk kommentator forleden, der sagde, at flere af de republikanske var "in effect running on a 'pro-warcrimes' platform" :genert:
0
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 10. mar 2016, 22:57

Det er jo ikke ironisk - det er jo det han siger.
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 11. mar 2016, 01:48

Nu begynder de frafaldne kandidater at vælge side. Fiorina for Cruz, og Carson for Trump! (Det sidste er ikke officielt endnu - det lyder også helt skørt, men det ville selvfølgelig være meget smart af Trump med en både sort & überkristen vicepræsidentkandidat :gruble:)
0
Brugeravatar
FruitFly
Kort karma: 12
Likede indlæg: 285

Indlægaf FruitFly » 12. mar 2016, 09:20

Det er helt sort at det står mellem Cruz og Trump. De er begge frygtelige kandidater, og det er utroligt at de har så stor opbakning. Men vi sidder jo også herovre, og jeg mangler personlig føling med hvad der egentlig driver amerikanerne. Dem, jeg selv kender, er på østkysten og tydeligvis slet ikke repræsentative.
3
Thomas31
Kort karma: 5
Likede indlæg: 32

Indlægaf Thomas31 » 12. mar 2016, 13:44

eks-Maupassant skrev:Det er jo ikke ironisk - det er jo det han siger.

pia Kjærsgård har også sagt lidt af hvert - nu er hun formand for folketinget.
EL går vist stadig mere eller mindre officielt ind for en væbnet revolution, hvilket må siges at være langt værre end Trump, alligevel opfattes de som helt normale og mainstream. vælgerne har tydeligvis et filter. også i Danmark. Det er nok bare nemmere at absorbere det vanvid, man selv er en del af.

Der er et i stigende grad desperat ønske om forandring. Den almindelige amerikaner bliver hele tiden fattigere set ift stigende udgifter til uddannelse og sundhed. Jeg tror, stadig flere bliver stadig mere ligeglade med, hvad de bliver dikteret at skulle blive forarget over. Især når det meste er ligegyldigt. hvorfor er noget specifik udrustning af en grænse kontroversielt.

Jeg tror Trump vinder det hele, og jeg er ikke overbevist om, at det skulle være så slemt. Cruz ville være uendeligt meget værre. Trump er slet ikke højreorienteret på samme måde. på sin vis er han nærmere til venstre.
0
Thomas31
Kort karma: 5
Likede indlæg: 32

Indlægaf Thomas31 » 12. mar 2016, 13:54

dgd2007 skrev:Så lige noget af et Trump-interview med Anderson Cooper.
Han snakkede bl.a. andet om, hvordan han ville true Kina med handelskrig ... men det er jo umuligt at vide, om han egentlig mener det. Han minder af og til lidt om den gamle Linje 3-praodi med: "Det har jeg aldrig sagt, og jeg vil gerne gentage det!" :genert:

Og så sagde han også, at selvom han ikke fik de 1.237 delegerede (som han kaldte "an artifical number that they have set"), så burde han alligevel blive nomineret, hvis han havde flest. :fløjt:

Nu er de 1.237 jo ikke et kunstigt tal, som nogen har fundet på - det er det, man normalt kalder et flertal!

nu skal der jo ikke sammensættes et parlament men vælges EN kandidat. Hvis en kandidat med langt flest stemmer skrottes ved at de andre rotter sig sammen bliver hele primærvalg-systemet kortsluttet. Det vil blive opfattet som en tilsidesættelse af valgresultaterne, og jeg tror konsekvenserne vil være temmelig uoverskuelige. Og Trump ville formentlig stille op alligevel udenfor partiet og tænkeligt høste mange stemmer på hele seancen.
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 12. mar 2016, 15:13

Thomas31 skrev:nu skal der jo ikke sammensættes et parlament men vælges EN kandidat. Hvis en kandidat med langt flest stemmer skrottes ved at de andre rotter sig sammen bliver hele primærvalg-systemet kortsluttet. Det vil blive opfattet som en tilsidesættelse af valgresultaterne, og jeg tror konsekvenserne vil være temmelig uoverskuelige. Og Trump ville formentlig stille op alligevel udenfor partiet og tænkeligt høste mange stemmer på hele seancen.

Altså jeg er da ikke tvivl om, at Trump og hans fans ville udlægge det sådan.
Men det er jo ikke rigtigt, at det kortslutter systemet. Det ER systemet.
Det ville jo også være bevis på, at det er et mindretal, der har stemt på den førende kandidat.
Men du har ret i, at det vil give en farlig ballade, og Trump-folkene vil føle sig snydt. Men hvis de kun har 30-35%, så er det jo ikke udemokratisk at sige: "OK, hvad gør vi så? Kan vi finde en kompromiskandidat, når nu de fleste ikke vil have ham?"
Gevaldigt spændende, hvor Florida og Ohio går hen på tirsdag!
0
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 12. mar 2016, 22:10

Thomas31 skrev:
eks-Maupassant skrev:Det er jo ikke ironisk - det er jo det han siger.

pia Kjærsgård har også sagt lidt af hvert - nu er hun formand for folketinget.
EL går vist stadig mere eller mindre officielt ind for en væbnet revolution, hvilket må siges at være langt værre end Trump, alligevel opfattes de som helt normale og mainstream. vælgerne har tydeligvis et filter. også i Danmark. Det er nok bare nemmere at absorbere det vanvid, man selv er en del af.

Der er et i stigende grad desperat ønske om forandring. Den almindelige amerikaner bliver hele tiden fattigere set ift stigende udgifter til uddannelse og sundhed. Jeg tror, stadig flere bliver stadig mere ligeglade med, hvad de bliver dikteret at skulle blive forarget over. Især når det meste er ligegyldigt. hvorfor er noget specifik udrustning af en grænse kontroversielt.

Jeg tror Trump vinder det hele, og jeg er ikke overbevist om, at det skulle være så slemt. Cruz ville være uendeligt meget værre. Trump er slet ikke højreorienteret på samme måde. på sin vis er han nærmere til venstre.

Nu tænkte jeg også på Ted Cruz før.

Han svarede på et møde, at hans løsning på ISIS var "I want to carpet bomb them, and then we will learn if the sand can glow in the dark":

"Glow in the dark" henviser self. til radioaktivitet, dvs hans plan er at nuke Raqqa med flere hundrede tusinde civile.

Cruz mener hvad han siger, så vidt jeg kan afgøre det. Hvis han blev præsident ville han formentlig sønderbombe en masse mennesker.

Alle Trumps udtalelser tror jeg omvendt skal tages med et meget stort gran salt, så man ved jo reelt ikke hvad han vil gøre hvis han vinder. Det virker på mig som om hans udtalelser er meget mere ekstreme end det han faktisk vil gøre, det får vi jo at se :)
0
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 12. mar 2016, 22:21

FruitFly skrev:Det er helt sort at det står mellem Cruz og Trump. De er begge frygtelige kandidater, og det er utroligt at de har så stor opbakning. Men vi sidder jo også herovre, og jeg mangler personlig føling med hvad der egentlig driver amerikanerne. Dem, jeg selv kender, er på østkysten og tydeligvis slet ikke repræsentative.

Jeg er også på et international forum hvor der er mange amerikanere, rigtigt mange af dem er komplet og aldeles bindegale :)

Det er standard at folk mener at evolutionsteorien er noget venstreorienteret pjat, at våben til alle er den bedste måde at holde vold nede på samt at global warming er et komplot skabt af FN. De mener også Kina er hardcore kommunister, og bliver bare sure hvis man fortæller dem at Kina gik over til markedsøkonomi for 20 år siden. Og så mener de at demokraterne og republikanerne er en slags agenter for "the corporations" der bare vil udsuge dem, samtidigt med at de elsker private virksomheder.

De er også bare sådan - man kan ikke rigtigt snakke fornuftigt med dem. De bliver bare sure hvis man siger dem i mod, mener at de har lov til at have deres mening i fred selv om den er TOTALT forkert, kort sagt de er komplet uimodtagelige for fakta og argumenter. Deres generelle holdning er også meget konspirationsagtigt, de mener alle holdninger er ting som en eller anden interessegruppe har sat i verden for at mele en eller anden kage, de kan slet ikke tage imod at global warming bare er en videnskabelig teori som så mange andre, det SKAL bare være noget med en konspiration der kæmper for den.

De er ligesom amerikanerne er delt i to ekstremt forskellige grupper, hvor den ene del er som dem du kender, altså normale mennesker, og den anden er bare knald i låget. Dem der er knald i låget, ja de er nærmest en form for vestlige talibanere.
2
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 13. mar 2016, 04:45

Nu fik Trump tæsk i to starter, Wyoming der vinder Cruz med 66% og Trump får kun 7%, Washington DC, der vinder Rubio, og Kasich er nr 2 :stoned:

Ligner at Cruz vinder i Bible Belt.

Jeg tjekkede Californien ud, og det ser ud til at Cruz vinder over Trump, med de andre langt bagude.

Noget med at staten er så overvældende liberal og demokratisk, at de få der er republikanere virkelig MENER noget med deres republikanisme og vil skille sig ud fra den californiske masse, og derfor foretrækker de de mest sindsyge kandidater.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"