Den store juletråd 2015

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Thestral » 20. okt 2015, 15:06

Det er min mor der ønsker sig en bog og ikke noget andet. Jeg har set på den og den er ok billig så det er ikke prisen. Det er bare mere princippet i at hun ikke ønsker sig noget andet end den bog. Det irriterer mig at det mere minder om en bestilling end et ønske. Altså en to-tre ting skulle da nok være til at finde på men nej. Det skal være den der bog :rulle:

Overvejer et gavekort fra Inspiration bare for at være på tværs. Noget som ikke kan byttes
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 70
Likede indlæg: 813

Indlægaf Maoam » 20. okt 2015, 16:19

DD_81 skrev:
Maoam skrev:Jeg har allerede bagt de første honningkager.Laver nok en portion mere. Derudover regner jeg med at lave pebernødder, brunkager, gingernuts og måske klejner. Jeg elsker julesmåkager.

har du en god opskrift på honningkagerne?

Jeg bruger den her http://www.anneheinze.dk/tag/bl%C3%B8de-honningkager/
2
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9241

Indlægaf Fru Sunshine » 20. okt 2015, 19:57

Hvad er gingernuts?
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3264

Indlægaf DD_81 » 20. okt 2015, 20:01

Fru Sunshine skrev:Hvad er gingernuts?

ingefær nødder - måske noget ala pebernød...?
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
DD_81

Indlægaf DD_81 » 20. okt 2015, 20:02

Jabi skrev:Det er min mor der ønsker sig en bog og ikke noget andet. Jeg har set på den og den er ok billig så det er ikke prisen. Det er bare mere princippet i at hun ikke ønsker sig noget andet end den bog. Det irriterer mig at det mere minder om en bestilling end et ønske. Altså en to-tre ting skulle da nok være til at finde på men nej. Det skal være den der bog :rulle:

Overvejer et gavekort fra Inspiration bare for at være på tværs. Noget som ikke kan byttes

Altså min mor ønsker sig nærmest aldrig noget som helst... Sidste år ønskede hun sig gode skuresvampe :stoned: og i år til sin fødseldag ønskede hun sig en lagkage af mig - og det fik hun så.
Men hun bliver glad for alt man køber/laver, og der er ingen bestilling over det, bare total uopfindsomhed/jeg har hvad jeg har brug for problematik :-P
3
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1160
Likede indlæg: 6818

Indlægaf Wizzze » 20. okt 2015, 20:17

DD_81 skrev:
Jabi skrev:Det er min mor der ønsker sig en bog og ikke noget andet. Jeg har set på den og den er ok billig så det er ikke prisen. Det er bare mere princippet i at hun ikke ønsker sig noget andet end den bog. Det irriterer mig at det mere minder om en bestilling end et ønske. Altså en to-tre ting skulle da nok være til at finde på men nej. Det skal være den der bog :rulle:

Altså min mor ønsker sig nærmest aldrig noget som helst... Sidste år ønskede hun sig gode skuresvampe :stoned: og i år til sin fødseldag ønskede hun sig en lagkage af mig - og det fik hun så.
Men hun bliver glad for alt man køber/laver, og der er ingen bestilling over det, bare total uopfindsomhed/jeg har hvad jeg har brug for problematik :-P

Det passer også på mine forældre (og på mig :genert:) jeg ville elske en lang ønskeseddel, men jeg er lykkelig for bare at få eet ønske, ellers er det altid "jeg ønsker mig ikke noget, vi mangler jo ingen ting" og i den dur. Heldigvis er min mor nogenlunde nem, for hun elsker duftevand, lys og stager, blomster og vase osv. så man kan altid finde noget, hun bliver glad for, men min far er et evigt problem, for han køber bare hvad han ønsker/mangler, når han ønsker/mangler det. Gad vide hvor jeg har det fra? :gruble: :lol:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 39
Likede indlæg: 989

Indlægaf Anne Droid » 20. okt 2015, 20:19

Min svigerinde er storslem. Hun deler ønskesedler op, så samme ønsker ikke kommer til mere end et par stykker.
For et par år siden fik jeg min mindste nieces ønskeseddel. Pigen var 6 og der var ET ønske på den del af ønskesedlen jeg fik. En pyjamas. Det fik hun.
Hendes mor og far fik at vide, at næste gang ville pigen få en hest. Det er hendes højeste ønske (og står af flere grunde ikke på ønskesedlen). Nu får jeg ønskesedler med mindst tre ting på :jule:
2
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10277

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. okt 2015, 20:25

Det er en stående joke, at min mors ønskeseddel altid ser sådan her ud:

- God bog
- Spændende film
- Flot tøj
- [noget fra Royal Copenhagen]
4
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9241

Indlægaf Fru Sunshine » 20. okt 2015, 20:27

DD_81 skrev:

Det lyder sandsynligt. Jeg ville gerne se opskriften. Jeg elsker ingefær.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DD_81

Indlægaf DD_81 » 20. okt 2015, 20:32

Fru Sunshine skrev:
DD_81 skrev:

Der er da ingefær i en del af de klassiske småkager, så vidt jeg husker også i pebernødder. Og krydderierne kan man trods alt selv skrue på :)
Så måske du skal forsøge dig med ingefær småkager i år :D

- at jeg så ikke forstår du gider spise noget der smager af sæbe er en helt anden sag ;)
1
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 20. okt 2015, 20:40

DD_81 skrev:
Fru Sunshine skrev:
DD_81 skrev:

Der er da ingefær i en del af de klassiske småkager, så vidt jeg husker også i pebernødder. Og krydderierne kan man trods alt selv skrue på :)
Så måske du skal forsøge dig med ingefær småkager i år :D

- at jeg så ikke forstår du gider spise noget der smager af sæbe er en helt anden sag ;)

Fru :sol: har meget specielle smagsløg, det har vi fastslået igen og igen :D
2
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 20. okt 2015, 20:44

Fru Sunshine skrev:
DD_81 skrev:

Det er vist en afart af pebernød :gruble:

http://www.goodtoknow.co.uk/recipes/533 ... t-biscuits
0
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 21. okt 2015, 04:54

Anne Droid skrev:

Min svigerinde er storslem. Hun deler ønskesedler op, så samme ønsker ikke kommer til mere end et par stykker.
For et par år siden fik jeg min mindste nieces ønskeseddel. Pigen var 6 og der var ET ønske på den del af ønskesedlen jeg fik. En pyjamas. Det fik hun.
Hendes mor og far fik at vide, at næste gang ville pigen få en hest. Det er hendes højeste ønske (og står af flere grunde ikke på ønskesedlen). Nu får jeg ønskesedler med mindst tre ting på :jule:
Det var omtrent sådan min mor begyndte. Ca. 3 ønsker til mig og ca 3 andre ønsker til min søster. Nu er det bare et :badr:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 70
Likede indlæg: 813

Indlægaf Maoam » 21. okt 2015, 05:34

De her ingefærsmåkager. De er gode.

http://politiken.dk/mad/opskrifter/ECE1 ... ingernuts/
1
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar