Har Fremskridts Partiet / Dansk Folkeparti gavnet / skadet DK ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Har Fremskridts Partiet / Dansk Folkeparti gavnet / skadet DK ?

Indlægaf kidkomb » 17. jan 2016, 14:10

Jørn skrev:Jeg fristes til at skrive "bob bob" igen ... Slap dog af ...

Jeg forstår godt hvad du mener, Jørn, men det gør mig så arrig med den metertykke dobbeltmoral, som jeg egentlig mener er samfundskadelig.
Vores politikere har drevet sig selv ud i et cirkus de åbenbart har meget svært ved at longere og det bliver absolut ikke bedre af at sætte sig på hænderne og sige at det er de andres skyld. Gerne krydret med at de jo er uintelligente.
Man skal aldrig undervurdere sin modstander og hvis vi skal forhindre at DF bliver større, så skal vi holde op med at pege fingre ad dem og deres vælgere. For det styrker i høj grad deres fællesskabsfølelse.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Jørn
Indlæg: 314
Tilmeldt: 4. jan 2016, 19:57
Kort karma: 7
Likede indlæg: 46

Re: Har Fremskridts Partiet / Dansk Folkeparti gavnet / skadet DK ?

Indlægaf Jørn » 17. jan 2016, 14:31

Du har ret, kidkomb. - Naturligvis er der ting, som får et parti, som DF til at opstå, og få en masse vælgere. Som ikke, nødvendigvis, er "dumme", men har forskellig baggrund for at stemme på DF.

Jeg tror, at den "pegen fingrer" af DF, af Pia K. med en masse dumme tegninger. Gennem mange år. (Ja, der er ligefrem udgivet to bøger med grimme tegninger) det har fået mange til at få medlidenhed og sympati med Pia K. og DF. Endda fået dem til at stemme DF.

Des mere modvind des bedre. Fristes man til at sige.

Det er ikke noget, som jeg ved. Men mit gæt og en teori.
1
Med Venlig Hilsen
_____Jørn______
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Har Fremskridts Partiet / Dansk Folkeparti gavnet / skadet DK ?

Indlægaf Anilara » 17. jan 2016, 14:35

Jeg tror altså ikke mange vælgere stemmer DF fordi, de har ondt af dem. Jeg tror mange stemmer, fordi de er enige, og fordi de føler sig hørt.

Jeg synes det er ærgerligt deres vælgere så ofte undervurderes, som om de ikke har politisk indsigt, men har en masse irrelevante og mærkelige grunde til at stemme på dem. Det ville være det samme som at sige, at mange stemmer Alternativet, fordi Uffe Elbæk er hyggelig. Det er en undervurdering af flertallet.
0
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Har Fremskridts Partiet / Dansk Folkeparti gavnet / skadet DK ?

Indlægaf HerErJeg » 19. jan 2016, 09:59

Jeg ser DF som en pyramidestruktur. I toppen sidder partifællerne på borgen. Der er rimelig styring med hvem der gør hvad, og der ryger racistiske ytringer over disken.
Næste skridt mod bunden er kommunalbestyrelsen. Nu begynder man at dumme sig i højere grad. Der skrives læserbreve med vældigt bombastiske holdninger, og ikke sjældent er det direkte ubehagelig læsning, som f.eks byrådsmedlemmet fra Herning der ikke havde ondt af de druknede bådflygtninge, de kunne jo bare lade være...
Næstlaveste skridt er partifolk på interne poster, men som ikke rigtig er nogen med indflydelse alligevel. F.eks ham der for nyligt ville klippe "venlig-danskerne" ligesom tyskertøserne. Halvfarlige folk der drager direkte paralleller til racisme/nazisme, og opdeler i over- og undermennesker.
I bunden er vælgerne. Nu er vi nede ved dem der sidder hjemme i sofaerne og forbander de fucking perkere langt væk. Alt hvad der ikke er pæredansk skal UD og en stasi-lignende kontrol af ikke-danskere vil være på sin plads. Det er den slags man ikke gider snakke politik med hen over middagen, for det kan kun ende i skænderi til sidst. Sådan er det ikke alle der er, men der er nok relativt mange som er utroligt racistiske eller direkte nazistiske i deres udtalelser.

Partier har bare intet imod at den slags mennesker melder sig ind, og stemmer på dem. Nogle arbejder sig jo så op i hierakiet og har deres holdninger i behold, og efter som tilslutningen er stigende, så vil vi komme til at se flere og flere hovedløse udtalelser, og fra dem som er højt oppe. Derved bliver grænsen for hvad man kan tillade sig inden for partiet rammer udvidet lige så langsomt.
DERFOR vil DF i stigende grad være skadeligt for Danmark, ikke mindst i forhold til de lande som vi ellers gerne vil se os i sammenligning med.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"