En mands job er at lave frikadeller

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2285

Re: En mands job er at lave frikadeller

Indlægaf Studsgaard » 17. jan 2016, 18:44

Herhjemme er det manden der laver kartoffelmos og når vi skal have fisk står han også for det (her taler vi om frisk fisk, hvilket jeg helst vil have)
Det er så kun mig der bager og laver altid risengrøden (den ene gang jeg har bedt manden om at røre under brændte han det på...)
Jeg laver langt det meste mad herhjemme, men manden kan godt lave alm mad, så jeg kan ikke sige at jeg kun laver det, men næsten altid laver jeg det traditionelle mad og så går vi mere og hygger om de mere specielle ting og gæstemad.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5924

Indlægaf LadyFox » 18. jan 2016, 10:56

Min kæreste laver kartoffelmos - for jeg gider ikke mose kartofler, så gør han det ikke må han undværre.
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1618

Indlægaf dykkersild » 18. jan 2016, 11:00

Manden laver pandekager og risengrød - en sjælden gang Mexikanske pandekage - og så laver han burgere.
Resten laver jeg - men han er vældig som personlig snitter når der skal produceres store portioner - jeg viser størrelse på grøntsag og vupti så snitter han.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1143
Likede indlæg: 6726

Indlægaf Wizzze » 7. feb 2016, 10:44

Kæresten laver næsten alt med dej og bagning, salater og grønt. Jeg laver det meste med kød, fisk og stege, pocherer, osv. herunder også frikadunserne. Farsen er vi ligesom fælles om, jeg hakker løg, hun slår æg ud, og hun bestyrer Majoren. Jeg former og kommer på panden, hun tager fra og ligger til køl på køkkenrulle, det er meget en fællesindsats når frikadellefabrikken kører :D
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Orchidea
Kort karma: 16
Likede indlæg: 393

Indlægaf Orchidea » 7. feb 2016, 11:07

Det er altid mig, der laver maden. Dels kan jeg godt lide at lave mad og dels er jeg bedst til det. Dog står han for grillen.

Var der nogen, der sagde traditionelle kønsmønstre?
2
mfufu
Kort karma: 5
Likede indlæg: 64

Indlægaf mfufu » 7. feb 2016, 11:31

Fars bliver bedst, når mor rører den.
1
Internettet er et fantastisk medie til udbredelse af viden såvel som misinformation. Sammenholdt med at demokrati gælder for alle, ser det virkelig sort ud.
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 7. feb 2016, 11:34

Nu er jeg single så jeg laver 98% af maden.
Datteren laver selv sin madpakke, sin morgenmad og laver aftensmad ca. en gang om måneden.

Da ex'en boede her, skiftedes vi til at ha' maduge.
0
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 2995

Indlægaf vibbsen » 7. feb 2016, 11:45

Her i huset er det kun mig der laver mad. Og her i huset spiser vi kun købe-frikadeller. Eller frikadeller af købefars.

Familien har nemlig venligst men bestemt bedt mig om IKKE at lave hjemmelavede frikadeller. For sandheden er at mine frikadeller er virkelig elendige......Jeg vil ikke engang selv spise dem.

Til gengæld så er det stort set det eneste jeg ikke kan lave.
2
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 325
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3225

Indlægaf DD_81 » 7. feb 2016, 12:40

Her er det mandens job at

- lave karbonader/krebinetter med grønærter (havde aldrig fået det førend jeg mødte ham)
- lave risengrød (oftest, jeg er dygtig til at brænde den på, og gider ikke høre hans hoveren, og ja han hoverer)
- at stege ting på grillen, jeg kan godt, men han vil så gerne, og så skal han da ha lov...

Ellers har han vist ikke sådan domæner, han har sine hofretter, som jeg ved han har styr på, men genrelt gør jeg det både hurtigere og bedre, men jeg gider jo ikke altid...
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Goldie
Kort karma: 23
Likede indlæg: 201

Indlægaf Goldie » 7. feb 2016, 12:44

Smiling_Goat skrev:Jeg elsker at lave mad, så jeg står for det meste for madlavningen, men han kan altså et eller andet med hakkebøffer. Han blander alt muligt i - hvilket normalt i hans madlavning ikke er så godt (jeg erindrer flæskesteg med appelsinskræl :mellow:)

Og øhm.. Så har jeg muligvis bildt ham ind, at jeg ikke kan finde ud af at lave risengrød :genert:
Jeg gider ikke stå derude og røre i grøden, så jeg har sagt til ham, at den altid brænder på, når jeg laver den.. Så nu er den hans opgave.

I regret nothing!

(ja, jeg kunne bare bede ham om at lave grøden, fordi jeg ikke gider, men det ville betyde, at der er en mulighed for, at jeg kommer til at lave den alligevel en eller anden dag (han har brækket hånden/har travlt/har lavet mad ugen i forvejen/you name it, og det eneste saliggørende er risengrød.) Og jeg gider virkelig ikke.)

Lav risengrøden i en stegepose. Så skal der hverken røres i den og den brænder ikke på. Fungerer upåklageligt!
0
"Hello from the other side!..." :ninja:
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 834

Indlægaf lulu-p » 7. feb 2016, 12:50

Der er ting vi aldrig ville få hvis manden ikke lavede dem. Det er bla frikadeller, steg og bøffer.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1446

Indlægaf Badesandalen » 8. feb 2016, 12:55

Min mand får ikke lov til at lave frikadeller af to grunde; 1) mine er ret gode og 2) han har prøvet det én gang, og da var de simpelthen så tørre at jeg blev helt irriteret over at skulle spise dem, for selvfølgelig spiste jeg dem.

Så står han til gengæld for grillen og hotdogs, som så også bliver rockergode. Nåh ja, og når vi skal have pizza ælter jeg dejen, ruller den ud og gør fyldet klar, og så lægger han det hele på og stiller den i ovnen imens jeg rydder op. Det er ret hyggeligt. :lun:
1
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 43
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 503

Indlægaf Luffegås » 8. feb 2016, 13:08

Jeg kommer fra et forhold hvor jeg altid lavede mad, han kommer fra en lang årrække af at leve alene, og nu gerne vil leve sundt. Så det giver lidt "Ej jeg vil altså gerne snart lave mad", men gudskelov kan vi være 2, og så laver jeg f.eks. sovs og han laver bøf eller noget andet. Jeg tror vi vil blive gode til det med at vi begge får lov til at stå i køkkenet.
1
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1446

Indlægaf Badesandalen » 8. feb 2016, 13:41

mfufu skrev:Fars bliver bedst, når mor rører den.

Hahaha! :klap:
1
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

godtnavn
Kort karma: 211
Likede indlæg: 1212

Indlægaf godtnavn » 8. feb 2016, 14:17

Min kæreste koger altid risengrød, jeg elsker det men hader at lave det :) Han står også altid for at stege ting når vi er i køkkenet sammen, altså når vi laver mad sammen så folder jeg f.eks. forårsrullerne og han steger, jeg kan dog godt stege ting hvis jeg laver mad alene. Og så er det ham der ruller pizzadejen ud, det hader jeg, tilgengæld laver jeg dejen.
0

Tilbage til "Mad og drikke"