Vis mig dit permanentede hår :D

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
JessicaD
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1018

Vis mig dit permanentede hår :D

Indlægaf JessicaD » 17. jan 2016, 23:26

Jeg går med lidt tanker om evt. at få lidt krøl i mit hår, men jeg gider ikke at ende som en puddel eller en tør høstak. Vil I fortælle lidt om jeres oplevelser og meget gerne vise billeder også. :D :afro: Havde I et billede med til frisøren for at vise, hvilke krøller I ville have, eller hvad gjorde I? Blev det som forventet?
0
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 70
Likede indlæg: 813

Re: Vis mig dit permanentede hår :D

Indlægaf Maoam » 18. jan 2016, 06:50

JessicaD skrev:Jeg går med lidt tanker om evt. at få lidt krøl i mit hår, men jeg gider ikke at ende som en puddel eller en tør høstak. Vil I fortælle lidt om jeres oplevelser og meget gerne vise billeder også. :D :afro: Havde I et billede med til frisøren for at vise, hvilke krøller I ville have, eller hvad gjorde I? Blev det som forventet?

Min mor syntes, jeg skulle have krøller til min konfirmation for 13 år siden. Så det fik jeg lavet :rulle: Jeg lignede ikke en pudel, men det skulle vokse ud af sig selv, så flere år efter havde jeg hår, der var glat øverst og krøllet nederst.
1
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8530

Indlægaf 2SHY » 18. jan 2016, 07:29

Jeg lignede til gengæld en puddel! Og det var desværre mig selv der ønskede krøller :nej:

image.jpeg

image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Maoam

Indlægaf Maoam » 18. jan 2016, 08:46

Jeg havde langt hår og ikke noget pandehår. Det tror jeg gør en forskel for puddellook eller ej. Jeg kan lige se, om jeg har nogle billeder eller om de alle ligger hos mine forældre.
0
Brugeravatar
Maoam

Indlægaf Maoam » 18. jan 2016, 09:19

Her er et billede taget kort efter det var lavet.

IMG_20160118_095305057.jpg

Og et billede taget halvandet år senere, hvor det kan ses, at krøllerne ikke gik væk af sig selv. De skulle klippes væk, og jeg ville ikke være korthåret.

IMG_20160118_095058332.jpg

Det var noget bøvl, og i dag ville jeg ikke gøre det.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
twinkle
Kort karma: 24
Likede indlæg: 322

Indlægaf twinkle » 18. jan 2016, 10:34

Maoam skrev:Her er et billede taget kort efter det var lavet.

IMG_20160118_095305057.jpg

Og et billede taget halvandet år senere, hvor det kan ses, at krøllerne ikke gik væk af sig selv. De skulle klippes væk, og jeg ville ikke være korthåret.

IMG_20160118_095058332.jpg

Det var noget bøvl, og i dag ville jeg ikke gøre det.

Jeg har også haft mit hår permanentet, og havde samme oplevelse som dig. Udgroninsprocessen tog simpelthen for lang tid.
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 231
Likede indlæg: 1407

Indlægaf Filipai » 18. jan 2016, 10:49

Jeg lignede en puddel. Det var ikke en succes. Men jeg ville bare have krøller. Men jeg har så også ret tykt hår med fald i. Min veninde som har meget fint hår, fik permanentet sit, og det var virkeligt flot.
0
Brugeravatar
JessicaD

Indlægaf JessicaD » 18. jan 2016, 16:31

Tak for svar og billeder! :D

Mit hår er alm. skandinavisk dvs. ikke specielt tykt, og så er der lidt fald i, så jeg tror egentlig, at der vil komme nogle ok krøller ud af det, uden at det går helt amok, ligesom Filipai skriver om sit hår vs. veninden.

Jeg har næsten altid opsat hår pga. mit arbejde, så det vil ik hverdagen ikke gøre noget, hvis det skal vokse ud, og hvis det skal være løst, kan jeg jo evt glatte spidserne, hvis det er. Hmm jeg må lige overveje lidt mere. :D

Er der andre, som vil flashe? ;)

Tror I ikke, at fx Sarah Jessica Parker og Kate Hudson har naturlige krøller? Sådan nogen gad jeg godt at have. :love: Men det er nok svært at lave kunstigt.
0
Soulme
Kort karma: 3
Likede indlæg: 80

Indlægaf Soulme » 18. jan 2016, 17:00

Jeg har talt med flere frisør om at få krøller som SJP blandt andet og har fået samme svar fra alle. De vil gerne lave dem med de sikker på jeg ikke bliver tilfreds da jo større krøller jo hurtigere glider de ud og der så massiv styling til de kendte at man ikke kan forvente at det vil ligne.
En havde blandt andet billeder af det da hun havde lavet de lidt større krøller. Og det så mystisk ud uden styling så gik fra ideen igen..

Lugter det mon stadig? :genert:
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 818
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8459
Kontakt:

Indlægaf Ado » 18. jan 2016, 17:03

Jeg ville gerne have flashet, men jeg kan simpelthen ikke finde mappen med gamle billeder lige nu.

Jeg fik mit hår permanentet for 5 år siden. Det var hæsligt de første 14 dage. Jeg lignede et får, der havde været fanget i en tornado. Men så faldt det til og det blev så fint.
Nu er mine naturkrøller vendt tilbage, men ellers kunne jeg godt have fundet på det igen.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 818
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8459
Kontakt:

Indlægaf Ado » 18. jan 2016, 17:04

Jeg er ret sikker på, at SJP har naturkrøller.
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
JessicaD

Indlægaf JessicaD » 18. jan 2016, 18:20

Jeg fantaserer om noget i den her stil. Det er vel egentlig mere bølget end krøllet. :D Hvis man så styler det med skum eller andet, vil krøllerne så nok komme mere frem, hvilket også er fint.

Billede Billede
Billede
0
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 231
Likede indlæg: 1407

Indlægaf Filipai » 18. jan 2016, 18:58

Jeg har ingen af mine puddelkrøller. Men havde et billede af min venindes hår

Krøller.png
0
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 18. jan 2016, 22:01

Jeg har fået det lavet to gange og resultatet var mere sådan nogle bølger end decideret krøller - det ene holdt væsentlig længere end det andet (som i: det ene holdt næsten en måneds tid, det andet var væk ugen efter...) Så jeg er lidt misundelig på de der 1½ års krøller Maom flasher :-D

Jeg har tykt og helt galt hår, men har lidt opgivet projekt krøller efter mine erfaringer.
0
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2276

Indlægaf didas » 19. jan 2016, 14:54

Nu sidder jeg bare lige og tænker, ik'? :) Hvis du alligevel har dit hår oppe størstedelen af tiden, har du så i stedet for overvejet blot at investere i et godt krøllejern? Jeg har en såkaldt wand, som kan lave alt fra slangekrøller til løse bølger, man justerer bare tykkelsen af hårtotterne, hvor på wanden, man placerer håret og hvor lang tids varme de får. Et eksempel fra mig. Det første billede er med nylavede krøller, det har taget maks. 10 min. i alt og krøllerne har kun fået omkring 10 sek. varme. Billede 2 er samme krøller 2 dage efter, der er intet gjort ved dem i mellemtiden og der er sovet med løst hår begge nætter.

1.JPG
2.JPG
3
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:

Tilbage til "Skønhed"