Øko kyllingefilet.

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 32
Likede indlæg: 607

Re: Øko kyllingefilet.

Indlægaf Stars » 7. feb 2016, 18:45

Wizzze skrev:
Krølle skrev:Ok, OT ift tråden men jeg har nu hapset en hel Sødam som datovare - jeg savner thaisuppe med kylling, så tanken er at bruge den til det. MEN...

Hvirdan hulan tilbereder jeg nemmest en hel kylling? Jeg har simpelthen aldrig gjort det :blush:

I ovnen tænker jeg, evt langtidsstegt, men det store spm er: har jeg brug for stegetermometer? Det ligger nemlig utilgængeligt i lejligheden.

Fakta på Islands Brygge havde for øvrigt Sødam bryst som datovare i dag.

2000 Frederiksberg (Finsensvej nær Dalgas Boulevard) kunne i dag byde på både bryst og hel kylling som datovare.
De er lidt fedtede med dato-rabatten, men de har jo nok ligget i butikken en hel uge - ikke kun den halve time lørdag, som Wizzze oplever, så der har været rig mulighed for at købe frisk til fuld pris.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4280

Indlægaf Rapfisk » 7. feb 2016, 19:08

Krølle skrev:Ok, OT ift tråden men jeg har nu hapset en hel Sødam som datovare - jeg savner thaisuppe med kylling, så tanken er at bruge den til det. MEN...

Hvirdan hulan tilbereder jeg nemmest en hel kylling? Jeg har simpelthen aldrig gjort det :blush:

I ovnen tænker jeg, evt langtidsstegt, men det store spm er: har jeg brug for stegetermometer? Det ligger nemlig utilgængeligt i lejligheden.

Fakta på Islands Brygge havde for øvrigt Sødam bryst som datovare i dag.

Hvis du vil lave suppe, bør du koge kyllingen. Du kan evt. partere den (YouTube er din ven) og kun koge skroget, og så tilføje kød senere.

Ellers kan du smide kyllingen i en gryde eller i ovnen. Du behøver ikke et stegetermometer, men kyllingen er færdig, når saften er klar (der må ikke komme blod frem, når du skærer i den), og kødet let slipper benet.

Lidt salt og peber på gør underværker. Citron, som Wizzze skriver, eller nogle hvidløgsfed indeni smager også godt.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 7. feb 2016, 21:03

Jeg havde tænkt, at jeg kunne langtidsstege den, pille den, koge suppe på skroget og så have kødet til at putte i thai-suppe som fyld i morgen - det kunne jeg lige overskue efter at have læst lidt. Men.... Åh gud, KOGE en kylling?! :panik: :genert:
2
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4280

Indlægaf Rapfisk » 7. feb 2016, 21:05

Krølle skrev:Jeg havde tænkt, at jeg kunne langtidsstege den, pille den, koge suppe på skroget og så have kødet til at putte i thai-suppe som fyld i morgen - det kunne jeg lige overskue efter at have læst lidt. Men.... Åh gud, KOGE en kylling?! :panik: :genert:

Vand, kylling, vupti :-D Men ellers gør du bare, som du havde tænkt :)
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
DollsLiveForever
Kort karma: 11
Likede indlæg: 65

Indlægaf DollsLiveForever » 7. feb 2016, 21:51

Hunkat skrev:Netto har kyllingebryst til 45 kr. fra Løgismose. Hm, billedet er lidt småt så kan ikke se om den har Ø-mærket men den er 'godkendt af dyrenes beskyttelse'.
Next best thing I guess.

De er ikke økologisk, de kan ikke få økomærke fordi de vokser op udendørs og ikke i bur. Men kyllingerne har de bedre end de fleste økokyllinger. Og de smager ret godt.

DR's program madmagasinet havde en tema om kyllinger sidste år, hvor de besøgte producenten i Frankrig.
Senest rettet af DollsLiveForever 7. feb 2016, 21:59, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1146
Likede indlæg: 6739

Indlægaf Wizzze » 7. feb 2016, 21:57

Rapfisk skrev:
Krølle skrev:Jeg havde tænkt, at jeg kunne langtidsstege den, pille den, koge suppe på skroget og så have kødet til at putte i thai-suppe som fyld i morgen - det kunne jeg lige overskue efter at have læst lidt. Men.... Åh gud, KOGE en kylling?! :panik: :genert:

Vand, kylling, vupti :-D Men ellers gør du bare, som du havde tænkt :)

Vil stærkt anbefale et par grøntsags bouillon terninger også. Og så koge et par timer, til der ikke er modstand når du bruger en kødnål på det tykkeste del af brystet.

Krølle, sådan 7-8 stilke med blade, og lad dem blive på stilken, så er de nemmere at tage ud når den er klar.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 7. feb 2016, 22:03

Vi har kun meget lidt køkkengrej i huset, da det meste stadig er i lejligheden, så her hverken snor eller kødnåle. Kylle er derfor rimpet sammen med en rosmarinkvist i rumpen :D :slem:

Dulle, sorry for OT-highjacking. Jeg skal nok stoppe nu :blush:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3392

Indlægaf FruDulle » 8. feb 2016, 01:09

Giv den gas Krølle :D
1
Whatever
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 8. feb 2016, 01:56

FruDulle skrev:Giv den gas Krølle :D

:lun:

Manden ser Superbowl, så søvn er udelukket - jeg koger defor kyllingeskrog kl 3 om natten :rulle:
1
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1146
Likede indlæg: 6739

Indlægaf Wizzze » 8. feb 2016, 02:25

Krølle skrev:

Manden ser Superbowl, så søvn er udelukket - jeg koger defor kyllingeskrog kl 3 om natten :rulle:

Så meget er der altså ikke at råbe af i den kamp, så du kan sagtens sove, tror ikke du bliver vækket :D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 8. feb 2016, 03:13

Krølle skrev:

Barnet har feber så søvn er udelukket - jeg er ved at dø kl 3 om natten :rulle:
0
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 11. nov 2016, 09:31

Jeg hiver lige den her op igen. Jeg leder stadig efter kylling :lol:

Jeg har få gange på 6 mdr fundet den frosne i Rema. Forleden var jeg i Rema, netto og Føtex uden held. Jeg fandt noget øko inderfilet i Kvickly i dag jeg købte ovenikøbet på dato. Men hold da op det er svært at finde. Kan det ikke betale sig ar sælge som andet end hele kyllinger eller hvordan? Har prøvet at kigge hos øko leveringer til døren og der er også kun et par stykker der har det
0
Whatever
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 116
Likede indlæg: 2135

Indlægaf sigge » 11. nov 2016, 09:37

Jeg var så heldig at finde en fersk Sødam hel kyllingebrystfilet med skind i Superbrugsen i sidste uge. Det var en basse på 250 g (en filet), men den kostede så også 47 kr., så vidt jeg husker. Det er dog ikke noget, de tidligere har haft i fast sortiment, men jeg håber, at det er kommet for at blive.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 483
Likede indlæg: 1574

Indlægaf Spjaerten » 11. nov 2016, 09:57

Min netto havde fået Løgismose øko sidst jeg kigge i køddisken.
0
Tryk på * :slem:
Muspel
Kort karma: 90
Likede indlæg: 1172

Indlægaf Muspel » 11. nov 2016, 15:18

Jeg tror det er forskelligt i de enkelte Rema butikker. Min i Aarhus N har brystfilet og overlår økologisk i fast sortiment. Så måske skal du på storbytur med køleboks i bilen.
0

Tilbage til "Mad og drikke"