Ny ejer, hvordan er jeg stillet?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3339

Ny ejer, hvordan er jeg stillet?

Indlægaf Hunkat » 18. jan 2016, 16:55

Jeg befinder mig i lidt af et limbo lige nu, rent boligmæssigt.

Jeg har kontrakt på en lejlighed som udløber 1. marts. Jeg har haft en snak med min udlejer (privat) og han siger at han gerne vil fortsætte med at udlejer til mig og at han er i gang med at fornye min kontrakt så jeg kan blive boende (og jeg må jo bare bede til at det er rigtigt, ellers er jeg hjemløs om halvanden måned).

Nå, that aside så siger han nu at han påtænker at sælge pga. hvordan hans liv udformer sig. Dog på betingelse af at min kontrakt følger med i købet, og at han stadig planlægger at fornye mig.

Så nu står jeg jo med en masse spørgsmål.
Hvordan er jeg stillet hvis en ny ejer overtager min kontrakt?

Jeg påtænker faktisk at hive ham i huslejenævnet for min leje er alt for høj i forhold til m2, stand osv. Men hvis der er en ny ejer... skal vedkommende så tilbagebetale penge han ikke har tjent (iogmed han kun har fået husleje i få måneder)?

Hvad fa'n gør jeg hvis han bare sælger og jeg står på gaden fra den ene dag til den anden? Lige nu har jeg det kun mundtligt (dog på skrift at han arbejder på min kontrakt), det stiller mig vel rimelig ringe...

:panik:
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Rakel
Kort karma: 422
Likede indlæg: 3111

Re: Ny ejer, hvordan er jeg stillet?

Indlægaf Rakel » 18. jan 2016, 17:01

Meld dig ind i LLO og brug deres rådgivning. Det ville jeg gøre.
1
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 426
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6055

Indlægaf LadyFox » 18. jan 2016, 17:15

http://www.advokatgruppen.dk/dansk/dive ... ytter-med/

Der står en masse om det her :)
Jeg har dog hørt om situationer hvor den nye ejer har prøvet at gøre livet surt for lejer,for at få lejeren til at flytte selv, da den nye ejer jo ikke bare kan bede lejeren om at flytte.
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 6814

Indlægaf Wizzze » 18. jan 2016, 17:26

Det er svært at sige noget konkret uden at vide mere, for der er forskellige regler, i forhold til det lejede, altså om det er et værelse, en del af et hus, en ejerlejlighed osv.
Generelt er reglen at du kun kan opsiges af ny ejer, hvis denne selv vil ind og bebo lejemålet, og så skal du varsles et år i forvejen. Men så er der en masse undtagelser og special paragraffer, så et præcist svar er svært at give.
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Bolig"