Dit forhold til din frisør

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3299

Dit forhold til din frisør

Indlægaf Hunkat » 17. jan 2016, 19:24

Vi har sikkert alle hørt skræk-historierne om frisørbesøg som ender i gyselige frisurer og studsninger som tog 20 cm hår.

Men hvordan er dit forhold til din frisør? Skifter du tit, er du meget kræsen? Betyder det mest for dig at prisen er rigtig eller er et godt forhold altafgørende? Er du en nem kunde som bare skal studses eller er det den helt store tur hver gang med klip, skyl, farve og massage?

Jeg har et ret godt forhold til min frisør. Han er måske i den dyre ende men ikke uoverskueligt og det er så den luksus jeg vælger frem for sko eller tasker. Det er altid hvidvin på køl og hovednus ( :dåne: ). Jeg er i den besværlige ende, jeg skal specialfarves (lilla) og klippes når jeg kommer men det er så 'kun' hver 3. eller 4. måned. Hvis jeg ikke har farve i så kan der gå godt over et år :lol:
Det sagt så er jeg ikke altid 100% enig i hans beslutninger men som regel 95% så jeg lever med småtingene. Og han er super flink, jeg får ofte noget småt ekstra med i posen (hårkur, farve, osv.)
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 487
Likede indlæg: 1580

Re: Dit forhold til din frisør

Indlægaf Spjaerten » 17. jan 2016, 19:27

Jeg har haft den samme i 4 år og flyttede med hende da hun blev selvstændig.

Er så glad for hun er teknisk dygtig, lytter til mine ønsker og ikke prøver at prakke mig en frisure på fordi den er åh så moderne eller det seneste hun har lært på kursus.

Og så er prisen yderst rimelig for Kbh priser.
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 131
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 1099

Indlægaf FrøkenM » 17. jan 2016, 19:34

Har haft den samme i 4-5 år og jeg tror ikke lige jeg skifter foreløbig. Jeg er rigtig glad for hende. Hun er selv i den "vilde" ende, men hun lytter altid til mine ønsker og behov fremfor hvad hun selv mener. Der er en fin balancegang.

Det varierer hvad jeg får lavet men som oftest klip/farve og så permenent efter behov.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1095

Indlægaf girl_beat » 17. jan 2016, 19:34

Jeg er en MEGET stabil kunde - har fx valgt at blive hos min frisør, selvom jeg flyttede 175 km væk og derfor kun kan komme hos hende 3-4 gange om året. Hun er teknisk dygtig, har altid ny viden og er yderst rimelig med priserne, så jeg bliver hængende :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 17. jan 2016, 19:34

Jeg bliver egentlig kun klippet og farvet af frisørelever eller af uddannede frisører, der er på kursus. Indtil videre har jeg udelukkende oplevet særdeles klædelige frisurer og farver, hvor jeg har haft medbestemmelse, og jeg giver max 150 kr.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 308
Likede indlæg: 5724

Indlægaf Animi » 17. jan 2016, 19:36

Jeg bliver klippet af en bekendt nu. Hun er rigtig sød, og forstår rent faktisk hvad man beder om :lol2:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2299

Indlægaf Studsgaard » 17. jan 2016, 20:05

Jeg er blevet rigtig glad for min nyeste frisør. For over ti år siden havde jeg også en frisør jeg var rigtig glad for, men hendes priser steg ret meget på meget kort tid og blev langt dyrer end andre her omkring. Så hende droppede jeg.
Så skiftede jeg imellem nogle her omkring.
En var jeg ok tilfreds med og fordi hun var meget billig var jeg også ok med det ikke altid var helt som jeg havde tænkt. Hende brugte jeg i noget tid.
En endte med at farve mig "postkasserød" og kunne ikke få det pænt igen så hun blev hurtigt droppet.
Jeg er til frisk kort og også gerne farverig hår og det er ikke alle frisører der er lige gode til. Men hende jeg har været hos igennem de sidste halvandet år både følger moden og er super god til at tilpasse til personen. Hun er prismæssigt midt i og har altid god service.
0
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2270

Indlægaf didas » 17. jan 2016, 20:19

Jeg har et fantastisk forhold til min frisør. Der er ingen andre, der får lov at rode ved mit hår, så jeg tager gerne turen fra Amager til Østerbro for det. Han er i den dyrere ende, men til gengæld bliver jeg så kun klippet.

Min mor startede med at komme hos ham for over 30 år siden, da han var næsten nyudlært og indtil min mor døde af kræft, plejede vi at tage ind til ham sammen også mens hun var syg (han gav hende pænt "kemohår :-D ) og jeg er så fortsat alene.

Der er altid knus og god stemning, når man er der og så slynger han om sig med komplimenter på den ægte måde, så man bare føler sig skidegodt tilpas, når man går derfra.
3
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 17. jan 2016, 20:40

Jeg har brugt den samme salon i omkring 8 år: Buch tæt på Rundetårn (http://www.cyberbuch.com). Min veninde havde benyttet sig af salonen og da jeg syntes hendes hår var blevet vildt godt, prøvede jeg dem. Hurtigt fandt jeg min yndlingsfrisør derinde, Janus, og ham bestilte jeg altid tid hos i ca. 3 år. Desværre skiftede han job og arbejder nu i en barbersalon, dvs. klipper kun mænd. Siden da har jeg prøvet forskellige af frisørerne derinde og jeg har altid været tilfreds.

Da jeg for nylig overvejede at blive klippet kort efter at have haft langt hår i ca. 15 år, valgte jeg at blive klippet af én af ejerne. Det blev vildt godt og jeg er meget tilfreds.

Udover at klipningen altid er god, er der bare så hyggeligt derinde og jeg går altid derfra med et smil. :)

Det er ikke billigt, men jeg bliver ikke klippet så tit, så det er en luksus, jeg vælger.
1
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1016
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9215

Indlægaf Fru Sunshine » 17. jan 2016, 20:57

Jeg har to, jeg skifter lidt imellem på den samme salon.
Jeg stoler nok på dem begge to til at give dem frie hænder, for de ved, at de ikke skal afprøve noget kort på mig, og de ved også, at farven skal være lettere sprælsk, men også så den klæder mig.
Det koster en mindre formue hver gang, men jeg betaler gerne for at få noget godt - og forresten går jeg kun til frisør en gang eller to om året.

Jeg har i øvrigt brugt dem på skift i omkring 15 år. Tror jeg.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Nurse
Kort karma: 2
Likede indlæg: 48

Indlægaf Nurse » 17. jan 2016, 21:19

Jeg har haft min frisør i 10 år nu. For 8 år siden flyttede jeg til den anden ende af byen, og prøvede en anden frisør. Hun klippede mit pandehår skævt, da hun ikke tog højde for en virvel, på trods af at jeg kommenterede det :nej:
Jeg holder altså fast i min frisør, da hun er dygtig og hun siger altid sin mening. Hun er god til at komme med ideer, og så er hun god til at klippe frisurer, som respekterer, at ikke alle mennesker bruger halve til hele timer dagligt på at sætte hår :P. Prismæssigt ligger det vidst i den dyre ende, men jeg er altid tilfreds pg i godt humør, når jeg går derfra, så de penge ofrer jeg gerne.
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 229
Likede indlæg: 1391

Indlægaf Filipai » 17. jan 2016, 21:40

Jeg hader hader hader at gå til frisøren. Jeg gør det kun, når mit hår død og pine må igennem en klipning.
Men okay, jeg har så også prøvet alle skrækhistorierne. Fået klippet 30 cm for meget af (og har aldrig kunne få det langt igen). En dårlig permanentning. Og frisøren som kom til at udbryde meget højt i bixen at jeg havde lus, og at hun ikke ville betjene mig. Folk rykkede sig væk fra mig, og det tog mig lidt tid at overbevise hende om, at det hun troede var luseæg og røde sår, altså var min psoriasis.
1
Brugeravatar
diddjy
Kort karma: 5
Likede indlæg: 21

Indlægaf diddjy » 17. jan 2016, 21:56

Jeg er ikke glad for min frisør, hvis jeg skal være helt ærlig. Eller, hun er så ikke min frisør længere, men hun er den sidste, jeg har brugt. Hun har lige åbnet en salon tæt på, hvor jeg bor, og hun har discountpriser, som lokkede, da jeg første gang hørte om den. Men glæden var kort. For det første forstod hun ikke, hvad jeg bad om. Jeg sagde til hende, jeg ville have have rødt hår. Jeg havde sort hår, så jeg skulle have en afrensning først og derefter farves rød. Hun sagde, hun havde en ny og mild afrensning, som jeg kunne få billigt. Jeg takkede ja, og vi snakkede om, at jeg gerne ville have det så pang-rødt, som det kunne blive. Efter en omgang afrensning opdagede hun, at der så godt som ingen sort farve var trukket ud af mit hår. (Jeg har prøvet at gå fra sort til rød mange gange før, og der har aldrig været problemer med det.) Jeg kigger på hende og afventer, hvad der så skal ske. Hun vælger så at komme noget 'grovere' afrensning i det milde og prøve igen. Det hjalp heller ikke meget, og til sidst siger hun, at jeg kan få den grove alene, som jeg så skal betale for. Hvorefter jeg kigger mærkeligt på hende, fordi vi havde aftalt en pris, og jeg syntes, det var mærkeligt, at fordi HUN ikke kunne finde ud af det, så skulle jeg betale for det. Nogen vil måske tænke at ja, det er da logik for burhøns. Jeg har bare aldrig oplevet hos en frisør, at det var MIG, der skulle betale, når DE ikke kunne finde ud af at lave det, jeg har bedt om. I stedet har jeg oplevet, at de har sagt fra på forhånd, hvis de (ud fra deres erfaring) kunne vurdere, at det jeg ønskede, ikke var opnåeligt af den ene eller anden årsag.
Nå, men den grove afrensning kommer i, og da det er skyllet ud, synes jeg stadig, det ser meget mørkt ud. Men hun mener, at håret godt kan suge den røde farve til sig. Så hun blander farve, og da hun begynder at komme det på mit hår, siger jeg til hende, at jeg ikke synes, farven ser specielt rød ud. Den ser mere mørkebrun ud. Jeg ved selvfølgelig godt, at det ikke er altid, at en farveblanding i en skål ser ud, som den vil se ud i håret efter endt behandling, men jeg har fået farvet mit hår pang-rødt mange, mange gange, og jeg har aldrig oplevet, at farven i skålen ikke ser enten rød eller hvid ud. Den farve hun stod med var mørkebrun. Men hun forsikrer mig om, at det er pang-rød, og jeg vælger at stole på hende. Da jeg er helt færdig, og mit hår er blevet tørret, kigger jeg undrende på mig selv i spejlet. Mit hår er mørkebrunt. Jeg havde travlt og ville mest af alt bare gerne væk derfra, så jeg skynder mig at betale og tager hjem. Men dagen efter beslutter jeg mig for, at jeg ikke synes, det kan være rigtigt, at jeg skal acceptere dette, da det ikke tilnærmelsesvist var det, jeg havde bedt om. Så jeg går derned igen og siger det til hende. At det ikke var det, vi havde snakket om. At hun havde sagt, at det godt kunne lade sig gøre med det pang-røde. At jeg skulle betale ekstra for noget, som hun havde sagt kunne gøres for mindre. Og at jeg ikke var sikker på, jeg troede på hende, når hun sagde, det var en pang-rød farve, hun havde kommet i mit hår. Så kigger hun mig i øjnene og siger, at nej, det var ikke en pang-rød. Som om det ikke var det, jeg havde bedt om. Hvorefter jeg siger, at jo, det var netop det, jeg havde bedt om. Hun tilbyder så at prøve med lidt afrensning igen og komme en 'rødere rød' i. Efter denne afrensning bliver håret lysere, men jeg havde fået nok af hende, så jeg vælger at sige farvel og tak, købe en rød farve i supermarkedet ved siden af og farve mit eget hår. Jeg stolede ikke længere på hende.

Billigere frisør eller ej, så kommer jeg aldrig mere hos hende. Og det har lige så meget med vores samtaler at gøre, som det har med hendes evner. Mens jeg sad i stolen, fremlagde hun en lang monolog om, hvordan alle de flytninge (det var lige efter terrorangrebene i Paris) der kom til Danmark var terrorister, som kom for at omvende danskerne, voldtage vores kvinder og føre deres politik i Danmark. At man ikke kunne stole på dem. En del af hendes monolog blev startet op med ordene: "Jeg er ikke racist, MEN..."
2
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1823

Indlægaf Anilara » 17. jan 2016, 22:15

Jeg stoler ikke på nogen frisører, så jeg klipper mig selv, og har gjort det siden jeg var 14.
Indtil da, var der aldrig nogen der fattede, at "spidserne" ikke var 10cm.. Heller ikke selvom jeg viste den ønskede længde.
1
Brugeravatar
Filejs
Kort karma: 4
Likede indlæg: 48

Indlægaf Filejs » 17. jan 2016, 23:25

Mit forhold til min frisør er rigtig godt. Har haft den samme hele livet - det er min mor. Prismæssigt er hun meget billig, for jeg betaler ikke noget ;)

Det eneste minus er jo så bare at hun ikke vil lave noget på mig, hun ikke selv er vild med. Det er dog først kommet her nu jeg er blevet ældre, da jeg var i teenage årene var hun træt af, hun aldrig måtte eksperimentere på mig - jeg var simpelthen så kedelig.

Jeg har været ved en anden frisør én gang, det var da jeg ville gå fra platinblond til mørkebrunt. Det ville min mor ikke, for det ville absolut ikke passe til mig, og hvis jeg skulle være nogenlunde pænt, så skulle der jo masser af rød i, for at mit hår ikke fik et grønt skær.
Nåmen, frisøren jeg valgte mente ikke at mit hår vilde få et meget rødt skær og at det det ville være flot til mig. Da hun var færdig var mit hår næsten sort, havde nærmest knaldrød bund .... Jeg betalte 1700 kr for helfarve og klipning af spidser, for mellemlangt hår. Øv det var dyrt. Og grimt. Skulle have lyttet til min mor. Så jeg har ikke brugt andre siden og har nu lyst hår igen.
2

Tilbage til "Skønhed"