Kronik - Sexisme & integration

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Precaseptica
Kort karma: 74
Likede indlæg: 655

Re: Kronik - Sexisme & integration

Indlægaf Precaseptica » 24. jan 2016, 13:06

GnueN skrev:Tal fra Det Kriminalpræventive Råd viser, at kun 400 anmeldes af mere end 3.000 skønnede voldtægter årligt. Hvem begår resten - og hvis de begås af velrennomerede ressourcestærke unge kridhvide mænd, hvad betyder det SÅ for vores opfattelse af den dér overrepræsentation som en etnoreligiøs problemstilling?

Vel det samme som det vil betyde for din opfattelse, hvis resten begås af etniske arabere eller nordafrikanere?

Men ja. Flere tal på bordet. Lad os komme det til livs hvordan vi, uanset hvem der har ret, får nedbragt antallet af de sager.
0
Brugeravatar
Precaseptica

Indlægaf Precaseptica » 24. jan 2016, 13:46

GnueN skrev:Det er ikke moralrelativisme - det du klandrer mig for. Moralrelativisme er en baseline forståelse af moral som noget, der først og fremmest dikteres af vores egne normer og værdier - i dette tilfælde at sexchikane, overgreb, voldtægt, chauvinisme og alt det jazz ikke nødvendigvis er forkert, fordi det må være op til gerningsmandens normer og værdier, og de er jo ukrænkelige - eller sådan skulle jeg have sagt eller hvad? Det er ikke, hvad nogen som helst skriver eller påstår - end ikke den mest venstredrejede, marxistiske feminista-wannabe, du kan banke op af gulvbrædderne.

Moralrelativisme er et begreb, der dækker over den opfattelse, at værdien i et moralsæt kan være lige så godt som et andet, fordi der ikke findes nogen absolut værdi i et moralsæt. Det er den opfattelse man er NØDT TIL at anvende, for at argumentere for at kulturer der ser ned på kvinder i højere grad end vi gør, er lige så gode som vores. Der skal noget seriøs hopla-logik til for at ligestille vores kulturer i social værdi for den enkelte borger, hvis der ikke skal anvendes moralrelativisme.

Ellers skal du komme med et godt argument for hvorfor kvindefornedrelse IKKE hænger sammen med den sociale sikkerhed vi oplever i de lande hvor den mindskes. Jeg går ud fra det er det du forsøger i det følgende.

Jeg anfægtede dit argument om, at vores kultur skulle give bedre nettoresultater på bundlinjen end en eller anden middelalderlig ideologi (hvad så end dét er for en størrelse), og at det skulle kunne aflæses på vores velstand. Det er noget sludder. Vi er frie, fordi vi er rige - og vi bliver mere rige, fordi vi er frie. Det er rigtigt. Men vi var ingen af delene til at begynde med. Vil du se rå, uhæmmet vækst i så koncentreret form, at den ville gå i bukserne på Anders Samuelsen? Så tag til Kina. Ethiopien. Saudiarabien. Steder, hvor shit bliver bygget, fordi folk er sultne og/eller bogstavelig talt kan vælge at arbejde eller gå til grunde. Steder hvor snak om kvinderettigheder (eller nogen rettigheder overhovedet) ikke fylder en skid, for det har man simpelt hen ikke råd til. Sådan var det også her i Danmark engang - og derfor kan du ikke tage den rå sum af et halvt hundrede generationers ofre i form af blod, sved og tårer, og bruge det som et talking point i en eller anden hjemmestrikket dikotomi om moderne samfund mod mørk middelalder. Eller... det kan du godt - men så er din konklusion forfejlet... og alt det i dit indlæg, du baserer på denne vildfarelse også, som følge heraf.

Hvad der er noget sludder er at økonomisk vækst skulle give ligestilling. Vi var både dummere og fattigere end Mellemøsten i næsten 800 år. De ville stadig være verdens førende, hvis ikke islam satte et loft over den rationelle udvikling, som vi her i Europa nød godt af. Netop fordi vi ikke accepterede at lade os begrænse, i hvad vi måtte stille spørgsmål ved, har vi overhalet dem på det teknologiske og videnskabelige plan, der skal til for at bringe velstand.

Men dette behøver slet ikke hænge sammen med kvindefrigørelsen i det 20. århundrede. Det eneste vi kan sige med sikkerhed er at de har ikke haft den samme udvikling på det plan, og det gør vi klogt i at observere og notere os, nu hvor vi skal til at integrere over en million nye, fattige, desperate, kulturelt tyngede muslimer.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5857

Indlægaf Dikus » 24. jan 2016, 13:56

Nogle gange tror jeg, folk, der diskuterer de her ting, maler sig op i hvert sit hjørne, fordi de ikke helt diskuterer det samme.

Jeg har en fornemmelse af, "de venstreorienterede" forsvarer liiiige lovligt meget, fordi deres underlæggende præmis er "ikke alle muslimer/flygtninge/indvandrere"... At de hele tiden argumenter mod at lave diskriminerende lovgivning, der rammer uskyldige.

Mens "de (fornuftige) højreorienterede" forholder sig til en virkelighed, hvor kvindeundertrykkende adfærd er en del af det liv og den kultur, der leves i nogle miljøer. De (fornuftige) højreorienterede ønsker ikke at forbyde alle muslimer, at indhegne alle flygtninge eller andet... men deres forsøg på at blive hørt bliver hurtigt læst som sådan. Fordi de andre højreorienterede har sat den dagsorden.

Jeg har en svag mistanke om, at de (fornuftige) højreorienterede slet ikke er så højreorienterede, som de bliver fremlagt. Hvis bare man lyttede til det, de sagde. Lige som jeg har en svag mistanke om, at de venstreorienterede ikke er så naive, som de fremstår, hvis bare de kom ud af det hjørne, hvor de forsvarer de uskyldige og ind i debatten om, hvad man gør med restgruppen. Lur mig om ikke begge grupper så kunne finde ud af at beskytte de uskyldige. Og til gengæld lave en målrettet indsats mod det, der reelt er et problem. Ikke bare for "vores kvinder " ( :badr: hader det udtryk), men i aller højeste grad også for de kvinder, der er blevet gift med de mænd, der virkeligt ikke er særligt rare mod kvinder.
5
Brugeravatar
Precaseptica

Indlægaf Precaseptica » 24. jan 2016, 14:26

GnueN skrev:Læs hvad jeg skriver. Du forsøger at tage mig til indtægt for en eller anden cirkulær logik, hvor dét at jeg ikke anerkender "din" kultur som værende "deres" mere overlegen skulle gøre mig til moralsk relativist og af den holdning, at voldtægt og chikanøs adfærd nok bare handler om øjnene der sér. Det er noget enfoldigt vås... lidt ligesom dit verdensbillede.

Hvad er "mit verdensbillede" i den her sammenhæng? Og hvordan skulle en kultur, om det er min eller din eller en australiers, der målbart klarer sig bedre på ligestilling, være andet end overlegen (i hvert fald på dét punkt) overfor en anden kultur?

Islam har - på samme vis som kristendommen - været katalysator for århundreder med store videnskabelige landvindinger, særligt indenfor arkitektur og opbygning af vigtig infrastruktur, såvel som hele litterære epoker, ligesom mellemøsten har oplevet (og oplever) perioder med stor velstand og teknologiske fremskridt, helt uden vores rationelle og sekulære tilgang til tingene. Når det står så skidt til som det gør i dele af mellemøsten, så er det i høj grad fordi vores kulturelle indflydelse gennem århundreder og vores manipulation af frie markeder, som har skabt elendighed - og ironisk nok også skabt grobund for militant islamisme i mindst lige så lang tid...

Det er delvist rigtigt, men igen falder du tilbage til at snakke historie, fremfor hvad vi så gør nu. Vi mødes med en kultur der er tilbagestående på punkter vi ikke har lyst til at gå på kompromis på og mødes på midten. Så hvad så?
0
Brugeravatar
Precaseptica

Indlægaf Precaseptica » 24. jan 2016, 14:43

GnueN skrev:Vi gør, hvad mennesket ALTID har gjort i perioder med store indvandringsbølger. Vi bider tænderne sammen, finder kompromisser hvor der er kompromisser at finde, fejre forskellighed hvor der er forskelligheder at fejre, og så stoler vi som udgangspunkt på hinanden - drager ikke hinandens etniske ophav eller helt basale ret til at trække vejret i tvivl. Vi skaber de bedst mulige vækstbetingelser, for os og for de nyankomne. VI investerer i hinanden, i stedet for os selv, og vi deler afkastet i porten - og med tiden udviskes forskellene. Det ER ikke raketforskning... og bevares: problemstillinger som kønsdiskrimination og sexisme skal diskuteres og bekæmpes. INGEN siger det ikke skal... eller hvad?

Godt svar. Bortset fra den sidste sætning.

Får jeg også lige et svar på det her?

Hvad er "mit verdensbillede" i den her sammenhæng? Og hvordan skulle en kultur, om det er min eller din eller en australiers, der målbart klarer sig bedre på ligestilling, være andet end overlegen (i hvert fald på dét punkt) overfor en anden kultur?
0
Brugeravatar
Precaseptica

Indlægaf Precaseptica » 24. jan 2016, 15:03

GnueN skrev:Dit verdensbillede er den dér hegemoniske opfattelse af, at de gik i stå, mens vi udviklede os videre. Intet kunne være fjernere fra virkeligheden - andet end måske lige den dér insisteren på at islam er mere end rigeligt som fællesnævner for mere end én milliard mennesker i en snes eller flere lande med vidt forskellige kulturelle karakteristika og meget, meget forskellige syn på både kvinder og alt muligt andet. Du insisterer på den dér målbarhed, som er... hvad? En sammenligning på BNP? GDP? Ingen betvivler at ligestillingen er totalt fucked i feks Saudiarabien. Det gør dem ikke tilbagestående. Det gør dem udfordrede - og det udfordrer os. Men hvis vi rent faktisk var dem så moralsk overlegne og meget længere fremme i programmet, så ville vores samhandel med deres regering for milliarder årligt vel heller ikke betyde mere end kvindernes rettigheder, ville de?

Du blander flere ting sammen. Islam er netop fællesnævneren for de nationer du omtaler. Selvom de strækker sig fra det vestlige Nordafrika til det østlige Malaysia, så er islam fællesnævneren. Og den strækning indeholder de lande der klarer sig allerværst når det kommer til ligestilling. Religionen foreskriver kvinderettigheder på en sådan måde, at de ikke kan udvikle sig. Præcis ligesom at videnskaben har et tag, den ikke kan nå udover, fordi islam heller ikke må modsiges rationelt.

Det er ikke noget jeg finder på. Det er fakta, at de klarer sig rigtigt rigtigt skidt, til trods for at være kommet godt fra start. Religion må kastreres intellektuelt, hvis man skal nå rationalismens potentielle højder. Denne tur måtte kristendommen igennem i vores lande, for ellers havde vi været lige så tilbagesat som de er.

Om du kalder det overlegen eller udfordrede er lidt det samme i det her. Jeg siger ikke, at det ikke kan udbedres. Men der er en afstand imellem os som der skal brobygges henover, og når det kommer til kvinderettigheder er et kompromis ikke ønskværdigt.

Og det har intet at gøre med den hykleriske politik det er at handle med Saudiarabien.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3391

Indlægaf dgd2007 » 24. jan 2016, 15:28

GnueN skrev:Vi gør, hvad mennesket ALTID har gjort i perioder med store indvandringsbølger. Vi bider tænderne sammen, finder kompromisser hvor der er kompromisser at finde, fejre forskellighed hvor der er forskelligheder at fejre, og så stoler vi som udgangspunkt på hinanden - drager ikke hinandens etniske ophav eller helt basale ret til at trække vejret i tvivl. Vi skaber de bedst mulige vækstbetingelser, for os og for de nyankomne. VI investerer i hinanden, i stedet for os selv, og vi deler afkastet i porten - og med tiden udviskes forskellene. [...]

Det lyder jo godt ... Men mon indianerne er enige i, at det er sådan, det foregår? :gruble:
1
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3391

Indlægaf dgd2007 » 24. jan 2016, 21:44

GnueN skrev:Hvor mange mandater havde indianerne i en klar majoritetsbefolkning fordelt på 28 krigsførende lande, med et årligt budget på næsten 1000 milliarder justerede kroner? :)

A' hva' :forvirret: :forvirret: :forvirret:
0
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 140
Likede indlæg: 2079

Indlægaf eks-Maupassant » 24. jan 2016, 22:37

GnueN skrev:Nåmen hvis man så ser bort fra det seneste døgns autofellatio her i tråden over temaet "min (kultur) er længere og bedre end din", så kunne nogen måske svare mig på:

Når nu der tilsyneladende er ført endeligt juridisk og meget sagvidenskabeligt bevis for både alle jeres påstande og at de overgreb som pressen indtil videre har fået klasket op på spisesedlerne rundt omkring er begået af, hvad der - selv på en god dag og med en kugleramme, der hælder lidt mere til højre end til venstre - svarer til cirka 0,0005% af den mandlige muslimske befolkning i Europa... burde det der skete nytårsnat så ikke være noget der skete hver nat i alle byer med en overpræsentation af disse middelalderlige mørkemænd?

Eller kunne det tænkes, at der i dette pusserløjelige sammenrend af alle mulige blandede bolsjer lige fra de disenfranchiserede nordafrikanske gadedrenge og tyske taberbørn af tyrkiske taberforældre til hjemløse østeuropæiske vanekriminelle og syriske højtuddannede mellemklasseløg, man sikkert kunne finde på sådan en banegård klokken lort en nytårsmorgen også VAR nogen, hvor det ikke nødvendigvis var islam eller ikke-vestlighed, der var fællesnævneren, så meget som "dem, der har" og "dem, som ikke har" en seng at sove i eller bare straight up den samme ukontrollerede, gruppedynamiske (magt)liderlighed, som også en gang imellem har budt unge danske mænd at gennemkneppe en halvbevidstløs studine for rullende kameraer en lørdag morgen i en villa på Strandvejen? Og kunne det tænkes, at det ikke var første gang i en kold, tysk vinternat at alle katte ligesom bare blev grå - eller i dette tilfælde sorte - og at det af netop dén årsag var en lidt bedre historie at skrive om end når krænkelser begåes i flok af unge ikke helt så eksotiske unge jurastuderende mænd eller på Sunny Beach?

Er noget af det overhovedet til diskussion - skal jeg bare unlike kvinfo og stemme borgerligt fremadrettet for at tingene løser sig? Eller skal vi bare heppe på en krystalnat mere og satse på at PEGIDA og bøllerne i Leipzig også tager sig kærligt af de millioner muslimske mænd, som ikke knepper løs?

Igen bagatelliserings strategien.

For det første skete det i mange flere byer end Köln. Det er allerede nævnt her i tråden. Man kommer altså ingen vegne med at ville bagatellisere det ned til Köln og lade som om Hamburg, Bielefeld osv ikke også havde problemer. Og det er meget vildere end hvad man ellers ser.

For det andet, så ved vi allerede at pressen og politiet underrapporterer de her ting hhv. helt lyver om dem. Der er kommet en sag på fra Sverige med 90 afghanere der sexkrænkede løs på helt unge piger til Zara Larsson-koncert på ungdomsfestivallen We are shtml. Det skete for flere år siden, hvor politiet løj om det, og pressen nægtede at trykke historien. Så der er al grund til at tro at det, der er endt i pressen kun er toppen af isbjerget. Det er hårde fakts at presse og politi forsøger at skjule de her ting.

For det tredje så har øjenvidner berettet (fra Köln) at det var en ting for flokken at skyde raketter mod katedralen og juble over det - altså total mangel på respekt for en katedral der er varemærke i Köln. Og det bliver tolket som anti-vestlighed. Lige som vi også bare går ud fra, at hvis der er en der skyder raketter mod en moske, så går man ud uden videre at personen har et horn i siden på islam.

Men ja, venstrefløjen skovler løs for at grave sin egen grav. Hvad er strategien? Bild piger ind at de ikke bliver chikaneret, så glemmer de de nok bare og bliver glade igen?

De piger der bliver chikaneret, de bliver jo skubbet stærkt i anti-indvandringsretning, dvs. også VÆK fra venstrefløjen, de snakker om det til deres veninder osv. Jeg er selv overbevist om at rigtigt meget af højredrejningen skyldes erfaringer gjort i omgangskredsen med indvandere, og medierne spiller en mindre rolle. Når SD vokser så meget i Sverige, så tror jeg det er fordi f.eks. pigerne til S html fortæller videre hvad der er sket, og via word of mouth bliver folk så anti-invandring og stemmer SD.

De svenske medier er overpositive overfor indvandringen, ergo kommer presset i SD-retning et andet sted fra end fra medierne, og det tror jeg er den virkelige verden og word of mouth.
0
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 24. jan 2016, 22:56

GnueN skrev:Dit verdensbillede er den dér hegemoniske opfattelse af, at de gik i stå, mens vi udviklede os videre. Intet kunne være fjernere fra virkeligheden - andet end måske lige den dér insisteren på at islam er mere end rigeligt som fællesnævner for mere end én milliard mennesker i en snes eller flere lande med vidt forskellige kulturelle karakteristika og meget, meget forskellige syn på både kvinder og alt muligt andet. Du insisterer på den dér målbarhed, som er... hvad? En sammenligning på BNP? GDP? Ingen betvivler at ligestillingen er totalt fucked i feks Saudiarabien. Det gør dem ikke tilbagestående. Det gør dem udfordrede - og det udfordrer os. Men hvis vi rent faktisk var dem så moralsk overlegne og meget længere fremme i programmet, så ville vores samhandel med deres regering for milliarder årligt vel heller ikke betyde mere end kvindernes rettigheder, ville de?

Rent historisk er det ganske banalt at islamiske lande udvikler sig enormt trægt og langsomt, og derfor bliver tilbagestående. Det er jo en proces der har været i gang siden middelalderen, hvor de islamiske lande jo nu er blandt den mest tilbagestående i verden. Det er mellem dem og subsaharan Africa, hvor jeg selv tror at de ender med dumpepladsen.

SaudiArabien er et ekstremt tilbagestående samfund, der er rigt fordi de tilfældigvis ligger oven på en masse olie. De bruger mindre på reseach and development i % af BNP end steder som Costa Rica, Botswana, og Uganda. Det er jo ikke lige lande man vil have baghjul af, hvis man ikke vil kalde sig tilbagestående. Og da især når de har alle deres oliepenge, de har jo en del mere ekstrapenge at rutte med end Uganda og Costa Rica, men de vil jo bare ikke det der med udvikling.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_c ... t_spending

Antal bøger udgivet pr år på arabisk (altså når man lægger samtlige lande sammen med arabisk) svarer sån ca til antallet af bøger udgivet på norsk. Sådan kunne man blive ved.
0
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 25. jan 2016, 00:11

GnueN skrev:
eks-Maupassant skrev:For det første skete det i mange flere byer end Köln. Det er allerede nævnt her i tråden. Man kommer altså ingen vegne med at ville bagatellisere det ned til Köln og lade som om Hamburg, Bielefeld osv ikke også havde problemer. Og det er meget vildere end hvad man ellers ser.

For det andet, så ved vi allerede at pressen og politiet underrapporterer de her ting hhv. helt lyver om dem. Der er kommet en sag på fra Sverige med 90 afghanere der sexkrænkede løs på helt unge piger til Zara Larsson-koncert på ungdomsfestivallen We are shtml. Det skete for flere år siden, hvor politiet løj om det, og pressen nægtede at trykke historien. Så der er al grund til at tro at det, der er endt i pressen kun er toppen af isbjerget. Det er hårde fakts at presse og politi forsøger at skjule de her ting.

Så det du siger er, at presse og politi er in cahoots med hvad... ængstelige regeringer og/eller en konspiratorisk venstrefløj om at holde Europas befolkning hen i total uvidenhed om omfattende overgreb, islamisk invasion og herskerkultur... for det har du læst i... pressen? :lol:

THE TRUTH IS OUTTHERE:

Jeps. Et vidne ringede til Dagens Nyheter. De troede ikke på ham først, men efter Köln-tingen ringede de til ham, og kørte altså historien. Og så har politiet indrømmet det, og nu kører det.

Tilfældigt link her http://www.ft.com/cms/s/0/775235c8-b834 ... z3yD3z9ivP

Det var det samme med Köln - oprindeligt melder politiet om "stille nat". På facebook spreder der sig videoer osv af balladen, så pressen til sidst tager det op. (Nok mest fordi de ikke er interesserede i at folk dropper dem som nyhedskilde.) Og så er politiet til sidst nødt til at hoste op med de rigtige tal som de havde forlagt der lige i starten.

Så jeg tænker der er mange begivenheder af samme skuffe der er fejet ned under gulvtæppet af politi/presse. VI taler om at svensk politi er villige til at feje ind under gulvtæppet is at ca 90 afghanske mænd har sexchikaneret piger ned til 12 år. Og det er tilfældigt det lige er kommet frem med det - alt andet lige ligner det politiet har fulgt en standardprocedure, og derfor er der formodentlig flere tilfælde.
0
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 25. jan 2016, 00:14

Der er en der bliver sigtet for det her http://www.information.dk/telegram/557968
0
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 25. jan 2016, 01:18

GnueN skrev:Jamen, så kan jeg godt se, at så må vi hellere se at få lukket Europa hermetisk ned! :panik:

Mere underrapportering - bare fra i dag. Det må være tydeligt for enhver, at pressen lider af akut berøringsangst, når det kommer til indvandring og flygtningedebat:

Held og lykke med at argumentere for at Dagens Nyheter ikke ville trykke historien. De har selv indrømmet at de afviste den, fordi de tænkte ham der ringede til dem med historien var racist.

Og så skal jeg måske præcisere at Stockholm ligger i Sverige, og vi taler den SVENSKE presse her, ikke den danske. Og Köln ligger i Tyskland, så vi taler om at den TYSKE presse intet skrev om overgrebene i Köln for dage efter da de blev nødt til det da det var topemne på de sociale medier.

Derfor er det irrelevant af at du poster ting om den DANSKE presse. Der er ikke præcedens for at der er lavet den slags cover-up i den danske presse, så jeg antager de er uskyldige indtil det modsatte er bevist :)
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 674
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5857

Indlægaf Dikus » 25. jan 2016, 03:39

eks-Maupassant skrev:
GnueN skrev:Jamen, så kan jeg godt se, at så må vi hellere se at få lukket Europa hermetisk ned! :panik:

Mere underrapportering - bare fra i dag. Det må være tydeligt for enhver, at pressen lider af akut berøringsangst, når det kommer til indvandring og flygtningedebat:

Held og lykke med at argumentere for at Dagens Nyheter ikke ville trykke historien. De har selv indrømmet at de afviste den, fordi de tænkte ham der ringede til dem med historien var racist.

Og så skal jeg måske præcisere at Stockholm ligger i Sverige, og vi taler den SVENSKE presse her, ikke den danske. Og Köln ligger i Tyskland, så vi taler om at den TYSKE presse intet skrev om overgrebene i Köln for dage efter da de blev nødt til det da det var topemne på de sociale medier.

Derfor er det irrelevant af at du poster ting om den DANSKE presse. Der er ikke præcedens for at der er lavet den slags cover-up i den danske presse, så jeg antager de er uskyldige indtil det modsatte er bevist :)

Du synes ikke, der er forskel på, at pressen ikke vil trykke en historie, fordi de finder kilden utroværdig - og så at de bevidst skjuler sandheden?
1
Brugeravatar
eks-Maupassant

Indlægaf eks-Maupassant » 25. jan 2016, 03:59

Dikus skrev:
eks-Maupassant skrev:

Du synes ikke, der er forskel på, at pressen ikke vil trykke en historie, fordi de finder kilden utroværdig - og så at de bevidst skjuler sandheden?

Jeg tror ikke 100% på Dagens Nyheters forklaring. De kan jo ikke sige "vi skjulte det bevidst", så du kan ikke vide om de lyver. Og hvis de overhovedet var interesseret i den historie, så tager det jo 2 minutter at stalke kilden på face og se om han ligner en racist, og at ringe til deres kilder i politiet og tjekke historien.

Mht. den tyske presse ved man ikke hvorfor der gik flere dage før de bragte historien. Der er f.eks. en video her der blev lagt på youtube allerede 31/12 https://www.youtube.com/watch?v=IzjoNT7-ToE

Finder du det ikke underligt at medierne først opdager der foregik noget 5 dage efter en masse har set det på youtube allerede?

Normalt plejer der jo ikke at gå 5 dage før selv de danske medier får snuset op hvis 1000 brøndbyfans har gået amok på Københavns Hovedbanegård og der er en masse youtube-videoer af det.
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"