Børns kontakt til venner mens skoler er lukket

Brugeravatar
Mus84
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:47
Kort karma: 14
Likede indlæg: 237

Børns kontakt til venner mens skoler er lukket

Indlægaf Mus84 » 26. mar 2020, 19:27

Hej

Det ser jo ud til at der går noget tid førend at børnene kommer i skole/daginstitutioner igen.

Mine børn er endnu for små til egen telefon og sociale medier. De savner deres venner i dagligdagen. Men vi forsøger at undgå/minimere legeaftaler for at hæmme smittespredning.

Hvad gør I for at jeres børn fortsat har kontakt til andre børn?

Har I oplever noget godt skolen/lærerne kan gøre for at fremme et socialt fællesskab mens børnene er hjemsendt?

Alle gode ideer er velkomne. Tak.
0
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Børns kontakt til venner mens skoler er lukket

Indlægaf Bergen » 26. mar 2020, 19:52

Vi taler dagligt i telefon med et par stykker og er på Skype med en håndfuld.

Ugens spejdermøde var på Skype med spejdere og ledere - det lød som en god oplevelse. Det gentager de så længe, at det er nødvendigt.

Skolen gør ikke noget.
0
Brugeravatar
Mus84
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:47
Kort karma: 14
Likede indlæg: 237

Re: Børns kontakt til venner mens skoler er lukket

Indlægaf Mus84 » 26. mar 2020, 20:22

Bergen skrev:Vi taler dagligt i telefon med et par stykker og er på Skype med en håndfuld.

Ugens spejdermøde var på Skype med spejdere og ledere - det lød som en god oplevelse. Det gentager de så længe, at det er nødvendigt.

Skolen gør ikke noget.


God ide med spejdermøde på Skype, det må jeg forslå.
1
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Børns kontakt til venner mens skoler er lukket

Indlægaf primle » 26. mar 2020, 20:27

Min pige facetimer med nogle veninder fra klassen, mens de laver opgaver. Så kan de følges ad og hjælpe hinanden. Det fungerer godt. Hun går i 0. Klasse.

Min dreng på 3,5 snakker ikke rigtig om hverken venner eller børnehaven. Det er i hvert fald ganske lidt. Han følger bare med og finder sig i tingenes tilstand.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Børns kontakt til venner mens skoler er lukket

Indlægaf Sorenspige » 26. mar 2020, 20:45

Mine børn på 6 og 3 hverken leger eller taler med andre børn. Det sidste fordi de ikke har udtrykt ønske om det, og samtidig er de ikke vant til at FaceTime mv. (de har dog prøvet det et par gange med bedsteforældrene).

Min dreng på 6 år vil rigtig gerne besøge en bestemt kammerat (som han ikke går i skole med, så de ses ikke i dagligdagen alligevel), og den 3,5 årige reagerer ligesom Primles og taler stort set ikke om børnehaven eller venner.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Børns kontakt til venner mens skoler er lukket

Indlægaf Bøtte » 26. mar 2020, 20:54

Min ældste på 7 sender snaps til bedsteveninden (fra min telefon til venindes mors telefon) og de har også facetimet sammen.
Den lille på 3 går tilfældigvis i børnehave med bedstevenindens lillebror og de er også ret glade for hinanden, så der ryger fra tid til anden en hilsen afsted til ham også. Hun bliver dog mest grebet af stemningen fra storesøster.

Den lille snakker dog også om sin bedsteveninde, så overvejer om vi skal sende en hilsen afsted til hende også.
0
Kakadu
Indlæg: 3478
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 572
Likede indlæg: 10263

Re: Børns kontakt til venner mens skoler er lukket

Indlægaf Kakadu » 26. mar 2020, 21:08

De to yngste leger med hinanden. Den ældste holder kontakt over telefonen.
0
Hvis hesten er død, så stå af.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Børns kontakt til venner mens skoler er lukket

Indlægaf Madam Pomfrey » 26. mar 2020, 21:24

Mine 2 ældste gamer er en del, så der er kontakt as usual til vennerne. De skal også begge møde ind i Microsoft teams hver morgen, så er der chat eller snak med lærere og øvrige elever. Nr. 1 er tydeligt at mærke at hn avner drt sociale alligevel, nr. 2 elsker det og trives fantastisk I der her.

Nr. 3 gamer også og har venner på discord, men det er langt mere tydeligt at mærke at han savner hovedsagen, vennerne, sine lærere osv.
Han har kuller idag.

Nr 4 nyder det også, så længe der ikke stilles krav om skolearbejde. Han er lidt mere opsøgende på kontakt til mig, særligt fysisk. Eller lister ind til storebrødre og sidder på deres værelser, og bare lytter til dem

De eneste børn mine yngste har set de sidst 2 uger er kusinerne, og så faes kærestes datter.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2593
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3874

Re: Børns kontakt til venner mens skoler er lukket

Indlægaf Anlewi » 27. mar 2020, 05:16

Mine drenge er 14 og 18 år.
De har ingen fysisk kontakt haft med andre siden d 11. Marts.
De savner selvfølgelig deres venner, men de ved også at dette er en nødvendighed lige nu, så de bruger snap, gaming m.m
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Mus84
Indlæg: 157
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:47
Kort karma: 14
Likede indlæg: 237

Re: Børns kontakt til venner mens skoler er lukket

Indlægaf Mus84 » 27. mar 2020, 06:19

Dejligt at høre om jeres erfaringer.

Min ældste på 7 har ikke set andre børn siden 11. Marts, men har heller ikke efterspurgt det så meget. Han trives også i den normale hverdag uden det store ønske om legeaftaler. Han er nu kommet i kontakt med nogle kammerater via minecraft og lukket gruppe hvor de kan take sammen. Og han er er helt høj over det. Så han manglede nok mere socialt end vi troede.

I dag skal hans klasse have deres første googlemeet, er spændt på om det også kan give noget godt.

Og så har hans klasselærer lavet en padlettråd hvor lærer og klassekammerater kan dele billeder og små hilsner.

Den lille på 5 SAVNER sine venner ubeskriveligt. I går facetimede hun med yndlingsveninden og var lykkelig. Hun har fået lov til at gå en tur med veninde og forældre i skoven hvor pigerne var dygtige til at holde afstand.

Har lige opdaget at min søns spejdergruppe faktisk havde virtuelt spejdermøde i går så det skal vi lige kigge lidt mere på.
0
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Børns kontakt til venner mens skoler er lukket

Indlægaf Mi55y » 28. mar 2020, 13:14

Min datter på 1,5 ser sin kusine - that's it. Flere fea mødregruppen har spurgt til legeaftaler, og kan se at flere fra vuggestuen mødes på legepladsen, men vi har alle tre på skift været snottet og hostet, så better safe than sorry. Og indtil videre fungerer det fint.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Børn"