Spørgsmål til retningslinjerne

Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8427
Kontakt:

Re: Spørgsmål til retningslinjerne

Indlægaf Ado » 23. jun 2016, 10:39

Dikus skrev:
Ado skrev:Jeg synes så (desværre), at advarslerne gives på et sært grundlag. Og her tænker jeg ikke kun på Skums advarsel. Og det ærger mig egentlig mere, end det irriterer mig.
Selvfølgelig skal der være plads til alle. Men der bør også være plads til at være uenige eller være irritabel, uden det udløser en henstilling eller advarsel. Der findes ikke nogle debatter, hvor der aldrig ryger en finke af fadet. Og hvis der gør, er det ikke et sted jeg gider være.

Og nej, jeg sidder ikke og truer med at jeg skrider eller noget i den stil. I skal bare passe på, at det ikke bliver for sukkersødt og opstillet herinde.

Hvilket der omvendt også er mange, der brokker sig over...

Hvad vil de have? Et forum uden mennesker? (Og nej, den kan du ikke svare på, ved jeg)
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10276

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. jun 2016, 10:42

Findes der retningslinier for brug af kort og pb'er, og hvor kan man i givet fald som bruger læse dem?
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 197
Likede indlæg: 1981

Re: MODERATION

Indlægaf lillebjoern » 23. jun 2016, 10:43

Dikus skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Dikus skrev:
*host* GENERELLE spørgsmål. Ikke flytte diskussionen om den konkrete moderation.

Det er jo temmelig svært når NOGEN låser den tråd, hvor vi diskuterede tingene i. Hvis vi havde spørgsmål til JER om moderation, så skulle vi jo nok tage dem herover i denne tråd.

I er velkomne til at tale ud privat, men ikke via debatten.

Denne henstilling skal følges.

Må man så heller ikke oprette en tråd (til os brugere), hvor vi diskuterer emnet?
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 188
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4156

Indlægaf decibell » 23. jun 2016, 10:50

DetSorteCirkus skrev:Findes der retningslinier for brug af kort og pb'er, og hvor kan man i givet fald som bruger læse dem?

Det er inkluderet i de øvrige regler, men har ikke et afsnit for sig selv.

- Dette skal så vidt muligt være en fri debat, men det kræver også, at du som bruger holder en god tone over for andre. Chikane og mobning af andre brugere vil medføre advarsler med senere bortvisning, hvis advarslen ikke efterfølges. Negativ omtale af andre/tidligere debattører fra andre debatter er heller ikke ønsket her på debatten og vil blive redigeret bort fra indlæggene uden forudgående varsel og medføre henstillinger fra moderatorteamet - og siden hen advarsler m.m., hvis henstillingerne ikke bliver fulgt. Trusler på livet eller trusler af anden negativ karakter, uanset om det foregår åbent eller i kort eller pb, bliver IKKE accepteret her og vil føre til øjeblikkelig permanent bortvisning. Så hold en god tone, i trådene så vel som i kort og pb'er.
2
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 188
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4156

Re: MODERATION

Indlægaf decibell » 23. jun 2016, 10:52

lillebjoern skrev:
Dikus skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Dikus skrev:
*host* GENERELLE spørgsmål. Ikke flytte diskussionen om den konkrete moderation.

Det er jo temmelig svært når NOGEN låser den tråd, hvor vi diskuterede tingene i. Hvis vi havde spørgsmål til JER om moderation, så skulle vi jo nok tage dem herover i denne tråd.

I er velkomne til at tale ud privat, men ikke via debatten.

Denne henstilling skal følges.

Må man så heller ikke oprette en tråd (til os brugere), hvor vi diskuterer emnet?

Ville det kunne foregå sagligt og uden at overtræde reglerne om god tone?
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5908

Indlægaf Dikus » 23. jun 2016, 10:55

kidkomb skrev:Konkret spørgsmål til moderation:
Hvorfor i alverden må den samtale kun foregå privat?
Det fremmer da, om noget, sladder og bagtaleri.
Desuden finder jeg debatten virkelig vedkommende, eftersom det er (bør være) en form for fælles enighed om reglerne, der er afgørende for et godt forum.

Der er forskel på at diskutere reglerne og konkrete sager.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9712

Indlægaf kidkomb » 23. jun 2016, 11:03

Dikus skrev:
Desuden finder jeg debatten virkelig vedkommende, eftersom det er (bør være) en form for fælles enighed om reglerne, der er afgørende for et godt forum.

Jeg ved det. Men en generel diskution er bare virkelig meget nemmere, når man må drage eksempler.
Ellers bliver det bare at pseudo-drage eksempler og maskere, hvad man mener. Alle kan se, hvad der bliver snakket om alligevel jo.
Alle ved at det er det eksempel vi taler om alligevel.
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5908

Indlægaf Dikus » 23. jun 2016, 11:16

kidkomb skrev:
Dikus skrev:

Jeg ved det. Men en generel diskution er bare virkelig meget nemmere, når man må drage eksempler.
Ellers bliver det bare at pseudo-drage eksempler og maskere, hvad man mener. Alle kan se, hvad der bliver snakket om alligevel jo.

Det er ikke mit indtryk, at folk har en forståelse af den fulde sammenhæng. Så langt fra. Og mit liv er simpelthen for kort til at skulle redegøre for syv debattøres indlæg, pb'er, røde kort, henvendelser til moderatorer go alt muligt andet hver gang, jeg deltager i en moderation.

Jeg er ikke lønnet. Og jeg ville ikke selv sætte pris på, at jeg blev udstillet i sådan en situation.

Skal det være et krav for jer debattører, at vi skal redegøre offentligt for alt dette - så bliver det uden mig.
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 23. jun 2016, 11:18

Dikus skrev:
kidkomb skrev:
Dikus skrev:

Det er ikke mit indtryk, at folk har en forståelse af den fulde sammenhæng. Så langt fra. Og mit liv er simpelthen for kort til at skulle redegøre for syv debattøres indlæg, pb'er, røde kort, henvendelser til moderatorer go alt muligt andet hver gang, jeg deltager i en moderation.

Jeg er ikke lønnet. Og jeg ville ikke selv sætte pris på, at jeg blev udstillet i sådan en situation.

Skal det være et krav for jer debattører, at vi skal redegøre offentligt for alt dette - så bliver det uden mig.

Det var ikke dig, eller mods i det hele taget, jeg ville debattere det med. Slet ikke. Det var alle brugerne. For at nå en bredere enighed.
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 23. jun 2016, 11:19

Jeg ville faktisk synes, at mod'sne ikke burde deltage i den diskution.
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10304

Indlægaf icelady » 23. jun 2016, 11:25

Problemet er jo bare, at den anden tråd med al tydelighed viste at det kan ikke debatteres i en god ro og orden.
Hvorfor skulle der så laves endnu en tråd om det, som med 99,9% sikkerhed ville ende i det samme?

Og overordnet set; hvis man endelig skrev ordentlig til at begynde med, ville det jo slet ikke ende ud med henstillinger/advarsler.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 23. jun 2016, 11:30

Fordi manglen på den gode ro og orden vil fortsætte ufortrødent i det skjulte.

Men det er jer der bestemmer. Og det har jeg det fint med. Jeg ville bare gerne have den debat.
0
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8427
Kontakt:

Indlægaf Ado » 23. jun 2016, 11:36

icelady skrev:Problemet er jo bare, at den anden tråd med al tydelighed viste at det kan ikke debatteres i en god ro og orden.
Hvorfor skulle der så laves endnu en tråd om det, som med 99,9% sikkerhed ville ende i det samme?

Og overordnet set; hvis man endelig skrev ordentlig til at begynde med, ville det jo slet ikke ende ud med henstillinger/advarsler.

Taler du om Skums farveltråd? Hvis ja; jamen, så ser det da trist ud mht. at have en debat med kant, hvis I mener, at den var for meget.
4
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10304

Indlægaf icelady » 23. jun 2016, 11:39

Vi ved jo alle (både moderatorer og almindelige debattører) at der nok er en heftig PB-udveksling (og sikkert også rødbede udveksling) igang, som nok næppe er særlig velegnet for børneøjne. :)

Det kan vi som moderatorer ikke gøre noget ved, for det er ganske enkelt et af vilkårene herinde. At det foregår i det skjulte.
Med mindre en anmelder en PB (eller kort) kan vi intet gøre.

Og det har også foregået før den her sag. Nu er problemet bare at det var en af de mere populære der fandt moderationen utilfredsstillende.

Samme polemik ville jo ikke være opstået, hvis det havde været en af de mere upopulære debattører.

Og for min skyld (både som moderator & almindelig debattør) kan I sagtens lave en sådan tråd herinde. Præmissen er bare, at moderatorer læser med og evt skrider ind.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3947

Indlægaf Angelina » 23. jun 2016, 11:39

icelady skrev:Problemet er jo bare, at den anden tråd med al tydelighed viste at det kan ikke debatteres i en god ro og orden.

Med mindre man altså citerer en der der overtræder reglerne, for så er man åbenbart medskyldig... jeg synes ikke det er super gennemtænkt.
1
~indsæt smart signatur her~

Tilbage til "Spørgsmål om debatten"