I tvivl om forhold...

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
JO55E
Kort karma: 0

I tvivl om forhold...

Indlægaf JO55E » 18. jan 2016, 17:41

Jeg har mødt denne her dejlige fyr og efter 3 uger blev vi kærester. Vi har nu været sammen i 3 måneder men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre… Jeg har ikke været stormende forelsket i ham men har bare godt kunne lide ham hvorefter at det udviklede sig. Han er meget stille og rolig af natur og har heldigvis stor tålmodig med mig, hvilket jeg kan godt have brug for. Han er lidt den nørdede type som godt kan lide sine computerspil og spille med vennerne over Skype. Jeg er særlig sensitiv og kan desværre godt vende og dreje/analysere ting både i forhold til mig selv og overfor ham, men også i forhold til hvordan vores samspil fungere, når vi er sammen. Jeg er meget tryg ved ham og vi har det rigtig godt sammen både intimt og seksuelt, og jeg er ikke i tvivl om hvad han føler for mig. Men jeg har lagt mærke til at han har en tendens til at kommentere på ting og lægge mærke til dem, som han så efterfølgende kommentere på højlydt fx lige når vi kommer ind ad døren hjemme hos mig. Jeg kan mærke at dét og generelt andre ting er begyndt at irriterer mig meget og det gør at jeg muligvis lægger lidt afstand til ham. Jeg føler ikke at han forstår at opfange mine signaler og hvordan jeg egentlig har det, hvorimod jeg godt kan spørger ind til ham, også bliver svaret bare; ” Jeg er glad bare jeg sammen med dig”- det er jeg selvfølgelig også smigeret over men jeg kan mærke at det irritere mig… Jeg ved ikke om det er fordi vi ikke har kendt hinanden så længe, at jeg føler, at samhørigheden ikke rigtig er der, eller om det muligvis er fordi jeg overanalysere tingene for meget? Det kan jo muligvis være en fordel at han er på sin måde så vi så kan opveje hinanden lidt, og jeg kan falde lidt ned på jorden fra mit tankemylder :)
0
Brugeravatar
Viskelæder
Kort karma: 460
Likede indlæg: 4093

Re: I tvivl om forhold...

Indlægaf Viskelæder » 18. jan 2016, 18:04

Er du forelsket i ham?
Det kan godt, ud fra din tekst, lyde som om, du ikke er helt så glad for ham, men mere bare er tryg ved ham. At du måske håber og forventer, at du pludselig bliver stormende forelsket i ham, måske ved at han bliver den "perfekte" fyr? Så du går og lægger mærke til jeres relation, og hvad han gør hele tiden.
Det kan sagtens være, han er lidt en hyggebamse, der ikke er så passioneret. Det kan også være, at du er vokset i jeres relation og måske er ved at finde ud af, at du vil have en mand med nogle andre kvaliteter. Men jeg får sådan en tanke, at du måske først og fremmest skal finde ud af, hvad DU føler :)
1
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5928

Re: I tvivl om forhold...

Indlægaf LadyFox » 18. jan 2016, 18:11

Jeg tænker der ikke er noget unaturligt i at når nyforelskelsen begynder at falde, så begynder man også at opdage de der ting ved den anden som man synes er irriterende, og det selvfølgelig kan være lidt af en mundfuld, men det er meget normalt. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor længe de ting har irriteret dig, og i hvor irriteret du rent faktisk bliver.
Men jeg synes du skal give det lidt tid, og se om i ikke kan finde nogle løsninger på de irritationer, sådan at i begge kan være i det. Altså hvis du føler der er noget at bygge videre på - at få den der samhørighed kan godt tage lidt tid ligesom det kan gøre at lære at være i et forhold med hinanden på den bedst mulige måde. Altså at få det til at fungere optimalt sammen som to forskellige individer kommer sjældent hen over natten, der skal snakkes, findes kompromisser, opleves ting, og opleves hinanden.
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.

Tilbage til "Forhold og sex"