Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3451

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf dgd2007 » 10. aug 2016, 00:49

icelady skrev:Det har han så vist allerede glemt. :gruble:

Læste at han i en tale tirsdag aften udtalte noget i stil med at "Hvis Hillary kom til magten kunne dem med lovlige våben gøre noget ved det."

Ja, det er helt horribelt! :stoned:
Kampagnen har selvfølgelig været ude at sige, at han kun mente gøre noget ved det politisk.
Men altså, man selv om det skulle være tilfældet, kan man jo ikke have en præsident for en af verdens førende magter, hvor folkene hver anden dag skal ud og forklare, at han ikke mente, hvad man skulle tro, med det, han sagde i går.
1
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 10. aug 2016, 00:55

icelady skrev:Det har han så vist allerede glemt. :gruble:
[...]

PS: Jeg ved ikke, hvor meget lid man kan fæste til ham, der i sin tid skrev Trumps selvbiografi. Men han hævder i hvert fald, at T simpelthen ikke kan fastholdes på ét punkt i mere end et par minutter. Han havde først prøvet at sætte sig og få T til at fortælle noget materiale til bogen. Men det var umuligt at få ham til at sidde stille og koncentrere sig om det. Derfor endte det med, at ghostwriteren måtte tage med T rundt som en flue på væggen i stedet for.
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 10. aug 2016, 03:59

PPS: Det med, at "the 2. amendment people" måske kunne ordne Clinton, var endda værre, end jeg lige ved første "ørekast" forstod.
Han talte jo om situationen, hvor Clinton havde vundet og kunne udpege højesteretsdommere, og så kunne folk ikke gøre noget.
Der var en klog mand, der forklarede, at en af "2. amendment"-argumenterne både oprindeligt og i vore dage er, (udover at forsvare sig mod røvere osv.) at hvis der opstår et tyrannisk styre, har folket mulighed for at sætte sig til modværge.
Så jeg syntes, det var galt nok, da jeg hørte det - men med den baggrundsviden er det jo endnu værre.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9720

Indlægaf kidkomb » 10. aug 2016, 07:57

dgd2007 skrev:
kidkomb skrev:Hvorfor er der ikke nogen, der har grebet chancen og forsøgt at danne et nyt "parti"?
Som pendant til tåbe 1 og tåbe endnu mere 2.
Det må da være det oplagte tidspunkt?

Der er faktisk lige en ekstra, der har stillet sig op i går. Jeg kan desværrre ikke huske, hvad han hedder :gruble:

Fedt! Det må jeg lige kigge lidt på.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Bad Samaritan
Kort karma: 135
Likede indlæg: 1556

Indlægaf Bad Samaritan » 10. aug 2016, 15:06

Thitida-No-Chey skrev:Og så har the Harvard Republican Club været ude og bede deres ledere om at frasige støtten til Trump i noget nær det flotteste og mest velformulerede argument jeg nogensinde har set fra en republikaner: https://www.facebook.com/HarvardGOP/pos ... 8900944693

Hvorfor kan vi ikke have classy konservativisme som den dér i Danmark, i stedet for Khader og det dér lokale egnsteater af overklasseløg? :(
2
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 10. aug 2016, 18:31

kidkomb skrev:Fedt! Det må jeg lige kigge lidt på.

Evan McMullin hed han, den helt nye mand på banen ...
Derudover er der jo selvfølgelig et liberalt parti (med 7% i målingerne) og et grønt parti (med næsten ingenting).
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10314

Indlægaf icelady » 11. aug 2016, 08:41

2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 11. aug 2016, 09:19

Jeg tror, det var det samme møde, eller i hvert fald samme dag, at fansene også begyndte at råbe: "Lock them up!" - om journalister :genert:
1
Brugeravatar
paint
Kort karma: 96
Likede indlæg: 2386

Indlægaf paint » 11. aug 2016, 10:54

Tanken/ ideen om at USA's intervention i først Irak/Afghanistan og senere også i Libyen, skabte et magt-vakuum og en destabilisering, som ISIS, voksede ud af, er egentlig rigtigt set af Trump (eller hvem ,der nu har fortalt ham det). Men hans måde at fremføre tanken på, er latterlig.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 25
Likede indlæg: 448

Indlægaf Aspargsen » 11. aug 2016, 11:33

forhåbentligt ikke :panik:
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 11. aug 2016, 12:18

paint skrev:Tanken/ ideen om at USA's intervention i først Irak/Afghanistan og senere også i Libyen, skabte et magt-vakuum og en destabilisering, som ISIS, voksede ud af, er egentlig rigtigt set af Trump (eller hvem ,der nu har fortalt ham det). Men hans måde at fremføre tanken på, er latterlig.

Ja, plus at det jo var republikanerne, der startede de to store krige, så det er jo lidt ironisk, at den republikanske kandidat fører sig frem på dette. Faktisk vil jeg mene, at mange af hans nuværende fans gik varmt ind for disse krige dengang. Jeg kender godt nok kun et enkelt konkret eksempel at bygge det på, men det hlder mig selvfølgelig ikke tilbage fra at gætte :) Mange af dem var sikkert også overbevist om, at Saddam Hussein samarbejdede med Al Qaeda og stod bag 9/11.
0
Brugeravatar
Thitida-No-Chey
Kort karma: 29
Likede indlæg: 411

Indlægaf Thitida-No-Chey » 11. aug 2016, 14:28

Bad Samaritan skrev:
Thitida-No-Chey skrev:Og så har the Harvard Republican Club været ude og bede deres ledere om at frasige støtten til Trump i noget nær det flotteste og mest velformulerede argument jeg nogensinde har set fra en republikaner: https://www.facebook.com/HarvardGOP/pos ... 8900944693

Hvorfor kan vi ikke have classy konservativisme som den dér i Danmark, i stedet for Khader og det dér lokale egnsteater af overklasseløg? :(

Tjah... Fordi almen dannelse og almindelig god og respektfuld opførsel efterhånden er klassificeret som fy-ord sammen med politisk korrekthed... faktisk bliver de ofte smidt ind under politisk korrekthed og oftest af folk, der ikke aner hvad ordet betyder... Det er beskæmmende, at de der råber højest og grimmest er de, der bliver lyttet til, og hvis man forsøger at holde en sagligt og pæn-tonet debat, så bliver man jordet. Det er beskæmmende, at det åbenbart er i orden at jorde andre. Og hvis man forlader en samtale og nægter at tage den på så lavt niveau, så er man en taber. Man kunne måske sige "Sådan er internettet", men jeg ser det faktisk som et problem i den demokratiske debat, at man IKKE kan have en saglig debat uden at andre skal kaldes grimme navne (Trump er her undtaget... han er seriøst dumber than donkey poo og jeg håber aldrig han kommer i nærheden af Det Hvide Hus....)
1
To comfort a grammar nazi, simply stroke them gently on the head and repeat: "there, their, they're."
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3475

Indlægaf FruDulle » 11. aug 2016, 15:22

Den der tilsvining af sin modstander er simpelthen så barnagtigt. Brug dog din tid på at fortælle hvad du vil istedet at bare svine andre til :rulle: Efterhånden kan Hillarie blot læne sig tilbage og lade Trump køre sig selv i sænk for det er han da rigtig god til.
1
Whatever
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3475

Indlægaf FruDulle » 11. aug 2016, 15:23

Hørte iøvrigt et radio interview med skuespilleren Viggo Mortensen der talte om at der var et andet alternativt grønt parti som han nok ville ende med at stemme på. Hans venner sagde så at en stemme på alle andre end Hillarie var en stemme på Trump.
0
Whatever
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 6818

Indlægaf Wizzze » 11. aug 2016, 16:11

FruDulle skrev:Hørte iøvrigt et radio interview med skuespilleren Viggo Mortensen der talte om at der var et andet alternativt grønt parti som han nok ville ende med at stemme på. Hans venner sagde så at en stemme på alle andre end Hillarie var en stemme på Trump.

Ja, det er både et liberalt og et grønt parti, men fordi valg i USA er winner takes all, så er stemmer på dem der ikke vinder, reelt spildt.

Da Clinton nummer 1 blev valgt, fik han ikke et flertal, men han fik flest stemmer, fordi Ross Perot stillede op som uafhængig kandidat og trak 19% primært fra Bush og republikanerne, var det ikke sket, ville Bush 1 have vundet endnu 4 år.

I år var republikanernes våde drøm at Bernie ville stille op som uafhængig kandidat, og dele demokraternes stemmer. Nu det ikke skete, ville det næstbedste for Trump være at Bernie-støtterne stemmer på de grønne.
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"