Den store juletråd 2015

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 999
Likede indlæg: 3259

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Spjaerten » 9. dec 2015, 09:02

15 dage og ikke det mindste julestemning hos mig.

Mangler helt klart at jeg ikke har set tv i flere uger nu og ikke har fået julepyntet endnu.

Og ja så er julefrokost i international virksomhed bare ikke ret julet. Maden og selve eventen har ikke meget med jul at gøre.

Satser på at få revanche i weekenden.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1005
Likede indlæg: 17421

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. dec 2015, 09:06

Fru Sunshine skrev:Jeg synes, at Juleønsket er en skøn julekalender.
Det eneste, jeg har at klage på, er det der enormt københavnske, der skurrer for vildt i mine ører.

Men nu foretrækker jeg så også noget, hvor realismen får lov at fare. Det er jo ikke en eller anden kedelig doku om biologiske forældre.

Det er heller ikke, fordi jeg synes, at julekalendere skal være realistiske, men når man vælger en autentisk verden, kommer alvorlige emner, der behandles overfladisk, hurtigt til at skurre i min øjne og ører.
Havde det være et eventyrunivers, hvor knudrede og hemmelighedsfulde familieforhold er en del af formen, ville jeg have haft et noget andet syn på det.
0
"For det første er jeg ikke dyretæmmer, og for det andet står jeg MIDT i en opvask!!!"
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 491
Likede indlæg: 4761

Indlægaf Pandesteg » 9. dec 2015, 09:13

Det eneste, jeg har at klage på, er det der enormt københavnske, der skurrer for vildt i mine ører.

Men nu foretrækker jeg så også noget, hvor realismen får lov at fare. Det er jo ikke en eller anden kedelig doku om biologiske forældre.

Denne julekalender synes jeg faktisk er en af de kedeligste, mindst fantasifulde der længe har været. Og når interaktionen karaktererne imellem så også trækker alt for store veksler på, hvad man forventes at tro på og acceptere, så står jeg af. Men hver sin smag!
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10261

Indlægaf Fru Sunshine » 9. dec 2015, 09:26

Pandesteg skrev:

Denne julekalender synes jeg faktisk er en af de kedeligste, mindst fantasifulde der længe har været. Og når interaktionen karaktererne imellem så også trækker alt for store veksler på, hvad man forventes at tro på og acceptere, så står jeg af. Men hver sin smag!

Hvorfor ser du den så?
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 491
Likede indlæg: 4761

Indlægaf Pandesteg » 9. dec 2015, 09:29

Fru Sunshine skrev:
Pandesteg skrev:

Hvorfor ser du den så?

Fordi jeg indtil nu har håbet på at den blev bedre - som jeg skriver i mit oprindelig indlæg så er jeg også tæt på at droppe den. Men slap af, ingen grund til at blive spids bare fordi vi har forskellig smag i julekalendre - jeez :forvirret2:
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 200
Likede indlæg: 2431

Indlægaf Badesandalen » 9. dec 2015, 10:46

Var jeg den eneste der troede at der ville være smarties i smarties-kalenderen? Jeg ved godt der er to i chokoladen, men jeg troede det kun var smarties. Jeg er lidt skuffet.
0
Every mad scientist needs an Igor.
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 161
Likede indlæg: 2550

Indlægaf hotlips » 9. dec 2015, 10:51

jeg syntes vi var godt med,det meste julepynt er oppe,lystræerne er i haven osv.

havenisserne har sneget sig ud af skuret en af gangen når min dreng ikke har set det,han kom dog rendende da jeg satte nisseuglen ud,men han sagde ikke noget.dagen efter spurgte jeg om han ville være med til at sætte udendørsjuletræet op og sætte lys på ,så sagde han nej mor,du må jo ikke sige det til mig,Jeg så godt du satte uglen ud i går men vi leger det er hemmeligt så du skal gøre det når jeg ikke kan se det..så det holder vi bare fast i.

men han har fødselsdag i morgen,og har været hjemme med mellemørebetændelse siden mandag,udover det tar på mine kræfter at rende til læger,apoteker osv,så kan jeg ikke komme til at hente resten af hans gave i br,så alt i alt er jeg nu vildt bagud.suk.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 481
Likede indlæg: 8634

Indlægaf Persnikedy » 9. dec 2015, 10:51

Badesandalen skrev:Var jeg den eneste der troede at der ville være smarties i smarties-kalenderen? Jeg ved godt der er to i chokoladen, men jeg troede det kun var smarties. Jeg er lidt skuffet.

Hvad er der så i hvis ikke smarties?
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10261

Indlægaf Fru Sunshine » 9. dec 2015, 10:56

Pandesteg skrev:
Fru Sunshine skrev:
Pandesteg skrev:

Hvorfor ser du den så?

Fordi jeg indtil nu har håbet på at den blev bedre - som jeg skriver i mit oprindelig indlæg så er jeg også tæt på at droppe den. Men slap af, ingen grund til at blive spids bare fordi vi har forskellig smag i julekalendre - jeez :forvirret2:

Det var ikke meningen at lyde spids. Undskyld.
Jeg undrede mig bare.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Badesandalen

Indlægaf Badesandalen » 9. dec 2015, 10:56

Persnikedy skrev:
Badesandalen skrev:Var jeg den eneste der troede at der ville være smarties i smarties-kalenderen? Jeg ved godt der er to i chokoladen, men jeg troede det kun var smarties. Jeg er lidt skuffet.

Chokolade-figurer, ligesom i de der billige, disse er bare tykkere, og så sidder der to smarties i chokoladen. Jeg kan lige prøve at tage et billede.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 481
Likede indlæg: 8634

Indlægaf Persnikedy » 9. dec 2015, 11:04

Badesandalen skrev:
Persnikedy skrev:

Chokolade-figurer, ligesom i de der billige, disse er bare tykkere, og så sidder der to smarties i chokoladen. Jeg kan lige prøve at tage et billede.

Det lyder da godt nok trist. En smarties kalender har da smarties
1
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Badesandalen

Indlægaf Badesandalen » 9. dec 2015, 11:28

Persnikedy skrev:
Badesandalen skrev:
Persnikedy skrev:

Det lyder da godt nok trist. En smarties kalender har da smarties

Jeg er helt enig! Det ligner en kat, men det er en engel med de to smarties der er i dem alle (går jeg ud fra) i ryggen.

rsz_20151209_115813.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Badesandalen

Indlægaf Badesandalen » 9. dec 2015, 11:34

Mit første billed-upload! Yay! :banan:

.....det var godt nok også en kamp da.
3
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1081

Indlægaf Maoam » 9. dec 2015, 11:47

Jeg har vidst lige modtaget min julegave fra min kæreste, da posten kom med en pakke. Det står med stor skrift på siden, hvor den kommer fra.

:fløjt: :santa2:
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1005
Likede indlæg: 17421

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. dec 2015, 11:47

Badesandalen skrev:Jeg er helt enig! Det ligner en kat, men det er en engel med de to smarties der er i dem alle (går jeg ud fra) i ryggen.

rsz_20151209_115813.jpg

Hvad koster sådan en kalender?

Aldi har de seneste to år haft én til 20 kr., hvor der nogle af dagene er sådan nogle chokolader, som du viser, i og de andre enten ren mælkechokolade eller nogen med det der hvide fyld, Kinder bruger.
En rigtig god kalender, som jeg helt sikkert skulle have haft igen, hvis det ikke var, fordi der lige kom et Ritter-træ på tværs :fløjt:

Apropos Ritter - de har en pop op-butik i Field´s lige nu, og den har alle de der juleting, jeg så (og for nogens vedkommende købte) i Berlin, men priserne er helt væk fra vinduet. Mit træ, som jeg har givet 5 € for, koster her 89 kr. :gisp: og til/fra-kortene af chokolade 50 kr. mod 20 i Tyskland.
1
"For det første er jeg ikke dyretæmmer, og for det andet står jeg MIDT i en opvask!!!"

Tilbage til "Fest og bryllup"