Den mest egoistiske mor i det nye årtusind...

Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3926

Den mest egoistiske mor i det nye årtusind...

Indlægaf Angelina » 18. jan 2016, 14:19

... er åbenbart mig (i hvert fald hvis man skal tro de mange kommentarer til brevkassen her): http://www.bt.dk/brevkasser/annettes-br ... nfirmation

For SELVFØLGELIG skal far med til sønnikes konfirmation, og man er en elendig forældre og en egoist hvis ikke man inviterer dem med.

Min x-mand skal ikke med, ønsker han en fest for sønnike, må han selv afholde den. (Han var heller ikke med til min datters). Da vi i sin tid blev skilt, forsøgte jeg i første omgang at holde fødselsdage etc. fælles ... for både hans og min familie. Det betød at hans familie sad og surmulede i sofaen (fordi de ikke kunne foredrage mig, heller ikke da vi var gift) - og han mente at han bidrog til fejringen, fordi han havde 2 liter cacaomælk med og ellers satte sig i sofaen og ikke rørte en finger igen.

Mine børns fødselsdage blev lidt en pinsel for mig - jeg skulle rende rundt og opvarte folk der tydeligvis ikke kunne li' mig - og i øvrigt selv afholde udgifterne for dette... og det gad jeg kort og godt ikke. Sådan har jeg stadig - jeg gider ikke bruge mange mange tusind kroner på at fejre min søn - for at have en dårlig dag med min x-mand der tror han bidrager hvis han har købt stearinlys og servietter ... jeg har sparet op til denne fest, og jeg vil gerne hygge med mig sønnike og min familie ...

Så jeg er en elendig forældre og en egoist, fordi når jeg hælder ca ~30.000 kr af mine surt tjente penge efter den her fest, vil jeg rent faktisk også have fornøjelse ud af den - det får jeg ikke hvis jeg skal sidde og høre på min x-mands dumme kommentarer hele dagen ... jeg ville da ønske vi kunne deles om både fornøjelse og udgifter, men det kan vi ikke, og så er den egentlig ikke længere.

Er der andre egoistiske og dårlige forældre på linien?
2
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 773

Re: Den mest egoistiske mor i det nye årtusind...

Indlægaf thomassneum » 18. jan 2016, 14:24

Jeg holder de store ting med min datters mor.
Udgangspunktet er hvad min datter ønsker, ikke hvad jeg selv ønsker.

Økonomi er altid noget fesent noget at finde ud af.. specielt når man ikke kan sammen ellers.
4
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3294

Indlægaf Hunkat » 18. jan 2016, 14:28

Jeg ville godt nok heller ikke være meget for at lade ham komme med men jeg tænker at HVIS du slipper ham indenfor døren, så sørg for at han ikke bidrager økonomisk på nogen måde. For han lyder som typen der helt sikkert gerne vil sidde og fortælle folk at "han jo hjalp med at få det til at ske" bagefter og det skulle blive en gammel løgn hvis det stod til mig.

Jeg er så heller ikke sikker på jeg ville invitere kærsten, så uopdragen er jeg.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1085

Indlægaf girl_beat » 18. jan 2016, 14:30

Min kæreste holdt i starten fælles børnefødselsdage og genfortalte bagefter præcis som TS; han styrtede rundt og vartede eks'ens familie op uden selv overhovedet at nyde dagen med sine unger. Da jeg spurgte, hvorfor han så holdt disse fødselsdage, gjorde han op med sig selv, at dén model gad han ikke længere. Så siden har fødselsdage, jul mv. været holdt separat - større sammenkomster som konfirmation bliver holdt fælles ude i byen, så ingen skal stå med alt det praktiske alene :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 131
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 1099

Indlægaf FrøkenM » 18. jan 2016, 14:30

Mine forældre var fælles om konfirmation og studentergilde mv. Fordi det var det jeg ønskede og fordi de kunne finde ud af det. De betragter hinanden som gode venner, der bare ikke kan bo sammen.

I jeres tilfælde kan jeg godt forstå du ikke gider det. Rigtig god fest når I kommer dertil :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5707

Indlægaf Animi » 18. jan 2016, 14:36

Må jeg spørger hvordan din søn har det med det, TS? :)
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5876

Indlægaf Dikus » 18. jan 2016, 14:58

Angelina skrev:... er åbenbart mig (i hvert fald hvis man skal tro de mange kommentarer til brevkassen her): http://www.bt.dk/brevkasser/annettes-br ... nfirmation

For SELVFØLGELIG skal far med til sønnikes konfirmation, og man er en elendig forældre og en egoist hvis ikke man inviterer dem med.

Min x-mand skal ikke med, ønsker han en fest for sønnike, må han selv afholde den. (Han var heller ikke med til min datters). Da vi i sin tid blev skilt, forsøgte jeg i første omgang at holde fødselsdage etc. fælles ... for både hans og min familie. Det betød at hans familie sad og surmulede i sofaen (fordi de ikke kunne foredrage mig, heller ikke da vi var gift) - og han mente at han bidrog til fejringen, fordi han havde 2 liter cacaomælk med og ellers satte sig i sofaen og ikke rørte en finger igen.

Mine børns fødselsdage blev lidt en pinsel for mig - jeg skulle rende rundt og opvarte folk der tydeligvis ikke kunne li' mig - og i øvrigt selv afholde udgifterne for dette... og det gad jeg kort og godt ikke. Sådan har jeg stadig - jeg gider ikke bruge mange mange tusind kroner på at fejre min søn - for at have en dårlig dag med min x-mand der tror han bidrager hvis han har købt stearinlys og servietter ... jeg har sparet op til denne fest, og jeg vil gerne hygge med mig sønnike og min familie ...

Så jeg er en elendig forældre og en egoist, fordi når jeg hælder ca ~30.000 kr af mine surt tjente penge efter den her fest, vil jeg rent faktisk også have fornøjelse ud af den - det får jeg ikke hvis jeg skal sidde og høre på min x-mands dumme kommentarer hele dagen ... jeg ville da ønske vi kunne deles om både fornøjelse og udgifter, men det kan vi ikke, og så er den egentlig ikke længere.

Er der andre egoistiske og dårlige forældre på linien?

Det er da egoistisk og dårligt forældreskab ikke at kunne være gode forældre sammen.

Her er det bare ikke dig, men ham, der er egoisten og den dårlige forælder. Og det stinker da for et barn, at have den slags forælder. Det gør det altså.

Men der er så meget her i livet, der stinker. Og heldigvis kan børn godt være lykkelige, selvom der nogle gange lugter lidt. Og heller en lille stank end giftig gas til f.eks. en konfirmationsfest.
1
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 18. jan 2016, 15:08

Animi skrev:Må jeg spørger hvordan din søn har det med det, TS? :)

Altså det har jo aldrig været oppe og vende - som i "synes du far skal med?" "vil du gerne have far er med?" eller lign. - han ved jo far ikke var med da det var storesøsters tur - så jeg tror ikke rigtigt han har forventet andet. Så jeg tror han har det som "sådan er det bare" altså fordi der aldrig har været præsenteret andre muligheder. (Han ved så også at far lovede storesøster en fest, men aldrig fik den holdt)
1
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 18. jan 2016, 15:10

girl_beat skrev:Min kæreste holdt i starten fælles børnefødselsdage og genfortalte bagefter præcis som TS; han styrtede rundt og vartede eks'ens familie op uden selv overhovedet at nyde dagen med sine unger. Da jeg spurgte, hvorfor han så holdt disse fødselsdage, gjorde han op med sig selv, at dén model gad han ikke længere. Så siden har fødselsdage, jul mv. været holdt separat - større sammenkomster som konfirmation bliver holdt fælles ude i byen, så ingen skal stå med alt det praktiske alene :)

Jeg ville så stadig skulle stå med alt det praktiske, alt fra invitationer, til aftaler med menu osv... og regningen ...
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1085

Indlægaf girl_beat » 18. jan 2016, 15:15

Angelina skrev:
girl_beat skrev:Min kæreste holdt i starten fælles børnefødselsdage og genfortalte bagefter præcis som TS; han styrtede rundt og vartede eks'ens familie op uden selv overhovedet at nyde dagen med sine unger. Da jeg spurgte, hvorfor han så holdt disse fødselsdage, gjorde han op med sig selv, at dén model gad han ikke længere. Så siden har fødselsdage, jul mv. været holdt separat - større sammenkomster som konfirmation bliver holdt fælles ude i byen, så ingen skal stå med alt det praktiske alene :)

Jeg ville så stadig skulle stå med alt det praktiske, alt fra invitationer, til aftaler med menu osv... og regningen ...

Jeg forstår fint, at man siger fra overfor at stå med hele slæbet, hvis den anden part alligevel ikke gider hjælpe/tager æren/opfører sig dårligt whatever. Det er som regel de samme, det lander på hver gang.

Hvis barnet har et stort ønske om et fælles arrangement med begge forældre, er det lidt en anden sag, synes jeg. Så burde man overveje at mødes 'på neutral grund', hvis det er muligt, og så have alle aftaler angående økonomi og arbejdsfordeling clearet på forhånd.
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Rakel
Kort karma: 419
Likede indlæg: 3087

Indlægaf Rakel » 18. jan 2016, 15:23

Jeg ville den dag i dag ønske, at min mor havde inviteret min far/fars familie til min konfirmation. Det er ca. 100 år siden, at jeg blev konfirmeret.

Jeg forstår godt, at hun ikke gjorde og du ikke inviterer din exmand - absolut og bestemt.
1
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 18. jan 2016, 15:23

Angelina skrev:

Altså det har jo aldrig været oppe og vende - som i "synes du far skal med?" "vil du gerne have far er med?" eller lign. - han ved jo far ikke var med da det var storesøsters tur - så jeg tror ikke rigtigt han har forventet andet. Så jeg tror han har det som "sådan er det bare" altså fordi der aldrig har været præsenteret andre muligheder. (Han ved så også at far lovede storesøster en fest, men aldrig fik den holdt)

Ah okay - af ren nysgerrighed: Hvis nu din søn rent faktisk kom og sagde at han rigtig gerne ville have sin far med, ville det så kunne få dig til at ændre mening, eller ville du stå fast på at han ikke skulle inviteres med? :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 18. jan 2016, 15:37

Animi skrev:
Angelina skrev:

Ah okay - af ren nysgerrighed: Hvis nu din søn rent faktisk kom og sagde at han rigtig gerne ville have sin far med, ville det så kunne få dig til at ændre mening, eller ville du stå fast på at han ikke skulle inviteres med? :)

Jeg ville ikke ændre mening nej, men forklare ham hvorfor det blev sådan.
1
Brugeravatar
Animi

Indlægaf Animi » 18. jan 2016, 15:43

Angelina skrev:
Animi skrev:
Angelina skrev:

Jeg ville ikke ændre mening nej, men forklare ham hvorfor det blev sådan.

Okay :) Ja, jeg har så svært ved at sætte mig ind i at man ville gøre det sådan, men det er selvfølgelig også nemt nok at sige når man ikke selv står i situationen.
0
Brugeravatar
Angelina

Indlægaf Angelina » 18. jan 2016, 15:51

Animi skrev:
Okay :) Ja, jeg har så svært ved at sætte mig ind i at man ville gøre det sådan, men det er selvfølgelig også nemt nok at sige når man ikke selv står i situationen.

En ting er at jeg ikke gider min x-mand, sådan rent generelt, men det lever jeg med når vi bytter weekender, når vi skal tale om tingene osv. Men jeg nægter at bruge hele min opsparing + tid og kræfter på at stable en fest på benene, som jeg selv vil synes er vildt nedern. Jeg vil gerne fejre min dreng og være glad sammen med ham på hans dag. Og ikke stå et eller andet sted ude i køkkenet og bide tænderne sammen for ikke at sige noget dumt, bede ham om at holde sin kæft eller om at skride hjem - for det ville være det der ville ske.

(Han kom til min datters 18års, efter hendes ønske, og jeg tænkte "årh hvad, nu er det ca 10 år siden vi har holdt noget sammen, så mon ikke det går" - han bidrog med intet, hverken økonomis eller praktisk, han kom blot, spiste og drak - kritiserede nogle af de ting jeg havde lavet og først da han gik igen kunne jeg faktisk have det sjovt til den fest jeg havde brugt dagevis på at stable på benene).
0

Tilbage til "Børn"