Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1157
Likede indlæg: 6807

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf Wizzze » 10. feb 2016, 06:58

Sanders og Trump vandt i New Hampshire, ganske som ventet.
Mere uventet er at Cruz der spiller så meget på religion og antigovernment bliver nummer 3 i NH, som ellers er meget liberale omkring religion og støtter op om det fælles og staten. Mere moderate som Bush og Rubio ender efter Cruz, det må gøre ondt. Og endnu mere ondt må det gøre på Chris Christie og Fiorina, hendes fokus på forretning og økonomi, burde have spiller i NH hvor så mange arbejder indenfor finans. Nu skal vi til South Carolina, hvor det igen vil blive religion, family values og mistro mod regeringen vil blive emnerne, og der vil Fiorina slet ikke spille, hun skulle have noget positivt med fra NH, til at komme gennem SC. Det skete ikke, nu må hun vel konkludere at det er slut.:gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3443

Indlægaf dgd2007 » 10. feb 2016, 07:18

Der var to gode resultater for Trump i New Hampshire.
Det ene selvfølgelig hans eget stemmetal på 35% langt foran nr. 2. Men det andet og nok så vigtige, at ud af gruppen på Bush, Rubio, Kasich og Christie (der tilsammen fik 45%) er det kun sidstnævnte der klarede sig så dårligt, at han formentlig træder ud. Deres vælgere ville jo nok i vidt omfang stemme "hinandens", hvis der kun var én af dem tilbage, og næppe på Trump, og ville derved sagtens kunne slå ham. Men så længe der er 3-4 stykker af dem tilbage, er Trump jo på den grønne gren med en tredjedel af stemmerne, selv om det sagtens kan tænkes, at han ikke kan nå meget højere end det.
0
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 11. feb 2016, 05:04

Christie og Fiorina har trukket sig, meget som ventet. Nu må vi så se om det styrker andre midterkandidater som Bush og Rubio :gruble:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10273

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. feb 2016, 07:39

Wizzze skrev:Christie og Fiorina har trukket sig, meget som ventet. Nu må vi så se om det styrker andre midterkandidater som Bush og Rubio :gruble:

Det kan da egentlig godt være, at der har været for mange fra den fløj at stemme på :gruble:
Samtidig tror jeg også, at de moderates beskedne succes hænger sammen med, at tea party-bevægelsen har fået skræmt nogle vælgere helt væk fra Republikanerne, og at de nu mangler til at bakke op om midterkandidaterne.

Jeg har egentlig tænkt på, om det samme på sigt kan ske hos Demokraterne, hvis Bernie Sanders for alvor vinder frem.
Efter amerikanske standarder må han på nogle områder godt nok også virke bombastisk og rabiat.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 214
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1988

Indlægaf Lurende Peber » 11. feb 2016, 07:54

eks-Maupassant skrev:...
Jeg fik Clinton, O'Malley, Sanders
Samme her. Troede som andre også, at Sanders var mere "mig" Men det kan jo være, at testen er mere amerikansk end europæisk ;)
0
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 214
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1988

Indlægaf Lurende Peber » 11. feb 2016, 07:58

DetSorteCirkus skrev:....har fået skræmt nogle vælgere helt væk fra Republikanerne, og at de nu mangler til at bakke op om midterkandidaterne.

Jeg har egentlig tænkt på, om det samme på sigt kan ske hos Demokraterne, hvis Bernie Sanders for alvor vinder frem.
Efter amerikanske standarder må han på nogle områder godt nok også virke bombastisk og rabiat.
Enig. Selv hvis Trump skulle få nogle republikanere til at overveje ikke at stemme, vil alternativet Sanders nok få mange op af sofaen alligevel :gruble:
0
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1127

Indlægaf Torn » 11. feb 2016, 08:51

image.png

Men jeg var vist også alt for europæisk indstillet i mine svar.

Jeg frygter oprigtigt, at Trump kunne vinde. Både som kandidat og præsident.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2113

Indlægaf eks-Maupassant » 11. feb 2016, 08:55

Iflg. den her poll står Trump til at vinde South Carolina stort også. Overraskende for mig, for religion og family values er ikke just hans stærke side, men han trækker det så vel ind på systemmodstand.

http://www.realclearpolitics.com/epolls ... -4151.html
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3443

Indlægaf dgd2007 » 11. feb 2016, 09:05

eks-Maupassant skrev:Iflg. den her poll står Trump til at vinde South Carolina stort også. Overraskende for mig, for religion og family values er ikke just hans stærke side, men han trækker det så vel ind på systemmodstand.

Hmm ... de der amerikanske kristne, der blander politik og religion, gør det i hele taget ikke altid på den måde, man måske ville have forventet! :)
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3564

Indlægaf Lemonella » 11. feb 2016, 09:33

Jeg tog testen og endte, ikke overraskende, på Hillary. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 11. feb 2016, 09:56

dgd2007 skrev:
eks-Maupassant skrev:Iflg. den her poll står Trump til at vinde South Carolina stort også. Overraskende for mig, for religion og family values er ikke just hans stærke side, men han trækker det så vel ind på systemmodstand.

Hmm ... de der amerikanske kristne, der blander politik og religion, gør det i hele taget ikke altid på den måde, man måske ville have forventet! :)

Nej det er ret mærkelige :)

De poster sådan nogen ting her på facebook f.eks.

Billede

Så på den måde kan man jo sagtens kombinere religion og Trump
0
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 11. feb 2016, 09:59

Man skylder i øvrigt sig selv at finde et internet-debat sted med en masse amerikanere og starte diskussioner op om følgende emner

1. Gun control
2. Evolution og Darwin
3. Global Warming

Og man vil indenfor få minutter opleve at der er MEGET langt fra Europa til USA rent mentalitetsmæssigt :)
0
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 11. feb 2016, 10:04

Bemærk at målingen er 3 uger gammel, altså før Iowa og New Hampshire. Men han vil nok stadig være frontrunner, det spændende bliver at se hvor meget Cruz får, nu vi er kommet ned i syden. Og så om den moderate stemme stadig at splittet, eller om de begynder at samle sig om Rubio, Bush eller Kasich.
0
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 11. feb 2016, 10:11

Wizzze skrev:

Bemærk at målingen er 3 uger gammel, altså før Iowa og New Hampshire. Men han vil nok stadig være frontrunner, det spændende bliver at se hvor meget Cruz får, nu vi er kommet ned i syden. Og så om den moderate stemme stadig at splittet, eller om de begynder at samle sig om Rubio, Bush eller Kasich.

Mjah. Hvis de andre skal have en chance, så skal der da ske noget før super Tuesday 1/3. Nogen af de moderate burde vel trække sig, så der kun er 1 tilbage.
0
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 11. feb 2016, 10:17

eks-Maupassant skrev:
Wizzze skrev:

Mjah. Hvis de andre skal have en chance, så skal der da ske noget før super Tuesday 1/3. Nogen af de moderate burde vel trække sig, så der kun er 1 tilbage.

Det er jo det alle regner/håber på vil ske, men hvem vil trække sig, hvis de alle får ca. de samme stemmetal??
Hvis folk ikke begynder at samle sig om en af kandidaterne, så forbliver den moderate stemme delt, og så vinder Trump eller Cruz nomineringen.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"