Den store juletråd 2015

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Pussikat82
Kort karma: 238
Likede indlæg: 975
Kontakt:

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Pussikat82 » 29. nov 2015, 16:12

Kattene har også deres egen julesok i år :-D Kunne simpelthen ikke stå for den:

Billede
4
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.

Billede
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10273

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. nov 2015, 19:07

^
En af mine hamstere havde engang egen klapkalender med 24 små yoghurtpiller bag lågerne :genert:
4
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. nov 2015, 19:22

Og så tror jeg da nok lige, at julen blev skudt i gang :panik:

Det startede fredag aften, hvor min veninde og hendes kæreste var herovre til en lille frokost - eller faktisk var den så ikke-lille, at der var to retter, som vi simpelthen måtte give op over for (brie med druer og gravad laks). Det var virkelig en hyggelig aften, men nøj, hvor var jeg også træt tilsidst.

I går lagde jeg ud med at mødes med en veninde og hendes to børn på en café på Vesterbro, hvor vi fik lidt at spise og drikke, og de åbnede deres julegaver, som heldigvis faldt i god jord. Især My Little Pony-kjolen til pigen. De skal flytte her i december, og vi er derfor i tvivl, om vi kommer til at se hinanden mere før jul; derfor den noget tidlige gavegivning. Fra Vesterbro gik det direkte til Nørrebro, hvor hele familien skulle samles hos min ene onkel til den årlige julekomsammen. Også rigtig hyggeligt og MEGET lækker mad, bl.a. perfekt Osse Buco og gigantisk ostebord. Jeg fik krus fra Royal Copenhagen, en roman og en lille gaveæske fra Peter Beier.

I dag har mine forældre været til adventshygge med gløgg og æbleskiver og special treatment til min mor. Jeg fik en nissedør i adventsgave, og den er allerede kommet op.

OG jeg har fået lavet adventskrans og kæmpesnemand på hoveddøren.

I morgen kommer min veninde til eftermiddagsjulehygge med blade, krydderkage, osv.
4
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 719
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6862

Indlægaf Daine » 29. nov 2015, 19:40

^Det lyde helt vildt hyggeligt, Cirkus! :lun:

Min weekend har ikke været nær så juleagtig. I går blev tilbragt på sofaen med at se film og få ryg og ben klar til i dag (når jeg har en vagt som i fredags, hvor jeg stort set ikke har mulighed for at sidde ned i løbet af de 10 timer jeg er på arbejde, så værker kroppen :) ) og i dag har jeg haft jordens kedeligste vagt. Det var noget pisvejr det meste af tiden, så kunderne blev væk, så vi stod 3 mand og kiggede på hinanden det meste af tiden.

Jeg har dog fået købt nogle julegaver i dag, det var der jo god tid til :D Så gaven til storebror&svigerinde samt til lillebror er købt. Og min mors gave skal bare bestilles på nettet (et gaveabonnement på et blad), min lillebror og jeg går sammen om den.
Så nu mangler jeg faktisk kun min far!

Hvad giver man en mand på 68, der har alt han mangler? Han læser ikke (jeg er stadig bitter over, at INGEN i min familie læser!), han har øl/vin/spiritus nok til resten af livet, han er ikke til søde sager og oplevelsesgaver får han ikke brugt.
Han er et udendørsmenneske og virkelig god til praktiske ting, men jeg har ikke forstand på feks. at købe værktøj. Hvad giver jeg ham lige?
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. nov 2015, 19:41

Min mors frugtjuletræ, som hun blev meget glad for :)
Den varme rabarbersaft med pebermynte faldt også i hendes smag.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
14
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 80
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 649

Indlægaf Tricolette » 29. nov 2015, 20:36

Har gjort rent hele dagen, for at kunne pynte op. Men nu orker jeg ikke at gå i gang, så det må vente til i morgen efter arbejde. :(
Tror lige jeg får kastet 4 lys på et fad, så vi har noget der kan kaldes for adventskransen :gruble:
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4294

Indlægaf Rapfisk » 29. nov 2015, 21:34

Folkens! Jeg forkynder jer hermed en stor nyhed: Jul på Slottets soundtrack er kommet på Spotify.

Det er helt åndssvagt, så glad jeg er :pompom:
5
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1157
Likede indlæg: 6807

Indlægaf Wizzze » 29. nov 2015, 21:52

Rapfisk skrev:Folkens! Jeg forkynder jer hermed en stor nyhed: Jul på Slottets soundtrack er kommet på Spotify.

Det er helt åndssvagt, så glad jeg er :pompom:

Og her troede man at tråden ikke kunne blive mere nørdet :lol:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 29. nov 2015, 21:55

Amerikanere kender iøvrigt ikke til det med at give gaver de fire søndage i advent, er helt i chok over at amerikanere lader en årsag til at shoppe gå sig forbi :devil:
2
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 29. nov 2015, 21:57

Wizzze skrev:Amerikanere kender iøvrigt ikke til det med at give gaver de fire søndage i advent, er helt i chok over at amerikanere lader en årsag til at shoppe gå sig forbi :devil:

Har amerikanerne egentlig julekalendere som vi kender det i DK? Altså både som tv-serie og fysisk slik/legetøjskalender?
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 29. nov 2015, 22:00

Daine skrev:
Wizzze skrev:Amerikanere kender iøvrigt ikke til det med at give gaver de fire søndage i advent, er helt i chok over at amerikanere lader en årsag til at shoppe gå sig forbi :devil:

Har amerikanerne egentlig julekalendere som vi kender det i DK? Altså både som tv-serie og fysisk slik/legetøjskalender?

Nope ingen julekalender på tv, men de kender til stockingstuffers, altså at børnene hænger deres julestrømpe op, og hver nat putter "julemanden" så en lille gave i strømpen. Men sådan en ting med 24 låger, nej det ser man ikke herovre.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4294

Indlægaf Rapfisk » 29. nov 2015, 22:02

Wizzze skrev:
Daine skrev:

Nope ingen julekalender på tv, men de kender til stockingstuffers, altså at børnene hænger deres julestrømpe op, og hver nat putter "julemanden" så en lille gave i strømpen. Men sådan en ting med 24 låger, nej det ser man ikke herovre.

Mine unge, amerikanske kolleger kender godt konceptet med chokoladejulekalendere (advent calendars).
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 29. nov 2015, 22:04

Wizzze skrev:
Daine skrev:

Ok. Det er da egentlig underligt at de ikke har kunnet se et marked for lågekalendere (Selvfølgelig med 25 låger), når nu de går så meget op i julestads.
0
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 29. nov 2015, 22:24

Daine skrev:
Wizzze skrev:
Daine skrev:

Ok. Det er da egentlig underligt at de ikke har kunnet se et marked for lågekalendere (Selvfølgelig med 25 låger), når nu de går så meget op i julestads.

Altså det er ikke totalt ukendt. De legetøjskalendre vi også kender herhjemme fra LEGO og playmobil og lign, kan du også få herovre (med 24 låger), og vi har også set sådan nogle med skønheds dimser, men chokoladekalendre har vi kun set 2 af, trods flere besøg i walmarts, safeway, whole foods osv. Vi har så ikke set nogen der købte nogle af dem, så tror ikke det er en udbredt tradition. :gruble:
0
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3259

Indlægaf DD_81 » 29. nov 2015, 22:26

Har julet til den helt store guldmedalje denne weekend, så skønt!

Lørdag var det store juledekorationsdag, traditionen tro, den ene af mine søstre måtte dog melde afbud på grund af job, æv æv.
Dog kom min gode veninde og hendes piger, og vi har lavet massevis af dekorationer :)
Imens sørgede manden min for at lave risengrød og bage æbleskiver, :ivrig:
Der var juletræstænding i byen, og i den anledning også mulighed for en tur med hestevogn - hvilket alle unger og min søster fik, og derefter kom julemanden i brandbil, træet blev tændt, med levende hornorkester til, der var gløgg og æbleskiver, og godteposer til alle børn.
Og så hjem til dejlig risengrød...

Da det var puttetid for småfolk måtte vi lige på loftet efter julekasserne, så strømperne kunne komme op og hænge, klar til søndag morgen.
Og således vågnede børnene op til fine gaver :) De 2 mindste fik hver en kalender, Playdough og Lego, de 2 store + hr. mand fik skrabekalender.
Og jeg fik gave af min debat-nisse, og sørme om ikke julemanden også havde været i min sok :lun: Min hr. mand havde købt en fin lille bog, jojo moyes -"alene i paris"

Dagens i dag har budt på pyntning af vores stue-køkken-alrum, med vores fine dekorationer, og et hyggeligt gensyn med massere af julepynt :lun:
Jeg fik bundet et par kranse, og lavet endnu en kalender dekoration :D og nr 2 + en ven fik også lavet hver en dekoration.
Mine forældre kom til aftensmad, og der var heldigvis massere af risengrød i overskud, så vi kunne få risalamande til dessert :banan:

Og så sluttede jeg dagen af med at lave 3 kg småkage dej, klar parat til bagedag med 3.B i morgen fra 8 - 13 :D
Småkagedej, udstikkere og kageruller ligger klar parat til afgang.

Billede

Billede

Billede
6
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)

Tilbage til "Fest og bryllup"