Den store juletråd 2015

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3376

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Skralde » 2. sep 2015, 17:51

Jeg har planer om at lave julekurve til mine to sæt forældre i år og jeg lægger ud med at lave lidt æblesnaps. Jeg er meeeget spændt på resultatet :genert:

Billede
3
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 251
Likede indlæg: 4101

Indlægaf Persnikedy » 2. sep 2015, 18:02

Skralde skrev:Jeg har planer om at lave julekurve til mine to sæt forældre i år og jeg lægger ud med at lave lidt æblesnaps. Jeg er meeeget spændt på resultatet :genert:

Billede

De ser rigtig hyggelige ud. Nu spøger jeg måske dumt, men er det "bare" at hælde en flaske snaps over ting eller skal man opvarme og ryste også videre med sådan noget snaps? Jeg laver pakkekalender til min mor i år, og det kunne være skønt med sådan en lille hjemmehygget snaps deri
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Skralde

Indlægaf Skralde » 2. sep 2015, 18:16

Persnikedy skrev:
Skralde skrev:Jeg har planer om at lave julekurve til mine to sæt forældre i år og jeg lægger ud med at lave lidt æblesnaps. Jeg er meeeget spændt på resultatet :genert:

Billede

De ser rigtig hyggelige ud. Nu spøger jeg måske dumt, men er det "bare" at hælde en flaske snaps over ting eller skal man opvarme og ryste også videre med sådan noget snaps? Jeg laver pakkekalender til min mor i år, og det kunne være skønt med sådan en lille hjemmehygget snaps deri

Det er omtrent noget af det letteste! Det vælter med opskrifter på nettet, så jeg valgte blot at følge min mormors "øhm-jeg-gjorde-vist-nok-sådan-opskrift" og så håber jeg på det bedste :afro:
Her har jeg brugt en flaske billig vodka, 4 æbler skåret i skiver, 2 flækkede vanillestænger og 4 spsk. honning (fordelt på de 2 glas). Det skal trække 1-4 mdr. alt efter hvor meget æblesmag man ønsker - jeg går efter en meget sød én af slagsen :fløjt:
2
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 2. sep 2015, 18:30

Skralde skrev:
Persnikedy skrev:

Billede

Det er omtrent noget af det letteste! Det vælter med opskrifter på nettet, så jeg valgte blot at følge min mormors "øhm-jeg-gjorde-vist-nok-sådan-opskrift" og så håber jeg på det bedste :afro:
Her har jeg brugt en flaske billig vodka, 4 æbler skåret i skiver, 2 flækkede vanillestænger og 4 spsk. honning (fordelt på de 2 glas). Det skal trække 1-4 mdr. alt efter hvor meget æblesmag man ønsker - jeg går efter en meget sød én af slagsen :fløjt:

Sødt og nemt, den må jeg lige have i mente. jeg tror endda at jeg allerede har det hele undtagen æblerne :-D
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Skralde

Indlægaf Skralde » 2. sep 2015, 18:38

Persnikedy skrev:
Skralde skrev:
Persnikedy skrev:

Billede

Sødt og nemt, den må jeg lige have i mente. jeg tror endda at jeg allerede har det hele undtagen æblerne :-D

Go for it! :banan:
0
Brugeravatar
SonataA
Kort karma: 14
Likede indlæg: 167

Indlægaf SonataA » 3. sep 2015, 18:41

Persnikedy skrev:

Billede

Hvis det skal være endnu sødere, så kan en honning-Syp anbefales.

1 flaske snaps blandes med ca 3/4 bøtte honning. Vupti - damesnaps :kaffe:
3
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9167

Indlægaf Fru Sunshine » 4. sep 2015, 09:24

Kan man overhovedet gå snaps uden kommen? Jeg kan ikke fordrage kommensmagen, og den trænger igennem alt.

Og kan man godt nå, at lave julesnaps, hvis man først starter nu?
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 4. sep 2015, 11:56

For filen altså.
Jeg havde jo besluttet at gå igang med adventskalenderne, men jeg er fuldstændig idéforladt.
Der skal laves til en 18-årig, en 20-årig og en 44-årig. Ung pige, lidt ældre drenge.

Sidste år indeholdt de strømper, undertøj, bamser med slik og en julekalender til de unge. .Den lidt ældre fik mobilcover, specialøl og -kaffe, vist nok noget tøjværk og en julekalender.
I år skal gemalens kalender være lidt billigere, men hvad hulen putter man i.
Specialøllene var ingen succes skulle jeg nok nævne. Han kunne ikke lide nogen af dem. Dumme mand.
0
computermus
Kort karma: 41
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 893

Indlægaf computermus » 4. sep 2015, 12:01

Fru Sunshine skrev:Kan man overhovedet gå snaps uden kommen? Jeg kan ikke fordrage kommensmagen, og den trænger igennem alt.

Og kan man godt nå, at lave julesnaps, hvis man først starter nu?

Den slags snaps som jeg har smagt og bedst kan lide er klart den der er gylden i farven,men om der er kommen i det er jeg ikke helt klar over,hvis der er så synes jeg ikke at det smager igennem.
Den jeg har som nr.1 må nok blive den der hedder "Korvetten " (bliver lige lidt i tvivl om den bare hedder korvet :gruble: ),ellers er der en fra Aldi,der også er gylden og mild (synes jeg) som hedder Skagen snaps .
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 4. sep 2015, 12:04

Tak. Jeg kan faktisk slet ikke lide snaps. De værste er dog Rød Aalborg-typerne, der bare smager af kommen.
0
computermus
Kort karma: 41
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 893

Indlægaf computermus » 4. sep 2015, 12:24

Fru Sunshine skrev:Tak. Jeg kan faktisk slet ikke lide snaps. De værste er dog Rød Aalborg-typerne, der bare smager af kommen.

Nej jeg bryder mig bestemt heller ikke om Rød Aalborg -typerne :boo: . Ikke engang Aalborg jubilæumsakvavit bryder jeg mig ret meget om og den er endda svagt gylden, men slet ikke så gylden som de to andre. De mere gyldne derimod virker meget mere bløde og afrundede.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 4. sep 2015, 12:31

computermus skrev:
Fru Sunshine skrev:Tak. Jeg kan faktisk slet ikke lide snaps. De værste er dog Rød Aalborg-typerne, der bare smager af kommen.

Nej jeg bryder mig bestemt heller ikke om Rød Aalborg -typerne :boo: . Ikke engang Aalborg jubilæumsakvavit bryder jeg mig ret meget om og den er endda svagt gylden, men slet ikke så gylden som de to andre. De mere gyldne derimod virker meget mere bløde og afrundede.

He. Jeg må på snapsejagt. Det kan være, jeg går hen og får det pænt sjovt imens :-D
0
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 4. sep 2015, 14:10

Fru Sunshine skrev:For filen altså.
Jeg havde jo besluttet at gå igang med adventskalenderne, men jeg er fuldstændig idéforladt.
Der skal laves til en 18-årig, en 20-årig og en 44-årig. Ung pige, lidt ældre drenge.

Sidste år indeholdt de strømper, undertøj, bamser med slik og en julekalender til de unge. .Den lidt ældre fik mobilcover, specialøl og -kaffe, vist nok noget tøjværk og en julekalender.
I år skal gemalens kalender være lidt billigere, men hvad hulen putter man i.
Specialøllene var ingen succes skulle jeg nok nævne. Han kunne ikke lide nogen af dem. Dumme mand.

Det tror jeg sagtens du kan nå, og holde en ordenlig pris. Især hvis du bruger nettet. jeg bruger ikke selv amazon men jeg kender flere som gør næsten hele deres indkøb der af små ting/skæve ting/puseløjerlige ting/ og selvfølgelig kærlige ting.
Hvad med lakris tema til manden? Der er tit mange små forkellige lakrisser i daglig butikkerne som de kun lige har en uge. Og de er små nok til at gemme bagerst i skabet.
1
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 4. sep 2015, 14:43

God idé.
0
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 6. sep 2015, 20:11

Se hvad jeg fandt til Food Festival idag :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Fab-Yule-Ous

Tilbage til "Fest og bryllup"