Har du set en kvinde iført Burka, i Danmark ?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 41
Likede indlæg: 757

Re: Har du set en kvinde iført Burka, i Danmark ?

Indlægaf BlueBunny » 17. jan 2016, 11:48

Jeg kender ikke nuancerne (før de blev beskrevet her). Jeg har set nogen i heldragt (med øjnene fri?). Og det har stukket ud fra gadebilledet i en sådan grad at jeg åbenbart har bidt mærke i det og kan huske det.

Som en anden bryder jeg mig ikke om det. Ikke fordi jeg fordømmer den enkelte iforhold til hendes valg. Jeg føler utilpashed ved ikke at kunne se personen. Synes også masker/hjelme er "uhyggelige". Hvis det er ved særlige lejligheder som feks karneval/fastelavn/halloween er det noget (lidt)andet, men her finder jeg det også ubehageligt.
0
HappyHippo
Kort karma: 48
Likede indlæg: 717

Indlægaf HappyHippo » 17. jan 2016, 11:50

Ja, og jeg bryder mig ikke om det. Hele signalet om kvindeundertrykkelse er forkert, og det skærer mig i hjertet når helt unge piger dækker sig til.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4300

Indlægaf Rapfisk » 17. jan 2016, 13:09

Ja, et par gange. Jeg skal ikke kunne sige, om det har været den samme. Jeg bor på Frederksberg.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
landsbytossen
Kort karma: 105
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 1531

Indlægaf landsbytossen » 17. jan 2016, 13:20

Jeg har på Nørrebrogade og Rantzausgade i Kbh mødt et par stykker, som var så tildækkede, at jeg lod mærke til det. Hvilken model af mundering det var, kan jeg ikke svare på flere år efter.

ps. Jeg så ikke, om det var kvinder.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2523
Kontakt:

Indlægaf Annione » 17. jan 2016, 13:26

Nej, ikke burka, hvor øjnene også er tildækket.

I Qatar så jeg flere kvinder med niqab eller hijab, der simpelthen tog et sort tørklæde hen over hele hovedet, når de gik uden for... Det synes jeg var mystisk. Jeg bemærkede dog, at det typisk var unge, gravide kvinder... Så måske var det fordi deres mænd synes de skal være ekstra gemt væk, når de er gravide?!!
0
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 17. jan 2016, 13:49

Dette er mig. Iført niqab, den samme niqab vel at mærke. Jeg synes egentlig, hvis man vil, at en niqab kan være endnu mere dækkende end en burka.

Det jeg vil med dette indlæg er blot at sige jeg tror mange forveklser den helt tillukkede niqab med en burka. Ikke dermed sagt nogle her i tråden gør, men jeg ved det ofte sker.
Senest rettet af ShuruQ 8. maj 2016, 13:49, rettet i alt 1 gang.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 818
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8453
Kontakt:

Indlægaf Ado » 17. jan 2016, 14:08

Jeg har en enkelt gang set en kvinde, der var fuldstændig tildækket. Det skræmmer mig. Jeg kan ikke lide, når et menneske kommer imod mig så tildækket. Om det er barndommens skræk for hvide flagrende spøgelser, skal jeg ikke kunne sige. Og den berømte disclaimer: Nej, jeg mener ikke, at tildækkede kvinder er spøgelser. Og nej, jeg ser ikke ned på dem.
Men jeg bryder mig ikke om, når alt er gemt væk.

Tørklæder derimod synes jeg kan være enormt smukt på en kvinde.
2
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
BlueBunny

Indlægaf BlueBunny » 17. jan 2016, 14:10

ShuruQ skrev:Dette er mig. Iført niqab, den samme niqab vel at mærke. Jeg synes egentlig, hvis man vil, at en niqab kan være endnu mere dækkende end en burka.

Det jeg vil med dette indlæg er blot at sige jeg tror mange forveklser den helt tillukkede niqab med en burka. Ikke dermed sagt nogle her i tråden gør, men jeg ved det ofte sker.
billeder fjernet af moderator
]

Må jeg spørge hvorfor du går med den? Synes du det er smukt, er det fordi du ærer en Gud? Føler du dig sårbar, blottet, illoyal uden?
I hvilke sammenhænge går du med den?
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 313
Likede indlæg: 5782

Indlægaf Animi » 17. jan 2016, 14:13

For nogen år siden da min niece var yngre, var vi i bycenteret. Så gik vi forbi en kvinde i niqab, og min niece peger og råber "Ej se moster, det er Sorte Slyngel!" (Anders And bladet er et hit herhjemme :lol2:)
Aldrig har jeg været så flov. Heldigvis virkede det ikke til at kvinden tog det særlig tungt, i hvert fald vendte hun sig bare om og vinkede til min niece inden hun gik videre.
7
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 818
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8453
Kontakt:

Indlægaf Ado » 17. jan 2016, 14:14

Animi skrev:For nogen år siden da min niece var yngre, var vi i bycenteret. Så gik vi forbi en kvinde i niqab, og min niece peger og råber "Ej se moster, det er Sorte Slyngel!" (Anders And bladet er et hit herhjemme :lol2:)
Aldrig har jeg været så flov. Heldigvis virkede det ikke til at kvinden tog det særlig tungt, i hvert fald vendte hun sig bare om og vinkede til min niece inden hun gik videre.

:genert:

:D

:lol2:
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3967

Indlægaf Angelina » 17. jan 2016, 14:16

HappyHippo skrev:Ja, og jeg bryder mig ikke om det. Hele signalet om kvindeundertrykkelse er forkert, og det skærer mig i hjertet når helt unge piger dækker sig til.

Synes nu vestens skønhedsidealer er langt mere kvindeundertrykkende end det der udøves i nogle arabiske lande.
2
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 17. jan 2016, 14:17

BlueBunny skrev:
ShuruQ skrev:Dette er mig. Iført niqab, den samme niqab vel at mærke. Jeg synes egentlig, hvis man vil, at en niqab kan være endnu mere dækkende end en burka.

Må jeg spørge hvorfor du går med den? Synes du det er smukt, er det fordi du ærer en Gud? Føler du dig sårbar, blottet, illoyal uden?
I hvilke sammenhænge går du med den?

Vil du slette billederne fra dit quote? Vil gerne slette dem selv igen snart :).

Jeg synes det er smukt. Jeg kan ikke forklare hvorfor. Jeg ejer tre styks, men jeg bruger dem ikke. Jeg tror det ville besværliggøre mit liv betragteligt så det er ikke noget jeg planlægger at skulle. Jeg kunne måske finde på det i nogle forbindelser :gruble:.

Jeg ville dog inderst inde gerne, men må indrømme jeg har alt for megen frygt til at gøre det.
Senest rettet af ShuruQ 17. jan 2016, 14:25, rettet i alt 1 gang.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
BlueBunny

Indlægaf BlueBunny » 17. jan 2016, 14:19

billeder fjernet af moderator

Håber du kan smile ad dette ;)

Min søn så lige jeg sad og kiggede og spurgte "mor hvad er det? Er det en ninja" :D "nej" sagde jeg så mens jeg kom til at grine lidt. "Hvad er det så? Hva mor, hvad er det!!" han er syv og et halvt år. Så prøvede jeg lige at forklare "nå" svarede han bare tørt :)

Sjovt synes jeg :D
1
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4288

Indlægaf Flora » 17. jan 2016, 14:26

BlueBunny skrev:

Min søn så lige jeg sad og kiggede og spurgte "mor hvad er det? Er det en ninja" :D "nej" sagde jeg så mens jeg kom til at grine lidt. "Hvad er det så? Hva mor, hvad er det!!" han er syv og et halvt år. Så prøvede jeg lige at forklare "nå" svarede han bare tørt :)

Det minder mig om denne :lol:

1
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 17. jan 2016, 14:28

BlueBunny skrev:

Uden problemer.

Mine sønner er i dag 9 og 10, da de var yngre, den store i særdeleshed brugte min sorte niqab og løb rundt i lejligheden og legede ninja :ninja:.
2

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"