Flytte for at spare penge?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 447
Likede indlæg: 3309

Re: Flytte for at spare penge?

Indlægaf Kommodedyret » 18. jan 2016, 16:00

Hvis jeg skulle bo billigere, så skulle jeg næsten flytte på værelse, eller i en 1værelses. Men det er ikke lidelsen værd.

En ting jeg overvejer, er at flytte landsdel, da man hermed lettere kan komme i nærheden af udlejningshuse og rækkehuse der er betalelige og tilgængelige på ventelisten.
0
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Guldfisk
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1049

Indlægaf Guldfisk » 18. jan 2016, 16:03

godtnavn skrev:Men man skal vel ikke være skrevet op i evigheder for at få noget tilbudt? Slet ikke hvis man kan leve med det ikke er i centrum, og når der bare skrives med maks en time til kbh så kan det jo være ret langt væk. Deruodver trækker det at være i arbejde jo op (fleksibel udlejning). Så jeg tænker man relativt hurtigt vil kunne få tilbudt noget billigt bare ½ time fra byen :) Og når man så først er inde kommer man efter 2 år på intern, og dermed får man udsigt til at få nogle af de billige inde i byen.

Jeg har været skrevet op i ca. et år, de seneste 5 mdr. med fleksibel, fordi jeg er i job. Jeg har lige fået første brev om at kunne se noget (så det er på ingen måde sikkert, jeg får det). Og jeg har altså krydset af ved alt!
0
godtnavn
Kort karma: 213
Likede indlæg: 1231

Indlægaf godtnavn » 18. jan 2016, 16:05

Fræksak skrev:
godtnavn skrev:
Guldfisk skrev:Hvis jeg kunne finde noget til under 8.000 kr. om måneden inden for en time væk fra mit arbejde i København, så var jeg flyttet på et splitsekund.

Og jeg leder og leder. Og overvejer at købe, selvom det vender sig i mig ved tanken om at binde mig til en bunke beton. Og jeg desuden ikke aner, om det reelt kan gøres billigere end at leje.

Nu har jeg desuden udvidet min søgning ved at søge et job i Lemvig. Det skulle jo være så billigt at bo der.
Det er sgu røv og nøgler, at de fleste jobs til min uddannelse er i Kbh. Især hvis de skal være en anelse spændende.

Hvor stor lejlighed vil du have siden du slet ikke kan finde noget? Tænker 8.000 kr er et forholdsvist højt budget selv midt i København, hvis altså ikke du skal have 120 kvm. Eller det kan godt være jeg føler sådan fordi jeg har været skrevet op i boligselskaber i mange år og derfor får noget af det tilbudt der kræver anciennitet :)

Jeg gad godt se en lejelejlighed til 8000 kr midt i København, som man kan få adgang til ud af det blå.

Vi boede til leje et lille års tid fordi vi havde solgt vores lejlighed og ledte efter hus. Vi endte med at give 17.100 + forbrug. Selvfølgelig kan det gøres billigere (det skulle gå meget hurtigt for os, så vi havde ikke flere år til at lede i), men for 8000 kr kommer man ingen vegne på det frie marked, som Krølle skriver.

Vedkomemnde ledte i en radius på en times transport fra kbh, og der kan man altså nemt finde noget, f.eks. i Herlev eller husum/brønshøj, (her er der kun en halv times tid til nørreport) også uden at have været skrevet op længe, hvis man f.eks. skriver sig op i aab. Derefter er man jo efter et par år på intern liste i aab, og derfor foran i køen til dem tættere på byen. Så ja, jeg synes ikke 8000 kr med en times transport til arbejde i kbh er et urealistisk budget medmindre man søger et palads.
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 18. jan 2016, 16:11

Guldfisk skrev:
godtnavn skrev:Men man skal vel ikke være skrevet op i evigheder for at få noget tilbudt? Slet ikke hvis man kan leve med det ikke er i centrum, og når der bare skrives med maks en time til kbh så kan det jo være ret langt væk. Deruodver trækker det at være i arbejde jo op (fleksibel udlejning). Så jeg tænker man relativt hurtigt vil kunne få tilbudt noget billigt bare ½ time fra byen :) Og når man så først er inde kommer man efter 2 år på intern, og dermed får man udsigt til at få nogle af de billige inde i byen.

Jeg har været skrevet op i ca. et år, de seneste 5 mdr. med fleksibel, fordi jeg er i job. Jeg har lige fået første brev om at kunne se noget (så det er på ingen måde sikkert, jeg får det). Og jeg har altså krydset af ved alt!

Min veninde fik sidste sommer en små 80 kvm til ca 5500 kr/mnd (kan ikke huske det præcise beløb) i Herlev efter at være skrevet op i 8 måneder, og have sagt nej til et par lejligheder (som det selvfølgelig ikke var sikkert hun ville have fået selvom hun havde sagt ja). Så hvis du er i aab har du så valgt Herlev afdelingerne til inde på boligbasen? Det hedder et-eller-andet-haven der hvor hun har lejlighed :)
0
Fræksak
Kort karma: 44
Likede indlæg: 336

Indlægaf Fræksak » 18. jan 2016, 16:11

godtnavn skrev:
Fræksak skrev:
godtnavn skrev:
Guldfisk skrev:Hvis jeg kunne finde noget til under 8.000 kr. om måneden inden for en time væk fra mit arbejde i København, så var jeg flyttet på et splitsekund.

Og jeg leder og leder. Og overvejer at købe, selvom det vender sig i mig ved tanken om at binde mig til en bunke beton. Og jeg desuden ikke aner, om det reelt kan gøres billigere end at leje.

Nu har jeg desuden udvidet min søgning ved at søge et job i Lemvig. Det skulle jo være så billigt at bo der.
Det er sgu røv og nøgler, at de fleste jobs til min uddannelse er i Kbh. Især hvis de skal være en anelse spændende.

Hvor stor lejlighed vil du have siden du slet ikke kan finde noget? Tænker 8.000 kr er et forholdsvist højt budget selv midt i København, hvis altså ikke du skal have 120 kvm. Eller det kan godt være jeg føler sådan fordi jeg har været skrevet op i boligselskaber i mange år og derfor får noget af det tilbudt der kræver anciennitet :)

Jeg gad godt se en lejelejlighed til 8000 kr midt i København, som man kan få adgang til ud af det blå.

Vi boede til leje et lille års tid fordi vi havde solgt vores lejlighed og ledte efter hus. Vi endte med at give 17.100 + forbrug. Selvfølgelig kan det gøres billigere (det skulle gå meget hurtigt for os, så vi havde ikke flere år til at lede i), men for 8000 kr kommer man ingen vegne på det frie marked, som Krølle skriver.

Vedkomemnde ledte i en radius på en times transport fra kbh, og der kan man altså nemt finde noget, f.eks. i Herlev eller husum/brønshøj, (her er der kun en halv times tid til nørreport) også uden at have været skrevet op længe, hvis man f.eks. skriver sig op i aab. Derefter er man jo efter et par år på intern liste i aab, og derfor foran i køen til dem tættere på byen. Så ja, jeg synes ikke 8000 kr med en times transport til arbejde i kbh er et urealistisk budget medmindre man søger et palads.

Jeg reagerede på at du skrev "tænker 8000 kr. er et forholdsvist højt budget selv midt i København" :).
0
Guldfisk
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1049

Indlægaf Guldfisk » 18. jan 2016, 16:17

godtnavn skrev:
Guldfisk skrev:

Min veninde fik sidste sommer en små 80 kvm til ca 5500 kr/mnd (kan ikke huske det præcise beløb) i Herlev efter at være skrevet op i 8 måneder, og have sagt nej til et par lejligheder (som det selvfølgelig ikke var sikkert hun ville have fået selvom hun havde sagt ja). Så hvis du er i aab har du så valgt Herlev afdelingerne til inde på boligbasen? Det hedder et-eller-andet-haven der hvor hun har lejlighed :)

Den, jeg lige er blevet tilbudt at se, er faktisk i Herlev (og til ca. 5.500) :) Jeg håber, det er tegn på, at der snart kommer gang i flere tilbud også.

Det bekræfter sådan set bare mit oprindelige svar i tråden - jeg flytter for billigere husleje, så snart jeg kan :)
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 18. jan 2016, 16:22

Fræksak skrev:Jeg reagerede på at du skrev "tænker 8000 kr. er et forholdsvist højt budget selv midt i København" :).

Og det synes jeg stadig det er, men det kræver selvfølgelig at man får foden ind på markedet så man kan komme på interne lister, så når vedkommende gerne vil bruge en time på transport hver vej, så kan vedkommende komme ind, og om et par år nemt få en lejlighed til under 8000 inde midt i København, hvis det vel og mærke ikke skal være en stor lejlighed.

Jeg synes i øvrigt ofte jeg ser folk leje deres private mindre lejligheder ud til under 8000 kr, men det er så små lejligheder, så det kræver at man kan leve med f.eks. en et-værelset.
0
godtnavn

Indlægaf godtnavn » 18. jan 2016, 16:25

Guldfisk skrev:
Den, jeg lige er blevet tilbudt at se, er faktisk i Herlev (og til ca. 5.500) :) Jeg håber, det er tegn på, at der snart kommer gang i flere tilbud også.

Det bekræfter sådan set bare mit oprindelige svar i tråden - jeg flytter for billigere husleje, så snart jeg kan :)

Hvis det kan glæde dig var min veninde nummer 100-et eller andet til lejligheden, kun 3 mødte op og så lejligheden, og hun fik den :)
I følge brevet var vi også nummer 121 til den vi bor i nu, så vi sagde mest ja fordi vi gerne ville bo her, ikke fordi vi troede vi havde en chance, men nu bor vi her sgu!

Så vær ikke skræmt hvis dit nummer er højt :)
2
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2962

Indlægaf JoyNips » 19. jan 2016, 08:10

Krølle skrev:^
På det "frie" marked er 8.000 nærmest ingenting. Desværre. Det skævvrider fuldstændig folks muligheder for at få en bolig.

Jeg tager 8.000 + forbrug for min lejlighed. Og jeg synes ærlig talt, at jeg røver min lejer, men det er dét niveau, tilsvarende ligger i.
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 355
Likede indlæg: 3526

Indlægaf Ballademager » 19. jan 2016, 16:24

Det kunne jeg godt finde på. Hvis min kæreste og jeg skulle gå fra hinanden, så ville jeg ikke kunne vælge og vrage, hvor jeg ville bo med kun en indkomst. Så alt afhængigt af, om der er børn eller ikke børn, så ville jeg enten skulle flytte til noget meget småt i vores nuværende område, eller flytte længere væk for at få noget større. Er nu ret sikker på, at hvis der ikke er børn, så ville jeg rykke retur til Jylland, men det har ikke så meget med økonomien at gøre.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1915

Indlægaf Purple Haze » 4. feb 2016, 18:53

Jeg flytter ikke med mindre jeg absolut skal.

kunne sikkert godt finde noget billigere.
Betaler ca 13.000kr/md for 2 værelser på 67m2 - Østerbro Kbh.
Med 40-50 min på job på cykel eller 30-40 min med cykel og tog.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Bolig"