Vis os det nyeste billede af din kat...

Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 194
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2330

Re: Vis os det nyeste billede af din kat...

Indlægaf Studsgaard » 13. maj 2016, 05:58

Lone Elizabeth skrev:
Studsgaard skrev:Pludselig kom Maja løbende ret hurtigt ind af den åbne terrassedør og gemte sig under bordet.
Noget hun ikke har gjort siden vi fik ny dør og dermed afskaffet kattelemmen - så jeg blev nysgerrig, og ganske rigtigt, hun havde været på jagt.

Jeg kan som info fortælle fuglen overlevede, for da jeg ville snuppe kat med fugl og smide hende ud, slap hun fuglen indenfor. Og efter en længere kamp for at få åbnet et vindue/dør til den stakkels fugl, og undgå at Maja igen fik fat i den, så fik jeg fuglen lukket ud og den fløj afsted imens Maja sad og skulede ondt til mig.

Havde også lige en fugl der var tæt på myrdet af vores svenske diva (hun er en jæger af format, Pga nød da vi fik hende) Plet er tilgengæld noget nær pinlig i sine forsøg, Men apropos fugl i stuen. Var denne jeg delte på Jubii i 2010. Mismis var prinsen. Også da han blev blind.

"Så stopper det lige nu med at slæbe dyr ind ad kattelemmen, ellers bliver den spærret, møgdyr". :sur:

En ting er mus, det har jeg efterhånden vænnet mig til. :rulle:

Derefter 2 rotter (store) - og guderne må vide hvor han havde fået dem fra - havde skadedyrsbekæmpelsen herude for en sikkerheds skyld, men det var ikke her (og det vænner jeg mig IKKE til). :tie::tie::tie:

Men til morgen satte han trumf på da han på en eller anden facon fik trukket en særdeles levende og meget skrigende stor måge igennem kattelemmen, hvordan så end har fået fat i den, hvorefter han slap den (han havde fat i nakken på den, og fik nogle ordentlige slag af vingerne). :shock::shock:

Prøv lige at have en stor skrigende måge flyvende rundt i stuen - og resten af huset - selvom vi åbnede alt hvad åbnes kan af døre og vinduer- . Den fløj kun hen til de vinduer der ikke kan åbnes, så den var åbenbart også dum, hvilket må være årsagen til at Mismis fik fat i den. :gruble::tie::tie:

Det tog en time inden vi fik den jaget ud. :sur:

Altså en kopi af jubii tråd i 2010 .

:lol: :lol: det med mågen fik da lige smilet frem. Jeg kan lige se det for mig.
Jeg plejer trods alt kun at jage levende mus (dem har vi så haft vildt mange af, da kattene gerne ville dele) og et par enkelte fugle.

Åh de katte.
Vores den gamle laban, han var også en fantastisk jæger. Der var også en længere periode hvor der pludselig var døde rotter rundt omkring udenfor, både ved os og naboen, og vi kunne ikke forstå hvor de kom fra (han have ikke haft nogen med hjem/ind) så vi troede der måske var et rotte problem, eftersom det var ret mange.
Vi have rottemanden ud, men han kunn Rikke finde levende rotter eller nogen steder hvor de kunne bo, her tæt på husenes. Men vi fandt ud af det så var vores laban for han begyndte derefter at slæbe dem med helt hjem (og ind et par enkelte gange) han hentede dem da nede ved søen, både kæmpe rotter og mosegrise :nerve: heldigvis havde han den venlighed at slå dem helt ihjel inden han tid dem med ind.
1
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8511

Indlægaf 2SHY » 13. maj 2016, 07:00

Aslan har indtaget badeværelset :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8511

Indlægaf 2SHY » 13. maj 2016, 07:10

Og lidt video også :)

4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1104

Indlægaf girl_beat » 13. maj 2016, 07:50

Lone Elizabeth skrev:"Så stopper det lige nu med at slæbe dyr ind ad kattelemmen, ellers bliver den spærret, møgdyr". :sur:

Derefter 2 rotter (store) - og guderne må vide hvor han havde fået dem fra - havde skadedyrsbekæmpelsen herude for en sikkerheds skyld, men det var ikke her (og det vænner jeg mig IKKE til). :tie::tie::tie:

Men til morgen satte han trumf på da han på en eller anden facon fik trukket en særdeles levende og meget skrigende stor måge igennem kattelemmen, hvordan så end har fået fat i den, hvorefter han slap den (han havde fat i nakken på den, og fik nogle ordentlige slag af vingerne). :shock::shock:

Prøv lige at have en stor skrigende måge flyvende rundt i stuen - og resten af huset - selvom vi åbnede alt hvad åbnes kan af døre og vinduer- . Den fløj kun hen til de vinduer der ikke kan åbnes, så den var åbenbart også dum, hvilket må være årsagen til at Mismis fik fat i den. :gruble::tie::tie:

:klap: :klap: :klap:

Undskyld, men det er fand'me sjovt at forestille sig kampen ind gennem kattelemmen :lol:
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Lone Elizabeth
Kort karma: 3
Likede indlæg: 159

Indlægaf Lone Elizabeth » 13. maj 2016, 10:55

Nu er Mismis der ikke mere og apropos starten af tråden havde han nok de største poter hos en kat. Han var omkring 6 år da han kom (2006) og havde nogle meget store poter og kløer. Han var absolut ikke børneegnet. Men blev en af vores højest elskede misser, selv om jeg sagde til manden at i det øjeblik vi fik børnebørn måtte han ikke være i nærheden. Mismis levede i de sidste 2 år som blind (indtil 2014) og klarede sig utroligt godt. Og heldigvis kom børnebørnene først bagefter (Ok 2011, men boede i Kbhvn, og han var blevet en engel siden anskaffelsen :D )
. Men han var den kat der omvendte min mand til at alle katte der nærmer sig vores hus tilhører ham. Vores pige har vi haft med hjem fra ødegården i Sverige. 8 mdr gammel (dyrlægevurdering) Forsultet og med en baby i maven der efter alt at komme var hendes egen fars afkom. :/ men som nævnt en formidabel jæger. Og vores kæmpestore kastrede tilløber hankat kan faktisk kun se dum ud. :gruble:
0
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 13. maj 2016, 13:33

Jeg kommer nok til at spamme jer lidt med killinge-billeder i denne weekend.
Cruella er vist ved at gå i fødsel.
7
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 13. maj 2016, 15:42

Det allersidste billede af min elskede Kat.
rps20160513_174036_827.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
12
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8423
Kontakt:

Indlægaf Ado » 13. maj 2016, 16:27

Åh, Sun altså. :( :( :(
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Elvispop

Indlægaf Elvispop » 13. maj 2016, 16:58

Cruella ville lige strække ben, så jeg var hurtig med et mobilfoto.
Hun har født 2, og jeg tror ikke at der er flere. (Hun fik 3 sidste år)
rps20160513_185759.jpg

Nu ligger hun og sover med dem.
13
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 24
Likede indlæg: 330

Indlægaf Tilly » 13. maj 2016, 17:09

Det gør mig ondt med din kat Sunshine! :ae:
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 13. maj 2016, 17:17

Min mand gav mig lov til at poste et af vores yndlingsbilleder. Kat elskede, når han øvede.
rps20160513_191537_315.jpg
21
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 13. maj 2016, 20:26

Åh Sun altså. Det er så urimeligt hårdt at sige farvel. Mange tanker og kram til jer :ae:
1
Brugeravatar
McFurPants
Kort karma: 6
Likede indlæg: 157

Indlægaf McFurPants » 13. maj 2016, 21:04

Fru Sunshine skrev:Min mand gav mig lov til at poste et af vores yndlingsbilleder. Kat elskede, når han øvede.

Hvor er det et dejligt billede. Det gør mig så ondt at høre om Kat :kram:

(Jeg har udeladt billedet i citatet, så du kan fjerne billedet fra debatten senere, hvis du vil.)
2
Brugeravatar
Elvispop

Indlægaf Elvispop » 13. maj 2016, 21:32

Aftenhygge. :love:
Hun ligger med begge killinger mellem forbenene.
rps20160513_233021.jpg
22
Brugeravatar
Lone Elizabeth
Kort karma: 3
Likede indlæg: 159

Indlægaf Lone Elizabeth » 14. maj 2016, 03:15

girl_beat skrev:
Lone Elizabeth skrev:"Så stopper det lige nu med at slæbe dyr ind ad kattelemmen, ellers bliver den spærret, møgdyr". :sur:

:klap: :klap: :klap:

Undskyld, men det er fand'me sjovt at forestille sig kampen ind gennem kattelemmen :lol:

Ja og jeg hørte larmen. Men stod i badet med shampoo i håret. Og håbede at manden tog sig af det, indtil jeg huskede at han havde vagt. Og må indrømme at det ikke gjorde mågen bedre at jeg lige kom ud af badet. Den burde være død af chok. Og så kunne vi faktisk have været to. :nerve: Tror også Mismis var chokeret. men han klamrede sig til den, Indtil jeg blev hysterisk.
0

Tilbage til "Kæledyr"