Flytte for at spare penge?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1143
Likede indlæg: 6728

Flytte for at spare penge?

Indlægaf Wizzze » 15. jan 2016, 16:19

Kunne du finde på at flytte, kun for at spare penge?

F.eks. fra Københavns kommune til Ishøj, fordi priser og satser er lavere der?
Det ville kunne spare en. Gennemsnits familie ca. 90.000kr pr. år. Det er alligevel 7500kr mere om måneden til andet forbrug eller opsparing.

http://www.bt.dk/forbrug/se-listen-skif ... .-om-aaret
0
Do as I say! :whip:
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3084

Re: Flytte for at spare penge?

Indlægaf Rakel » 15. jan 2016, 16:23

Snildt. Hvis det er en reel mulighed. Vi betalte en af de højeste satser i børnepasning med de ældste - var sluppet med det halve i nabokommunen få km væk, men det var pga af job ikke muligt at flytte.
Senest rettet af Rakel 15. jan 2016, 16:24, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1143
Likede indlæg: 6728

Indlægaf Wizzze » 15. jan 2016, 16:23

Tror ikke vi kun ville flytte pga penge. Ting som job/afstand spiller en større rolle. Men kunne vi kun få et eller andet drømmehjem ved at flytte til et billigt område, så måske :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1114

Indlægaf Torn » 15. jan 2016, 16:23

Ja, det kunne jeg bestemt finde på.
0
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1963

Indlægaf Mani » 15. jan 2016, 16:24

Hvis jeg stod i en situation, hvor vores indtægter blev lavere, så ja.
Vi boede i Taastrup, da vi boede i Stor Kbh. - fordi daginstitutioner var så meget billigere, at de opvejede dyrer transport end de andre steder vi så på.
1
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3383

Indlægaf FruDulle » 15. jan 2016, 16:29

Vi er faktisk flyttet fordi at vi kunne spare 50-60.000 på 4 måneder. Der er også andre ting der spiller ind, men da vi fandt ud af den besparelse oveni, så gjorde vi det tidligere end beregnet. Men i en helt alm situation så ja, så ville jeg hjertens gerne vælge en mindre fin kommune til fremfor en anden for at spare så meget. Såfremt at den kunne imødekomme vores behov
1
Whatever
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10154

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. jan 2016, 16:32

Ja, hvis min hverdag ikke kunne hænge sammen eller kun meget stramt, og hvis jeg kunne komme af med min bolig (hvilket ville være tilfældet) og havde råd til udgifterne ved en flytning.
Det er ikke relevant for mig og burde aldrig blive det, så længe jeg bor her, da jeg flere gange har prøvet at have en indtægt, hvor udbetalingen svarer til en jævnaldrende enlig kontanthjælpsmodtagers. I de perioder har jeg stadig levet godt og kunnet have en buffer-opsparing samtidig.

Skulle jeg en dag få lyst til et hus, tvivler jeg på, at jeg overhovedet rigtig vil gide kigge i København, da jeg ikke vil stifte en kæmpe gæld eller, næsten uanset min daværende indtægt, have høje boligudgifter.
Så bliver det noget med et kørekort, en minibil og Sydsjælland eller Lolland-Falster.
Senest rettet af DetSorteCirkus 15. jan 2016, 16:43, rettet i alt 1 gang.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 15. jan 2016, 16:39

Nogen vil mene, at vi ved at købe hus på Amager fremfor Valby, Vesterbro, Østerbro eller nordpå allerede er "flyttet for at spare penge". Heldigvis er det sådan, at området her har været et aktivt tilvalg, og jeg ville på ingen måde bytte for et hus på samme størrelse i de nævnte områder. At det så har været billigere er bare en bonus.

Ændrede vores situation sig så markant, at det ville blive umuligt eller dog meget svært at blive boende, hvor vi er nu, ville jeg klart indregne økonomi. På nuværende tidspunt er en besparelse ikke nødvendig og dermed ikke en prioritet. Det er enormt vigtigt for mig, hvordan (ikke nødvendigvis hvor) jeg bor, så jeg prioriteter generelt bolig højt, og kan ikke forestille mig at flytte igen, med mindre det er bydende nødvendigt af økonomiske årsager. Var det tilfældet, ville jeg nok vælge at flytte på landet-landet.
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 392
Likede indlæg: 3770

Indlægaf Sophaya » 15. jan 2016, 16:46

Nej. Jeg har et ret klart billede af, hvor jeg gerne vil bo, hvorfor det betyder noget for mig og hvorfor jeg gerne vil give flere penge for at bo der end så mange andre steder. Så skulle det være fordi jeg virkelig var på røven, men det kan jeg ikke lige forestille mig.
1
x
Fræksak
Kort karma: 44
Likede indlæg: 334

Indlægaf Fræksak » 15. jan 2016, 16:46

Krølle skrev:Nogen vil mene, at vi ved at købe hus på Amager fremfor Valby, Vesterbro, Østerbro eller nordpå allerede er "flyttet for at spare penge". Heldigvis er det sådan, at området her har været et aktivt tilvalg, og jeg ville på ingen måde bytte for et hus på samme størrelse i de nævnte områder. At det så har været billigere er bare en bonus.

Ændrede vores situation sig så markant, at det ville blive umuligt eller dog meget svært at blive boende, hvor vi er nu, ville jeg klart indregne økonomi. På nuværende tidspunt er en besparelse ikke nødvendig og dermed ikke en prioritet. Det er enormt vigtigt for mig, hvordan (ikke nødvendigvis hvor) jeg bor, så jeg prioriteter generelt bolig højt, og kan ikke forestille mig at flytte igen, med mindre det er bydende nødvendigt af økonomiske årsager. Var det tilfældet, ville jeg nok vælge at flytte på landet-landet.

Tror du reelt, at du har sparet penge ved at købe på Amager i stedet for de nævnte områder? Det er jeg godt nok ikke sikker på. Vi har nogle bekendte, der har købt hus i Gentofte i stedet for på Amager, fordi det generelt var billigere.

Anyway, til emnet: jeg ville flytte for at spare penge, hvis jeg enten 1) virkelig var på røven eller 2) havde andre gode grunde til at flytte til det billige område (familie og venner boede der allesammen, et uundgåeligt jobskifte el. lign).

Umiddelbart som vores situation er nu, har vi al familie i samme by som vi selv bor i, børnene går i skole/BH her og vi er selv vokset op her. Så vi har ingen grunde overhovedet til at flytte - andet end pengene. Og det er slet, slet ikke nok, så længe vi ikke er på røven.
Senest rettet af Fræksak 15. jan 2016, 16:55, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5932

Indlægaf LadyFox » 15. jan 2016, 16:49

Altså, hvis min økonomi ikke kunne hænge sammen i København ville jeg selvfølgelig flytte til et billigere sted, men hvis det blot var for at spare ville jeg ikke flytte udelukkende grundet økonomi.
Nu har jeg planer om at flytte ud af byen, men det er mere ventelisterne på lejeboligerne i Købehavn og racen på min hund der gør udfaldet, det er klart min plan at flytte tilbage til byen om 10-30 år når jeg kan få en lejlighed på Vesterbro :)
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3923

Indlægaf Angelina » 15. jan 2016, 16:53

Jeg overvejer at flytte, altså ikke ud af kommunen, men bare til et mindre / billigere hus ... men jeg vil blive i lokalområdet, min dreng går i 7. her - så han skal blive i skolen indtil han er færdig, min datter og svigersøn bor lige i nærheden, min mor bor lige i nærheden, motorvejen er tæt på (manden pendler) og mit studie ligger også lige i nærheden ... så ja, jeg vil gerne flytte, men kun inden for en fem km. radius :D
0
~indsæt smart signatur her~
Fræksak
Kort karma: 44
Likede indlæg: 334

Indlægaf Fræksak » 15. jan 2016, 16:56

Angelina skrev:Jeg overvejer at flytte, altså ikke ud af kommunen, men bare til et mindre / billigere hus ... men jeg vil blive i lokalområdet, min dreng går i 7. her - så han skal blive i skolen indtil han er færdig, min datter og svigersøn bor lige i nærheden, min mor bor lige i nærheden, motorvejen er tæt på (manden pendler) og mit studie ligger også lige i nærheden ... så ja, jeg vil gerne flytte, men kun inden for en fem km. radius :D

Du må altså virkelig undskylde min nysgerrighed (og undskyld til Wizze for OT), men har du en svigersøn nu? :genert:
0
Kirstenkp
Kort karma: 4
Likede indlæg: 62

Indlægaf Kirstenkp » 15. jan 2016, 16:57

Det er sørme et svært spørgsmål.....
Men jo det tror jeg godt jeg kunne, især hvis jeg ikke havde mulighed for at leve "det gode liv", der hvor jeg boede.
Det betyder ret meget for mig at have en vis økonomisk frihed, at ungen kan gå til fritidsaktiviter, at vi får sund økologisk mad og at truslen om en evt fyring ikke betyder at familien går konkurs.
0
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3923

Indlægaf Angelina » 15. jan 2016, 16:59

Fræksak skrev:
Angelina skrev:Jeg overvejer at flytte, altså ikke ud af kommunen, men bare til et mindre / billigere hus ... men jeg vil blive i lokalområdet, min dreng går i 7. her - så han skal blive i skolen indtil han er færdig, min datter og svigersøn bor lige i nærheden, min mor bor lige i nærheden, motorvejen er tæt på (manden pendler) og mit studie ligger også lige i nærheden ... så ja, jeg vil gerne flytte, men kun inden for en fem km. radius :D

Du må altså virkelig undskylde min nysgerrighed (og undskyld til Wizze for OT), men har du en svigersøn nu? :genert:

Ja (eller, altså, de er jo ikke gift vel, så svigersøn-ish), datteren skiftede uventet (for alle inklusive hende selv) hold for et lille års tid siden ... og flyttede sammen med ham i mandags. Sød ung mand i øvrigt, hun er glad, så alle er glade :)
12
~indsæt smart signatur her~

Tilbage til "Bolig"