Oscar 2016

Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 183
Likede indlæg: 2241

Re: Oscar 2016

Indlægaf Moxy-lady » 20. jan 2016, 18:16

Min mor og jeg skal se det. Vi hygger os med det hvert år med god mad og masser af lækkerier, men de seneste år har vi prøvet at finde en løsning på at se (især) red carpet fra en af de amerikanske udbydere, da TV2s panel af "eksperter" irriterer mig grænseløst. Desuden går man glip af mange interviews og så videre.

Så, kære debat. Hvor ser man det fra? Kan man evt. bruge sin chromecast til at streame et andet sted fra?
1
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1156
Likede indlæg: 6803

Indlægaf Wizzze » 20. jan 2016, 19:14

Rapfisk skrev:
Anilara skrev:Jeg tror måske jeg skal se det.
Men der er jo længe til endnu, kan jeg se...

Jeg synes umiddelbart ikke den Leo-film (the revenant) virker som noget særligt, selvom det tilsyneladende er en af favoritterne. Sådan havde jeg det også umiddelbart med The king's speech dengang den vandt, men det er typisk jeg ikke forstår visse hypede film.
Til gengæld synes jeg Birdman sidste år var genial.

Kjoler siger mig ikke det store :)

Jeg har en kollega, der er helt oppe at ringe over The Revenant.

Selv er jeg desværre på forretningsrejse og skal være veludhvilet næste dag, men jeg forventer at kunne danse sejrsdans for mit første idol om morgenen :love:
2016-01-20-19-04-16-124902376.jpeg

Jeg troede du var på team Redmayne? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 20. jan 2016, 19:16

Moxy-lady skrev:Min mor og jeg skal se det. Vi hygger os med det hvert år med god mad og masser af lækkerier, men de seneste år har vi prøvet at finde en løsning på at se (især) red carpet fra en af de amerikanske udbydere, da TV2s panel af "eksperter" irriterer mig grænseløst. Desuden går man glip af mange interviews og så videre.

Så, kære debat. Hvor ser man det fra? Kan man evt. bruge sin chromecast til at streame et andet sted fra?

Skal nok poste links til live streams på aftenen, men adresser kendes først kort tid før start.
4
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4294

Indlægaf Rapfisk » 20. jan 2016, 19:26

Wizzze skrev:
Rapfisk skrev:

Jeg synes umiddelbart ikke den Leo-film (the revenant) virker som noget særligt, selvom det tilsyneladende er en af favoritterne. Sådan havde jeg det også umiddelbart med The king's speech dengang den vandt, men det er typisk jeg ikke forstår visse hypede film.

Selv er jeg desværre på forretningsrejse og skal være veludhvilet næste dag, men jeg forventer at kunne danse sejrsdans for mit første idol om morgenen :love:

Eddie ville få en vild dans. Ingen tvivl om det. Men nu må de godt snart give Leo den statuette, så vi alle sammen kan komme videre.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 20. jan 2016, 19:29

Rapfisk skrev:
Wizzze skrev:
Rapfisk skrev:

Eddie ville få en vild dans. Ingen tvivl om det. Men nu må de godt snart give Leo den statuette, så vi alle sammen kan komme videre.

Du var ikke ude og stalke ham under filmoptagelserne, vel? :devil:
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4294

Indlægaf Rapfisk » 20. jan 2016, 19:32

Wizzze skrev:
Rapfisk skrev:
Wizzze skrev:

Jeg var på arbejde :rulle:

Ej, det er lige tacky nok, når man er fyldt 34 ;)
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 213
Likede indlæg: 1644

Indlægaf Pityt » 20. jan 2016, 19:45

Jeg ser det hvert år :love2:
Nogle få gange har jeg set det med en veninde og sidste år havde jeg også hyggeligt selskab, men de fleste gange har jeg siddet alene og proppet mig med slik og kage :lol2:
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 719
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6861

Indlægaf Daine » 20. jan 2016, 20:21

Rapfisk skrev:
Wizzze skrev:
Rapfisk skrev:
Wizzze skrev:

Jeg var på arbejde :rulle:

Ej, det er lige tacky nok, når man er fyldt 34 ;)

Havde jeg været i København under optagelserne, ville jeg stå på første parket til at følge dem ... og ham ....

Men jeg er selvfølgelig også 35, så er det okay :afro:
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Metsen
Kort karma: 21
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 159

Indlægaf Metsen » 20. jan 2016, 20:28

Wizzze skrev:
Skal nok poste links til live streams på aftenen, men adresser kendes først kort tid før start.

Yes gerne tak! :klap:

Jeg har muligvis en veninde, der også gerne vil se det, så det er jo helt perfekt :)
0
Århus og jobsøgende ASAP - hjæælp! :)
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2272

Indlægaf didas » 20. jan 2016, 20:38

Jeg er allerede i gang med at planlægge menuen :-D
3
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3564

Indlægaf Lemonella » 20. jan 2016, 20:45

Jeg har set det de sidste mange år og i år bliver ingen undtagelse.
Dynen med ind i stuen. Det trådløse headset til tvet bliver opladet. Så kan jeg nå både køkken og toilet og følge med på lydsiden, hvis det skulle blive nødvendigt, at forlade stolen. :lol:
Jeg sidder alene og ser det. Kæresten gider ikke rigtig se det og han skal på arbejdet dagen efter.
Det gør nu ikke så meget. Så er der jo så meget mere snolder til mig. :D
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 719
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6861

Indlægaf Daine » 20. jan 2016, 22:21

didas skrev:Jeg er allerede i gang med at planlægge menuen :-D

Det er jeg også. Skrevet pænt ind i et ark i Pages, så jeg ikke glemmer det :genert:

Men alt afhænger af, om jeg er hjemme ved mig selv, eller er nødt til at se det hos mine forældre. 7-9-13 er jeg hos mig selv, så skal jeg ikke stå til regnskab over for andre end jer vedr. de abnorme mængder af snask der skal indtages :D
1
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 239
Likede indlæg: 2516
Kontakt:

Indlægaf Annione » 21. jan 2016, 03:30

Jeg elskede Kings Speech og synes Birdman var rædsom :-D

Jeg tror jeg skal se det i år. Det bliver sendt om formiddagen, hvor jeg er.
1
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Faceless
Kort karma: 35
Likede indlæg: 371

Indlægaf Faceless » 7. feb 2016, 13:00

Jeg skal SELVFØLGELIG også se det. Det har været en fast tradition i . . . over 10 år, i hvert fald.
I år bliver det dog alene, da min veninde, som jeg plejer at se det med, har fået et nyt job.

Jeg skal se det hjemme fra sofaen. :gogo:
Sidste år var vi i BioCity, da min veninde gerne ville det. Og selvfølgelig kom jeg til at sidde foran en belastende person, som jeg havde frygtet inden vi kom derind. Så jeg er rigtig glad for, at det bliver med benene smækket op i sofaen i år, sådan som jeg helst vil det.

Jeg går allerede og tænker i baner af, hvad jeg skal snacke i løbet af natten.
Overvejer at lave min yndlings pizza og måske nogle breadsticks. Men samtidig tænker jeg også frugtsalat med vaniljecreme og mørk chokolade. Det er som om de to ting clasher lidt . . .

— Lige nu er jeg i gang med at se filmene der er nomineret til de "store priser" (Bedste film, Bedste instruktør, Bedste mandlige hovedrolle, Bedste kvindelige hovedrolle, Bedste mandlige birolle, Bedste kvindelige birolle, Bedste originale manuskript, Bedste adapterede manuskript).

Jeg har fået set alle film i 'Bedste Film' kategorien og jeg kan nok bedst lide The Big Short, Mad Max: Fury Road, og Spootlight.
Ja, The Revenant er virkelig imponerende og Leo fortjener SÅ meget den Oscar, men filmen som helhed var jeg ikke lige så glad for, som jeg var med de andre tre.
Jeg har læst bøgerne The Martian (min yndlings bog!) og Room før jeg så filmene, og kunne nok bedre lide bøgerne. Men hold nu op, hvor spiller Jacob Tremblay godt i Room (han skulle have været nomineret)! Og Matt Damon er altid en favorit og kunne klart se ham i rollen som Mark Watney før jeg så filmen.

Indtil videre har jeg fået set:
The Big Short
(Bedste film + Bedste instruktør + Bedste mandlige birolle + Bedste adapterede manuskript + Bedste klipning)
Bridge of Spies
(Bedste film + Bedste mandlige birolle + Bedste originale manuskript + Bedste scenografi + Bedste musik + Bedste lyd)
Brooklyn
(Bedste film + Bedste kvindelige hovedrolle + Bedste adapterede manuskript)
The Danish Girl
(Bedste mandlige hovedrolle + Bedste kvindelige birolle + Bedste scenografi + Bedste kostume)
Inside Out
(Bedste originale manuskript + Bedste animationsfilm)
Joy
(Bedste kvindelige hovedrolle)
Mad Max: Fury Road
(Bedste film + Bedste instruktør + Bedste scenografi + Bedste kostume + Bedste makeup og styling + Bedste fotografering + Bedste klipning + Bedste lyd + Bedste lydredigering + Bedste visuelle effekter)
The Martian
(Bedste film + Bedste mandlige hovedrolle + Bedste adapterede manuskript + Bedste scenografi + Bedste lyd + Bedste lydredigering + Bedste visuelle effekter)
The Revenant
(Bedste film + Bedste instruktør + Bedste mandlige hovedrolle + Bedste mandlige birolle + Bedste scenografi + Bedste kostume + Bedste makeup og styling + Bedste fotografering + Bedste klipning + Bedste lyd + Bedste lydredigering + Bedste visuelle effekter)
Room
(Bedste film + Bedste instruktør + Bedste kvindelige hovedrolle + Bedste adapterede manuskript)
Spootlight
(Bedste film + Bedste instruktør + Bedste mandlige birolle + Bedste kvindelige birolle + Bedste originale manuskript + Bedste klipning)
Steve Jobs
(Bedste mandlige hovedrolle + Bedste kvindelige birolle)

— Hov, har forresten også set:
Star Wars: Episode VII - The Force Awakens
(Bedste klipning + Bedste musik + Bedste lyd + Bedste lydredigering + Bedste visuelle effekter)

Mangler:
45 Years
(Bedste kvindelige hovedrolle)
Carol
(Bedste kvindelige hovedrolle + Bedste kvindelige birolle + Bedste adapterede manuskript + Bedste kostume + Bedste fotografering + Bedste musik)
Creed
(Bedste mandlige birolle)
Ex Machina
(Bedste originale manuskript + Bedste visuelle effekter)
The Hateful Eight
(Bedste kvindelige birolle + Bedste fotografering + Bedste musik)
Straight Outta Compton
(Bedste originale manuskript)
Trumbo
(Bedste mandlige hovedrolle)

— På den røde løber, glæder jeg mig nok især til at se hvad Cate Blanchett, Jennifer Lawrence, Rooney Mara, Alicia Vikander, Kate Winslet, Rosie Huntington-Whiteley, Abbey Lee, Julianne Moore, Olivia Munn, Margot Robbie, Kerry Washington, og Reese Witherspoon har på af kjoler.
– Og så håber jeg at Eddie Redmayne, Ryan Gosling, Nicholas Hoult, og Jared Leto kommer i mere interessante jakkesæt end det sædvanlige sort og hvid.
Senest rettet af Faceless 7. feb 2016, 13:42, rettet i alt 1 gang.
2
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16 :lun:
Brugeravatar
Faceless
Kort karma: 35
Likede indlæg: 371

Indlægaf Faceless » 7. feb 2016, 13:14

Her er forresten en fuld liste over hvem der skal præsentere og optræde:

Margot Robbie - Presenter
Jared Leto - Presenter
Olivia Munn - Presenter
Charlize Theron - Presenter
Ryan Gosling - Presenter
Jacob Tremblay - Presenter
Benicio Del Toro - Presenter
Reese Witherspoon - Presenter
Steve Carell - Presenter
Kevin Hart - Presenter
Julianne Moore - Presenter
Tina Fey - Presenter
Priyanka Chopra - Presenter
Andy Serkis - Presenter
Kerry Washington - Presenter
Jason Segel - Presenter
J.K. Simmons - Presenter
Byung-hun Lee - Presenter
Whoopi Goldberg - Presenter
Quincy Jones - Presenter
Pharrell Williams - Presenter

Lady Gaga - Performer
Sam Smith - Performer
The Weeknd - Performer

(Undre mig over at Manta Ray og Simple Song #3 ikke umiddelbart skal fremføres til showet når 'Til It Happens to You', 'Writing's On The Wall', og 'Earned It' skal . . .)
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16 :lun:

Tilbage til "Film og TV"