Den mest egoistiske mor i det nye årtusind...

Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3945

Re: Den mest egoistiske mor i det nye årtusind...

Indlægaf Angelina » 18. jan 2016, 20:14

HappyPaww skrev:Hvordan vil det gå når jeres børn er voksne, og selv skal holde fester? Dvs bryllup, barnedåb osv.?

Min kærestes forældre er skilt (efter han blev voksen), og øv hvor er det akavet og ærgerligt at der skal være trykket stemning til vores glædelige begivenheder fordi moren og farens nye kæreste ikke kan holde ud at være i stue sammen. De er høflige, men man fornemme elefanten i rummet, så at sige... Det er en rigtig svær situation for alle parter kan jeg selvfølgelig godt forstå.

Og det vil blive lidt det samme her - altså høflighed, men man skal ikke være adfærdspsykolog for at opdage at forholdet er anstrengt, for det er det - høfligt og civiliseret men anstrengt. Vi har jo et voksent barn nu, så det er jo noget der ligger inden for en overskuelig årerække .. og vi er jo ikke ude i noget "kommer han så kommer jeg ikke" - eller scener og drama - men netop den der med at det vil være anstrengt og det blive aldrig anderledes (det er trods alt 14 år siden vi blev skilt, og det eneste der har ændret sig er at vi ikke skændtes (og det gør vi ikke fordi jeg nægter at skændtes mere med ham, det tog ham et par år at forstå, at uanset hvor meget han gerne ville optrappe en konflikt, så var jeg færdig med at skændtes med ham))

Tilgengæld er forholdet nok mindre anstrengt i mellem ny partner (min mand) og min x-mand, end der er i mellem min x-mand og jeg ... og jeg tror heller ikke der ville være noget anstrengt ved en evt. ny partner til min x-mand (altså, med mindre hun opførte sig som en idiot :D ).
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5904

Indlægaf Dikus » 18. jan 2016, 20:15

HappyPaww skrev:Hvordan vil det gå når jeres børn er voksne, og selv skal holde fester? Dvs bryllup, barnedåb osv.?

Min kærestes forældre er skilt (efter han blev voksen), og øv hvor er det akavet og ærgerligt at der skal være trykket stemning til vores glædelige begivenheder fordi moren og farens nye kæreste ikke kan holde ud at være i stue sammen. De er høflige, men man fornemme elefanten i rummet, så at sige... Det er en rigtig svær situation for alle parter kan jeg selvfølgelig godt forstå.

øhhh... Og derfor er det bedre at begynde med den trykkede stemning allerede ved konfirmationen :gruble:

Hvor forældrene (eller som minimum en af dem) i øvrigt stadig lider under at være de voksne, der kan tillade sig at sige, det de vil. Inklusiv stikpiller.

Når børn bliver voksne, kan de bede den forælder, der ikke kan finde ud af det, om at klappe keje eller forsvinde for evigt. Det har pudsigt nok en anden effekt, end når det er eksen, der siger det... eller hov vent... det kan eksen jo ikke sige :cool:

Dermed er det kun en trykket stemning og en elefant i stuen - ikke åben krig, hvor den ene part ikke forsvarer sig, men bare er nødt til at tage i mod.
1
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 423
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6035

Indlægaf LadyFox » 18. jan 2016, 20:18

Jeg synes det er så barnligt når forældre ikke kan finde ud af at mødes til store begivenheder i barnet liv, der forstår jeg virkelig ikke at man ikke bare kan bide tænderne sammen og opfører sig som voksne mennesker, bare for en aften engang nogle gange igennem livet - så svært synes jeg bare ikke det kan være.
Dog synes jeg ikke det lyder til du er en særlig egoistisk mor, jeg synes mere det lyder som om at dine børn har en egoistisk far der ikke kan finde ud af at opfører sig ordenligt og sætte sig selv lidt til sidde når det virkelig gælder, og derfor skal han da selvfølgelig ikke med, for der er heller ikke nogen der er tjent med at han kommer og spreder dårlig stemning. Men min holdning er stadig jeg synes det er fuldstændig latterligt at et voksent menneske ikke kan tage sig sammen engang og bidrage positivt både i sjælen og i økonomien til sit barns store fest, for hvis konfirmationen betyder noget for knægten burde det også betyde noget for forældrene at det bliveren så god aften som muligt.
3
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.

Tilbage til "Børn"