Mystisk bog ind ad brevsprækken?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 320
Likede indlæg: 3459

Mystisk bog ind ad brevsprækken?

Indlægaf dgd2007 » 17. jan 2016, 08:12

Har I andre også fået en mystisk bog ind af brevsprækken de seneste dage?

Rimeligt tyk og tung og angiveligt udgivet af noget tyrkisk islamisk forening. I stilen er den en skønsom blanding af islamisk krims-krams i kanterne og amerikansk-kristne farvebilleder og tegninger.

Den går tilsyneladende imod voldelig religionskamp og Darwins udviklingslære.
Nogen der ved, hvad det går ud på ... :forvirret:
0
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2072

Re: Mystisk bog ind ad brevsprækken?

Indlægaf Tibbler » 17. jan 2016, 09:00

dgd2007 skrev:Har I andre også fået en mystisk bog ind af brevsprækken de seneste dage?

Rimeligt tyk og tung og angiveligt udgivet af noget tyrkisk islamisk forening. I stilen er den en skønsom blanding af islamisk krims-krams i kanterne og amerikansk-kristne farvebilleder og tegninger.

Den går tilsyneladende imod voldelig religionskamp og Darwins udviklingslære.
Nogen der ved, hvad det går ud på ... :forvirret:

Nej, ingen anelse.

Men det er da positivt, at den taler for "ikke vold".

Apropos folks holdninger til evolution, så sad jeg lige og genså "JesusCamp" i går. Det er fascinerende hvor mange fællestræk nogle religioner har - I forhold til hvordan de bliver fortolket.
Måske er det også det bogen kigger på? Ligheder i religionerne.
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 17. jan 2016, 11:55

Tibbler skrev:Nej, ingen anelse.

Apropos folks holdninger til evolution, så sad jeg lige og genså "JesusCamp" i går. Det er fascinerende hvor mange fællestræk nogle religioner har - I forhold til hvordan de bliver fortolket.

Nej, det virker nu nærmere, som om den mener, at selv andre fortolkninger af islam er forkerte ;)

Men jeg har nu ikke rigtig lyst til at læse den grundigt. Dels bliver jeg dårlig af sådan nogle illustrationer a la Vagttårnet. Og dels virker det meget mærkeligt sådan helt uopfordret at smide en hel bog ind. :gruble:
0
Brugeravatar
Filliongonggong
Kort karma: 4
Likede indlæg: 44

Indlægaf Filliongonggong » 17. jan 2016, 13:13

Jeg har modtaget cd'er ind af brevsprækken med noget alå det du beskriver. Det er mega ubehageligt. :panik:
1
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2072

Indlægaf Tibbler » 17. jan 2016, 13:18

dgd2007 skrev:
Tibbler skrev:Nej, ingen anelse.

Nej, det virker nu nærmere, som om den mener, at selv andre fortolkninger af islam er forkerte ;)

Men jeg har nu ikke rigtig lyst til at læse den grundigt. Dels bliver jeg dårlig af sådan nogle illustrationer a la Vagttårnet. Og dels virker det meget mærkeligt sådan helt uopfordret at smide en hel bog ind. :gruble:

De der evangelister i "Jesus Camp" dokumentaren mener jo også, at andre mere moderate kristne tolker biblen forkert.
0
Nephentes
Kort karma: 5
Likede indlæg: 24

Indlægaf Nephentes » 17. jan 2016, 14:25

0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3348

Indlægaf Hunkat » 17. jan 2016, 14:28

Står der ikke en udgiver/forlag på titelbladet?
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 17. jan 2016, 15:15

Nephentes skrev:http://da.harunyahya.com/da/Boger/205964/hykleri-den-morke-fare
Denne?
Yep, præcis. Har du også fået den?

Hunkat skrev:Står der ikke en udgiver/forlag på titelbladet?
Jo, et eller andet på tyrkisk, der ikke sagde mig noget ... "Arastirma Yayincilik" i Istanbul :genert:
0
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 143
Likede indlæg: 2121

Indlægaf eks-Maupassant » 17. jan 2016, 15:27

dgd2007 skrev:
Nephentes skrev:http://da.harunyahya.com/da/Boger/205964/hykleri-den-morke-fare
Denne?
Yep, præcis. Har du også fået den?

Hunkat skrev:Står der ikke en udgiver/forlag på titelbladet?
Jo, et eller andet på tyrkisk, der ikke sagde mig noget ... "Arastirma Yayincilik" i Istanbul :genert:

Det er jo bare at tage derned for at opklare det så. Frem med cowboyhat og pisk og afsted!
0
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3769

Indlægaf Novella » 17. jan 2016, 20:43

Det bliver åbenbart også sendt til diverse brune debattører, heraf nogle muslimer. Det lyder som om Jehovas Vidner eller Scientology har fået en pendant inden for islam i Danmark.
0
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 25. jan 2016, 14:15

GnueN skrev:Harun Yaha er en tyrkisk forfatter og islamisk pendant til de amerikanske televangelister, kraftigt inspireret (i organisation og metode) af den amerikanske pennekostalske bevægelse, hvor man forkynder vidt og bredt gennem mediehype og stort opslåede shows, som nærmest tangerer sådan noget massepsykotisk noget - og selvfølgelig også gerne til lyden af knitrende pengesedler. Hvor mange følgere han har ved jeg ikke - men han har sit eget tv-show i Tyrkiet, mener jeg... og så har han - ligesom så mange andre televangelister - en lidt blakket fortid med nogle (tvangs)indlæggelser og noget kokainmisbrug, som han gør en del ud af at forklare blot er udtryk for forfølgelse af de vantro (hvilket jeg reelt ikke ved, om er tilfældet).

Personligt ville jeg nok arkivere bogen lodret i skralderen efter at have bladret lidt i den (det gjorde i hvert fald med den sidste, jeg fandt). Jeg synes ikke der er noget creepy ved det overhovedet. De gør bare, hvad prækere og platugler altid har gjort - og de har ikke en skid at sælge mig, sådan rent personligt. Men historien bag kan du jo tage som et udtryk for, at der også er dele af islam, som sagtens kan - og er i fuld gang med - at tilpasse sig det 21. århundrede, og ikke mindst markedsforholdene i det rige Vesten. :lol:

Hæ-hæ, det slog mig også, hvor amerikansk-kristen-agtige illustrationer var, i betragtning af at den havde et eller andet islamisk budskab. ;)
0

Tilbage til "Livets forhold"