Den store juletråd 2015

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5678

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Animi » 14. dec 2015, 23:07

Fru Sunshine skrev:Min datter og jeg er enige om, at Zacharias må være lusket, fordi han spillede jætten Trym i Jul i Valhal og Guldhornene :lol:

Ahaha, jeg sagde præcis det samme til min søster :lol:
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10149

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. dec 2015, 23:11

Sådan kan man også fomulere, at en skuespiller ofte bliver sat til skurkerollerne :lol:

"Han er en skuespiller med stor scenisk intensitet, der ikke mindst har været brugt i roller med en uhyggelig eksplosiv, men kuldslået farlighed, fx som lejemorderen i I hired a Contract Killer (Mammutteatret 2001)."

(Den Store Danske)
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 809
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8292
Kontakt:

Indlægaf Ado » 15. dec 2015, 04:42

Tibbler skrev:
Ado skrev:Jeg har været i Hinnerup i dag og se julegaden. :lun:

Uhhh, det skal jeg vist have drengene med ud og se :ivrig:

Er der bestemte tidspunkter lysene er tændt?

Hvor parkerer man? Det giver måske sig selv, når man kommer til Hinnerup?

Jeg kan lige mærke på mig selv, at en bil med 2 utålmodige drenge, i mørke, i en by ,jeg sjældent kommer i ,kræver en vis grad af forberedelse :D

Jeg tror de tænder det, når mørket falder på. Vi var der ved 16:30 tiden. Der er en parkeringsplads ved Aldi tæt ved. Og ellers parkerer folk bare ved kantstenen rundt omkring. :D

Jeg ved ikke, hvordan det er på en hverdag, men damn, der var mange mennesker i søndags. Men uh, det er så smukt.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1445

Indlægaf Badesandalen » 15. dec 2015, 06:09

DD_81 skrev:
Badesandalen skrev:
DD_81 skrev:Vildt med alt det lys, men også næsten for meget af det gode...
Har i set den video der kører på facebook med juledekoration goes Frozen? det er fint!

Jeg brugte lige en halv time i køkkenet, og nu er der dej til vanilliekranse og brunkager :lun: og dejen, som man jo skal smage på, har den helt rette sag. Voldt hvad en vanilliestang kan gøre, og et par teske fulde krydderier! Elsker jule-krydderierne!

Link?

ved ikke om det virker... Reaktionen er næsten det bedste :)
https://www.facebook.com/hannah.west.14 ... 062198141/

Tak! Det gør det, og jeg er helt enig! :klap:
1
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 325
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3224

Indlægaf DD_81 » 15. dec 2015, 11:38

Har fået et stort skud "godt julehumør" :lun:

I går havde drillenissen (aka ældstebarnet) været på spil i vores køkken, alle vores spisebordsstole var placeret inde i selve køkkenet, til småfolkets store morskab. Stegepanden fra aftensmaden havnet i køleskabet, og den småkage dej jeg havde lavet aftenen inden var de sikre på at nissen stod bag, så det var en meget sød drillenisse, og der var julelys i deres øjne.

Så vi bagte brunkager i går, og pebbernødder, massere af pebbernødder :love:
Og de er vildt gode. Og her dufter himmelsk af julebag når man træder ind i vores stue/køkken/alrum, eller kommer ind udefra :deer:
Selv posten der var forbi med en pakke bemærkede det straks, og fik så et par brunkager med i hånden :D

Jeg skal på aftenvagt i dag, og de børnefri timer er brugt på oprydning i stuen, at folde vasketøj, hænge nyvasket til tørre, kombineret med et par hyggelige julefilm på via-play. jeg er altså lidt en sucker for romantiske b-film, og det er KUN et plus at de er krydret med jul :lol:
Om en time går turen til job, inden da skal risengrøden lige koges op og sættes i dynen.
2
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 229
Likede indlæg: 2462

Indlægaf Pandesteg » 15. dec 2015, 11:54

Jeg skal se juleteater i aften. Hyg!!! på Teater FÅR302. Har læst, at det er en forestilling, der inddrager publikum meget og det plejer jeg ikke at være så god til, men glæder mig nu alligevel.

http://www.faar302.dk/side.asp?side=1&id=541
1
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 78
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 636

Indlægaf Tricolette » 15. dec 2015, 13:54

Synes jeg har svært ved at finden den der julestemning sådan rigtigt og for alvor :trist:

Vi skal ud og købe julegaver i aften, bliver godt at få de fleste i hus.
Der er bagt julesmåkager - og de er vist også næsten spist.
Huset er pyntet.
Juletræet er købt og flæskestegen bestilt.
Håber på at få lavet lidt konfekt i morgen.
Kjolen til juleaften er næsten syet færdig - mangler så lige at sy en kjole mere - vil gerne have lidt at vælge imellem :fløjt:

Men alligevel så kommer den der JUL ikke helt ind endnu :/ Har en gruelig mistanke om at det skyldes lidt arbejdsstress, selvom det begynder at hjælpe på bunkerne nu. Men der er alligevel lige en del, der gerne skal nåes inden jul. :panik:

Fredag tager vi til Kbh hele weekenden, så skal hygge med datter og svigersøn og se lidt julemarked og i Tivoli. Tror jeg vil lokke manden til at slå et smut forbi Hinnerup på vejen hjem søndag og se alle julelysene.

Håber den tur kan rette lidt op på det hele - for jeg elsker altså julen! :santa2: :deer: :jule:
2
Brugeravatar
Kommodedyret
Kort karma: 446
Likede indlæg: 3302

Indlægaf Kommodedyret » 15. dec 2015, 14:07

Hvad handler hele den der Hinnerup historie egentlig om? De er glade for lyskæder eller hvordan?
0
Stop hoarding nuts, budgies! You don't even like them!
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 70
Likede indlæg: 810

Indlægaf Maoam » 15. dec 2015, 17:04

Kommodedyret skrev:Hvad handler hele den der Hinnerup historie egentlig om? De er glade for lyskæder eller hvordan?

Der er en gade, der går amok med julelys hvert år. http://underholdning.tv2.dk/viralt/2015 ... ntede-gade

Jeg er ved at bage honninghjerter igen, og vi skal pynte juletræ i aften.
1
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 193
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 2282

Indlægaf Studsgaard » 15. dec 2015, 17:15

Tricolette skrev:Synes jeg har svært ved at finden den der julestemning sådan rigtigt og for alvor :trist:

Vi skal ud og købe julegaver i aften, bliver godt at få de fleste i hus.
Der er bagt julesmåkager - og de er vist også næsten spist.
Huset er pyntet.
Juletræet er købt og flæskestegen bestilt.
Håber på at få lavet lidt konfekt i morgen.
Kjolen til juleaften er næsten syet færdig - mangler så lige at sy en kjole mere - vil gerne have lidt at vælge imellem :fløjt:

Men alligevel så kommer den der JUL ikke helt ind endnu :/ Har en gruelig mistanke om at det skyldes lidt arbejdsstress, selvom det begynder at hjælpe på bunkerne nu. Men der er alligevel lige en del, der gerne skal nåes inden jul. :panik:

Fredag tager vi til Kbh hele weekenden, så skal hygge med datter og svigersøn og se lidt julemarked og i Tivoli. Tror jeg vil lokke manden til at slå et smut forbi Hinnerup på vejen hjem søndag og se alle julelysene.

Håber den tur kan rette lidt op på det hele - for jeg elsker altså julen! :santa2: :deer: :jule:

Føler med dig.
Håber julestemningen kommer i weekenden når der er tid til hygge med familien.

Jeg kan selv mærke en hvis portion julestress. Syntes ellers det gik så godt herhjemme med alle gaver i hus og tjek på det meste.
Men nu skal manden opereres på mandag, så de sidste tre dage op til jul bliver noget anderledes end jeg lige havde regnet med. De ting vi skulle gå og hygge med at få ordnet, bliver nu erstattet af en dag på hospital og to dage med ny opereret mand der ikke kan hjælpe med noget...
Satser på jeg er så godt med at jeg ikke får helt stress. Ellers må jeg forsøge at sætte ambitionsniveau ned :/
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9137

Indlægaf Fru Sunshine » 15. dec 2015, 17:35

Studsgaard skrev:TAG
Tricolette skrev:TAG

Vi skulle sgu have holdt vores egen lille julefrokost for at komme i stemning - og jeg ved godt, hvem der ikke skulle inviteres med :sur:

Og så passer I altså på jer selv, d'damer.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Kommodedyret

Indlægaf Kommodedyret » 15. dec 2015, 17:43

Historien om et juletræ.

Der var engang en dame som boede i København. Selvom damen boede i storbyen, så elskede hun alligevel træer af hele sit hjerte. Træer var noget af det smukkeste der fandtes, mente damen. Løvtræer, nåletræer, stamtræer og arbitræer, hun holdt af dem alle. Damen havde altid boet i småbitte lejligheder og havde aldrig før haft plads til at have sit eget juletræ. Men skæbnen havde forordnet det således, at damen var flyttet i en større lejlighed, hvor der var plads til det meste. Endda et juletræ.

Så da november måned nærmede sig, besluttede damen sig for at gå på udkig efter sit helt eget juletræ. Det skulle være et ægte juletræ, med nåle og stamme og rødder. Rødderne var vigtige, ellers kunne træet jo ikke overleve til næste år. Damen kiggede i mange forretninger, men alle træerne var frygteligt dyre, eller også var de frygteligt dårlige til at være juletræer. Skuffet måtte damen gå hjem, efter hun havde været i Føtex og spørge, og hun affandt sig efterhånden med, at dette ikke var året hvor hun ville komme til at eje sig helt eget træ.

Men så en dag da damen kom gående forbi Føtex, der fangede hendes blik en ynkelig lille gevækst. Hun var lige ved at lade gevæksten passere ud af øjenkrogen og gå videre, men noget fór i hende og drog hende tilbage. Der stod på en plantevogn et stakkels lille ensomt juletræ. Det var skævt og det var tørt og det var væltet.
Alle de andre juletræer var for længst blevet solgt, og ingen ville åbenbart eje den lille tørre skævert. Damen spurgte for sig hos supermarkedets personale, og fandt ud af at træet var sat ned i pris. Damen havde set Friends da hun var en lille pige, og hun havde også læst HC Andersen, og var derfor aldeles prædisponeret for at tro på besjælede juletræer og menneskers moralske pligt til at facilitere ynkelige træers fortsatte eksistens.

Damen købte træet og tog det med hjem. Damen tog træet og befriede det fra plastikpotten og plantede det i en fin metalpotte. Træet var ikke længere tørt og skævt.
Den dag i dag står træet stadig i damens stue og spreder en duft af gran så skøn ud i lokalet. Og det hygger. Novra hvor det spreder hygge.
Og så levede de lykkeligt til deres dages ende.

jt.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
16
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4228

Indlægaf Flora » 15. dec 2015, 17:48

^ Sikke en smuk historie :lun: Kærligheden strømmer jo nærmest ud af skærmen :D
1
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Kommodedyret

Indlægaf Kommodedyret » 15. dec 2015, 17:50

Flora skrev:^ Sikke en smuk historie :lun: Kærligheden strømmer jo nærmest ud af skærmen :D

Årh sådan er det jo i den søde juletid :D
1
superboa
Kort karma: 28
Likede indlæg: 243

Indlægaf superboa » 15. dec 2015, 17:52

Jeg har brugt 1½ time på at pakke gaver ind i dag - fint hjulpet af katten, der har vandret rundt på papiret, har dasket til båndene og forsøgt at stikke af med til-og-fra-kortene :D :lun:
5

Tilbage til "Fest og bryllup"