Den store juletråd 2015

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1143
Likede indlæg: 6728

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Wizzze » 16. okt 2015, 11:16

Er I klar over at halvdelen af oktober er gået :8: Jeg har lige indset at vi rejser til USA sidst i november, så lige pludselig er der kun en måned til at forberede jul, og guf, og kalendre og alt det der = akut julepanik :shock:

Hvad gør en klog mand med gavekalender, gemmer den til vi kommer hjem og lader hende åbne den første uge på en gang, eller samler en masse småting den første uge og pakker dem med på rejsen? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 16. okt 2015, 11:25

Wizzze skrev:Er I klar over at halvdelen af oktober er gået :8: Jeg har lige indset at vi rejser til USA sidst i november, så lige pludselig er der kun en måned til at forberede jul, og guf, og kalendre og alt det der = akut julepanik :shock:

Hvad gør en klog mand med gavekalender, gemmer den til vi kommer hjem og lader hende åbne den første uge på en gang, eller samler en masse småting den første uge og pakker dem med på rejsen? :gruble:

Hvad med at lade hende vælge noget helt selv den første uge mens I er ude at rejse? Det er næsten fjollet at købe ting hjemmefra og så slæbe dem hele vejen med derover og tilbage igen. :) Måske kan I lave en aftalte så den første uges gavekalender bliver én samlet gave som hun så selv kan være med til at shoppe. Eller det kunne være at du tog hende med ud at spise et særligt fancy sted, hvis hun er til den slags.
0
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 70
Likede indlæg: 810

Indlægaf Maoam » 16. okt 2015, 11:51

Wizzze skrev:Er I klar over at halvdelen af oktober er gået :8: Jeg har lige indset at vi rejser til USA sidst i november, så lige pludselig er der kun en måned til at forberede jul, og guf, og kalendre og alt det der = akut julepanik :shock:

Black Friday shopping :klap:
1
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10154

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. okt 2015, 12:14

Personligt ville jeg foretrække en gave pr. dag eller slet ingen. Altså i den pågældende uge. Jeg synes, at ideen med en pakkekalender ryger, hvis man skal pakke syv gaver ud på én gang.
Derfor ville jeg nok, hvis jeg var dig, tænke i nogle ting, der ikke fylder meget i bagagen, og som kunne bruges/give mening på turen.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 16. okt 2015, 13:16

Maoam skrev:

Det har hun skam allerede planlagt :D så det kan vel ikke også være hendes gave :gruble:
0
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 70
Likede indlæg: 810

Indlægaf Maoam » 16. okt 2015, 13:19

Wizzze skrev:
Maoam skrev:

Det har hun skam allerede planlagt :D så det kan vel ikke også være hendes gave :gruble:

Så bare koden til dit kort :lol:
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 16. okt 2015, 13:26

Kattefjæs skrev:

Hvad med at lade hende vælge noget helt selv den første uge mens I er ude at rejse? Det er næsten fjollet at købe ting hjemmefra og så slæbe dem hele vejen med derover og tilbage igen. :) Måske kan I lave en aftalte så den første uges gavekalender bliver én samlet gave som hun så selv kan være med til at shoppe. Eller det kunne være at du tog hende med ud at spise et særligt fancy sted, hvis hun er til den slags.

Det er allerede en del af rejsen, har allerede en hel lille liste af fancy madsteder vi skal "kæmpe" os igennem :D

Jeg regner/håber lidt på at hun finder noget derovre, som hun forelsker sig i, som så kunne være hendes julegave, så jeg ikke skal ud og købe det store herhjemme, men at bruge sammen fremgangsmåde til gavekalenderne bliver nok lidt meget? :gruble:

Tror DSC´s tanker, med noget der kan bruges/giver mening undervejs er vejen frem. Sidder og tænker noget med dansk lakrids efter 14dage uden, kunne være godt. Eller noget transportabelt nisse/julepynt, så vi kunne julehygge-indrette hotelværelserne undervejs :gruble:
1
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 16. okt 2015, 13:30

Maoam skrev:
Wizzze skrev:
Maoam skrev:

Så bare koden til dit kort :lol:

Hun har skam sit eget :-D
Kone/kæreste kopi af mit.
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 715
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6808

Indlægaf Daine » 17. okt 2015, 11:36

Har vi egentligt haft slik-julekalendersnakken endnu? :gruble:

Hvilke(n) havde du sidste år? Hvad var godt og hvad var skidt (om noget)? Hvilke(n) skal skal du have i år?
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 715
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6808

Indlægaf Daine » 17. okt 2015, 11:48

Jeg havde sidste år Milkas chokoladekalender. Det er efterhånden en tradition, jeg elsker den chokolade der er i den. En fin blanding af ren mælkechokolade og mælkechokolade med mælkecremefyld. Jeg skal også have fat i den i år (men har ikke set den til salg nogen steder endnu). Den er dog de sidste år steget temmelig meget i pris, så i år vil jeg forsøge om jeg kan få fat på den i Tyskland.

Og så fandt jeg denne 'adventskalender' hos Føtex forleden. Den har jeg ikke set før, og jeg faldt fuldstændig for de fine æsker :genert: Til en pris på 99,95 er den også betalt ...

image.jpeg

image.jpeg

Og så overvejer jeg om jeg også skal have Karamelkompaniets julekalender. Men jeg har hørt, at der var mange dage med bolsjer og ikke karameller, så jeg ved ikke rigtig ...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
FitBrideToBE
Likede indlæg: 268

Indlægaf FitBrideToBE » 17. okt 2015, 14:02

EJ Det her er da den FINESTE tråd på debatten - er helt tosset med den, og så er I endda ude i virkelig god tid :love2:

Jeg skal lave en pakke kalender til kæresten i år.. Han overraskede mig med det sidste år, og jeg vil ret insisterende give ham igen, da hans var SÅ gennemtænkt sød til mig. Men bum jeg synes det er svært, hvad der skal være i den :gruble: Tilgengæld ved jeg, hvad han ønsker sig i julegave, som jeg skal forsøge at finde et eller andet sted.. eller på nettet self..

Glæder mig til at få lidt inspiration af jer andre ! :D
1
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 116
Likede indlæg: 2132

Indlægaf sigge » 17. okt 2015, 14:46

Daine skrev:Har vi egentligt haft slik-julekalendersnakken endnu? :gruble:

Hvilke(n) havde du sidste år? Hvad var godt og hvad var skidt (om noget)? Hvilke(n) skal skal du have i år?

De sidste par år har jeg fået Johan Bülow lakridskalenderen af mine forældre. Den kan jeg rigtigt godt lide, men den kræver jo, at man kan lide chokolakridser, for det er forskellige varianter af dem, der er bag de fleste låger. Og så har der været bolsjer en enkelt dag og te en anden dag. Og juleaften er der en lakridsstang. Min eneste anke mod den er, at jeg godt kunne tænke mig, at der var noget ren lakrids nogle dag, for det er mine yndlings, selvom dem med forskellige chokoladeovertræk også er gode.

I år har jeg købt Karamelkompagniets til mig selv, og så kommer der nok en kalender fra mine forældre også - og jeg gætter på, at de fastholder traditionen med lakridskalenderen. Og jeg har lige købt en lakridskalender til min far i dag.
0
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 116
Likede indlæg: 2132

Indlægaf sigge » 17. okt 2015, 14:50

Jeg var på hyggeshoppetur i Århus i dag, og jeg måtte lige ind i Det Gamle Apoteks nye butik i Bruuns Galleri og kigge. Ih, det var hyggeligt med gulv til loft julepynt (og en smule Halloween ting). Desværre var det sidst på min tur, hvor jeg var ved at have det varmt og var lidt træt af mange mennesker og havde en tung pose at bære på, så jeg fik ikke oset så meget. Men jeg fik da købt nogle småting, hvoraf nogle måske kan bruges i adventsgaverouletten. Og butikken kan anbefales, hvis man er på de kanter. Jeg skal i hvert fald derind og kigge igen en anden gang.
3
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 17. okt 2015, 17:29

Der står en gut foran mit lokale supermarked og sælger brændte mandler. :genert:
5
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4271

Indlægaf Rapfisk » 17. okt 2015, 17:42

Min sommerhuset er helt skizofren. Fiskehandleren sælger levende fjordrejer, bageren sælger brunkager, vanillekranse og honninghjerter :stoned:
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:

Tilbage til "Fest og bryllup"