Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3407

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 5. aug 2016, 05:46

Skæg vinkel af Fareed Zakaria i Washington Post: Trump er ikke en løgner ...

[...] liars and truth-tellers are both acutely aware of facts and truths. They are just choosing to play on opposite sides of the same game to serve their own ends. The B.S. artist, however, has lost all connection with reality. He pays no attention to the truth. “By virtue of this,” Frankfurt writes, “bullshit is a greater enemy of truth than lies are.”
0
HerErJeg
Kort karma: 13
Likede indlæg: 236

Indlægaf HerErJeg » 5. aug 2016, 07:02

Trump er totalt færdig, inden længe falder det hele sammen som et korthus.
En fin artikel der beskriver løgneren Trump.
http://m.b.dk/globalt/mig-mig-mig-mig-d ... oelgesvend
Men mon ikke amerikanernes politiske system skal ses efter i sømmene? Nu kan Hillary vinde hele skidtet uden modstand, hvis skrigeballonen punkterer.
Det dur ikke at det mest magtfulde job i verden bliver noget der trækkes i en automat.
4
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 5. aug 2016, 14:28

HerErJeg skrev:Trump er totalt færdig, inden længe falder det hele sammen som et korthus.
En fin artikel der beskriver løgneren Trump.
http://m.b.dk/globalt/mig-mig-mig-mig-d ... oelgesvend
Men mon ikke amerikanernes politiske system skal ses efter i sømmene? Nu kan Hillary vinde hele skidtet uden modstand, hvis skrigeballonen punkterer.
Det dur ikke at det mest magtfulde job i verden bliver noget der trækkes i en automat.

Wow, hold da op en lang artikel. Men meget interessant/skræmmende. :tie:
0
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Kort karma: 29
Likede indlæg: 411

Indlægaf Thitida-No-Chey » 5. aug 2016, 14:52

Will Smith declares that if Republican presidential candidates keep ‘talking about walls and Muslims’, namely Donald Trump, he’ll be ‘forced to enter the political arena’. https://www.theguardian.com/film/video/ ... dent-video
1
To comfort a grammar nazi, simply stroke them gently on the head and repeat: "there, their, they're."
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Kort karma: 29
Likede indlæg: 411

Indlægaf Thitida-No-Chey » 5. aug 2016, 14:55

Og så har the Harvard Republican Club været ude og bede deres ledere om at frasige støtten til Trump i noget nær det flotteste og mest velformulerede argument jeg nogensinde har set fra en republikaner: https://www.facebook.com/HarvardGOP/pos ... 8900944693
0
To comfort a grammar nazi, simply stroke them gently on the head and repeat: "there, their, they're."
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3291

Indlægaf Hunkat » 5. aug 2016, 17:11

The Atlantic har en virkelig interessant (men lang!) cover story hvor journalisten går i dybden med psykologien bag Trump.
Den er ret god og jeg tror også den er ret spot on.

http://www.theatlantic.com/magazine/archive/2016/06/the-mind-of-donald-trump/480771/
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
HerErJeg
Kort karma: 13
Likede indlæg: 236

Indlægaf HerErJeg » 6. aug 2016, 05:03

Jeg synes at en ting er slående : Det har før været fremført, at på trods af fnidder og fnadder og politiske uenigheder, så ville en ren idiot aldrig kunne blive præsident. Det ville ikke kunne være muligt at kunne komme til tops, uden at have styr på sit politiske håndværk, hvad enten det er tale og handling, eller diplomatiske hensyn og evnen til at finde kompromis.

Nu har vi så Trump, som ikke besidder nogen af disse værdier. Som er et lysende eksempel på hvor langt man kan komme med penge, løgn og trusler, og uden at besidde nogen af de værdier som er nødvendigt for at få politik og handling til at gå op i en højere enhed, så størsteparten af en regering eller befolkning vil være nogenlunde tilfreds.
Det vil være en katastrofe uden sidestykke, hvis han nogen skulle få den ultimative magt, han vil jo springe atomvåben for at sætte sig selv i fokus mod en fjende som kun findes i hans hoved.

I USA hvor søgsmål er en folkesport, så forstår jeg ikke at han kan slippe afsted med at lukke alt det lort ud om alle mulige navngivne personer. Kan han ikke anholdes og anklages for noget af al det han siger? Få ham væk. Nu.
1
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 6. aug 2016, 12:25

DT var åbenbart midlertidigt blevet banket på plads!
I går læste han ord for ord op fra et manuskript ... han citerede Reagan om "det store telt" (=et bredt republikansk parti) og "endorsede" Ryan og McCain.
En af kommentatorerne sagde, at det mindede ham om en gidselvideo :lol:
1
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 9. aug 2016, 16:33

I øjeblikket ser det lidt svært ud for ham :)
(Der skal 270 til for at vinde.)

electorialmap090816.png
realclearpolitics.com
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1147
Likede indlæg: 6741

Indlægaf Wizzze » 9. aug 2016, 21:50

Trump ramt af 2 ekstra problemer:
Kernen af de republikanere der beskæftiger sig med udenrigs- og sikkerhedspolitik vender Trump ryggen, og advarer mod at stemme på ham, og mange af de republikanere som gav penge til primærvalgkampen, vælger nu at give penge til Hillary og demokraterne i stedet for fortsat at støtte republikanerne.

http://www.nytimes.com/2016/08/09/us/po ... f=politics

http://www.nytimes.com/interactive/2016 ... v=top-news
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
paint
Kort karma: 93
Likede indlæg: 2346

Indlægaf paint » 9. aug 2016, 22:22

Wizzze skrev:Trump ramt af 2 ekstra problemer:
Kernen af de republikanere der beskæftiger sig med udenrigs- og sikkerhedspolitik vender Trump ryggen, og advarer mod at stemme på ham, og mange af de republikanere som gav penge til primærvalgkampen, vælger nu at give penge til Hillary og demokraterne i stedet for fortsat at støtte republikanerne.

http://www.nytimes.com/2016/08/09/us/po ... f=politics

http://www.nytimes.com/interactive/2016 ... v=top-news

Problemet er bare, at når han kører en 'anti-establishment' agenda, så er netop sådan noget som dette, med til at styrke hans position, blandt dem der vil stemme på ham. For Trump, er 'modvind' lig med 'medvind'. ser man som ham og hans vælgere, det etablerede system som 'fjenden' - det der skal bekæmpes, så er netop dét at 'systemet' vender ham ryggen, bevis på at han er på rette vej og gør det han lover.
Han har jo også allerede været ude at sige, at det var pænt af dem at komme frem i lyset, så alle kan hvem de er - dem som prøver at hage sig fast i deres postioner i Washington.

Det mest uhyggelige er dog, er der er gang i hans fundraising. Han har rejst, næstet lige så mange penge som Fru. Clinton - men næsten udelukkende fra små donationer på $ 200 eller derunder - dvs. formentlig 'almindelige', mindre gunstigt stillede amerikanere.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 9. aug 2016, 23:04

paint skrev:Problemet er bare, at når han kører en 'anti-establishment' agenda, så er netop sådan noget som dette, med til at styrke hans position, blandt dem der vil stemme på ham. For Trump, er 'modvind' lig med 'medvind'. ser man som ham og hans vælgere, det etablerede system som 'fjenden' - det der skal bekæmpes, så er netop dét at 'systemet' vender ham ryggen, bevis på at han er på rette vej og gør det han lover.
[...]

Hans hardcore fans er selvfølgelig ikke modtagelige for den slags argumenter - det farligste ved dem (fra Trumps synspunkt) er, hvis deres begejstring kølnes lidt, at de så slet ikke stemmer.
Men altså, der er jo også amerikanere, der ser "almindeligt" på politik. De kan sagtens blive påvirket af, at alle, der har forstand på sikkerhedspolitik osv. advarer mod ham. Og ikke mindst giver dette større frihed til de "almindelige" vælgere, der plejer at stemme republikansk og har følt, de burde gøre det denne gang også ... at de behøver de ikke gøre, hvis de ikke føler sig trygge ved ham.
Jeg tror, der skal ske et eller andet helt uventet og omvæltende, for at han skal have en chance. Jeg tror ikke, at flertallet af amerikanerne er så desperate og "nothing to lose"-agtige, at de ikke er modtagelige for, at det kan være fraligt at vælge ham.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9656

Indlægaf kidkomb » 9. aug 2016, 23:15

Hvorfor er der ikke nogen, der har grebet chancen og forsøgt at danne et nyt "parti"?
Som pendant til tåbe 1 og tåbe endnu mere 2.
Det må da være det oplagte tidspunkt?
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10262

Indlægaf icelady » 9. aug 2016, 23:37

dgd2007 skrev:DT var åbenbart midlertidigt blevet banket på plads!
I går læste han ord for ord op fra et manuskript ... han citerede Reagan om "det store telt" (=et bredt republikansk parti) og "endorsede" Ryan og McCain.
En af kommentatorerne sagde, at det mindede ham om en gidselvideo :lol:

Det har han så vist allerede glemt. :gruble:

Læste at han i en tale tirsdag aften udtalte noget i stil med at "Hvis Hillary kom til magten kunne dem med lovlige våben gøre noget ved det."
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 10. aug 2016, 00:46

kidkomb skrev:Hvorfor er der ikke nogen, der har grebet chancen og forsøgt at danne et nyt "parti"?
Som pendant til tåbe 1 og tåbe endnu mere 2.
Det må da være det oplagte tidspunkt?

Der er faktisk lige en ekstra, der har stillet sig op i går. Jeg kan desværrre ikke huske, hvad han hedder :gruble:
1

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"