Den store juletråd 2015

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Skralde » 27. dec 2015, 09:42

Her skal det sidste jule-agtige foregå i dag, vi skal nemlig til julehygge hos min mor :) Vi er en stor familie og vi der ikke er sammen juleaften udveksler derfor julegaver i dag. Vi tager alle diverse retter med til en ikke-julet buffet, danser om juletræet, åbner gaver og generelt bare hygger sammen. Det bliver dejligt! Rigtig god dag til jer alle :kys:
2
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 814
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8378
Kontakt:

Indlægaf Ado » 27. dec 2015, 10:25

Jeg har fjernet julepynt. Og jeg er deprimeret.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1284

Indlægaf Thestral » 27. dec 2015, 10:46

Jeg har fjernet julepynt og er ved at gnaske mig igennem det sidste juleslik
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 394
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 27. dec 2015, 11:25

Min jul sluttede i går aftes efter julefrokost. Nu er det tilbage til virkeligheden og eksamenslæsning. Jeg nåede dog at finde julestemningen frem d.23. og havde en virkelig hyggelig jul de efterfølgende dage :deer:
3
x
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9218

Indlægaf Fru Sunshine » 27. dec 2015, 12:13

Jeg har ikke fjernet julepynt og nægter at gøre det endnu.
HADER altså at mine stakkels nisser skal bo i det mørke skab helt indtil næste jul, så nu får de altså lov at være ude i dagslys så længe som muligt.

Og så meget som jeg elsker at pynte juletræ, lige så meget hader jeg at afpynte det igen. Det er så deprimerende.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3250

Indlægaf DD_81 » 27. dec 2015, 12:33

vi har udryttet julekonfekten, og knaset, bortset fra småkagerne :) Men så købte den 5 årige da bare 4 chokoladejulemænd i Netto :D
Men juletræet og julepynten får lov at blive nytåret over, tager det ned lidt i etaper, så her ikke bliver alt for tomt og trist.
Duer slet ikke til det der "cleancut" hvad julepynten angår.
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 610
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2586

Indlægaf Fillie » 27. dec 2015, 12:36

Jeg græder hvert år, når juletræet bliver taget ud. Sådan har det været, siden jeg var helt lille, og nu, hvor jeg bliver 35, er det fuldstændig det samme med tårer, der springer fra øjnene, overdrevet hulken og masser af pudsen næse. Det er simpelthen så sørgeligt, at juletræet nu står helt afpillet og blot er en skygge af sig selv, ikke længere kan bruges og bare skal kasseres, så jeg tuder altid det bedste, jeg har lært. Min mand og jeg har ikke engang selv et juletræ i år, da vi har opgivet, fordi vores katte og kaniner smadrer det, men det var åbenbart nok for mig at vide, at mine forældres juletræ i formiddags blev sendt ud i kulden. :trist:

Så alle I der begræder juletræets bortgang: I er ikke alene! :whine:

EDIT: Jeg genlæste lige dette indlæg og føler, jeg bliver nødt til at komme med en disclaimer om, at jeg altså helt generelt ikke er sådan en anstrengende, overdramatisk person, som kammer fuldkommen følelsesmæssigt over pga. småting. Jeg tænkte nemlig lige, at det lyder sådan, men det er altså kun det der åndssvage juletræ, som får mig udover kanten. :genert:
Senest rettet af Fillie 27. dec 2015, 13:03, rettet i alt 1 gang.
4
"All you need is love."

- The Beatles
computermus
Kort karma: 44
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 900

Indlægaf computermus » 27. dec 2015, 12:45

Mit julepynt bliver først pakket ned efter nytår. Jeg har haft alletiders jul (som sædvanligt). Vi (min mor og jeg ) gik som altid i kirke juleaften,det er så hyggeligt,og da vi kom hjem ved 17-tiden,satte vi os i sofaen med et glas rødvin og hvidvin,mens vi snakkede lidt om præstens prædiken , det er en tradition som jeg elsker utroligt meget.
Efter en halv time,røg anden i ovnen,hvor den så stod og hyggede sig, mens vi dækkede bord ,og fik lavet det øvrige mad færdig.
Jeg tror det blev ca.2 timer vi sad over maden, og da der ikke rigtig var plads til risalamanden,blev vi enige om at så ville vi vaske op og rydde op efter maden først.
Da vi var færdige i køkkenet med oprydningen, var det ret tydeligt for os begge at mere plads i maven var der ikke ligefrem blevet, så vi blev enige om at vente med risalamanden til der var pakket julegaver op. Så den blev spist omkring kl.21.30 og jeg fik mandelen. Mandelgaven i år var et par fine snapseglas fra holmegaard.De er bare så fine.
3
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1448

Indlægaf Badesandalen » 27. dec 2015, 12:52

rsz_20151227_130309.jpg

Jeg har lavet mit ene jule-mini-puslespil imens jeg har set The Julekalender færdig og guffet marcipansnitter i dag. :jule: Det var så det sidste juleri fra min side, hvilket godt nok er lidt vemodigt, men jeg synes næsten det er værre ikke rigtigt at have denne tråd længere. Det har været så hyggeligt at følge med i jeres forberedelser. :lun:

Men så glæder jeg mig bare til den næste! :pompom:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 251
Likede indlæg: 4143

Indlægaf Persnikedy » 27. dec 2015, 13:50

Jeg var lige ude og handle idag og fik gaflet lidt julesnolder i netto. Jeg holder jo Jul I Juli så jeg må se om jeg ikke lige kan finde lidt sæson vare som kan holde til minimum august. Fik da også et par chokolade julemænd og lidt andet.
Jeg havde håbet på at Kvickly så ville have lidt også men ak og ve, der er gået nytår i det hele
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 116
Likede indlæg: 2142

Indlægaf sigge » 27. dec 2015, 13:58

Jeg er ikke helt af-julet endnu. Jeg har stadig julekonfekt og vanillekranse tilbage, og det kommer nok til at række helt til nytår. Jeg har ikke ret meget julepynt fremme, men det, der er, får lov til at blive til 1. eller 2. januar. Og så nåede jeg ikke at få set "White Christmas" før jul, så den skal jeg have set her en af dagene. Jeg er overhovedet heller ikke træt af jul endnu. :deer:
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9218

Indlægaf Fru Sunshine » 27. dec 2015, 14:04

Fillie skrev:Jeg græder hvert år, når juletræet bliver taget ud. Sådan har det været, siden jeg var helt lille, og nu, hvor jeg bliver 35, er det fuldstændig det samme med tårer, der springer fra øjnene, overdrevet hulken og masser af pudsen næse. Det er simpelthen så sørgeligt, at juletræet nu står helt afpillet og blot er en skygge af sig selv, ikke længere kan bruges og bare skal kasseres, så jeg tuder altid det bedste, jeg har lært. Min mand og jeg har ikke engang selv et juletræ i år, da vi har opgivet, fordi vores katte og kaniner smadrer det, men det var åbenbart nok for mig at vide, at mine forældres juletræ i formiddags blev sendt ud i kulden. :trist:

Så alle I der begræder juletræets bortgang: I er ikke alene! :whine:

EDIT: Jeg genlæste lige dette indlæg og føler, jeg bliver nødt til at komme med en disclaimer om, at jeg altså helt generelt ikke er sådan en anstrengende, overdramatisk person, som kammer fuldkommen følelsesmæssigt over pga. småting. Jeg tænkte nemlig lige, at det lyder sådan, men det er altså kun det der åndssvage juletræ, som får mig udover kanten. :genert:

Æh... jeg får skyld for at hive min indre dramadronning frem, når jeg med tårer i øjnene går og hvisker undskyld til alle mine nisser, når de bliver pakket ned i deres væmmelige kasser og poser igen.
Jeg synes bare, det er så trist.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 717
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6829

Indlægaf Daine » 27. dec 2015, 14:20

Jeg har ikke afpyntet endnu, men jeg skal have det gjort inden nytårsaften. I mine noter fra sidste år kunne jeg læse, at det var rart at der var rent og ryddeligt den aften og lige nu er her pænt overfyldt :D
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1097

Indlægaf girl_beat » 27. dec 2015, 14:27

Efter tre julefrokoster på to dage er jeg endelig landet hjemme i sofaen til en eftermiddag på langs :) Det har været hyggeligt at se hele familien, men også et lidt hårdt program at slæbe sig igennem...
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3250

Indlægaf DD_81 » 27. dec 2015, 14:31

tv2 nu - Peter Ingemann, STØRST - Jul i finland!

Meget apropo vores julekalender sidste år, på den unævnelige :D
1
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)

Tilbage til "Fest og bryllup"