Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1156
Likede indlæg: 6806

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 24. apr 2016, 15:27

dgd2007 skrev:Bortset fra det, så vil Cruz jo være chanceløs mod Hillary. Han er trods alt for meget ekstrem højreanarkist.
Med Trump ved man derimod aldrig. Han har også visse ting, der kunne tiltrække traditionelt demokratiske vælgere eller sofavælgere. Bl.a. det med frihandlesaftaler, der har kostet amerikanske jobs. Hvilket Hillary jo er forbundet med i kraft af mandens præsidentperiode.

Cruz kunne måske dele latino stemmerne, som ellers i stor udstrækning ville gå til demokraterne. Men hvor mange hvide middelklasse amerikanere han ville koste på den anden side, er svært at sige :gruble:
Hvis det blev Cruz, så er det også svært at sige hvad der ville ske på republikansk side. Nogen er endda bange for at skuffede Trump støtter ville blive voldelige og det ville komme til en masse uro. Der er også muligheden for at Trump ville fortsætte kampagnen som partiløs. Tænk hvor pinligt det ville være for Republikanerne hvis et valg endte med demokratisk sejr, Trump nummer 2 og så en Cruz som nummer tre, jeg er ikke helt sikker på partiet ville overleve.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3439

Indlægaf dgd2007 » 26. apr 2016, 20:22

Det lader til, at Fox News støtter det republikanske partis kampagne for at stoppe Trump, når de gør det op på denne måde: :D

Billede

Det skal siges, at den er fra før New York (så Trump +90 og Mr. Non-Trump +6, tror jeg det var).
Men det er for øvrigt en meget relevant måde at stille det op på, givet situationen. (Bortset fra at non-trump ikke er opstillet selvfølgelig ... )
1
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4294

Indlægaf Rapfisk » 27. apr 2016, 18:18

Cruz vælger Fiorina som sin vicepræsidentkandidat.

Mit hoved kan slet ikke rumme, hvor forkert det er.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2112

Indlægaf eks-Maupassant » 27. apr 2016, 18:34

Wizzze skrev:
dgd2007 skrev:
Thomas31 skrev:[...] Det er de to eneste realistisk relevante valg tilbage. [...]

Der var en forleden på CNN, der sagde: "Ted Cruz er meget populær
... på øde steder, hvor der ikke rigtig bor nogen." :D

Altså Texas er jo er stor stat, med mange mennesker, men ellers ja, så er det i de tyndt befolkede præriestater han har hentet sine sejre, mens Trump har taget syden og de østlige stater. Vi mangler stadig rigtigt at se hvordan Vestkysten vil stemme. De resterende østkyst stater stemmer på tirsdag og det er Trump territorie, det mest spændende bliver om Kasich kan trække noget af sin Ohio popularitet med ind i Pennsylvania ? :gruble: Jeg tror dog det igen bliver Trump der løber med de meste. Det bliver Maj/Juni på Vestkysten som kommer til at afgøre om Trump kan komme helt i mål, eller vi ender med at alt skal afgøres på konventet.
Trump mangler små 400 delegerede for at nå i mål, de 100 af dem, gerne lidt flere, skulle gerne komme tirsdag (ud af ca. 150 der er i spil). Ellers tror jeg ikke han når i mål, selv med Californiens mange delegerede til sidst.

Cruz skulle have gode chancer i Californien. Der er meget få republikanere der, og de få der er der er meget rabiate. Så det ville give mening de tog Cruz.
0
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 27. apr 2016, 18:35

Rapfisk skrev:Cruz vælger Fiorina som sin vicepræsidentkandidat.

Hvem er Fiorina?
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 27. apr 2016, 18:39

Nå tak, det havde jeg ikke hørt endnu!
Men hvorfor forkert - fordi de er for ens, eller hvordan?
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1156
Likede indlæg: 6806

Indlægaf Wizzze » 27. apr 2016, 18:47

eks-Maupassant skrev:

Hvem er Fiorina?

Carley Fiorina, kvinde, ex chef for HP, tidlig kandidat men droppede ud, men vigtigt, hun har en godt navn hos republikanerne i Californien, og hun er en establishment Republikaner så dem i Washington kan også lide hende. Ligner et forsøg på at vinde Californien og så ankomme til Konventet med lidt momentum, og der være mere spiselig for kernen af republikanerne, og måske få nomineringen udenom Trump på den måde :gruble:
Smart, men nok lidt for smart, tror ikke folk køber den.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 27. apr 2016, 18:52

Wizzze skrev:
eks-Maupassant skrev:

Hvem er Fiorina?

Carley Fiorina, kvinde, ex chef for HP, tidlig kandidat men droppede ud, men vigtigt, hun har en godt navn hos republikanerne i Californien, og hun er en establishment Republikaner så dem i Washington kan også lide hende. Ligner et forsøg på at vinde Californien og så ankomme til Konventet med lidt momentum, og der være mere spiselig for kernen af republikanerne, og måske få nomineringen udenom Trump på den måde :gruble:
Smart, men nok lidt for smart, tror ikke folk køber den.

Oho, tak for info. Ja Cruz er en udspekuleret rad.
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 214
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1988

Indlægaf Lurende Peber » 27. apr 2016, 18:57

eks-Maupassant skrev:

Hvem er Fiorina?

http://www.salon.com/2016/04/27/carly_f ... ning_mate/

Noget sært valg, eftersom hendes navn åbenbart forbindes med outsourcing i 10.000 vis af stillinger. Ikke ligefrem et populært standpunkt i mange kredse.
0
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 27. apr 2016, 18:59

Jeg tror først og fremmest heller ikke, at folk køber den. Der var jo en grund til, hun måtte suspendere sin kampagne. Hun kan selvfølgelig noget, som Cruz-kampagnen mangler i forhold til Trump, at hun kan køre "privat virksomhed"-retorikken, og i forhold til Trump og Clinton, at hun er kvinde.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 27. apr 2016, 19:07

Rapfisk skrev:Jeg tror først og fremmest heller ikke, at folk køber den. Der var jo en grund til, hun måtte suspendere sin kampagne. Hun kan selvfølgelig noget, som Cruz-kampagnen mangler i forhold til Trump, at hun kan køre "privat virksomhed"-retorikken, og i forhold til Trump og Clinton, at hun er kvinde.

Ja, de ser da godt ud sammen - samme næse og samme dystre aura :)
Og så styrker det vel brandet som den ægte konservative "billet" (ticket :genert: ).
Det er selvfølgelig skræmmende for de fleste - men i Republikanske primærvalg an det jo undertiden godt give pote.
0
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 27. apr 2016, 19:17

dgd2007 skrev:
Rapfisk skrev:Jeg tror først og fremmest heller ikke, at folk køber den. Der var jo en grund til, hun måtte suspendere sin kampagne. Hun kan selvfølgelig noget, som Cruz-kampagnen mangler i forhold til Trump, at hun kan køre "privat virksomhed"-retorikken, og i forhold til Trump og Clinton, at hun er kvinde.

Ja, de ser da godt ud sammen - samme næse og samme dystre aura :)
Og så styrker det vel brandet som den ægte konservative "billet" (ticket :genert: ).
Det er selvfølgelig skræmmende for de fleste - men i Republikanske primærvalg an det jo undertiden godt give pote.

Med danske briller ser de begge to enormt hæmmede ud :genert:

Hun er vist lidt mindre rabiat end ham - og det siger ikke så lidt om Cruz :tie:
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 27. apr 2016, 19:36

Rapfisk skrev:Med danske briller ser de begge to enormt hæmmede ud :genert:

Hun er vist lidt mindre rabiat end ham - og det siger ikke så lidt om Cruz :tie:

Hun går sikkert ikke så meget op i at give "religiøs frihed" til at diskriminere bøsser og sådan noget. Men jeg hørte hendes udenrigspolitiske synspunkter, dengang hun stadig var kandidat. De lod da i hvert fald ikke noget tilbage :8:
0
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 27. apr 2016, 19:38

dgd2007 skrev:
Rapfisk skrev:Med danske briller ser de begge to enormt hæmmede ud :genert:

Hun går sikkert ikke så meget op i at give "religiøs frihed" til at diskriminere bøsser og sådan noget. Men jeg hørte hendes udenrigspolitiske synspunkter, dengang hun stadig var kandidat. De lod da i hvert fald ikke noget tilbage :8:

Hun vil også tillade abort, hvis graviditeten er resultat af voldtægt eller incest (!) - Cruz kun i tilfælde af fare for morens liv.

Men ja, på andre områder, fx udenrigspolitik, uddannelsespolitik og miljøpolitik er de ret enige :tie: :nerve:
1
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 27. apr 2016, 19:42

I Indiana, som er den næste (3. maj) fører Trump faktisk ikke voldsomt: http://www.realclearpolitics.com/epolls ... -5786.html
- og hvis Kasich de facto trækker sig fra den stat, kan det da da godt være. Men Cruz har godt nok ikke klaret sig så godti de sidste to omgange.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"