Den store juletråd 2015

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4197

Re: Den store juletråd 2015

Indlægaf Persnikedy » 26. okt 2015, 22:36

Skralde skrev:Så er der lavet blommemarmelade :gogo:

Er der andre end mig der laver julekurve i år? Jeg blev så inspireret på jubii sidste år, så jeg har sådan glædet mig til at lave dem i år :genert: Begge af mine "sæt" forældre skal have en og så giver jeg nok en mindre én til henholdsvis min farmor og mormor. Indtil videre har jeg æblesnaps in-the-making og så har jeg jo lavet blommemarmeladen. Derudover har jeg følgende i tankerne:

- müsli
- knækbrød
- Chokolade på pind (Til varm chokolade)
- Urtesalt af en slags eller måske baconsalt i stedet
- Hjemmesyede grydelapper
- "nutella"
- Hundekiks
- Bodyscrub
- Karameller
- Sorte svin

Ligger I andre inde med gode idéer? Og evt. med en god musli opskrift UDEN nødder?

Kender du http://www.pinterest.com/ ?
De har utrolig mange opskrifter på spiselige ting. Alt fra hjemmelavede skumfiduser til diverse småkager. Bare søg på edible gifts derinde.

Jeg drømmer selv om at lave sådan nogle kurve men jeg har vist aldrig fået taget mig sammen til det. Dine lyder vildt hyggelige :lun:
Hvad gør du med de bagte ting? Laver dem d 23 eller?
0
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 27. okt 2015, 06:07

Persnikedy skrev:

Er der andre end mig der laver julekurve i år? Jeg blev så inspireret på jubii sidste år, så jeg har sådan glædet mig til at lave dem i år :genert: Begge af mine "sæt" forældre skal have en og så giver jeg nok en mindre én til henholdsvis min farmor og mormor. Indtil videre har jeg æblesnaps in-the-making og så har jeg jo lavet blommemarmeladen. Derudover har jeg følgende i tankerne:

- müsli
- knækbrød
- "nutella"
- Hundekiks
- Bodyscrub
- Karameller
- Sorte svin

Ligger I andre inde med gode idéer? Og evt. med en god musli opskrift UDEN nødder?

De har utrolig mange opskrifter på spiselige ting. Alt fra hjemmelavede skumfiduser til diverse småkager. Bare søg på edible gifts derinde.

Jeg drømmer selv om at lave sådan nogle kurve men jeg har vist aldrig fået taget mig sammen til det. Dine lyder vildt hyggelige :lun:

Oork ja, jeg forguder pinterest! Jeg er åbenbart ikke så kvik dog, for jeg har slet ikke tænkt over at man kan søge efter opskrifter derinde også :stoned: Tak!
Og ja, jeg regner med at lave det spiselige d.22 og 23. Det stresser mig lidt, for jeg er lidt af en planlægningsfreak og jeg plejer for længst at være færdig med samtlige gaver meget tidligere, men jeg tænker at hvis jeg sørger for at alle ingredienser og opskrifter er klar, så skal det nok gå :)
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 719
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6861

Indlægaf Daine » 27. okt 2015, 06:36

Kommodedyret skrev:@Daine, har du godt set at man kan købe Star Wars chokoladekalender i Fakta? Og har du købt sådan en? :D De koster kun 11 kr!

:8: :dåne:

Jeg skal i Fakta!!!
1
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 27. okt 2015, 07:28

Jeg hører julemusik :lun: Let it snow, let it snow, let it snow
3
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 27. okt 2015, 09:03

Bilka har 25% rabat på julebelysning på deres hjemmeside:
https://www.bilka.dk/bolig/boligindretn ... ebelysning
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 27. okt 2015, 09:05

Skralde skrev:
Persnikedy skrev:

- müsli
- knækbrød
- "nutella"
- Hundekiks
- Bodyscrub
- Karameller
- Sorte svin

Oork ja, jeg forguder pinterest! Jeg er åbenbart ikke så kvik dog, for jeg har slet ikke tænkt over at man kan søge efter opskrifter derinde også :stoned: Tak!
Og ja, jeg regner med at lave det spiselige d.22 og 23. Det stresser mig lidt, for jeg er lidt af en planlægningsfreak og jeg plejer for længst at være færdig med samtlige gaver meget tidligere, men jeg tænker at hvis jeg sørger for at alle ingredienser og opskrifter er klar, så skal det nok gå :)

Det er lige netop det med planlægningen der har afskrækket mig, så fra en planlægnings freak til en anden :ae:
Men jeg glæder mig til at se kurven når den er færdig, jeg håber du vil lægge et billede ind af den
1
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Indlægaf Garfield » 27. okt 2015, 09:09

Garfield skrev:Bilka har 25% rabat på julebelysning på deres hjemmeside:
https://www.bilka.dk/bolig/boligindretn ... ebelysning

Hmm, selvom der i nyhedsbrevet stod "Spar 25% på alt julebelysning", så er det ikke alt julebelysning, der er sat ned.... :( Og det er ikke alt, der er nedsat, som er nedsat med 25%... :gruble:

Nå, men det gælder kun i dag.
0
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 27. okt 2015, 11:10

Jeg var lige ude for at købe ind også faldt de her ugeblade ned i min vogn. Åh nej, nu bliver jeg nød til at hygge mig med dem. Og jeg der ellers havde planlagt at gøre køkkenet rent
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Persnikedy

Indlægaf Persnikedy » 27. okt 2015, 11:17

Nå ja, også har jeg tænkt mig at sende en lille juletanke til min veninde med posten. Hun arbejer ekstra meget i julen og hendes fødder bliver så ømme (arbejder i butik) så nu skal jeg ahve lokket hendes nye adresse ud af hendes familie så jeg kan sende denne lille overraskelse.
Fodbads ting, håndcreme, neglelak, hygge sokker (julet :lun:) også en ansigtsmaske.
Hun er en skov til at hygge om sig selv, så nu gør jeg det så nemt for hende som muligt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1448

Indlægaf Badesandalen » 27. okt 2015, 13:38

Jeg elsker denne tråd, den er så hyggelig! Men hold fast hvor man skal være på dupperne hvis man skal følge med. Når det så er sagt, så giver I bare så mange gode tips og idéer som jeg ikke selv havde opdaget eller tænkt over. Så tak! :D

Et tip jeg selv kan give videre: De der stokke kan knuses til pulver og bruges til at jule op med! :savl: Bl.a. te, kaffe og kakao. Og is og kage. Jeg har også set dem blive brugt som spiselige bordkort, og som spiselige pinde på... alt? Feks de der chokoladepinde til vam mælk, eller cakepops.
2
Har brugt for lang tid på' gå rundt og dukke mig
Lukket døre til de rum hvor der var spejl
Skiftet kurs, nu' jeg forenet med mine fejl
De' jo o-o-o-o-o-o-okay

computermus
Kort karma: 44
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 908

Indlægaf computermus » 27. okt 2015, 15:32

Så fik jeg købt en nissedør. Jeg syntes godt nok at det var svært at beslutte hvad for en det skulle være , for de er bare så fine alle sammen. :dåne:
Men langt om længe fik jeg udvalgt en , og nu glæder jeg mig bare til at den skal op. :D Så må jeg jo se om der forsvinder flere ting end der plejer. :blush:
Jeg er helt overbevist om at der bor nisser i min lejlighed, for jeg synes jævnligt at de er på spil. Hvis ikke det er min nøgle til hoveddøren der er væk, så er det min tegnebog eller nøglen til mit arbejde eller en god bog jeg lige var ved at læse i. :gruble:
De er og bliver nogle drillepinde.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10270

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. okt 2015, 16:27

Jeg gik juleamok i Euroshop her i eftermiddag - og har stadig ca. 2 kg. bagageplads tilbage :engel:
Det ene bliver nok brugt på Ritter.

Nå, men jeg har fået fire chokoladekalendre (med henholdsvis Disney-prinsesser, MIckey Mouse, Hello Kitty og My Little Pony) til børn, jeg kender, to pakker mini-julekugler i rød og guld, glimmerpiberensere, kunstig sne, 2 lyskæder, en pakke kunstige fyrfadslys, to LED-juletræer og en "dækkeserviet" formet som stor grøn stjerne, som man kan stille en blomst, lysestage, dekoration eller lignede på for i alt 14 euro. Det må siges at være billigt :deer:
4
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. okt 2015, 16:39

Og så har jeg da også købt en fin Yoda-julekugle til min venindes kæreste, der er vild med Star Wars (ahr, "lever og ånder for" er egentlig nok mest passende), og som har lånt mig sin kuffert, så jeg kunne få lidt ekstra med hjem :)
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. okt 2015, 16:54

Persnikedy spørger i grønt, om jeg kan klare mig med 1 kg. Ritter...
Det er et godt spørgsmål, men jeg tror, det går, lad mig se...

Juletræ - ca. 400 g.
2 alm. plader - 200 g.
Til/fra-kort - ca. 200 g.
1 pk minis - 200 g.

Jeg skulle egentlig have købt flere pakker minis, men det var til de der børn, som nu får kalendere i stedet.

Jeg skal også have købt en fin juleæske fra Lindt til mine forældre. Jeg ville så gerne have givet min mor en kalender, men da hendes smagsløg først bliver gode igen lige før jul, duer det bare ikke.

Jeg har i øvrigt tænkt på, at jeg gerne fylder mine jakkelommer, hvis det nu lige viser sig at knibe med de sidste 2-300 gram :cool:
Senest rettet af DetSorteCirkus 27. okt 2015, 16:55, rettet i alt 1 gang.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 27. okt 2015, 16:55

Hvad hedder en nissedør på engelsk? :blush:
0