Den store juletråd 2015

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 946
Likede indlæg: 15865

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. dec 2015, 19:55

*Slår over på DR1 og spejder efter Daine*
1
"For det første er jeg ikke dyretæmmer, og for det andet står jeg MIDT i en opvask!!!"
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1145
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 11444

Indlægaf Daine » 8. dec 2015, 19:57

DetSorteCirkus skrev:*Slår over på DR1 og spejder efter Daine*

Sidder bag Serbiens mål ... Lige om lidt med en ispose på kinden tror jeg :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 8. dec 2015, 20:00

Haha, der render en maskot rundt der gør sig store store anstrengelser for at sætte en bølge i gang, det lykkes bare så skidt :lol: Det er helt vildt nuttet :lun:
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. dec 2015, 20:08

Daine skrev:Haha, der render en maskot rundt der gør sig store store anstrengelser for at sætte en bølge i gang, det lykkes bare så skidt :lol: Det er helt vildt nuttet :lun:

Hvad er det for en maskot?
0
"For det første er jeg ikke dyretæmmer, og for det andet står jeg MIDT i en opvask!!!"
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 8. dec 2015, 20:32

DetSorteCirkus skrev:
Daine skrev:Haha, der render en maskot rundt der gør sig store store anstrengelser for at sætte en bølge i gang, det lykkes bare så skidt :lol: Det er helt vildt nuttet :lun:

Hvad er det for en maskot?

Jeg ved ikke helt, om det er en officiel VM maskot eller en Boxen er kommet med. Men en ret sød bamsefigur, der kæmper en brav kamp mod et noget modvilligt publikum :D
0
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 8. dec 2015, 20:48

Maskot :D

image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. dec 2015, 21:01

Daine skrev:Maskot :D

image.jpeg

Ligner lidt en blanding af et insekt og en trold. Men sød :klap:
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. dec 2015, 21:05

Hov, nu siger de ellers, at der kører en bølge, en sejrsbølge, gennem Boxen!
1
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 8. dec 2015, 21:34

DetSorteCirkus skrev:Hov, nu siger de ellers, at der kører en bølge, en sejrsbølge, gennem Boxen!

Det gjorde der også, en fyr sprang ned og hjalp maskotten og SÅ kom der gang i bølgen! :lol2:
4
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 197
Likede indlæg: 2363

Indlægaf Badesandalen » 9. dec 2015, 06:57

Daine skrev:
Badesandalen skrev:
Daine skrev:7. december står i katastrofefilmens tegn. Denne gang skal jeg se "Meteor", den har bare at være bedre end den sidste film!

image.jpeg

Hvad er dommen så? Jeg har ikke hørt om den før, så er lidt nysgerrig.

Den VAR bedre, men ikke meget. En rigtig B-film uden de store armbevægelser - og lige netop i en katastrofefilm må der gerne være store armbevægelser :D
De havde i det mindste en smule mere styr på deres special effects ;)

Fair nok. I det mindste var du da (forhåbentligt) godt underholdt! :D

On a sidenote: Kan overhovedet ikke finde den på imdb, den hedder i hvert fald ikke Meteor på originalsproget.
0
"One of the pigeons turned out to be a pinecone."

Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 459
Likede indlæg: 4394

Indlægaf Pandesteg » 9. dec 2015, 08:02

Er jeg den eneste, der er skuffet over Juleønsket på TV2? Der sker godt nok ikke meget, plottet er tyndt og gennemhullet og de der engle er da nogle vatarme... Og så synes jeg, at skuespillet er dårligt! Ej den fanger mig bare overhovedet ikke og jeg plejer ellers at elske at se julekalender og har været glad for de fleste familiejulekalendere, der er lavet gennem årene. Så det er ikke fordi jeg er en sur gammel kone. Men Juleønsket mangler godt nok noget *umpfh*. Det er ligefør jeg overvejer at hoppe over på Absalons Hemmelighed i stedet for, selvom jeg har set den flere gange.
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. dec 2015, 08:43

Pandesteg skrev:Er jeg den eneste, der er skuffet over Juleønsket på TV2? Der sker godt nok ikke meget, plottet er tyndt og gennemhullet og de der engle er da nogle vatarme... Og så synes jeg, at skuespillet er dårligt! Ej den fanger mig bare overhovedet ikke og jeg plejer ellers at elske at se julekalender og har været glad for de fleste familiejulekalendere, der er lavet gennem årene. Så det er ikke fordi jeg er en sur gammel kone. Men Juleønsket mangler godt nok noget *umpfh*. Det er ligefør jeg overvejer at hoppe over på Absalons Hemmelighed i stedet for, selvom jeg har set den flere gange.

Jeg har det på samme måde.
På mig virker det som en lidt kedelig kopi af "Tidsrejsen", hvilket det næppe er tænkt som, da det mig bekendt tager flere år at producere en julekalender, og idemagerne derfor næppe har haft dybere kendskab til DRs projekt, da de selv gik i gang.

Et af problemerne er efter min mening, at sagen omkring Julies far ikke behandles tilpas realistisk, hvilket giver indlevelsen svære kår.
Jeg ved heller ikke, hvem min biologiske far er/var, ikke engang på navneniveau, og kommer aldrig til at finde ud af det, og jo, det kan jeg fint leve med, men hvis jeg var blevet løjet for hele mit liv, ville jeg sandsynligvis blive så ramt, at jeg i hvert fald ikke ville fungere som midtpunkt i en julekalender det første lange stykke tid. Jeg synes ikke, at en sidehistorie som den har noget at gøre i et julekalenderformat, der ellers betjener sig af realisme.

Mht. rammerne synes jeg slet ikke, at englenes univers og forestillingsverden bliver foldet godt nok ud til, at de bliver vedkommende. I alle andre julekalendere, jeg kan huske, er "det alternative univers" blevet lige så detaljeret og omhyggeligt beskrevet som menneskenes, og kun på den måde kan man gøre nisser, fortids/fremtidsfolk, engle, nordiske guder, osv. interessante som karakterer.

Skuespillet har jeg ikke rigtig noget at udsætte på. Børnene er selvfølgelig som altid amatører, men de gør det udmærket.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 459
Likede indlæg: 4394

Indlægaf Pandesteg » 9. dec 2015, 08:52

DetSorteCirkus skrev:
Pandesteg skrev:Er jeg den eneste, der er skuffet over Juleønsket på TV2? Der sker godt nok ikke meget, plottet er tyndt og gennemhullet og de der engle er da nogle vatarme... Og så synes jeg, at skuespillet er dårligt! Ej den fanger mig bare overhovedet ikke og jeg plejer ellers at elske at se julekalender og har været glad for de fleste familiejulekalendere, der er lavet gennem årene. Så det er ikke fordi jeg er en sur gammel kone. Men Juleønsket mangler godt nok noget *umpfh*. Det er ligefør jeg overvejer at hoppe over på Absalons Hemmelighed i stedet for, selvom jeg har set den flere gange.

Jeg har det på samme måde.
På mig virker det som en lidt kedelig kopi af "Tidsrejsen", hvilket det næppe er tænkt som, da det mig bekendt tager flere år at producere en julekalender, og idemagerne derfor næppe har haft dybere kendskab til DRs projekt, da de selv gik i gang.

Et af problemerne er efter min mening, at sagen omkring Julies far ikke behandles tilpas realistisk, hvilket giver indlevelsen svære kår.
Jeg ved heller ikke, hvem min biologiske far er/var, ikke engang på navneniveau, og kommer aldrig til at finde ud af det, og jo, det kan jeg fint leve med, men hvis jeg var blevet løjet for hele mit liv, ville jeg sandsynligvis blive så ramt, at jeg i hvert fald ikke ville fungere som midtpunkt i en julekalender det første lange stykke tid. Jeg synes ikke, at en sidehistorie som den har noget at gøre i et julekalenderformat, der ellers betjener sig af realisme.

Mht. rammerne synes jeg slet ikke, at englenes univers og forestillingsverden bliver foldet godt nok ud til, at de bliver vedkommende. I alle andre julekalendere, jeg kan huske, er "det alternative univers" blevet lige så detaljeret og omhyggeligt beskrevet som menneskenes, og kun på den måde kan man gøre nisser, fortids/fremtidsfolk, engle, nordiske guder, osv. interessante som karakterer.

Skuespillet har jeg ikke rigtig noget at udsætte på. Børnene er selvfølgelig som altid amatører, men de gør det udmærket.

Meget enig - mht. dårligt skuespil, så mente jeg faktisk ikke børnene, men de voksne. Forældrene er ikke troværdige. Især moderen virker meget ligegyldig. Det samme med ærkeengel Zacharias - han står bare og glor ud i horisonten og svarer temmelig uengageret. Den asiatiske engel (pardon my french) er en klovn. Gabi er en kold kælling. Og så videre og så videre. Der er ingen nuancer. Ingen indlevelse. Karaktererne er fuldstændigt endimensionelle. Men jeg er også relateret til brancen, så kan være jeg lægger mere mærke til den slags end de fleste (men min mand og min kollega nævnte nu det samme uden jeg havde sagt noget, så meget speciel er jeg ikke :-P). Men ja meget af det afspringer sikkert også af et dårlig manus.
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10256

Indlægaf Fru Sunshine » 9. dec 2015, 08:57

Jeg synes, at Juleønsket er en skøn julekalender.
Det eneste, jeg har at klage på, er det der enormt københavnske, der skurrer for vildt i mine ører.

Men nu foretrækker jeg så også noget, hvor realismen får lov at fare. Det er jo ikke en eller anden kedelig doku om biologiske forældre.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. dec 2015, 09:01

Pandesteg skrev:Meget enig - mht. dårligt skuespil, så mente jeg faktisk ikke børnene, men de voksne. Forældrene er ikke troværdige. Især moderen virker meget ligegyldig. Det samme med ærkeengel Zacharias - han står bare og glor ud i horisonten og svarer temmelig uengageret. Den asiatiske engel (pardon my french) er en klovn. Gabi er en kold kælling. Og så videre og så videre. Der er ingen nuancer. Ingen indlevelse. Karaktererne er fuldstændigt endimensionelle. Men jeg er også relateret til brancen, så kan være jeg lægger mere mærke til den slags end de fleste (men min mand og min kollega nævnte nu det samme uden jeg havde sagt noget, så meget speciel er jeg ikke :-P). Men ja meget af det afspringer sikkert også af et dårlig manus.

Her tror jeg mere, at det er instruktionen og manuskriptet, der er noget galt med, for det ligner et koncept, at englene skal være endimensionele. Jeg kunne forestille mig, at man har taget udgangspunkt i ærkeenglenes kendetegn, men hvis man så ikke rigtig viser, hvad de er, bliver det hurtigt noget med "A er sur, B er dum og C er sørme også sur".
Forældrene burde dog under alle omstændigheder kunne præstere bedre. Og ellers have efterspurgt mere "kød" fra deres instruktør. Det er jeg enig i.
0

Tilbage til "Fest og bryllup"