Spørgsmål om dagpenge og A-kasse...

Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Re: Spørgsmål om dagpenge og A-kasse...

Indlægaf Karkluden » 17. jan 2016, 11:24

2SHY skrev:
DetSorteCirkus skrev:
2SHY skrev:Lige i forhold til DSA: Dobbelttjek ALT hvad de siger (sammenhold evt. med info fra andre a-kasser) og træd ikke ved siden af. Og vær ikke bleg for at rykke dem for dagpenge hvis (når) de ikke udbetaler dem til tiden

Edit: Og tillykke med uddannelsen :)

Det lyder som et sted, hvor man skal huske at få alt på skrift.
Man kan godt ringe og tale med en konsulent, men bagefter er det en god ide at sende en mail med det, man har fået ud af samtalen og spørge, om det er korrekt forstået.
(Altså, jeg har ingen erfaring med DSA. Ud fra dit indlæg lyder det bare til at være et sted, hvor jeg ville bruge skriftlig bekræftelse af telefonsamtaler)

Det er det også. Der er en grund til at DR har haft det oppe at vende bl.a. i radioen og her

http://www.dr.dk/nyheder/indland/kasse- ... -til-tiden

Jeg opgav og skiftede efter jeg bl.a. var blevet misinformeret om mindstekrav til antallet af ansøgninger og derfor endte med at skulle indsende samtlige ansøgninger jeg skrev i en måned, så de kunne læse hvad jeg skrev og få bevis for at jeg var aktivt søgende. Og så fik jeg bare nok da jeg et halvt års tid konsekvent ikke fik udbetalt dagpenge til tiden og hele tiden skulle ringe til mine kreditorer og sige "øh jo ser du, min a-kasse har ikke styr på udbetalingerne så jeg kan ikke fortælle DIF hvornår I kan få jeres penge". Det er vist ikke blevet alt for meget bedre synes jeg at have hørt.

Den største svaghed er også at de ikke har nogle kontorer hvor man kan opsøge dem f.eks. til feedback på ansøgninger. Det der med at booke en telefonisk samtale om en ansøgning kan man ikke bruge til noget og da slet ikke hvis der er op til 3 ugers ventetid. Så er ansøgningsfristen typisk overskredet jo.

Ej nu skal jeg heller ikke svine dem fuldstændig søndersammen. Forhåbentlig har de fået styr på det hele. Men jeg fortryder ikke at jeg har skiftet (som flere andre jeg kender også har gjort i øvrigt).

Tak for dine inputs.

Jeg kan dog se, at de er blevet temmelig meget hurtigere. Jeg er indkaldt til første møde på mandag, dvs en uges tid efter jeg havde eksamen og kun 3 dage efter jeg er dimitteret og reelt ER sygeplejerske. Hvis jeg er uheldig har jeg ikke engang min autorisation der endnu :lol: Man kan da håbe, de er ligeså hurtige med alt andet.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Re: Spørgsmål om dagpenge og A-kasse...

Indlægaf Karkluden » 18. jan 2016, 19:34

Jeg vil lige opdatere. De var helt enige i, at jeg skulle på mindre intensiv indsats, damen jeg talte med sagde selv at hun ville sende alt vi havde talt om på skrift - og det gjorde hun så, og jobcenteret gjorde det samme.
Jeg har nu søgt det vi talte om ( i de vikarbureauer, der var planen uanset), og skal nu blot holde øje med om der kommer korte vikariater (og evt søge dem), indsende dagpengekort og så kontakte dem hvis noget ændrer sig. Det hele har taget under 1,5 time - inkl jobsøgning hos de to bureauer hvoraf jeg har en samtale i det ene næste onsdag :gogo:
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Job"