Har Donald Trump en chance i USA ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 140
Likede indlæg: 2079

Re: Har Donald Trump en chance i USA ?

Indlægaf eks-Maupassant » 27. aug 2016, 14:52

Wizzze skrev:Wolfowitz vil stemme på Hillary :8:

http://www.b.dk/globalt/tidligere-bush- ... ry-clinton

Mere ærke konservativ republikaner findes næppe, Trump er virkelig ikke populær blandt de "rigtige" republikanere.

Billede
0
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 17
Likede indlæg: 535

Indlægaf catnip » 28. aug 2016, 06:58

Ugh...Trump er så smagløs at mit hoved er ved at implodere:

http://www.theguardian.com/us-news/2016 ... SApp_Other
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3264

Indlægaf Hunkat » 28. aug 2016, 07:06

paint skrev:'Kejserens nye klæder'-syndromet, er ved at ramme ham nu, tror jeg.

Billede
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3394

Indlægaf dgd2007 » 28. aug 2016, 11:29

News har i en af deres alenlange sidelæns rulletekster, at en ny meningsmåling fra LA Times kun giver HC 2% forspring, mens det ellers var 10% for et stykke tid siden.

De glemmer bare lige at tjekke, at det er helt forskellige målinger, de sammenligner. LA Times' målnger har hele tiden ligget langt under de andre mht. Clintons føring. (For det meste 1-4%, og endda på et tidspnkt med Trump-føring.) Det vægtede gennemsnit er i øjeblikket 6,3%. Det har være en anelse højere lige efter konventerne, men ikke nær den forskel, som News-teksten antyder. At have tabt 8 procentpoint ville jo være ret drastisk. Men det opnår de altså kun ved at sammenligne æbler og pærer.
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 31. aug 2016, 14:18

Trump skal mødes med Mexicos præsident i dag.
Meget mystisk, hvad der kommer ud af det :gruble:
Drt er præsidenten, der har inviteret (begge kandidater, men foreløbig har kun DT sagt ja).
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 9. sep 2016, 00:23

:fløjt:

0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4269

Indlægaf Rapfisk » 9. sep 2016, 04:56

dgd2007 skrev:News har i en af deres alenlange sidelæns rulletekster, at en ny meningsmåling fra LA Times kun giver HC 2% forspring, mens det ellers var 10% for et stykke tid siden.

De glemmer bare lige at tjekke, at det er helt forskellige målinger, de sammenligner. LA Times' målnger har hele tiden ligget langt under de andre mht. Clintons føring. (For det meste 1-4%, og endda på et tidspnkt med Trump-føring.) Det vægtede gennemsnit er i øjeblikket 6,3%. Det har være en anelse højere lige efter konventerne, men ikke nær den forskel, som News-teksten antyder. At have tabt 8 procentpoint ville jo være ret drastisk. Men det opnår de altså kun ved at sammenligne æbler og pærer.

Medierne, og det gælder også de amerikanske, har en interesse i at skabe drama. Det har kandidaterne i princippet også: Trump for at skabe historien om, at han har en reel mulighed (ingen svingvælgere gider at registrere sig eller stå i alenlange køer for én, der taber med en historisk stor margen), Clinton for at sikre, at vælgerne faktisk møder op (sofavælgerne og de desillusionerede kommer ikke, hvis andre klarer ærterne).

Når det er sagt, ville jeg være nervøs, hvis jeg var Clintons kampagnechef. Ingen, og slet ikke Clinton, kan bevare så store forspring over lang tid, og begynder de to grafer med tilslutning over tid, som amerikanske medier ynder at vise, at nærme sig hinanden, på det forkerte tidpunkt, kan det give Trump momentum jf. ovenstående om mobilisering.

Forhåbentlig har de adgang til en god analytiker, der kan se, hvilke distrikter de skal satse på. Det gjorde udslaget for Obama første gang.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1141
Likede indlæg: 6706

Indlægaf Wizzze » 9. sep 2016, 14:17

Tror ikke vi skal gøre os nogen forhåbninger om at den 3. kandidat i præsidentvalget løber med stemmerne :tie:

1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 9. sep 2016, 15:22

Det er forbløffende, at alt der "anti-elite" og "outsider-kandidat" som en kvalifikation har sådan en vind i sejlene for tiden.
Selvom man havde alt muligt imod piloter eller deres fagforening osv., ville man vel ikke sige: "Lad os en helt udefra til at flyve os!" :tie:
0
Brugeravatar
paint
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2331

Indlægaf paint » 9. sep 2016, 15:50

dgd2007 skrev:Det er forbløffende, at alt der "anti-elite" og "outsider-kandidat" som en kvalifikation har sådan en vind i sejlene for tiden.
Selvom man havde alt muligt imod piloter eller deres fagforening osv., ville man vel ikke sige: "Lad os en helt udefra til at flyve os!" :tie:

Jeg tror primært at det, for store dele af vælgerskaren, handler om kandidater, som ikke er sovset alt for meget ind i den politiske elite i Washington, og tegnedrengene i Wall Street.

Det siger en hel del om, hvad der rører sig i 'folkedybet', at man automatisk ikke har tillid til etablerede politikere. Hér tæller Fru Clinton også med.

Når selv en person som Trump, (som faktisk er ret godt sovset ind i finansverdenen i USA ) kan få så relativt stor folkelig opbakning, fra ét segment af vælgere, og Bernie Sanders, får opbakning fra et andet (segment), så siger det en hel del om den splittelse som er i den amerikanske befolkning – og med god grund, vil jeg mene.

Jeg er ret overbevist om at Clinton vinder valget. Men jeg tror ikke at det dermed er overstået. Meget store del af den amerikanske befolkning, har fået nok af at blive 'snydt', valg efter valg. Uligheden og omfordelingen i USA, har nået en grænse nu, hvor der skal laves kraftigt om på tingene, hvis ikke det hele skal bryde sammen. Og jeg tror ikke at Fru Clinton, er den der kan/vil gøre det (desværre)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 11. sep 2016, 18:28

åhh ohh, nu kommer der virkelig gang i debatten om hun er rask nok til embedet :8:

http://nyheder.tv2.dk/udland/2016-09-11 ... oni-for-11

Tænk hvis Trump ender med at vinde på hendes helbred :tie:
1
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 11. sep 2016, 20:29

Wizzze skrev:åhh ohh, nu kommer der virkelig gang i debatten om hun er rask nok til embedet :8:

Hvad er der galt med hendes helbred? som jeg læser det, var der omkring 28 grader i skyggen ved den memorial og hun stod i solen i 1½ time: Hun er 68 år og har 18 måneders kampagne bag sig. Det sætter vel sine spor.
Eller er der andet, som er forbigået min opmærksomhed? :gruble:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 11. sep 2016, 20:35

paint skrev:
Wizzze skrev:åhh ohh, nu kommer der virkelig gang i debatten om hun er rask nok til embedet :8:

Hvad er der galt med hendes helbred? som jeg læser det, var der omkring 28 grader i skyggen ved den memorial og hun stod i solen i 1½ time: Hun er 68 år og har 18 måneders kampagne bag sig. Det sætter vel sine spor.

Hun har været småsyg den sidste uges tid, og er også kommet med en uovervejet kommentar om "den slags der stemmer på Trump" som også bliver tilskrevet at hun ikke har været helt feberfri. Trump har allerede været efter hende pga. helbredet, og nu med "frisk" ammunition, så vil der helt sikkert blive kørt på det igen.
0
Brugeravatar
paint

Indlægaf paint » 11. sep 2016, 21:08

Wizzze skrev:
paint skrev:

Hun har været småsyg den sidste uges tid, og er også kommet med en uovervejet kommentar om "den slags der stemmer på Trump" som også bliver tilskrevet at hun ikke har været helt feberfri. Trump har allerede været efter hende pga. helbredet, og nu med "frisk" ammunition, så vil der helt sikkert blive kørt på det igen.

Det har du garanteret ret i. Alt kan bruges i amerikanske Præsidentkampagner (og bliver brugt). Jeg lurede bare på om, der var kommet nye oplysninger frem om hendes helbred, som var andet end det du nævner.
0

Petrix
Kort karma: 25
Likede indlæg: 109

Indlægaf Petrix » 11. sep 2016, 21:25

Det er sgu også lidt sygt at USA enten skal ledes af en syg gammel kvinde eller en erklæret Tosse.
Hvad skal det hele ikke ende med
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"